A 15 legtúlértékeltebb film 2015-ben
2015. december 22. írta: danialves

A 15 legtúlértékeltebb film 2015-ben

parental_advisory_explicit_content_lge_logo.gifŐszinte leszek, kicsit félresikerültnek érzem a tavalyi listát, elnézve azt, hogy mélységes felháborodásuk helyett főként egyetértésüket fejezték ki viszonylag sokan. (De ha valaki szeretne változtatni ezen az arányon, még nyitva áll a lehetőség!) Úgyhogy visszatérő trollkodásunkban idén mindennél jobban igyekeztem már filmek olyan széles skáláját összeválogatni, amellyel lehetetlen nem beletiporni bárki lelkivilágába is. Azt majd meglátjuk a kommenteknél, ez most mennyire sikerült, most viszont következzen az egész összeállítás létét indokló, elmaradhatatlan ars poetica:

"Mert nem az a lényeg, hogy hány százezer ember szórakozott jól a filmeken, és hoztak sokszázmilliós bevételt az alkotóknak.
- Mert nem is az a lényeg, hogy hány százezren tartották ezeket jó filmeknek, és szavaztak erről mondjuk az imdb-n.
- És nem is az a lényeg, hogy a milliós rajongótábor mit gondol a filmekről, amiket kommentekben, posztokban el lehet olvasni a világhálón.

A lényeg az, hogy cinikus bloggerek - a kaviárban és homárban turkálva - közöljék, hogy nekik ez se tetszett, meg az se tetszett."

Helyezettek ismét nincsenek (azt leszámítva, hogy az Inherent Vice mögött mindenki csak második lehet), úgyhogy a kötelező köröket letudva bele is kezdenék, méghozzá rögtön a cím meghazudtolásával:

Fear the Walking Dead

(Kritika)tulertekelt_2.jpg

Eredetileg a Daredevilt emeltem volna be a sorozatok világából, de egyrészt igazságtalan lenne belerúgni az egyébként is a sznobok kedvenc céltáblájaként működő Marvel-rajongókba, másrészt részemről is igazságosabb kivesézni a Walking Dead-et övező érthetetlen rajongást, mint olyan embereken élcelődni, akik képesek arról komoly vitákat folytatni, hogy Superman vagy Batman nyerne-e egymással harcolva*. A The Walking Dead spin-offjának esetében viszont nem is az a meglepő, hogy egyesek szeretik, hanem éppen az, hogy nézői többsége (az anyasorozathoz hasonlatosan) fájdalmas utálkozással ült le minden egyes epizódot megnézni. Mondhatni, Robert Kirkmanék (újra) megalkották a sorozatok blockbusterét: senki sem szereti, de mindenki nézi

* Ha most jelentősebb mértékben felháborodtál azon, hogy de hát ők DC karakterek, akkor valószínűleg te is ebbe a táborba tartozol

Kódjátszma

(Kritika)

A 2015-ös Oscar-díjátadó szerencsés volt abból a szempontból, hogy legalább a legnagyobb díjak besöprői között nem találhattunk hihetetlenül túlértékelt darabokat, azonban így is elég sokkoló, hogy egy arra teljesen érdemtelen film tudott begyűjteni 8 jelölést. Egy ügyetlenül megírt forgatókönyv és egy sablonos rendezés zsákolt egy-egy nominációt, és ez a kettő alapjaiban ásta alá az alkotást, amely le sem tagadhatná, hogy csak a díjak megszerzése érdekében született meg. Ahhoz már hozzászoktunk, hogy életrajzi tucatfilmek garmadája támad meg minket a díjszezonban, de a Kódjátszma még így is övön aluli ütésnek érződik ezek között. A legmaradandóbb húzása pedig az volt, hogy most, hogy a félig teokrácia keretei között működő USA eljutott a melegházasság engedélyezéséig, végre bevezethetjük az Oscarra a white guilt után a heterosexual guilt műfaját is.

Foxcatcher

(Kritika)tulertekelt2_2.jpg

Az Oscarra fújt lufiknak elkerülhetetlen sorsuk, hogy durván fél év elteltével a feledés homályába vesszenek, főleg, ha nem jutnak tovább a jelöléseknél. Nekem is engednem kéne ezt a produkciót méltán eltűnni az emlékek ködében, de a Foxcatcher-imádók arroganciája olyan méreteket öltött annak idején, hogy ennek ellenére sem hagynám ki azt a ziccert, hogy belegázoljak az érzéseikbe. Ki gondolta volna, hogy a sznob pózerek idei "Menj Transformerst nézni" igényét nem valami álságos művészfilm, hanem ez az elrontott dráma fogja kiszolgálni. Ugyanis a Foxcatcher dögunalmas esetlegessége, és teljességgel a józan ésszel ellenkező irányba eltolt hangsúlyai pont tökéletes táptalajt adnak a legutolsó fércmunkából is zseniális remekművet faragó , bármit belemagyarázó intellektuális maszturbációnak.

Liza, a rókatündér

(Kritika)tulertekelt4_1.jpg

Wes Anderson óta tudjuk, hogy "bizarr stílus = menő", csak azt nem gondolta volna senki, hogy ezt az axiómát egészen szégyentelen mértékig el lehet tolni. Az egy dolog, hogy már a Csudapest kifejezésért járna az instant faszkorbács, de a legnagyobb kérdőjel számomra a film ajnározása kapcsán, hogy az unalomig ismételt slapstick humor és egy stílus következetes képviselése mitől lesz rögtön zseniális? Persze az Üvegtigrisen és Sas Tamáson felnőtt, Adam Sandlert két pofára zabáló magyar közönségnek már egy Wes Anderson-utánzat is maga a filmművészet csúcsa, de mondjuk Franciaországban, ahol kb. minden hétre jut egy hasonló ambíciókkal rendelkező darab, Liza hamar eltűnt volna a süllyesztőben. Ettől függetlenül többnyire szórakoztató és kellemes alkotásról van szó, de igazságtalannak tartom, hogy ilyen filmeket kapnak fel a hazai nézők és kritikusok állandóan, miközben egy Utóélet vagy egy Isteni műszak simán elsikkadhat.

Beépített hiba

(Kritika)tulertekelt6_2.jpg

Paul Thomas Anderson műve már azzal is túlértékeltnek számítana, hogy filmként emlegetjük, annyira minimálisan sem működik, semmilyen téren. Nem elég, hogy a forgatókönyv egy borzasztó katyvasz, teleírva cikornyás, de semmitmondó dialógusokkal, hanem még vizuálisan is annyira iszonyatosan érdektelen produktumról van szó, hogy az sem vesz el sokat az élményből, ha történetesen nem nézel oda. Még azzal sem tudom megvádolni, hogy egy szégyentelen alkotói maszturbáció lenne, mert az Inherent Vice ebben a metaforában leginkább úgy néz ki, mintha PTA önkielégítés közben felfedezett volna magán egy érdekes anyajegyet, és inkább azzal foglalkozott volna a továbbiakban. Ezek után az a legmegdöbbentőbb, hogy nemcsak, hogy az értékelések valahol az Imdb Bottom 100 régiói felett járnak, de emberek egyenesen dicsérik is ezt a mozgóképes szörnyszülöttet.

Top Five

(Kritika)tulertekelt5_2.jpg

Az amerikai stand-up körbenyalása kezd olyan mértékeket ölteni a sznobok körében, hogy csodálom, nem kapott még külön posztot a Modoros blogon. Az imádottak egyike pedig nem más, mint az a Chris Rock, aki egyetlen értelmes poént nem tudott kipréselni magából filmjében, ráadásul pont saját stand-upja az egész produkció mélypontja. Valamint sajnos valószínűleg ő is sokat halhatta a stand-up esztétáktól, hogy az USA-ban mennyivel tartalmasabb ez a műfaj, így kétségbeesetten próbálta megrendezni a saját Birdmanjét, amiből azonban csak egy kifejezetten öntelt és alig működő film lett. De ugye akkor is jobb, mint a "magyar kabaréutánzat"...

Hamupipőke

(Kritika)tulertekelt7.png

Kezd egyre inkább meggyőződésem lenni, hogy a Disney havi apanázst biztosít az amerikai kritikusok nagy részének, ugyanis a Hős6os Oscarja és a Vadregény felszopása után a Hamupipőke kritikai sikere a harmadik botrányos megmozdulásuk volt három hónap alatt. Természetesen megértem az elvet, hogy a világ még mindig sokkal jobban értékeli a stúdió mesterkélt hazugságmeséit, mint az olyan bátrabb próbálkozásokat, mint amilyen a Demóna is volt (a Holnapolisz meg erősítse a szabályt), azonban nem fér a fejembe, mit lehet egyáltalán nagyra értékelni egy olyan filmben, amelynek annyi az értelme, hogy "légy kedves és bátor". Paulo Coelho beájulna.

Halálos iramban 7

(Kritika)tulertekelt8_1.jpg

A Universal részvényesei sokat köszönhetnek Paul Walkernek, ugyanis ha nem szenved halálos balesetet, a filmen valószínűleg egészen más értelemben támadt volna sírhatnékunk. De innetől kezdve beindult a gépezet, ráadásul nemcsak bevételi oldalon, hanem a közönségnél és - kapaszkodjunk meg - a kritikusoknál is. Bizony, azok az emberek, akik az Átlagos Blockbuster láttán oldalakat képesek vinnyogni arról, hogy milyen gödörben van Hollywood, most elaléltak a koherenciának már a látszatát sem keltő forgatókönyvtől és James Wan lélektelen és összecsapott akciójeleneteitől. Nos, ha akarjátok tudni, miért esik egyre lejjebb a filmgyártás színvonala, pontosan azért, mert az ilyen filmeket képes bárki is isteníteni. (És mert az átlag mozinéző már a Mad Maxhez is hülye, de ez már más tészta.)

A tenger dala

(Kritika)tulertekelt9_2.jpg

Amikor kihirdették az Oscar-jelölteket, sokan értetlenkedve kapták fel a fejüket, hogy mit keres ez a semmiből jött ír darab A Lego-kaland helyén. (Már akik egyáltalán tudták, hogy ír, és nem kínai, mint azt pl. egy-két szavazó gondolta...) Néhányan pedig azután is így maradtunk, hogy megnéztük, ugyanis bár A tenger dala gyönyörű film (a szó legnemesebb értelmében, ahogy mozgóképre lehet használni), mégis annyi üresjárattal van tele, hogy sokkal inkább azt venni észre rajta, elveszik saját világában. A legkevésbé sem vitatom a minőségét, de egyáltalán nem tartom kiegyensúlyozott és kerek alkotásnak.

Jurassic World

(Kritika)tulertekelt10_1.jpg

A Furious 7 sikerére még ott volt kifogásként Paul Walker emléke, itt azonban már nincs semmi mentség. Meg voltam győződve róla, hogy a nosztalgiasznobizmus az eddig megszokott módon fog eljárni a Jurassic World esetében is: miután az első előzetestől mindenki elélvezett (hiszen ugyanaz, mint az eredeti), a filmről már csalódottan fognak kijönni (hiszen azért mégsem ugyanaz). Lehet, hogy a két eleve nem túl patinás folytatás a bűnös ebben, de Colin Trevorrow alkotása egyáltalán nem azt a bánásmódot kapta, ami egy Spielberg klasszikusának hulláját Frankenstein szörnyeként újra összefércelő és újjáélesztő szörnyszülöttnek kijárt volna. A 20 éves beállítások agyonhasználása és lélektelen egymás után pakolása, a papírvékony karakterek megdöbbentően széles közönségre találtak, és az már csak a hab a tortán, hogy a mozipénztáraknál is.

Kész katasztrófa

(Kritika)tulertekelt3_2.jpg

Az egyik legtúlértékeltebb kortárs rendező aktuális filmje hol máshol is szerepelhetne, mint ebben az összeállításban? Hiába hiányzik a szokásos csapat, hiába nem Seth Rogen füvezésével van megtöltve az alkotás, pontosan olyan apatowi módon túlgondolt és lapos, mint bármi más a rendező életművéből. De ez talán egy kicsit degradáló a többi Apatow-műre nézve, elvégre egyik sem volt olyan fárasztó, mint a Kész katasztrófa végeláthatatlan és agyonbeszélt jelenetei. A látszólagos érettség azonban ismét működött, a kritikusok nagy része lelkesen adta elő, hogy mennyivel jobb ez a valódi problémákkal foglalkozó dramedy, mint egy taplóvígjáték...

A fekete múmia átka

(Kritika)tulertekelt11_1.jpg

Ahhoz képest, hogy mennyire népszerű írónk volt, Rejtőhöz alig merünk nyúlni filmes téren - de ha A fekete múmia átkát nézzük, érthető, miért. Madarász Isti ugyan egy tisztességes tévéfilmet pakolt össze, de a forgatókönyv bugyuta burleszkje (amely még a legklasszikusabb Rejtő-poénokat is képes volt kiherélni) feleakkora ovációt sem érdemelt volna, mint amekkorát kapott. Igaz, ha a magyar komédiák átlagos színvonalából indulunk ki (Dumapárbaj és társai), érthető a sok dicséret, de alapvetően nem azzal kéne a magyar filmeseket motiválni, hogy az első közepesen jó darabtól teljesen elájulunk.

Kötéltánc

(Kritika)tulertekelt12.jpg

Zemeckis műve azt az elemi erejű bugyutaságot és semmilyenséget testesíti meg, amely miatt szívből lehet gyűlölni Hollywoodot. Egy pár perces (és korántsem korszakalkotó) IMAX-bemutató kedvéért összerakott két órás maszatolás, amely (részben értelmes tartalom hiányában) annyira hülyére veszi nézőjét, hogy még legegyszerűbb jeleneteit is erőszakosan a szájába akarja rágni. Mindezt pedig egy különösen is gusztustalan marketingkampány koronázta meg, amely óriási kamuzással azt próbálta beadni, hogy emberek tömegének támadt hányingere az egyébként cseppet sem szédítő élménytől. (Azt már inkább el tudom képzelni, hogy a film színvonala váltott ki ilyen reakciókat.) Fel nem foghatom, az amerikai kritikusok 85%-a mit látott ebben a produkcióban, de valószínűleg a valódi történelmi ikonok híján nemzeti jelképpé avanzsált ikertornyok szerepeltetésétől aléltak el teljesen.

Tangerine

(Kritika)tulertekelt13.png

A tavalyi év után ismét ezen a listán köszönthetem a Cinefest aktuális győztesét, és bárcsak azt írhatnám, hogy Sean Baker transzvesztita Jersey Shore-ja valami megmagyarázhatatlan beütés nyomán csak nálunk kapott ekkora méltatást. Azonban a nemzetközi kritikusközösség is imádja, és sorban pakolja fel az év végi listáikra, miközben a film megjelenésében és történetmesélésében csak azért nem múlja alul a klasszikus realityshow-kat, mert ez már a lehetetlennel határos. Nagyon szeretném tudni, vajon mi járhat azok fejében, akik párhuzamosan bólogatnak a minden digitálisat kiirtani vágyó Tarantinonak és tesznek be egy iPhone-nal forgatott filmet kedvenceik közé. Mindenesetre remélem, jövőre mi is valamelyik Éden Hotel-részt nevezzük az Oscarra, ez alapján lenne keresnivalónk...

Star Wars - Az ébredő erő

(Kritika)tulertekelt14.png

"Hallod ha jobb lesz a film, mint a Keresztapa, akkor is túlértékelt lesz ilyen hiszti után."

AldoWinnfield kollégám gondolataihoz érdemben sokat nem is tudok hozzáfűzni, a hetedik rész sorsa már nagyjából azon a ponton eldőlt, amikor a Disney-Lucasfilm házasságon való poénkodás átfordult masszív elélvezésbe, ahányszor egy cikkben vagy videóban feltűnt a "Star Wars" szókapcsolat. Hozzá kell tenni, JJ. Abrams nagyon okosan játszott a rajongók nosztalgiasznobizmusával, már éppen csak az hiányzott, hogy Jar-Jar Binks-nek nyilvános kivégzést tartson a párizsi Disneylandben, ezzel pedig tett arról, hogy filmjét már akkor a saga újra királyává koronázza mindenki, amikor még csak a Cinema City-szerverei omlottak össze a súlya alatt. Csakhogy Az ébredő Erő nem lett olyan jó, mint a Keresztapa (bár a Keresztapa túlértékeltségéről is lehet vitatkozni.) Nem lett olyan jó, mint a Fury Road, és mint több tucatnyi film 2015-ből, így egy hangyányit túlzásnak érzem két hónappal előtte a pénztárak alá vetni magunkat, filmkritikust játszani Facebookon (mert ugye az elővásárlási őrülettel párhuzamosan emberek milliói halogatták a jegyvásárlást addig, ami mi ki nem posztoljuk, hogy jó volt a Star Wars...) és die hard fanként pózolni úgy, hogy életünk során valószínűleg nem is láttunk más filmet... Abrams felcímkézte a Star Trek 3-at Star Warsnak, a felhergelt tömegek pedig szőröstül-bőröstül megzabálták. Mindenesetre alig várom, hogy ugyanezek a gyomrok hogyan fogják bevenni Gareth Edwardst. ("Jaj, Istenem, mekkora szar film már, hogy csak a végén mutatták Darth Vadert")

Ezek lettek volna tehát a filmek, amelyeket bőven sikerült a közvéleménynek valós értékük fölé belőnie 2015-ben, azonban őszintén remélem, talán 2016-ban egy olyan év jön, amikor majd egy sokkal rövidebb lista áll össze. Viszont addig is - nem mintha lenne bármi helye is vitának az általam kinyilatkoztatott fenti objektív igazsággal kapcsolatban, de - kíváncsian várom, szerintetek mik voltak a leginkább túlértékelt filmek idén (és hogy milyen Adam Sandler-filmeket ajánlanátok megtekintésre).

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr218143068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fincherista 2015.12.22. 08:16:20

A tenger dala azért versenyzett a Lego-kaland helyett, mert jobb annál. :P Már a nyitójelenetében több művészeti érték rejlik, mint a 'minden szipi-szuper' film egészében.

Liza, a rókatündér: "Wes Anderson-utánzat". Ezt nem tudom, hol és ki kezdte el, de annak tényleg járna faszkorbács. Ráadásul Te még a slapstick humort is írod (az Anderson-filmek deadpan comedyk), valamint példálózol is a francia filmművészettel, amiből következik, hogy inkább "Jeunet-utánzat". Már, ha egyáltalán utánzat. Inkább újragondolás, mert hasonló elveken alapul, de mégis másabb azoknál.
Nálam amúgy simán az év legjobbjai között van, mivel a Kontroll óta nem láttam ennyire sajátságos hangulattal is működő magyar közönségfilmet. (A Saul fiánál is jobbnak tartom, de gondolom, itt kapsz agyvérzést. :D )

A többit megértem és/vagy egyetértek.

Amit hiányoltam: Carol, Brooklyn (mindkettő agyonjelölt langyos víz), és a The Assassin (imádom a wuxiákat, de ennél szebben fényképezett dögunalommal életemben nem találkoztam)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.22. 09:36:15

@Fincherista: Meg fogsz lepődni, de a második mondattal akár még egyet is értek. :D Rengeteg művészeti érték van benne, de ettől függetlenül A tenger dala egy széteső, darabos film, és szerintem néha túlságosan is a vizualitásra fókuszál, szóval en bloc jobbnak nem mondanám.

Hát mivel ez már nagyjából az első előzetesnél megfogalmazódott bennem, felvállalom, bár nem hiszem, hogy ennyire sok követőm lenne, inkább csak elég sok emberben keltette szimultán ezt az érzést. (Talán nem véletlenül. ;) ) Ez a humor meg kb. annyira ellenérv, mintha azt mondanád, hogy a Force Awakens nem New Hope-nyúlás, mert ennek feka a főszereplője, annak meg nem. Elég pofátlan Wes Anderson-koppintás a hangulat, a helyszínek, a történetmesélés is néha, attól, hogy a humorát nem veszi át 1az1ben (hozzáteszem, szerintem leginkább azért, mert a slapstick az egyik legegyszerűbb poénforrás és ennyire futotta), még szerintem bőven tartható annak. De valóban, a franciákból is lopott eleget, ezt tényleg kellett volna említenem. Mondom, szerintem a hangulat is max. HajnalTimiékhez képest volt sajátságos, egyébként évi 2-3 ilyen mozit tuti behoznak a forgalmazók Európából. (Saul fiát meg mindenki túlértékeltnek tartja, szóval nem menő. :P)

Carol, Brooklyn: olyan filmeket nem igazán tudok rárakni, amiket nem láttam, de majd ha okot adnak rá, fent lesznek jövőre. :)
Assassin meg igazából az ingerküszöbömet sem érte el, sem megnézés, sem hype szempontjából. Ha esetleg tényleg olyan gyenge, ahhoz szerintem kevesen imádják, hogy igazán túlértékelt legyen.

A nép fia 2015.12.22. 11:29:48

Szerintem a Keresztapa százszor túlértékeltebb a SW7-nél.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.12.22. 12:16:43

túlértékelt... mindig túlértékelt. :DDD

xhalapex 2015.12.22. 12:26:29

Légüres IMAX demo :D Tudod, melyik film jut róla eszembe? :D

Fincherista 2015.12.22. 12:39:03

@danialves: Nem győztél meg a Liza kapcsán, mert Andersonnak másabb a filmes repertoárja, amit @REMY: blogján már megpróbáltam összegezni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.22. 13:37:02

@xhalapex: A Kötéltánc? :P

@Fincherista: Azt ne mondd, hogy 1 dolgot nem találsz benne, ami Andersonra emlékeztetne. :)

xhalapex 2015.12.22. 13:56:10

@danialves: Ha kisbetűvel írod, akkor egy erősebb jelenetét emeled ki :D
Amiket még mindenképp az oroszlánok elé vetnék:
Az U.N.C.L.E. embere, Agymanók, Mission: Impossible - Titkos nemzet, Mélyütés, Victoria, Macbeth, A kém
Amiket csak félve piszkálgatok meg e célból: Sicario, Mad Max: A harag útja

Fincherista 2015.12.22. 17:49:28

@danialves: Joggal meg lehet húzni a párhuzamot, de ettől még nem lesz utánzat.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.22. 19:00:19

@xhalapex: Ez még mindig igaz a Kötéltáncra :D
Victoriát egyébként lehet, hogy rá kellett volna raknom, azért tényleg túlzás, hogy pár helyen az év filmjeként jelenik meg.

@Fincherista: Akkor definiáljuk, szerinted pontosan mit lehetne utánzatnak nevezni?
Én látok elég párhuzamot ahhoz, hogy azt mondjam, Ujj erősen Andersonból inspirálódott, és ez az inspiráció határozta meg lényegében a Liza jellegét.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.12.22. 19:02:55

én azt látom hogy a bloggerek nagy része is agyondícsér mindent. páran vannak akik nem, erre rájuk sütik hogy "mindenki mindent csak fikázni tud" - pedig épp hogy a nép lassan már mindent imád.

a sw7 meg egyszerűen egy kis buta, egyszerű film az SW bármelyik eddigi részéhez képest.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.12.22. 19:29:26

@endike: Melyik SW film volt eszesebb? :)

Amúgy meg pont, hogy inkább fikázni divat.

Todward 2015.12.22. 20:44:56

Végre valaki, aki nem fél a vallási fanatikus SW fanboyoktól és nem élvez el az SW7 nevű újraforgatott SW4-től, hanem le meri írni, hogy bizony kilóg a lóláb. Lehet, hogy gyakrabban kéne olvasnom ezt a blogot.

agarik 2015.12.22. 21:14:18

Az SW 1-3 jobb mint az SW 7.
Ennyi.

K.Leslee 2015.12.22. 21:23:57

Ezeknek a felet nem lattam, de a Kodjatszma, Foxcatcher meg a Jurassic World-ot nagyon eltalaltad. A Kodjatszmat az elso helyre tennem. Azt hittem hogy en vagyok egyedul a vilagon aki szerint rossz film. A korulotte levo hype tipikusan a sztori grandiozussagaban merult ki, pedig a kivitelezes nagyon gyenge es mesterkelt.
Meg ide lehetne sorolni a The Visit-et is, mert mindenhol arrol irtak hogy visszatert Shyamalan, holott csak siman nem lett nezhetetlenul rossz a film, csak rendkivul gyenge.

Fincherista 2015.12.22. 21:24:42

@danialves: Utánzat/átirat az, amit egyes jeleneteinél Tarantino csinál. Vagy a listáról több szempontból Az ébredő Erő. Merítés az, amikor Nolan darkos koncepcióját más filmekben is viszontlátod. Legalábbis nálam a kettő között van különbség, de jogos a kérdés, definíciófüggő.

Bambano 2015.12.22. 21:30:20

az érdekes lesz, ha az sw7 rosszabb, mint a fury road, mert a fury road is elég ócska volt...

Nazareus 2015.12.23. 00:00:58

Az ars poetica baromság szerintem: "Mert nem az a lényeg, hogy hány százezer ember szórakozott jól a filmeken, és hoztak sokszázmilliós bevételt az alkotóknak."

DE EZ A LÉNYEG! Ettöl lesz jó egy film és nem attól, hogy valami elborult kritikus annak tartja.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.23. 01:50:08

@Fincherista: Részemről nevezhetjük merítésnek is, vagy utánzás helyett utánérzésnek, de alapvetően szerintem ettől még a mondanivalóm áll a film kapcsán.

Jegkoko 2015.12.23. 07:34:49

a jurrassic abszolút ide illik, mert nem több mint az első rész gyenge utánzata ,de ez a film nézése közben sajnos nagyon hamar kiderült.A leges leghalálosabb iramban pedig egy súlytalan semmi, már kb a második rész után átment dög unalomba az egész sorozat.Csak felkapták mert meghalt a járó pali. De a minyonok is bőven ráfért volna erre a listára, , mert az idei év leggyengébb animációs filmje volt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.23. 09:36:52

@Jegkoko: Azt megkérdezhetem, hogy hány animációs filmet láttál idén? :)

Jegkoko 2015.12.23. 11:27:30

Azt láttam meg az agymanókat, de az sokkal jobb és szórakoztatóbb lett.Azon én tudtam nevetni míg a másik mosolyt se csalt az arcomra a lapos és kiszámítható történetével.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.23. 12:45:47

@Jegkoko: "A Szovjetunió az előkelő második helyen végzett, míg az USA csak az utolsó előtti pozíciót tudta megkaparintani." :)

Joffrey, a pöcs 2015.12.28. 09:09:42

Jogod van hozzá, de hogy jön ebbe a sorba egy magyar tv film?

Joffrey, a pöcs 2015.12.28. 09:13:18

Ja és kihagytad a listáról a Mad Maxet, ami egy remek, pazar akciófilm, de hogy az év legjobbja sokaknál, sőt most már lassan Oscar esélyes lenne az egy vicc.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.28. 09:45:55

@Joffrey, a pöcs: Hol van itt magyar tv-film? (Egyébként miért ne rakhatnék be, ha már sorozatot is beleraktam?)
süti beállítások módosítása