A 10 legtúlértékeltebb film 2013-ban
2013. december 27. írta: danialves

A 10 legtúlértékeltebb film 2013-ban

A tavalyi nagy sikerű poszt láttán, illetve az egész évben felgyülemlett frusztrációink kiélésének okán idén is elhatároztuk, hogy megszentségtelenítjük az elmúlt év rajongásának jó néhány alanyát. Ugyanis megmondóember énünket felettébb zavarja, hogy jó, közepes, vagy éppen rettenetesen szar filmeket hájpolnak agyon a különböző fanok. A tavalyi rendszerhez hasonlóan Frog és én 5-5 címmel jelentkezünk majd, és így áll majd össze a 10-es lista. Ars poeticánkat pedig hadd idézzük egy tavalyi hozzászólásból:

" Mert nem az a lényeg, hogy hány százezer ember szórakozott jól a filmeken, és hoztak sokszázmilliós bevételt az alkotóknak.
- Mert nem is az a lényeg, hogy hány százezren tartották ezeket jó filmeknek, és szavaztak erről mondjuk az imdb-n.
- És nem is az a lényeg, hogy a milliós rajongótábor mit gondol a filmekről, amiket kommentekben, posztokban el lehet olvasni a világhálón.

A lényeg az, hogy cinikus bloggerek - a kaviárban és homárban turkálva - közöljék, hogy nekik ez se tetszett, meg az se tetszett."

Szóval kaviár és homár bekészítve, következzen 2013 10 legtúlértékeltebb filmje.

Frog szerint:

A lehetetlen

(Kritika)

Bár A lehetetlen gyakorlatilag tavalyi filmnek tekinthető, itthon csak idén vált elérhetővé, ezért is szerepelhet most, ezen a listán. Na meg persze azért, mert az „alkotás” a sok helyen megjelent kritikák visszhangjaival ellentétben csupán egy öncélú katasztrófafilm, mint egy érzelmes családi reunion-dráma. Ez legfőképp annak köszönhető, hogy a film dramaturgiája nem tud átlépni egy Discovery-Nat. Geo. szintű dokumentumfilm eszközein, valamint annak, hogy Juan Antonio Bayona, és a mögé felsorakozott stáb a valódi drámai motívumok helyett inkább a szörnyű sérülésekre helyezi a hangsúlyt.

Gravitáció

(Kritika)

Több portálon (többek között itt is) a legjobbak között emlegették a Gravity-t, amely számomra ennek ellenére, vagy pont ezért sokkal inkább csalódásként, mint valódi élményként szolgált. Korántsem azt állítom, hogy Alfonsó Cuarón gyenge darabot dobott volna a piacra, csupán számomra öncélú, giccses és átélhetetlen volt a mű, és a Bullock-Clooney duón  valamint a látványon túl semmi egyedit, meghökkentőt vagy katartikusat nem tartogatott számomra az alkotás.

Acélember

(Kritika)

A közvéleménnyel ellentétben az Acélember egyáltalán nem könnyed szórakoztatást nyújtó darab. Sokkal inkább egy vánszorgó, unalmas és túlgondolt alkotás, amely a nolani Sötét lovag-trilógia farvizén próbál felhajózni, azonban egyedi ötleteit csak a pusztításba építi, karakterei, motivációs szálai és a főgonosza is súlytalan, a film rétestésztaként túlnyújtott játékideje pedig nem csak unalmat szolgáltat, de pofátlanul hülyének is tartja a nézőket.overrated_1.jpg

Adéle élete

(Kritika)

Az Adéle élete számomra az idei év legnagyobb csalódását szolgáltatta, hisz a miskolci CineFest előtt ezt a filmet vártam a legjobban, részben a dicsérő kritikák hatására, másrészt pedig a cannes-i nagydíja miatt. A film ennek ellenére sokkal inkább egy túlértékelt és túlmagyarázott darab, amelyben a szerelem és a szenvedély helyett a műdráma és a szexualitás játssza a fő hangsúlyt, ebből adódóan az elengedhetetlennek tekinthető együttérzést sem tudja kiváltani a nézőjéből, a játékidő pedig bőven hosszabb a kelleténél.

Minden odavan

(Kritika)

Robert Redford túlélődrámáját mindenhol meghatározó, férfias és drámai filmnek tartják, számomra azonban semmi újdonságot vagy egyediséget nem tudott nyújtani. Ennek ellenére nem tartom rossz alkotásnak, csupán túl átlagos és felületes ahhoz, hogy az év legjobbjai, vagy akár meghatározó darabjai között tartsam számon, mint ahogy azt sok helyen teszik. Robert Redford játéka miatt azért megér egy megnézést , de senki ne várjon tőle csodát.

Danialves szerint:

Itt a vége

(Kritika)

"Az év vígjátéka" - hallatszottak mindenhonnan a bátor kijelentések már október tájékán, ami azért kicsit nagyobb merészség volt, mint részemről a Gravitációt kinevezni év filmjének. Ugyanis Seth Rogenék ökörködése nemcsak összességében nem volt kiemelkedő, de még a két világvége-vígjáték viszonylatában is a rövidebbet húzta a szintén nem túl erős The World's Enddel szemben. James Franco házibulijának kezdetben még vannak jó pillanatai, azonban utána pont olyan érdekes, mint bármelyik másik házibuli, amiben nem veszünk részt. Ugyan a folyamatosan emelkedő színvonal a Backstreet Boys performanszával beteljesülve ment valamit az összképen, de ez nem sokat változtat azon, hogy az összes poén vagy lapos vagy a szereplők korábbi munkásságára utal, a gusztustalanság erőltetett és ötlettelen (ott van ellenpéldának a Mocsok, hogy hogyan kéne ezt csinálni), szóval nem csak a vígjátékok mezőnyét, de még önmagukat is alulmúlták a srácok. Hajlok arra, hogy itthon nem az orrba-szájba letorrentezett ripek és a felirat ölték meg, hanem csak érdektelenségbe fulladt a film. (Na jó, Adam Sandler és a Másnaposok 3. országát ismerve nem leszek ilyen naiv, de azért jól hangzik ez így leírva, nem?)


Sötétségben - Star Trek

(Egy pozitív kritika és egy negatív kritika.)

Hatalmas szégyen lett volna, ha az első középszerű Star Trek film után a második középszerű Star Trek filmet is sikerül beszavazni az Imdb top250-be, szerencsére ettől egy paraszthajszállal (7.9) megmenekültünk. Az a helyzet, hogy ez a produkció egy hatalmas anomália. A rajongók és a nemrajongók felváltva utálják és szeretik (érdemes elolvasni a kommenteket a két poszt alatt), JJ Abrams már évek óta a közönség élcelődésének céltáblája (mellesleg erről pont nem tehet, csak annyiban, hogy rossz forgatókönyvírókat szerez maga mellé), és még olyan nagy pénzügyi siker sem lett. És mégis: a lehető legkülönbözőbb emberek dicsérik néha az egekig, és poénkodjanak bármennyit a lens flare-eket túlhasználó rendezőn, azért kis híján a világ 250 legjobb filmje közé szavazták művét. Nem tudok másra gondolni, mint hogy az ős-Star Trek-rajongók minden kifelé mutatott utálatuk ellenére titokban százával toborozzák ismerőseiket, hogy nyomjanak rá egy 10-est. (Mindenesetre szépen fog kinézni, amikor az új Star Wars az előzmény-trilógiánál is nagyobb utálattal övezve szépen valami hasonló pontszámmal fog végezni.)

star_trek_into_darkness_by_greenteaduck-d5nx0wg.png

Zero Dark Thirty

(Kritika)

Kathryn Bigelow kiváló dokumentumfilmeket rendez. Kár, hogy ezeket ő, és mindenki más is játékfilmeknek gondolja, mert a Zero Dark Thirty képtelen a tradicionális filmművészeti értékekből bármit is felmutatni. Két órát kell várnunk az egyetlen izgalmasnak ígérkező képsorra, azonban még Bin Laden elfogásánál is a hiteles bemutatás dominál, ahelyett, hogy végre egy feszült akciójelenetet láthatnánk. Eleve a legtöbb jó tulajdonságot azok tulajdonítják ennek a produkciónak, akik még nem láttak egyetlen Homeland-epizódot sem, a többiek maximum csak ásítanak, hogy "kicsit hosszúnak tűnik az e heti rész, bár gyanús, hogy nem Claire Danes játssza a főszerepet".  Minden bizonnyal a kellemetlen témáknak (kínzások, azok letagadása) köszönhető, hogy az Oscaron csak egy hangvágásért járó szobrocskával szúrták ki a stáb szemét, így aztán olyan istenigazából túlértékeltnek sem mondható a film. Azonban kiindulva abból, hogy az imádat és a díjeső csak ideológiai alapon maradt el, illetve, hogy még így is rengeteg méltatlan dicséretet kapott, azt hiszem van helye ebben az összeállításban.

Django elszabadul

(Kritika)

Tarantino igen szerencsés helyzetben van, elérte azt, hogy neki bőven elég időről-időre pontosan kiszámítva ugyanazt a filmet legyártania, és isteníteni fogják. Raádásul az sem baj, ha igazából még a színvonal is kicsit a rutin áldozatául esik, hála a megfelelő témaválasztásnak, az Oscar már zsebben, a rajongás pedig egyébként is kitart. Nagyjából ez jellemzi Django-t, amely a zseniális nyitány után igen hamar egy ötlettelen, és feleslegesen túlnyújtott párbeszédekkel operáló történetbe fullad. Ennek ellenére pénzügyileg a legsikeresebb, kritikailag pedig az egyik legsikeresebb filmjét sikerült összehoznia, amire más magyarázatot nem tudok mondani, mint hogy a megszokás nagy úr.
overrated2_1.jpg

Szemfényvesztők

(Kritika)

Az ember mindig örül, amikor a sok nagy költségvetésű látványfilm között egy olyan produkció is érvényesülni tud, amelybe nem öltek százmilliókat és tradicionális értelemben nem az a nézőcsalogató film. A kivétel pedig erősíti a szabályt. A Szemfényvesztők ironikus módon maga a blöff és szemfényvesztés, ahogy bazári trükkökké degradálja azt, ami miatt az elmúlt idők nagy történetmesélőit megszerettük, és színészóriásokat herél ki borzalmas szövegekkel, valamint azzal, hogy nem szolgál számukra eljátszható karakterekkel. Idáig szinte nem is tudtam, hogy létezik öncélú fordulat a forgatókönyvírásban, de ez a produkció bevezette számomra ezt a fogalmat. Arra már szinte nem is ügyelnek, hogy legalább valami logika épüljön e fordulatok mögé, bőven elég, ha megfelelő időközönként jön egy csili-vili mutatvány.

Az Eredet óta pedig elég nagy űr volt olyan blockbusterekből, amelyekért úgy lehetett rajongani, hogy az ember még intelligensnek is tűnt tőle. Úgyhogy két Nolan-film elkészülte között ezt az alkotást szinte mértani pontossággal pozicionálták ebbe a piaci résbe. Lelkendezünk egy kicsit erről a műről, hozzátesszük, hogy "végre egy blockbuster, amely nem a CGI segítségével akar érvényesülni", és elégedett hümmögést válthatunk ki bármilyen ál-kultúrsznob társaságban. Aztán következő héten mehetünk is megnézni az aktuális Marvel-adaptációt.

(Helyszűkében pedig ugyan nem került be, de a kispadra nálam hatodikként még odafér a Frances Ha)

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr825690304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 12:05:08

Persze értem, hogy attól vagy hipster, ha fikázod a Gravitációt, de kurva erőltetett ez az eltartott kisujjú kultúrsznob hozzáállás, köcsög. Az acélembert pedig az összes hozzád hasonló kis pöcs utálta, szóval az nem túlértékelt.
Nem nagyon kéne erőltetni ezt a blogolást.

Dr_utcai_arcos 2013.12.27. 12:35:39

A 3 felvetésetekre a válasz de, de, de. Ha nem tetszik kiss me :). Egyébként boldog új évet az egész bandának, szívecske meg minden!

Dr_utcai_arcos 2013.12.27. 12:36:30

@danialves: esküszöm, a legidiótább banda vagytok a neten :DDDD.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 12:38:47

@Dr_utcai_arcos: Milyen 3 felvetés? Most hirtelen csak a "jól hangzik ez így leírva, nem?" tűnik fel. :D

Dr_utcai_arcos 2013.12.27. 12:44:12

Egyébként a Gravity tényleg csak látvány 0 történettel, a 0D30 szerintem nagyon jól mutatja meg a háttérmunkát és nem csak piff puff -mert ugyi azzal nem sokra mentek az amerikánusok, a Szemfényvesztőket pedig félve néztem, mert utálom a bűvészeket, de tényleg nagyon jó film!

Dr_utcai_arcos 2013.12.27. 12:45:25

@danialves: " Mert nem az a lényeg, hogy hány százezer ember szórakozott jól a filmeken, és hoztak sokszázmilliós bevételt az alkotóknak.
- Mert nem is az a lényeg, hogy hány százezren tartották ezeket jó filmeknek, és szavaztak erről mondjuk az imdb-n.
- És nem is az a lényeg, hogy a milliós rajongótábor mit gondol a filmekről, amiket kommentekben, posztokban el lehet olvasni a világhálón. :D

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 13:09:49

Az ars poetica egyszerűen kikezdhetetlen logikailag, le a kalappal az író előtt, tökéletes a felépítése, a konklúzió pedig:
K É Z E N F E K V Ő

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.27. 13:09:56

Acélember mint túlértékelt? OMFG... Pont az a durva, hogy mennyien utálták.

Gravitáció meg semmiképp nem lehet túlértékelt, még akkor sem, ha nem igazán jött be valakinek.

Django? Tarantino 2. legjobb filmje.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 13:12:31

@REMY: Valóban? Reservoir Dogs és Pulp Fiction? Nálam a harmadik helyre pályázhat, de még oda is erős a konkurencia. Összedobsz légyszi egy listát? Mert szívesen megvitatnám ezt veled, ugyanis mostanában elég sokat foglalkoztam Tarantinoval.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 13:15:52

@NY124 (Darvas Tamás): A Reservoir Dogs kb. 10 percig zseniális, a Django legalább egy fél óráig húzza, és aztán indul el a lejtőn. :P
@REMY: Amúgy így végiggondolva tényleg kb. a második legjobb filmje, csak nálam ez nem annyira a Django dicsérete, szóval irreleváns a leírtak szempontjából :D

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 13:26:48

@danialves: Szerintem a Reservoir Dogs nagyon fontos alkotás filmtörténelmileg is, és kimondottan jól is sikerült. Nálam a Második helyezés sem ennyire egyértelmű, Tarantino nagyon tehetséges rendező, és bár a legtöbb filmje az életművét tekintve válik fontossá, az egyértelmű, önállóan klasszikus Ponyvaregény árnyékában, még annyira nem degradálódnak, hogy simán sorrendet állítsunk fel. Erős konkurenciái egymásnak.

Pont ezért is várok @REMY: úrtól egy listát.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 13:27:17

@REMY: Ja amúgy az Acélembernél FroG még az én kritikámat is túlértékelésnek tartja, csak hogy értsd a logikát :D. (Így utólag visszanézve valóban finom és nőies voltam) Szóval nem az a gáz, hogy sokan szerették, hanem hogy nem utálták eléggé. :D

A Gravitáció amúgy miért nem lehet túlértékelt?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 13:27:59

@NY124 (Darvas Tamás): Már miért lenne fontos filmtörténelmileg? A Ponyvaregény inkább az, de ez?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.27. 13:28:11

@NY124 (Darvas Tamás): azért mert sokat foglalkoztál tarantinoval még nem lesz kevésbé a te listád is szubjektív, nem?! ;)

Dr_utcai_arcos 2013.12.27. 13:44:38

@danialves: Nem. De egyébként sem zavar, ha egy sorozat meg egy film hasonló dolgokkal operál. Végülis ugyan az a szitu, nehéz lenne más folyamattal más végeredményt hozni. Mostanság egy dolog volt ami roppant zavart, hogy a Dredd egy az egyben lekoppintotta a Raid-et. Na, az nem volt okés. (Egyébként nálatok egy szerkesztőségi ülés gyakran fordul anyázásba és verekedésbe :D?)

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 13:47:52

@doggfather: Teljesen igazad van, és én nem is állítottam, hogy kevésbé szubjektív lenne.

@danialves: A Kutyaszorítóbanról beszéltem, hogy fontos. A színészgárda, a klasszikussá válása mind kultfilmként, mind pedig független filmként, kritikailag nagyon elismertté vált, és sokan még a Ponyvaregénynél is jobbnak tartják. Természetesen rengetegen a Pulp Fiction sikere után visszamenőlegesen látták. De én ezért tartom fontosnak, mert kritikus berkekben rengetegen összehasonlítják. Gyakorlatilag Tarantino önmagában fontos, az életműve miatt.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.27. 14:16:02

@NY124 (Darvas Tamás):

1 - Ponyvaregény
2 - Django
3 - Kutyaszorítóban

Ez az első 3 nálam. A többit most nem írnám fel, de majd valamikor csinálok egy toplistát Tarantinoról is. Majd várlak oda vitázni :D :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 15:17:16

@Dr_utcai_arcos: Nem is erről van szó, hanem hogy akkor ne legyünk elájulva, ugyanis nem a ZD30 találta fel a spanyolviaszt, hogy "nagyon jól mutatja meg a háttérmunkát és nem csak piff puff". Ha már a The Raidet hoztad fel, ott sem arról áradozott senki, hogy "mekkora ötlet egy toronyházban akciózni", mintha a Die Hard nem is létezett volna.
(Btw a Dreddnek elvileg előbb volt meg a forgatókönyve, mint a The Raidnek, szóval a következetes vagy, pont ezzel kéne rendben lenned.)
Amúgy annyira nem folyik gyakran a virtuális vér, mint azt gondolod. :P
@NY124 (Darvas Tamás): Én is a Kutyaszorítóbant kérdeztem ;)
Szerintem kb. mindenki a Ponyvaregény után látta (b.o. kb. 2 millió volt, ha jól emlékszem), szóval ezért sem értem a dolgot. Attól még, hogy jó film, nem feltétlenül filmtörténelmi jelentőségű. Ha én otthon leforgatom a világlegjobbfilmjét, amit csak én nézek meg, az így nem válhat filmtörténelmi jelentőségűvé.
Mire egyáltalán klasszikus lett belőle, addigra ott volt a nyakán a Ponyvaregény, szóval tényleg max életmű szinten lehet filmtörténelmi jelentőségről beszélni.

Dr_utcai_arcos 2013.12.27. 16:22:13

@danialves: Persze, de mivel a Homeland nekem kimaradt -és szerintem még rengeteg a filmet látó embernek is (nem is tudom, itthon hivatalosan adják e), ezért nekem lebilincselő volt az egész. Az meg, hogy forgatókönyv alakban hamarabb megvan/volt? Nehéz kérdés, mert ha a másik előbb ment moziba, erre való hivatkozás az inkább mosakodás féle(nek hat). Bevallom, a Die Hard eszembe se jutott a Raid alatt o.O. (Ja és szerintem a Kutyaszorító túl van fényezve, annyira nem jó az :) ).

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 16:41:56

@Dr_utcai_arcos: Pont erről beszélek. ;) Itthon asszem a Homelandet adták/adják, csak valami elég idióta idősávban.
Azért vicces mosakodásnak nevezni azt, ami egy szerzői jogi vitában egy abszolút egy helytálló érv. Mondom, ez a tipikus "pont ugyanarról szól" eset, szóval légy következetes. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.27. 17:35:23

@NY124 (Darvas Tamás): jah, csak a "foglalkoztamból" azt olvastam ki, hogy nálad a bölcsek köve. :)

és igen, a Kutyaszorítóban sokkal jobb film, mint a ponyvaregény.

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2013.12.27. 17:53:04

Az "Itt a vége" számomra egy értékelhetetlen bugyutaság volt. Olvastam róla 2-3 kritikát amelyek az egekig magasztalták (így meg úgy az év vígjátéka, stb.) de az egész filmet jobbára fapofával ültem végig és maximum kínomban nevettem csak fel egy-egy erőltetett poénon. Nálam ezek a gusztustalankodós "viccek" már régóta nem működnek, nem tudom ezek egyáltalán kinek az ízlésének felelnek meg. Soha többé nem akarom látni ezt a "vígjátékot", bocs ha valaki rajong érte.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 21:16:59

@danialves: Inkább örülj, hogy bekerültél a bloghoz :P.. szerencséd volt.. a sarki cirkuszban lévő pávián nem jött el a meghallgatásra. :'(
@REMY: Utálták, de a legtöbbek szerint egy könnyed kis néznivaló volt.. szerintem meg egy nulla.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2013.12.27. 21:56:17

@danialves: te mekkora pöcs vagy. A Gravitáció tényleg csak egy erős 7-es, miközben mindenki 10 pontokkal dobálózik. Az Acélembert meg ne nevezzük már nem túlértékeltnek. Minden fos közül amit mostában Amerikában készítettek, az egyik legbutább lett.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 22:26:42

@robertdani: Érteni kellene a szarkazmust :). Bár Dani tényleg egy pöcs xd

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.27. 23:05:36

@robertdani: A pöcs részét én is adom, de bocsásd meg neki az együgyűségét, szegénynek néha kiesik pár óra, olyankor nem tudja mit csinál.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.27. 23:53:53

@FroG: Na, a helyedben inkább kussolnék, szökőévben egyszer írsz, és akkor is egy ilyen modoroskodó kultúrsznob fost. Lehet, hogy mindketten jobban jártunk volna a páviánnal...
@NY124 (Darvas Tamás): Te meg vigyázzál, mert ha egyszer ilyen állapotban szabadulok be az admin beállítások közé... ;)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.28. 08:08:57

@danialves: A minőségre és nem a mennyiségre hajtok fiam, veled ellentétben. Meg amúgy is, a neked való köldöknézős, álbölcs és giccses produkciókkal van tele a filmpiac, nem csoda hogy naphosszat ezekről írsz és ezeket dícséred.. de nem baj, kellenek az ilyen félresiklott, suta vélemények is.

Világít a torony 2013.12.28. 10:44:07

T.Frog! Az átélhetetlenség a te bajod. Nem volna szabad ilyen filmeket nézz mint a Gravity. Azt firkázod, hogy és most idézlek:
-"giccses és átélhetetlen volt a mű, és a Bullock-Clooney duón valamint a látványon túl semmi egyedit, meghökkentőt vagy katartikusat nem tartogatott számomra az alkotás."- A film pont ezekre épített, valamint a zseniális vágásra. Fogadjunk, a pici zöld emberkék hiány a fektetett meg.

Mlinarcsik 2013.12.28. 10:58:23

Na megvan a heti filmes fikaarad... Azt hiszem errol a cikkrol nem is kell tobbet mondani.

Drago Brutic 2013.12.28. 11:09:32

Tegnap pótoltam a Djangót...nos ezzel nem tudok vitatkozni. A Becstelen után nem értettem, miért is nem szerettem eddig Tarantinót. Itt megint megértettem sajnos. Zseniális dialógokat ír, a legjobbakat jelenleg, de a karakterei nem mindig erősek. Speciel itt a címszereplő volt a legszürkébb figura, és ez erősen rontotta a filmet. Elképesztő az is, az amcsik mennyire fekete-fehérben gondolkodnak, és ez igaz Tarantínóra is, szinte agresszíven didaktikus a sztori. Persze ritkán lepleződik le, mert igazán profi filmes, és nagyon ért a színészekhez is. De a "túlértékeltség" Tarantinóra maximálisan igaz.

AvgDvl 2013.12.28. 11:23:47

A filmgyártás újabb mélypontja volt ez az év.
Viszont aki fikázza a Gravity-t, az nézzen inkább képregény adaptációkat, felesleges a küzdelem.

gumirocker 2013.12.28. 11:26:09

Nem értem a Djangoval kapcsolatos kritikákat. Nagyon jó film az.... és pláne azért, mert nem ám a lövöldözős jelenetek a fontosak benne, hanem pontosan az általatok elnyújtottnak nevezett párbeszédek... Ugyanaz a fajta közömbös gonoszság köszön vissza, mint a Becstelen brygantik művelt nácija. Egykutya a gyökere mindkettőnek. Nem a nácikkal kezdődött az emberi gonoszság.... volt belőle bőven mindenhol és mindenkor. De ettől még gonoszság.

Mercel 2013.12.28. 11:28:12

@danialves:

Őőőő.. Mindig van abban valami bájos, mikor a pöcegödör tisztító meló után szmokingot vesz, és elmegy az operába.
Aztán az előadást megunva, egyben elfelejtve, hogy hol is van, eltartott kisujjal, a maradék ujjakat felhasználva hangosan kifújja az orrából a felesleges nedveket, majd körbenéz és a meghökkent tekinteteket látva zsigerből köcsögözni kezd.

Nem nagyon kéne erőltetni ezt a kommentelés dolgot.
Ja..
Köcsög!

"Frigyes"

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.28. 11:46:34

@AvgDvl: Minden filmet láttál? Gondolom nem... ilyet kijelenteni. Nem csak a blockbusterek között kell keresgélni.

Nem volt ez vészes év, ráadásul most jött ki a Wall Street farkasa, valamint egy csomó idei filmet csak januárban nézhetünk meg. 12 év rabszolgaság, Amerikai botrány, stb...

Drago Brutic 2013.12.28. 11:48:28

@gumirocker: részemről kifejtettem, de azt is elfogadom, ha te jó filmnek tartod. Szerintem ami a Becstelenben merészség volt, itt csak hamis moralizálás. Olyan összekacsintós: nem kell ám komolyan venni, de ha akarod, akkor komolyan is veheted. De valahogy a "szíve" hiányzott a filmnek, szerintem. Üdv.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.28. 12:23:34

@AvgDvl: Szerintem pont, hogy nagyon erős felhozatal volt idén, csak nem a blockbustereknél, hanem a kisebb filmeknél.

AncientFilosoph 2013.12.28. 14:14:58

Az "ál-kultúrsznob" dolgot kicsit végig kéne gondolni, de a többivel egyetértek. :)

Bérgyilkos Bohóc 2013.12.28. 14:36:13

A Gravitációval egyetértek. Egy erősen túlértékelt közepes film, ami ordít a nagy vászonért, és 100%-osan csakis ott működik. Gyanítom, hogy tv-ben ez a film nem lesz több egy délutáni tucatfilmnél.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.28. 17:01:58

@Drago Brutic: Igen, ezt talán nem is írtam a kritikában, de az a legdurvább, hogy a filmet gyakorlatilag a Waltz-DiCaprio páros viszi a hátán, miközben Jamie Foxx kussban ül a sarokban a játékidő nagy részében.
@REMY: @NY124 (Darvas Tamás): Blockbustereknél is. Már önmagában a Gravitáció is lemossa az utóbbi évek termését, de az Oblivion, Pacific Rim, World War Z nagyon korrekt blockbusterek voltak. Emlékszem, 2011-ben volt a Majmok bolygója, és ezzel kb. ki is fújtak a nézhető blockbusterek abban az évben. Ahhoz képest azért nem rossz.
(Amúgy az az ember, akinek elege van a blockbusterekből, de nem tud 10 low-budget/indie/művész stb. jó filmet felmutatni, az garantáltan csak divatfikázó.)

Rittyentett Hőzönbőzön 2013.12.28. 21:51:53

Nagyon vártam a Gravitációt ebbe a top 10-be és nem kellett csalódnom. :)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.29. 11:54:52

@AvgDvl: Hogyan fér össze a két fogalom? :) Ha nem tetszett egy látványorientált film, rögtön menjek képregényfilmeket nézni, amelyek szintén erre építenek? Ja persze, nem illik bántani a Gravity-t, mert olyan mély és sokat mondó, hogy az év termését abszolúte felülmúlja.. ja nem. Inkább neked kellene mélyebb filmeket nézned, akkor talán nem egy ilyen látványfilmet "Istenítenél".

@Világít a torony: Engem a valódi tartalom hiánya "fektetett meg".

Világít a torony 2013.12.29. 20:18:17

Azt gondolom, komoly tévedésben vagy. Neked nem tetszik egy film, erre azt írod, hogy ßar. Azt illik firkázni, hogy neked nem tetszett. Mert ugye az általános véleményformáló fenoménságtól igen messze vagy. Ez a bajom a sok majom kritikussal is. Dogmákban gondolkodnak. Az pedig, hogy nekem milyen filmeket kellene néznem megint csak nem feladatod. Amúgy biztosan ismered mivel is foglakozom? Biztos vagy benne, hogy nincs közöm komoly filmekhez is akár?

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.29. 22:58:15

@Világít a torony: "Az pedig, hogy nekem milyen filmeket kellene néznem megint csak nem feladatod."
Nem tudom mit mondjak egy olyan embernek, aki észre sem veszi, hogy a kommentem első fele egyáltalán nem neki szólt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.29. 23:29:58

@FroG: Segítek: az "Ülj le, egyes", illetve az "olvasás-szövegértést tessék gyakorolni" szerintem kiválóan alkalmazhatóak. ;)

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.30. 00:04:52

@Világít a torony: Mivel a blog szerkesztői, amint látod fontosnak tartják az olvasókkal a kapcsolatot, és válaszolnak a közösség által felvetett gondolatokra, engedd meg, hogy én is reagáljak.

Szerintem egy filmkritikákkal (is) foglalkozó oldalon egyértelmű, hogy ha egy szerző leírja a véleményét a filmről, és tegyük fel: leírja, hogy "ez a film szar" (amúgy ilyet nem szoktunk, a cikk elején látható vicces kis fogalmazás eléggé komolytalan, ez lesüt róla), akkor annak az adott véleménynek és szentenciának a szubjektivitása evidens, még ha általános véleményformáló töltet is van benne. Ez olyan, mintha minden egyes kritika előtt ott lenne egy nagy "szerintem" felirat. De ez az iromány műfajából, jellegéből adódóan egyértelmű. Nem?

Világít a torony 2013.12.31. 19:02:50

@FroG: Igazad van, visszavonulót fújok kötelező filmnézés ügyben.
Sőt majdnem a többiben is,de ezt: "Inkább neked kellene mélyebb filmeket nézned, akkor talán nem egy ilyen látványfilmet "Istenítenél".
...továbbra is ott látom. Még akkor is, ha beláttam, nem nekem szólt.

Világít a torony 2013.12.31. 19:17:27

-"akkor annak az adott véleménynek és szentenciának a szubjektivitása evidens, még ha általános véleményformáló töltet is van benne."-

Pregnánsan apercipiáltam az evidenciákat, de a konzisztenciák körül baj van.
-"Ez olyan, mintha minden egyes kritika előtt ott lenne egy nagy "szerintem" felirat. De ez az iromány műfajából, jellegéből adódóan egyértelmű. Nem?"-

Nem. Maga a filmes műfaj, maga a tömegízlés, sőt a rétegízlés is folyamatosan változik. Nem ártana a filmkritikusoknak is változni. A nézők már szélesebb folyamból meríthetnek. Előzetesek, pilot-ok stb.
Tehát hátrébb a kritikusi agyarakkal, nem árt néha szerénységet gyakorolni a szentenciák kihírdetésekor.

Világít a torony 2013.12.31. 19:21:20

@AvgDvl: Sajnos ennél is rosszabb következik. Nézők milliói kaptak rá globálisan az olcsó, max. közepes költségvetésű zombi filmekre és társaikra.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.03. 18:58:46

@Világít a torony: elnézést a kései válaszért

De mégis miért mondod, hogy gond van a konzisztenciával, ha egyszerűen appercipiáltad az evidenciákat? Akkor nem mindegy milyen a konzisztencia? Szerintem az. Ráadásul ha appercipiáltad az evidenciákat, akkor az a szerintem, a szubjektivitás is egyértelmű neked, tehát amit leírtál, hogy nem egyértelmű a kritikai műfajból, önellentmondás, mert előbb azt állítod, hogy evidenciáról van szó, utána meg nem.

A változás pedig tény, de nem tudom, hogy ez a szerénységgel miért függ össze, kérlek fejtsd ki, ha szándékozol.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.03. 19:04:40

@Világít a torony: Ja, és ott áll feketén fehéren az appercipiálásról a kijelentésed, empirikus, a priori értelmeuésben tehát az evidenciák existensek.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.04. 19:00:28

@danialves: Végre valaki kimondja még rajtam kívül, hogy a Zero Dark Thirty szar!
A többivel mélyen nem rétek egyet, de ezt köszönöm.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.04. 19:07:49

@Santino89: A francba, tudtam hogy a Frances Ha-t kellett volna inkább beleírni :D
De tényleg nagy dilemma volt, hogy berakjam-e egyáltalán, mert a listán szereplő filmek közül talán ezt szapulták a legtöbben.
Én személy szerint kicsit el is kapkodtam ezt a listát, ma már A nagy szépség meg az Only God Forgives tuti résztvevő lenne, látva egyes bloggerek év végi toplistáit.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.20. 14:20:42

Tökéletesen egyetérek a Django értékelésével. A ZDT meg akkora fostaliga, hogy arra szavak nincsnek. Ha az elfogásos részt nem tetteék volna bele, a film részemről egy hatalmas 0 pontot kapna. Így kaphat egy 2/10-et. Senkinek sem ajánlom megnézésre.

Félelmetes, hogy KB-ra még bárki komoly munkát bíz. A Bombák Földje is egy annyria bugyuta és gyeneg film volt azzal a ripaccsal a főszerepben, hogy ehaj... Nem tudom, hogy ő, vagy a ZDT főszereplőja volt az idegesítőbb karakter...

Fel nem fogom, hogy miért jelölték mind a két filmet bármilyen komoly díjra. Csak azért, hogy hollywood megmutassa, hogy egy nő is kaphat valamit...? [fejvakarás]

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.20. 17:23:42

@molnibalage: A Bombák földjén-re lehet sok mindent mondani, de hogy bugyuta lenne... bár valóban nehéz megérteni a mondanivalót, de korunk egyik legintelligensebb darabjáról van szó, ha a háborús pszichózist vesszük alapul. Persze, az akkora klasszikusokhoz, mint a hasonló témában királynak számító - és egyik személyes kedvencem- Apokalipszis most nem igazán ér fel, de ettől még az értékei elvitathatatlanok.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.20. 20:15:04

@FroG: Akkor már inkább Az Őrület Határán.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.21. 01:34:28

@FroG: "Vagy a sör, vagy a halál, vagy mindkettő!"
Al Bundy :)

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.30. 02:15:06

@FroG: Megnéztem a Gravitációt, és szerintem nagyon jó lett. Egyáltalán nem öncélú, allegórikus mű, és megérdemli a dicséretet. Az egyetlen negatívum Sandra Bullock produkciója, ami a legkevésbé sem hatásos. Clooney meg hozta a szerepet, rá lett írva, macsóskodott kicsit és kész. Ennek ellenére mindketten illenek a szerepre, tehát még ez sem lesz zavaró.

Összességében a két Cuarón, főleg a rendező Alfonso kiválót alkotott. :) Véleményem szerint nem túlértékelt, művészi szempontból sem. Az ilyen egyáltalán nem tipikus blockbustereket megéri megnézni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 11:46:09

nagyjából egyetértek a listával, node a djangoban dicaprio nagyot játszik, nincs kulturális értéke a filmnek, de jó volt nézni.
én a becstelen brigantikat első nézésre utáltam, de másodikra már felfedeztem benne a pincejelenetet, ami szintén elképesztő színészi játékokkal volt tele. főleg német részről.
süti beállítások módosítása