85. Oscar-díjátadó: kritikáink
2013. február 23. írta: danialves

85. Oscar-díjátadó: kritikáink

Vasárnap ismét kiosztják a legnagyobb filmes elismerést a zsűri által arra érdemesnek alkotásoknak, és bár a jelöltek és akár maga a díj létjogosultságát is lehet vitatni, azt hiszem nincs olyan filmkedvelő, a Smoking Barrels szerzőit is beleértve, aki ne követné nyomon az eseményeket. Ennek keretében pedig holnap majd olvashattok egy esélylatolgatást, illetve arról is, hogy mi kit látnánk a szobrok méltó tulajdonosa szerepében, ez a poszt pedig arra szolgál, hogy egy listában összegyűjtsük Nektek a jelölteket, illetve azokat a véleményeket, amelyeket az alábbi művek kapcsán alkottunk (a teljes kritikákért kattintsatok a linkekre).

Lincoln: Legjobb film, rendező, férfi főszereplő, férfi mellékszereplő, női mellékszereplő, adaptált forgatókönyv, fényképezés, jelmez, vágás, zene, díszlet és hangkeverés (12 db)

Nem tagadhatom, hogy Spielberg és Kushner kihozta ebből a műből a maximumot. Azonban kénytelen vagyok újra belátni, hogy ebben a műfajban ez a maximum nem ad túl sokat. Történelmi filmnek, főleg oktató jelleggel tökéletes, azonban ettől mint film, még nem feltétlenül lesz különösebben kiemelkedő. (danialves kritikája)

Pi élete: Legjobb film, rendező, adaptált forgatókönyv, fényképezés, vágás, zene, betétdal, díszlet, hangvágás, hangkeverés és vizuális effektek (11 db)

Valószínűleg valaki csak nevetni fog rajta, valakinek pedig megváltoztatja az életét, de önmagában mindenképpen kevés. Ettől függetlenül vizuálisan és történetileg is gyönyörű, viszont nem tudom azt mondani rá, hogy alapvetően tartalmas és tanulságos. (danialves)

A nyomorultak: Legjobb film, férfi főszereplő, női mellékszereplő, jelmez, maszk, betétdal, díszlet és hangkeverés (8 db)

A film bár tényleg nem tökéletes, az érzelmek átadása és a hősiesség olyan bő repertoárával dolgozik, amely minden apró hibát vagy átgondolatlanságot lefed, a színpadi musicalből konvertált dallamok pedig „élőben” felvéve, sokkal életszerűbb és keményebb erővel zúdulnak a néző nyakába . Az pedig, hogy a 21. század követelményeinek megfelelően is ilyen megható és hősies film kerekedett A nyomorultakról, minimum dícséretes. (FroG)

Napos oldal: Legjobb film, rendező, férfi főszereplő, férfi mellékszereplő, női főszereplő, női mellékszereplő, vágás (7 db)

A Napos oldal egy aranyos, nem túl komoly, de komolyan vehető produkció, remek kivitelezésben. És ha egy kicsit több kockázatot vállal, mint mondjuk egy európai film tette volna, akkor még sokkal több is lehetne ennél. De így is 2012 legjobbjai között tarthatjuk számon, illetve egy újabb kiváló példaként arra, hogy érdemes a dramedy műfajában próbálkozni. (danialves)

Az Argo-akció: Legjobb film, férfi mellékszereplő, adaptált forgatókönyv, vágás, zene, hangvágás és hangkeverés (7 db)

Ha valakinek nem keltette fel az érdeklődését a film, az teljesen jogos. Viszont ha a pozitív kritikák hatására mégis a látóterébe került, az is. A képernyőn egy magas színvonalú munka, viszont alapvetően ami ezt támogatná, az kevés.(danialves)

Szerelem: Legjobb film, idegen nyelvű film, rendező, női főszereplő és eredeti forgatókönyv (5 db)

A Szerelmet ajánlom mindenkinek, akik szeretik az igényes, kissé naturalisztikus, kőkemény drámákat, a zseniális színészi alakításokat, és akik bírják idegekkel. De aki egy könnyedebb, hamisítatlan amerikai szerelmes filmre vágyik, az kerülje el, jó messziről. (Fausto)

Django elszabadul: Legjobb film, férfi mellékszereplő, eredeti forgatókönyv, fényképezés és hangvágás (5 db)

Tarantino létrehozott egy jó western-t, de néhány stílusjegyen kívül semmit nem tudott hozzáadni. A teljesen indokolatlan, hosszúra nyújtott középrész viszont jelentősen gyengíti a produkciót, így végső soron amennyire szórakoztató maga a film, annyira fárasztó ez a közjáték. Ajánlani mindképpen ajánlom, de sok türelem és szabadidő nélkül ne üljön neki senki. (danialves)

Zero Dark Thirty: Legjobb film, női főszereplő, eredeti forgatókönyv, vágás és hangvágás (5 db)

Bigelow egy-az-egyben 4 évvel ezelőtti önmagát idézte: megint összerakott egy produkciót, amely zene nélkül akár dokumentumfilm is lehetne, mindezt pedig egy eléggé csapongó forgatókönyvre építette. De abból a szempontból örülhetünk ennek, hogy így mindenki pontosan tudhatja már előre, hogy mire számítson, egyrészről ennél a darabnál, másrészről majd a következő művénél, amelyet én garantáltan nem fogok megnézni. (danialves)

Skyfall: Legjobb fényképezés, zene, betétdal, hangvágás és hangkeverés (5 db)

A Skyfall egy ízig - vérig kidolgozott, szikár akció-thriller, tele feszültséggel és nagyszerűen megkomponált, dinamikus akció jelenetekkel. Minden akció nézőnek és Bond rajongónak ajánlott, mert bár a film nem a legemlékezetesebb darab ebből a műfajból, mindenképpen a legszórakoztatóbb. (FroG)

Anna Karenina: Legjobb fényképezés, jelmez, zene és díszlet (4 db)

Az Anna Karenina beáll a sorba. A gyenge vagy jóindulattal közepesnek mondható könyvadaptációk népes sorába. Pedig nem indult rosszul, de sok az üresjárat és egy nem odaillő főszereplő hiányosságait nagyon nehéz, ez esetben pedig lehetetlen kompenzálni. A végén azt érzi a néző, hogy végignézte a több, mint kétórás filmet faarccal. Kijön a moziból, továbbmegy, néhány hét múlva pedig alig emlékszik valamire. A pozitívum az, hogy talán néhányaknak eszébe jut, hogy a könyv ennél biztos jobb, és esetleg nem lesznek restek elolvasni Tolsztoj regényét. (Walter White)

A messzi dél vadjai: Legjobb film, rendező, női főszereplő és adaptált forgatókönyv (4 db)

Bár alapvetően nem egy világrengető és ambiciózus filmről van szó, de ettől még egy hangulatos, remek drámát kapunk. Amit pedig nem lehet elvitatni, hogy egy olyan különleges műről beszélünk, amilyet keveset látni mostanában, és éppen ezért is lehet nagyra értékelni. (danialves)

The Master: Legjobb férfi főszereplő, férfi mellékszereplő és női mellékszereplő (3 db)

Paul Thomas Anderson Mestere tipikusan az a film, amely megosztja a közönséget. Amiről sokáig lehet beszélni, hosszas eszmecséreket lehet folytatni. Akinek nem tetszik, annak is megvan róla a véleménye. Ezzel elérte a rendező a célját, a filmje kelendő, nem osztatlan a siker, de a negatív kritika is jobb, mint a semlegesség. Mit kap az ember, ha áldoz erre a filmre az életéből 144 percet? Minőségi fényképezést, két nagyszerű színész nem kevésbé hatásos játékát, és egy kicsit botladozó történetvezetést. (Walter White)

A hobbit: Legjobb díszlet, jelmez és vizuális effektek (3 db)

169 percnyi Középfölde-érzés, annak minden tartozékával. Persze erre tudatosan rá is játszik a film, ugyanakkor mégsem tekinthető egyszerű Gyűrűk ura másolatnak. Azonban Tolkien könyvének korlátait sem tudja átlépni, többnyire hiányzik belőle az az átütő erő, ami az előző trilógiához hasonlóan klasszikussá tenné. De a rajongóknak kötelező, és azoknak is, akik csak szimplán egy jó filmet szeretnének látni. (danialves)

Kényszerleszállás: Legjobb férfi főszereplő és eredeti forgatókönyv (2 db)

Azt nehéz kétségbe vonni, hogy az észérveket nézve egy remek filmről beszélünk. Viszont részben jellegének köszönhetően, részben a rendezés vagy a forgatókönyv hibái miatt inkább egy jó pszichológiai esettanulmánynak, mintsem átérezhető karakterdrámának tűnik. Mint sok más alkotás esetében, itt is a sok ész mellé egy kis szív is kellett volna. (danialves)

Hófehér és a vadász: Legjobb jelmez és vizuális effektek (2 db)

Mindent összevetve, a Hófehér és a vadász egy elképesztően felesleges film, amely bár látványos, a színészek (főleg Kristen Stewart) és a karakterek egysíkúsága miatt unalomba fullad. Pedig megvoltak a lehetőségek, hisz az alapkoncepció és a büdzsé is adott volt, de így jár az a film, amely tehetségtelen elsőfilmes kezébe kerül. (FroG)

És végül az egy jelölést kapott alkotások, a teljesség igénye nélkül: Prometheus (legjobb vizuális effektek), A bosszúállók (legjobb vizuális effektek), Ted (legjobb betétdal), Egy veszedelmes viszony (legjobb idegen nyelvű film), Holdfény királyság (legjobb eredeti forgatókönyv), A kezelés (legjobb női mellékszereplő), A lehetetlen (legjobb női főszereplő)

Ez lett volna tehát a vasárnap versenyre kelő filmek és a róluk született írásaink listája, holnap pedig elolvashatjátok, hogy a blog stábja kit tart esélyes és kit látna szívesen a díjak birtokosaként közülük.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr495087573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása