1. rész: A 10 legkreatívabb posztapokaliptikus film
2. rész: 10 zombifilm, amit látnod kell
3. rész: 10 (nem is annyira) posztapokaliptikus film, amit látnod kell
4. rész: 10 B- és Zs-film, amit látnod kell
Jól átvertem mindenkit, amikor a múlt héten azt ígértem, hogy már a legjobbakkal folytatjuk, előtte ugyanis úgy gondoltam, közbeékelek egy kis kitekintést a jövőbe (természetesen nem beleszámolva ezt az 50 darabba). Avagy ha már idáig azzal vetettem számot meglehetősen hosszan, milyen remek (és kevésbé remek) posztapokaliptikus alkotások készültek eddig, itt az ideje, hogy azt is összeszedjem, milyenekre számíthatunk a jövőben. Avagy alább olvashatjátok azokat a címeket, amelyekre a műfaj minden rajongójának érdemes lesz odafigyelnie a következő pár év során:
Mike Le forgatókönyvét (amely felkerült többek között a 2013-as Black List-re) még a tavalyi év végén vette meg a Screen Gems. A szkript egy olyan tudósról szól, aki képes kommunikálni a zombikkal, és ennek segítségével próbálja meggyógyítani fertőzött feleségét, és olyan nevek erősítik a szereplőgárdát, mint Stanley Tucci, natalie Dormer, vagy a Doctor Whoként elhíresült Matt Smith. A filmet elvileg már forgatják, ennek megfelelően csak idő kérdése, mikor kapunk konkrét premiert.
A Stephen King könyvéből készülő adaptáció, amelyben a telekommunikációs hálozat vérszomjas zombikká változtatja az embereket, már elvileg forog Samuel L. Jackson főszereplésével, és a viszonylag tapasztalatlan Tod Williams keze alatt. Én ugyanakkor bízom benne, hogy King posztapokaliptikus víziója ezt is túléli, mint ahogyan A köd erősen B-jellegén is túl tudtunk lépni. A premiert 2016-ra ígérik.
Brad Pitt zombifilmje a könyvtől messzire rugaszkodva gyakorlatilag egy katasztrófafilm volt, úgyhogy éppen itt az ideje, hogy végre mutassanak is valamit az élőhalottak uralta világból. Max Brooks könyve talán az első olyan mű a popkultúrában, ahol végül közös erőfeszítéssel sikerült az emberiségnek diadalmaskodnia, úgyhogy kifejezetten érdekes folytatásnak nézünk elébe, amennyiben a lezárás sugallta fonalat veszik fel. És hátha valamit a nálunk forgatott moszkvai részek hangulatából is látunk végre majd. Ha ezúttal nincs szükség pótforgatásra, 2017 nyarán tartják a premiert.
Craig Zobel romantikus (?) filmjét már a Sundance-en bemutatták ugyan, de az amerikai mozikba is még csak augusztusban fog eljutni. Az egy szerelemi háromszögre fókuszáló alkotás egy igen impozáns színészgárdát kapott Margot Robbie, Chris Pine és Chiwetel Ejiofor személyében, ezután már csak abban bízom, hogy konfliktusaik is legalább annyira izgalmasak lesznek, mint a szereposztás.
Idén ősszel várható Dito Montiel alkotása, amelynek történetéről egyelőre nem sokat lehet tudni, azon kívül, hogy a posztapokaliptikus Amerikában játszódik, viszont itt sem akármilyen nevek álltak a rendező rendelkezésére: Kate Mara, Gary Oldman, Jai courtney és Shia LaBeaouf neve akár pozitív, akár negatív értelemben, de biztosan nem fogja hidegen hagyni a moziba járókat. És ki tudja, Courtney lehet, hogy hitelesen tudna alakítani például egy zombit...
A projektről a legtöbb, amit el lehet mondani, hogy tervben van, hogy film készül belőle, és őszintén remélem, hogy ez mihamarabb megtörténik. Ugyanis aki hozzám hasonlóan olvasta Daniel Kunka forgatókönyvét, az tudhatja, hogy egy milyen zseniálisan eredeti és izgalmas akciófilmet rejt a Yellowstone Falls története, amely már-már a filmezés határai feszegeti.
Azonban ha van mű, ami át is lépi a filmművészet fent említett határait, az ez az André Muschietti (Mama) rendezésében készülő könyvadaptáció. Egy vizuális elképesztően egyedi, végtelenül tudatos, horrorelemeit pedig nagyon tudatosan használó szkript lett Eric Heisserer munkája, amelyet szintén ajánlanék, de az a helyzet, hogy jó kezekben egy annyira intenzív filmélmény lehet belőle, hogy a türelmesek jobban járnak azzal, ha semmit nem lőnek le előre maguknak belőle.
Chloe Grace Moretz és a Jurassic Worldben finoman szólva sem meggyőző Nick Robinson lesznek a főszereplői ennek a 2016 januárjában érkező YA-adptációnak, amely minden reményem szerint nemcsak egy újabb rókabőr lesz, hanem a meglehetősen titokzatos alapötletéhez méltóan képes lesz egy sajátos és színvonalas produkcióval meglepni minket.
A sok blockbuster után következzen egy minimalista, elsősorban a fesztiválokon arató dráma, amely látványos húzások helyett elsősorban karakterei tanulmányozására igyekszik fókuszálni. Bízom benne, hogy ez nem a tipikus artfilmes nagyzolást takarja, és valóban egy katartikus és húsba vágó élmény lett a végeredmény.
Remélhetőleg már csak napok és a 150 milliós álomhatár elérésének a kérdése, hogy a Warner hivatalosan is bejelentse a Fury Road folytatását, és amennyiben ez megtörténik, talán nem kell annyit várnunk mint a mostani rebootra: George Miller már jelezte, hogy a forgatókönyv kész van, Tom Hardy összesen további 3 filmre írt alá, úgyhogy ha zöld utat kap a projekt, nem sok akadályát látom annak, hogy 2017-ben egy újabb remek Mad Max-produkcióval gazdagodjunk.
Ha pedig eddig is kitartottál mellettem, maradj velem a jövő hétre is, amikor már tényleg a legjobb posztapokaliptikus filmekkel találkozhatsz!