A 10 legjobb Robert de Niro-film
2013. november 16. írta: FilmBaráth

A 10 legjobb Robert de Niro-film

Már nagyon régen nem nézek Robert de Niro filmeket. Egyszerűen azért, mert fáj látnom, hogy milyen utolsó szemetekben alázza le magát korunk egyik legnagyobb színésze. Ráadásul mostanában ráállt a vígjátékokra, holott nála jobb drámai színész talán még ma sincs. Aztán a napokban megnéztem a Szarvasvadászt, és azonnal eszembe jutott, hogy régen milyen hatalmas filmekben játszott, és milyen erős alakításokkal örvendeztetett meg bennünket, nézőket. Szerintem vitán felül Scorsese filmjeiben volt a legjobb, de az évek során természetesen nagyon sok rendezővel dolgozott, a legkülönbözőbb műfajokban. De azért lássuk be, az emlékeinkben ő az igazi gengszter, kit érdekel, hogy egy tizedrangú vígjátékban mit hülyéskedik? Mikor látjuk már végre újra egy igazi drámai szerepben, amivel felszántja a vásznat, és a lelkünkig hatol az alakításával? Én mélyen hiszem, hogy csak idő kérdése, hogy eljön ez a perc. Addig is vigasztalódjunk a régi nagy klasszikusokkal.

A lista teljesen szubjektív, ezek az én kedvenceim, kíváncsian várom a véleményeteket. Nagyon sok film maradt ki, köztük az Ébredések, amelyben Robin Williams oldalán brillírozik a nagyszerű színész, az Aljas utcák (lehet velem vitatkozni, de szerintem ez nem tartozik a legjobb Scorsese filmek közé), az Angyalszív, és sorolhatnám még napestig. De ez sajnos csak egy 10-es lista, ennyi fért bele.

10. Cape Fear - A rettegés foka / Cape Fear (1991)

cape fear.jpg

Ebben a filmben láttam először Robert de Nirot, és egyrészt azóta Scorsese a kedvenc rendezőm (hűséges típus vagyok, azóta sem veszélyeztette senki nálam a trónust), másrészt hosszú évekre de Niro maradt a kedvenc színészem. A film egy remake, az eredetiben Gregroy Peck és Robert Mitchum játszott, és szintén nagyon jó volt, sőt talán egy hangyányival jobb is, mint Scorsese remeke, ennek fő oka az volt, hogy ott két főszereplő alakítása teljesen egyenértékű volt, míg ebben a filmben de Niro természetesen lemosta a vászonról Nick Noltét. Egy életre megmaradt a kép, amikor jól kigyúrva (bizony, egykor nagyon jó pasi volt, mindig meglepődöm azon, hogy mennyire!), és kitetoválva (az a kereszt a hátán!) a börtönben látványosan tornáztatja az izmait. De természetesen nem ez a lényeg, egy nagyon jól felépített thrillerhez van szerencsénk, valóban jókat lehet rettegni a nézése közben.

9. Aki legyőzte Al Caponét / The Untouchables (1987)

untouchables_2.jpg

A kritika itt olvasható.

Igen, tudom, de Niro ebben nem főszerepet játszik, de azért ő maradt meg legjobban a filmből, ugye? Pedig felismerhetetlenül el van hízva, és nem túl sokat van jelen, de azért uralja a vásznat. Mégis Sean Connery kapott Oscart ezért a filmért, nem ő. Amit a mai napig igazságtalannak tartok (félreértés ne essék, nagyon kedvelem Conneryt, nekem máig ő az igazi James Bond, de azért nincs egy súlycsoportban de Niroval). Brian de Palma filmje egy feszes, izgalmas krimi, amelyből mindenki megtudhatta, hogy Amerika legnagyobb közellenségét egy piti adócsalás miatt juttatták börtönbe a rend bátor őrei. Nesze neked gengszter romantika!

8. Szemtől szemben / Heat (1995)

heat_pacino_deniro.jpg

A részletes kritika itt olvasható.

Schwarzenegger és Stallone rajongói több évtizedet vártak arra, hogy a két akcióhős végre jól elpáholja egymást a filmvásznon. A kissé kifinomultabb filmmániásoknak szintén ugyanennyit kellett várniuk arra, hogy a gengszterfilmek két legnagyobb sztárja, de Niro és Al Pacino egy filmben egymás ellen harcoljon. Michael Mann filmje egy pörgős, akciódús dráma, ami egyben egy nagyon jó krimi is. Az a jelenet pedig, amikor a két ikonikus színész egymással szemben ülve beszélget, filmtörténeti pillanat, tökéletesen kivitelezett szópárbaj, a megfelelő drámai hatás elérésével. Kötelező darab!

7. Casino (1995)

Casino 1.jpg

A kritika itt olvasható

Scorsese újabb remeke, ami ugyan már nem ér fel a legnagyobb klasszikusokkal, amelyekben de Niroval dolgozott a mester, azonban egy nagyon is erős, maradandó filmet hozott össze a nagy páros. A szerencsejáték, a legendás Las Vegas sötét oldalát bemutató alkotás a történeten túl az osztályon felüli játéknak köszönheti a sikerét. De Niróról csak felső fokon lehet beszélni, mint mindig, Joe Pesci alakítása egyenértékű az övével (van ennél nagyobb dicséret?), Sharon Stone pedig élete alakítását nyújtotta a filmben (a legemlékezetesebb valóban az Elemi ösztön volt, de azért ez a film egy teljesen másik kategória, ugye?). 

6. Volt egyszer egy Amerika / Once upon a Time in America (1984)

gal_mob_once-upon-a-time-in-america.jpg

A kritika itt olvasható

Sergio Leone rendezte volna eredetileg a Keresztapát. Végül Coppola tette világhírűvé az alkotást, de azért a spagettiwesternek királya is leforgatta a saját gengszterfilmjét. Teljesen más módon epikus az alkotás, mint kiváló kollégájáé, és valóban nem ér fel hozzá, de azért nem egyáltalán nem kell szégyenkeznie, maradandó alkotás született. Javaslom mindenkinek, hogy egyszer szánja rá az időt a filmre (majdnem Tarr Bélára jellemző hosszúságú - közel 4 órás), mert egyrészt egyáltalán nem fog unatkozni, másrészt pedig kiváló színészi alakításokban lelheti örömét egy nagyon jó filmben. James Woods és de Niro kettőse nagyon jól működik együtt, és a tehetségük nem fecsérelődött el, hiszen kiváló rendező kezébe kerültek, aki megadott nekik minden lehetőséget arra, hogy lubickoljanak a szerepükben.

5. A szarvasvadász / The Deer Hunter (1978)

deer_hunter_the_1979_685x385.jpg

A kritika itt olvasható

Orosz rulett felső fokon.Michael Cimino klasszikusa a vietnámi háború testet és lelket pusztító hatásáról mesél, nem kímélve a nézők idegrendszerét. Habár meghökkentően kevés a csatajelenet, ahhoz képest, hogy egy háborúban játszódik, mégis sokkal nagyobb hatásfokkal tudja bemutatni a földi poklot, mint nagyon sok hasonló alkotás. Főleg azért, mert nem hősök a főszereplők, hanem egyszerű kisvárosi fiúk, akik egyáltalán nem lehettek felkészülve arra, ami az otthonuktól távol lévő dzsungelben várja őket. Az 5 Oscar díjjal kidekorált alkotást (amelyből de Nironak megint nem jutott egy sem, de természetesen mindenki megérdemelte, aki megkapta) csak erős idegzetűeknek ajánlom. Katarzis a köbön!

4. Nagymenők / Goodfellas (1990)

GoodJimmy2.jpg

Véleményem szerint ez Scorsese legjobb gengszterfilmje. Miért? Mert ebben az alkotásban mutatja meg a legerősebben a maffia működését, a család fogalmát, az árulás lemoshatatlan bűnét, a bűnben élők mindennapjait, az őket irányító motivációkat. De Niro szokásához híven zseniális, Joe Pesci szintén, Ray Liotta pedig élete alakítását nyújtotta a filmben. A rendező sokadik gengszterfilmjében is tud új vonásokat megmutatni, a színész és történetvezetés tökéletes. Aki még nem látta, sürgősen pótolja!

3. Keresztapa 2  / The Godfather 2. (1974)

TheGodfather2a.jpg

A Keresztapa minden idők legjobb gengszterfilmje volt, óriási sikert aratott, mindenki kíváncsian várta a folytatást. Ahogyan az lenni szokott, nem ért fel az első részhez, de ez ebben az esetben az jelentette, hogy nem tökéletes, csak zseniális film született. Al Pacino és Robert de Niro (aki ezért a szerepért kapta meg az első Oscar-díját) nagyszerű, tökéletesen egyenértékű alakítást nyújtottak, élmény nézni őket. De nem volt közös jelenetük a filmben (azon egyszerű oknál fogva, hogy Pacino apukáját alakította Robert de Niro, ha úgy tetszik Marlon Brando fiatalkori kiadását), erre még nagyon sokat kellett várniuk a filmrajongóknak. Kötelező darab!

2. Taxisofőr / Taxi Driver (1976)

taxi-driver.jpg

A kritika itt olvasható

Ultrabrutál film Scorsese-től a vietnámi háború lélekölő hatásáról, kőkemény társadalomkritikába öntve. A vietnámi háborút megjárt veterán, Travis nem találja a helyét New Yorkban. Próbálja jobbá tenni a világot, de amikor szép szóval nem megy, marad az erőszaknál: fegyvert vásárol, kigyúrja magát, és elindul rendet tenni. De Niro élete második legjobb alakítását nyújtja szerintem, az akkor még tini Jodie Foster hihetetlenül jó a gyermek prostituált szerepében. Készüljön fel mindenki egy zsigerig hatoló brutális utazásra az emberi lélek legmélyére. Tényleg csak erős idegzetűeknek ajánlom!

1. Dühöngő bika / Raging Bull (1980)

raging-bull-05-g.jpg

Miért ez, és miért nem a Taxisofőr az első? Mert engem egy hangyányival jobban megrázott ez a film. De Niro ezért vihette haza a második szobrocskát, méltán. Ezúttal a ringben zajlanak a véres események elsősorban, mégsem kevésbé brutális, mint Scorsese egyéb filmjei. Jake La Motta (de Niro) beceneve a Bronxi bika volt. Azért, mert kíméletlenül brutális volt, és meg is lett eredménye: 1948-ban világbajnok bokszoló lett belőle. Azonban a múltja utolérte, nem tudta feldolgozni a sikert, a bronxi gyermekévek nem múltak el nyomtalanul, végül elvesztett mindent. Rólam tudni kell, hogy ökölvívó meccset akkor néztem végig először és utoljára, amikor Koko az aranyért harcolt az olimpián, vagyis teljesen hidegen hagy ez a sportág. Azonban a dráma katarktikus ereje, és de Niro alakítása miatt véleményem szerint ez a legjobb alkotás, amiben a kiváló színész valaha megjelent a filmvásznon.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr295621135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr_utcai_arcos 2013.11.16. 01:06:34

Nem is mondok erre semmit. Nem érdemes listát felállítani. Mind jó. Ennyi. (Na jó, én a Rettegés fokával nem tudok megbékélni azóta se mióta először láttam. De az Aljas utcák tényleg nem a legerősebb. És a Taxisofőr kicsit túljátszott. De a többi tényleg jó!De említsük meg azért a Missziót, ami szintén egy bitang erős film!)

FilmBaráth 2013.11.16. 13:56:47

A misszió valóban egy bitang erős film. De ez sajnos csak egy 10-es lista, és a rajta szereplő alkotások szerintem erősebbek. :-)

profilo 2013.11.16. 18:31:48

Miért nem csináltál egy 20-as listát,mert akkor nyugodtan cseszegethettünk volna....Így sajna nem lehet...ezek túl jó filmek...

konrada 2013.11.16. 19:26:36

Azért a XX. századot se hagytam volna ki...

salalyman 2013.11.16. 20:03:23

A Heat-et Michael Mann rendezte, Thomas Mann német író volt.

FilmBaráth 2013.11.16. 20:07:25

@salalyman: Teljesen igazad van, elírtam, javítottam, köszi!:-)

Hattory Hanzo 2013.11.16. 21:37:38

Vígjátékban is csinált szerintem jót, a Midnight Run-t.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.16. 23:48:18

Valahogy nekem a klasszikusnak kikálotott filmek nagy része egyenesen a hulladék kategóriát képviseli. A Szarvasvadászt képtelen voltam rendesen végignézni. A Taxisofőrnél fel nem fogtam, hogy mitől olyan fúdenagy film, konkrétan bealudtam rajta. A Capone film sem volt túl nagy szám, egyszer nézhető, de az is csak a magyar szinkron és Costner miatt. A Volt Egyszer E. Am. is a bealvós kategória.

A listából az, ami tényleg ütött nekem a Casino és a Szemtől Szemben. Ezek vszint nagyon. A Casion hangulata és eredeti szinkronja és angol eredetije sem rossz. A Szemtől Szembe akció jelenetei konkrétan gyak. az egyetlen olyan, aminek van köze a valósághoz és nem agyatlan baromság. No persze nem véletlen, hiszen az ex. SAS "Andy Mcnab" volt a tanácsadó. A történet sem volt rossz, alapmű az akciófilmek terén.

A Nagymenők sem rossz, csak éppen nagyon nem De Niro miatt, hiszen nem is ő a főszereplő...

Nekem a nagy kedvencem egy sokkal könnyedebb De Niro film, az Éjszakai Rohanás. Szigorúan magyar szikronnal.

Amator 2013.11.17. 00:02:54

@molnibalage: Az hogy 16 éves korodra még nem alakult ki a végleges izlésed, az rendben van, de nem kéne végletes kritikát megfogalmazni olyan filmekről, amiket még nem értesz. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 01:27:28

@Amator: 24 éves koromban láttam a fent említett, számomra értéktelen filmeket.

2013.11.17. 03:02:46

@molnibalage: Eleg egyugyucske lehetsz... Jatsz video jatekot inkabb...

J.László 2013.11.17. 03:57:15

Hát, nem tudom. A Szarvasvadász szerintem egy kibaszott szar film volt.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.11.17. 05:18:55

@cougarcat:

Pardon, már mitől lenne együgyű? Attól, hogy más az ízlése, más az értékítélete?
Az itt felsorolt 10 filmből nem mind mestermunka, sőt: a Szarvasvadász például kifejezetten közepes film; ha nem lenne benne orosz rulett, a kutya nem tartaná számon.
A Capone film szintén nem egy kimagasló darab, a Nagymenők pedig teljesen nem Robertról szól - ott Pesci alakított óriásit.

Ízlés dolgában nem lehet, nem szsrencsés ítélkezni.

frontember876 2013.11.17. 07:11:26

Már elnézést, de az komolyan egy index-cimlap film témakörben, hogy a Rettegés fokán jókat lehet rettegni?

Robert de Nirorol meg Angyalsziv, meg Misszió, meg Ez a fiúk sorsa nélkül? Bronxi mese nélkül?

Ezen a listán ordít, hogy te maffia es Scorsese őrült vagy, miért nem arról írtál? A taxisofőr meg a dühöngő bika ment volna nélküled is.

De hogy kvázi 5 soros filmajanlokban leírod, hogy kinek ajanlasz megnezesre egy 1976-os filmet, azért az komoly önértékelési kérdéseket vet fel. A cape fear, al capone meg casino filmek helyett van bizony 20 jobb de niro film.

Filmtorteneti jelentoseg szempontból a Brazil.
Színészi játék es dráma szempontból az Ez a fiúk sorsa, vagy a Misszió

De nálam a Zuhanás a szerelembe Meryl Streeppel is kivételesebb, mint egy al Capone. Eleve bármilyen 10 legjobb filmbe hogy kerülhetne egy Kevin Costner movie? ...

FilmBaráth 2013.11.17. 08:00:05

@frontember876: Nincsenek önértékelési problémáim. Egy toplista keretébe sajnos nem fér bele egy teljes filmkritika, marad a néhány soros leírás.
Valóban szeretem a gengszterfilmeket és Scorsese a kedvenc rendezőm, és már írtam egy toplistát a témában, amit elolvashatsz itt:
smokingbarrels.blog.hu/2013/10/26/a_10_legjobb_gengszterfilm
Kevin Costner ügyben javaslom újranézésre a JFK-t, és a Farkasokkal táncolót.
Az index címlap miatt a szerkesztőknél tegyél panaszt. :-)

kék madár 2013.11.17. 08:31:06

@Hattory Hanzo: A Midnight Run valoban a legjobb filmje. Es az en top anything listamon stabilan az elso haromban

kacsa232 2013.11.17. 08:49:19

@molnibalage: így van, szerintem is. Nálam is ugyanez a lista jönne be inkább:) Az éjszakai rohanást kihagyni egy 10-es listáról...:)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2013.11.17. 09:18:30

Azért a legjobb Frankenstein-feldolgozás is hozzá köthető, vétek kihagyni :P

buddha 2013.11.17. 10:00:46

Bronxi mese kimarad?

ynwa 2013.11.17. 10:16:22

manapság nincs RdN-ós cikk, ami nem puffogtatja el ezt a buta klisét a jáj hova süllyedt ez az ember, stb...eltartott kisujjal fikázni vígjátékot nagyon trendi...de azt is látni kéne, hogy bár ripacskodás, de attól még élő és népszerű műfaj...tényleg nem értem mibe fájna leírni, hogy az Apádra ütök sorozat az elmúlt évtizedek kiemelkedő filmjei voltak a kategóriájukban...4-5 olyan színészi teljesítménnyel ami megjegyezhető és kiemelkedő...

minyimaaa 2013.11.17. 11:04:31

A dühöngő bikát szerintem rettenetesen túlértékelik. egy nagy szar egy agresszív f@szkalapról, akinek nincs más megküzdési módja/módszere/, mint a testi ereje és az agyatlan gépies dühöngése.

aza azt akarom mondani, pl, hogy túl sematikus/primitív/papírmasé ez a figura, és mivel e köré szerveződik a film, ezért a film is olyan, mint a főszereplője (sematik./prim./papír.).

Amator 2013.11.17. 11:09:17

@molnibalage: Erről beszéltem, 16 vagy 24 éves az még gyerek. ( A sajátjaimról tudom ).
Egyébként ízlésről tényleg nem érdemes vitatkozni, a szerző ott hibázott, hogy nem írta hozzá " szerintem". Ráadásul nincs konszenzus az értékelési szempontokról sem. Így mindenki a saját kedvenceit fogja hajtogatni, ami vagy fedésben van másokéval vagy nem. Elégedjünk meg azzal, hogy korunk egyik szinészóriásáról beszélgetünk, aki már túl van karrierje csúcsán, de azért mi szeretjük.
Az apádra ütök első része még foltokban emlékeztet egy jó vígjátékra, a többi meg szóra is méltatlan.
Az éjszakai rohanás nekem is az egyik kedvencem egyébként. Egy könnyű, szórakoztató akciófilm. Nem is akar más lenni.
Vígjátékban nekem még beugrik a Nem vagyunk mi angyalok, ahol a 2 főszereplő arcjátéka elviszi az egész filmet.
Nagy filmjeinek pedig az Ébredések, a Misszió, és a Szarvasvadászt tartom.

Flasztimill 2013.11.17. 11:23:14

Mennyi film-művelt ember és a A komédia királya, Ronin, Jackie Brown szóba se kerül... szomorú :/

Dr.Zomboss 2013.11.17. 11:31:25

És mikor a Machetében a székre kötözve ugrál az mekkora! Ezt kihagyni!
Most komolyan! Louis Gara nem fért a 10-be? Húzd le magad a wc-n.

zenbubu 2013.11.17. 12:17:52

Na jó, akkor már Shakespeare kapitányt is ide lehet sorolni. :-)))
Sorrend nélkül, további 10 számomra fontos filmje:
Bronxi mese
Éjszakai rohanás
XX. század
Angyalszív
Amikor a farok csóválja
Jackie Brown
Stanley és Iris
Nem vagyunk mi angyalok
Veszett kutya és Glória
Zuhanás a szerelembe
Ébredések
Ronin

pimpalini 2013.11.17. 12:25:54

Nem értem mi a frász bajotok van az Al Capone filmmel. Egy tökéletes, sallangok nélküli gengszterfilm. Az Apádra ütök vonalt meg hagyjuk már, értelme sincs felhozni. Ha már vígjáték, akkor Éjszakai rohanás. Nagyon nem mindegy, hogy egy idióta, nyolcázszor megunt nímand bohóckodik de Niro mellett, vagy egy tényleg vicces karakter.

A Misszió tényleg remek film, csodálkozom, hogy az interneten lógó generáció kommenthuszár tagjai látták egyáltalán.
A Szarvasvadász szerintem sem a legjobb, mint ahogy gengszter műfajon belül nem tudok mit kezdeni a keresztapás vonallal (azokkal, akik szerint a világ legjobb filmje). Jó filmek, persze, de nem a legjobb.

Az Angyalszív valóban hiányzik. Tény, hogy jobb film, mint egy Taxisofőr. Ez utóbbit én sem értem, miért is szerepel minden listán elől. Valószínűleg megszokás már ezt a filmet a legjobbak között emlegetni.

Most, hogy én is ízlésen álltam le vitázni, jöhetnek a "temégkisemnőttélarövidnadrágból", "menjinkábbvidojátékozni", "nenézzfilmeket" jellegű válaszok.:)

pimpalini 2013.11.17. 12:32:17

@minyimaaa:

A dühöngő bikát nem a hű de nagyon jó sztori miatt "értékelik túl", hanem a színészi átélés, a karakterformálás miatt. Gondolom tudod, hogy de Niro hajlandó volt 20 kg-ot hízni, vagyis még a testét is átformálni a figura kései karikatúrájának, a bukott világbajnok karakterének hiteles megformálásához. Mi igazi színészi teljesítmény, ha nem az, amikor teljesen (lelkileg, s fizikailag is) eggyé válsz az általad alakított szereppel?

Pl. annak idején Robin Williams, de pl. Dustin Hoffman sem tette meg ezt (nem operáltatták át magukat nővé, majd vissza).:)

sátánölő 2013.11.17. 12:47:31

Mit daráljátok a fingot máááááár!
Konklúzió: amiben ott van Niro, az klassz.

ynwa 2013.11.17. 13:02:54

pimpalini, azonkívül, hogy minden ilyen lista erősen szubjektív ( a te véleményed is ) esetleg érdemes/talán/érdekes lehet néhány objektív adat:

Az apádra ütök 2, minden idők 110. legtöbb bevételt hozó filmje, csupán két vígjáték van előtte a Ted és az Éjszaka a múzeumban...sehol egy Jim Carrey, Adam Sendler, vagy Eddie Murphy film...
boxofficemojo.com/alltime/world/?pagenum=1&p=.htm

továbbá imdb comedy ratings szerint is top 50-es film...nézd meg miket előz meg
www.imdb.com/list/lN-WAY2E750/

a fent felsorolt drámák közel nem ilyen sikeresek a mérhető, objektív szempontok alapján...mégis akkora nagy divat lesajnálni/leszarozni RdN vígjátékait...

Thoras 2013.11.17. 13:12:55

@zenbubu: Nem akarok kötekedni, de ez 12.

Ízlésről nem tudom minek vitatkoztok, a cikkírónak ezek a kevencei és pont. A magam részéről lehagytam volna az Al Caponét (bár jó film), valamint a Volt egyszert (értelmetlenül el van nyújtva, miközben a sztori se egy nagy durranás. Pedig megnéztem másodjára is, hátha elsőre nem vettem észre valamit, de nem. Egyszerűen rossz. Szerintem!)
Feltenném a Ronint és a Bronxi mesét.
Nálam az első három a Taxisofőr a Szarvasvadász és a Nagymenők. Lehet,hogy ez snassz, de tényleg ezek tetszettek a legjobban.

Thoras 2013.11.17. 13:20:03

@ynwa: Bocs, de mióta egyenlő a népszerűség a minőséggel? Akkor a filmművészet csúcsa az Avatar, meg a Transformers, meg társai? A tévében meg a legjobb műsorok a dél-amerikai sorozatok, meg a Barátok közt?
De Niro vígjátékait azért szarozzák, mert azok (tisztelet a kivételnek). És erre ott a bizonyíték a kommentedben: "csupán két vígjáték van előtte a Ted és az Éjszaka a múzeumban". Akkor ez a kettő lenne a valaha készült két legjobb vígjáték? Szerintem meg az első 200-ban sincsenek benne. Hát ennyit a köz ízléséről.

pimpalini 2013.11.17. 13:35:48

@ynwa:

Nyilvánvaló, hogy mindenkinek van véleménye, így nekem is.:) S az én véleményem is szubjektív. Ezért vélemény. Szerintem felesleges ezt hozzátenni, hisz egyértelmű, de a kedvedért leírtam.:)

A köz ízlése nem jelent feltétlenül nagyszerűséget. Nem mindegy ki értékel most, s ki értékelt mondjuk a 70-es években. Vagyis - lfeordítva ezt imdb-nyelvre - manapság inkább azok értékelnek, akik mostanság nőttek fel. Érdemes megnézni, hányan értékelnek egy mai blockbustert, meg hányan egy régi filmet.

Attól még, hogy a fent, általad idézett 3 film a "legsikeresebb" 3 vígjáték, nem jelenti azt, hogy egy Rózsaszín párduc sorozat ne lenne jobb egy Ted-nél.

Még valami: nehéz különböző műfajú filmeket összehasonlítani. Pl. szerintem a vígjáték mezőnyben nem nehéz kiemelkedni, pláne nem ma, az amerikai piték korában. Lehet, hogy drámáknál kicsit erősebb a mezőny, nem?;)

RnD vígjátékai szar filmek, csupán RnD húzza fel őket. ha RnD helyére beültetsz bárkit szinte bárkit), akkor ezek a mókák közel sem hoznak akkora bevételt, amekkorát. Más kérdés, hogy RnD megerőltetés nélkül hozza ezeket a karaktereket, tehát idős korára ez kényelmes neki: a vásznon is marad, pénzt is keres, mi kell még?

Vagyis sztori alapján nem menne ülne be annyi ember egy ilyen filmre, míg RnD miatt azok a rajongók is talán megnézik, akik csak RnD-ért mennek moziba, alakítson bármit is.

Még valami: a Bombák földjén annak idején megbukott, majd újra felfedezve népszerű lett. Vagy az alkonyat történet(takony)folyam is anno megbukott, majd újra felfedezve, kis reklámkampánnyal a háta mögött tarolt, mélységesen mély mocsárba taszítva az amúgy sem túl nívós közízlést. Akkor a közönség tudja, vagy nem tudja, hogy mi a jó?;) Vagy egyik évben valami még nem jó, de egy év múlva ugyan az már nagyszerű?:)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 13:38:41

@cougarcat: Jellemző. Ha valakinek nem egyezik az ízlése a máséval, akkor nekiáll lehülyézni...

@Elhárított királycsel: A Ronin is a reálisabb vonalat képviseli.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 13:44:01

@frontember876: A Brazilt sem tudtam végignézni kb. egy óra után meguntam.

ggiza 2013.11.17. 13:47:48

A komédia királya. Azért Oscar járt volna neki. Zseniális.

vitaygeorgina 2013.11.17. 13:50:35

Jó kis gyűjtemény, igazából mindnek helye van a listán, és mégis sok olyan van, amit még én is betettem volna, Éjszakai rohanás, Misszió, stb.

Amúgy szépen, és értelmesen összeszedted, és meg is indokoltad, és ennek fényében meglepő, hogy az epikus szó jelentésével nem vagy tisztában, és teljesen rosszul használod. Az angolból való tükörfordítás nem jön be mindig, hallottál már hamis barátokról,

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 13:51:50

@Amator: Akciófilm? Na, ezt még soha nem hallotam az ÉR-re mondani. Furcsa, hogy mennyi mindennek kategorizálták itt a filmet, de a road movie jellegét, még senki nem említette. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 13:53:06

@ynwa: Egy film értékét nem csak az átlala termelt bevétel adja. Lásd Transformers szériát...

pimpalini 2013.11.17. 13:54:12

@frontember876:

Igazságtalan vagy Kevin Costner-rel szemben. Ő legalább férfi volt. Magas volt, izmos, ha kellett, akkor borostás, nem úgy, mint a mai gyíkfingok. Rájengoszling? Ugyan már...

Meg is mentette Vintihjusztont annak idején egy olyan vetődéssel, amelyet bármelyik állatkerti puma megirigyelt volna, a nézők kedvéért még ki is lassították. (Bár én személy szerint azért drukkoltam, hogy legyen minél hamarabb rossz vége a filmnek, mert akkor nem kell tovább hallgatni az említett hölgy vernyogását.)

Mellesleg kiváló színész. Mondj nekem jobb kopoltyús ember megformálást? Vagy szerinted volt színész, aki 1991-ben megrendítőbb Robin Hood szerepben tündökölt volna? Volt-e nála ütősebb jövőbe szakadt postás alakítás a filmtörténelemben? Neki még a baseball ütő is jobban áll a kezében, mint mondjuk Patiszon RÓbertnek.
Vagy simán jobb Vájetörp mint amilyen pl. Woody Allen lenne...

Mellesleg 9,2-n áll 10-ből a port.hu-n, s ez azért jelent valamit.
Utóbbiról "ynwa" kolléga is biztosíthat.;)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 13:56:48

@pimpalini: A Bobmák Földje szerinem minden idők legszarabb filmjei között kellene, hogy legyen. Fogalmam sincs, hogy mért értékelik sokra. A szori szar, a film dögunalmas, a katonai része egy merő vicc.

Az első és egyetlen film volt amit moziban nézve az órámra néztem, hogy mikor lesz már vége...

Csigataposó 2013.11.17. 13:58:54

A Komedia kiralya egy iszonyujo film, meltatalanul elfeledve, ajanlonm mindenkinek megnezesre.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.11.17. 14:00:03

@Flasztimill:

Már írták feljebb: Ébredések. Ez a filmszerepe simán beleférne a 10-be.
De minden szórakoztatóipari toplista szubjektív (vagy marketing), így nem érdemes vitázni azon, kinek mi tetszik.
@molnibalage: Nizza téma tárgytalan, bocs.

Csigataposó 2013.11.17. 14:03:03

@molnibalage: Atnezve, mely filmeket nem birsz vegignezni azt kell, hogy mondjam nem vagy nyitott a tobbretegu mogottes uzenettel, melyseggel rendelkezo filmekre. Ergo sekelyes filmeket prefralod.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.17. 14:22:23

@Csigataposó: Bírom az ilyen zseniket, akik három mondatból megállapítják, hogy milyen filmeket szeretek és miket nem. Bár tudmám, hogy ez a sok meg nem értett zseni hol bujkál...

Dusan (törölt) 2013.11.17. 15:24:28

Kedves posztoló! Igazi FILMeket nem szeretnél látni/nézni ezek helyett a nyomorult gálivúdi sz@rok helyett?

minyimaaa 2013.11.17. 16:45:46

a düföngő bikáról mégegyszer:

simán hihető, hogy zseniálisan játszott, azaz pl az is hihető, hogy ez volt RdN legjobb alakítása (szerintem nem, mert pl a taxisofőr simán leveri),
szóval, ha feltesszük(nyílván nyugodtan megtehetjük), hogy RdN élete legjobb alakítását nyújtotta, abból nem következik, hogy ez a film egyúttal RdN legjobb filmje (itt a filmet minősítjük, nem csak a színészi alakításokat (köztük a főszereplőt de Nirót)).

Kösz a halakat! 2013.11.17. 17:40:13

Rocky és Bakacsin az smafu? De Niro legnagyobb alakítása!

laci_52 2013.11.17. 18:48:21

Nálam mégiscsak a Taxisofőr az első.

Szputya 2013.11.17. 19:34:23

Én imádom RdN minden filmjét, a közepesen szar vígjátékokat is... Pölö, ami most megy a mozikban (Vérmesék)... Imádtam a Pokoli leckében is... De örülök, hogy itt a Cape Fear, mert aráti körben ha megemlítem, azt sem tudják, mi fán terem (komolyan)...

gójgómitic 2013.11.17. 20:18:12

Szubjektív vélemény. A fenti felsorolt filmeket megértem, hogy kinek miért tetszettek. Én így látom őket. Sokat régen láttam, lehet ma mást mondanék rájuk.

A rettegés foka -nagyon régen láttam, nem is emlékszem rá igazán, csak arra, ahogy Cserhalmi hangján mondja: Ügyvéééééd úr! Akkor talán tetszett,de lehet nem. Juliette Lewis nagyon irritált benne.

Aki legyőzte Al Caponét -, ezt is régen láttam, de eléggé tetszett, de nem Niro miatt.

Szemtől szemben - 3-szor is megnéztem a moziban. Niro legjobb filmje nekem. Mint film.

Casino - Ez az a film amiben végig pofáznak, ha nincs párbeszéd, akkor a narrátor beszél és ittasan láttam feliratosan. Nem könyvre ültem én be! Nem tetszett. Viszont ennek a filmnek még jó a szinkronja, megnéztem úgy is és nagyon bejött, pedig Scorsesét én nem igazán kedvelem mint rendezőt, de van azért amit szeretek tőle. Régen láttam, de inkább Pesci alakítására emlékszem.

Volt egyszer egy Amerika - Leone a kedvenc rendezőm, de nem a kedvenc filmem tőle. Hosszúnak találtam nagyon. Egyszer láttam, de nem hagyott mély nyomot, se az alakítások. Azt se mondtam rá, hogy nem tetszett. Csak a zenéje élt tovább bennem. Lehet meg kéne nézni újra...

A szarvasvadász - Rég láttam és egyszer és emlékszem rá...csak hát negatívan. Rettenetesen untam, főleg a félórás orosz lagzit az elején. Oké az orosz rulettes jelenet tényleg beleég az emberbe, de mint film, nekem nagyon nem adta. Niro alakítása viszont inkább emlékezetes nekem mint a film.

Nagymenők - A másik Scorsese film amit tényleg nagyon birok. Bár ezt is rég láttam és szintén inkább Peschire, meg Liottára emlékszem inkább mint Niro játékára (nem lógott ki persze, csak a másik kettő jobban megmaradt).

Keresztapa 2 - Hoppá frissebb élmény, nincs egy éve, hogy behúztuk mind a 3-at. Mint film, nem a kedvencem, de nagyon jónnak tartom, Nirora is emlékszem, erre a szerepre tökéletes, de nem egy maffia főnök szerepet tartok a színészet non plus ultrájának.

Taxisofőr - Na ez az a film amit szeretek nézni, de nem tartom egyáltalán jó filmnek. Scorsesét történet mesélésben nem igazán tartom spillernek, viszont egyes jeleneteket kurva jól megrendez. Egészben nem tetszenek a filmjei. Ez se. Atmoszférát azt tud rendezni. Ez a film Niroról szól és ha nem ő játssza, nem hiszem, hogy kultikus film lett volna. Niro ebben nagyon emblematikus. Viszi a hátán az egész filmet - bár mindenki jó benne - de hát a film az ő jellemfejlődéséről (vagy épp nem) szól, majd hogy nem történet nélkül és ebből kifolyólag nekem egy vas iz dasz, viszont még is megnézem ha elém kerül és mindig élvezem, mert minden egyes jelenete üt...csak egyben nem. Niro itt viszont csontig éget.

Dühöngő bika - Detto Taxisofőr 2. Egy ember jellem fejlődése vagy inkább lecsúszása. Zseniális jelenetek, alakítások, de nekem egy film nem lesz attól nagy, ha végig egy agresszív ember lejtmenetét kell néznem. Mint filmet ezt se tartom jónnak, de egyes jeleneteit szeretem, csak egyben nem. Tapló emberekről filmrt akkor szeretek, ha van jó sztori is. Itt az nincs, csak jellem ábrázolás, de mivel nem egy összetett jellem, így hiába briliáns Niro ebben is, egész filmen keresztül nézni egy ilyen embert nekem nem élvezet. Atmoszféra ebben is nagyon erős, a többi színész is, de összességében mint film nálam nem pálya. Elég volt egyszer látni, ellentétben a Taxisofőrrel.

Ami nincs a listán és megmaradt mint, hogy nagyon erős alakítása az az: Ébredések. Az éjszakai rohanást meg mint filmet nagyon bírom.

vivisector555 2013.11.17. 20:59:58

Nekem a Pokoli lecke (Sleepers) is nagyon tetszett, igaz, ott mellékszereplő volt. Jól játszott és a film is remek.

sanyix 2013.11.17. 22:43:22

Volt egyszer egy amerika nem nagy szám, sehogy sem.
Szarvasvadász dögunalom.

A többi jó, különösen a nagymenők, a casino, és a szemtől szemben.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.18. 00:52:03

Vajon látott-e már a szerző helyesírási szabályzatot meg nyelvtankönyvet életében, legalább becsukva?

Mert nyitva láthatóan nem.

A Taxisofőr egyébként egy elég szar film, a Dühöngő bika szintén.

"Mert ebben az alkotásban mutatja meg a legerősebben a maffia működését, a család fogalmát, az árulás lemoshatatlan bűnét, a bűnben élők mindennapjait, az őket irányító motivációkat."

Ja, mert te kurvára ismered a maffia működését.
Honnan is? Filmekből? Hurrá!

De Niro nem rossz színész, de annyira nem is kurva jó.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.18. 00:53:30

Ja, a Szemtől szemben pedig egy remake.
Igaz, az eredetijét is Michael Mann rendezte.

Dr_utcai_arcos 2013.11.18. 10:27:08

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Ezekből látszik, hogy a felesleges kommentek ugyan úgy hozzáadódnak a kommentszámok összegéhez. Pedig nem kéne.

Dr_utcai_arcos 2013.11.18. 10:28:11

@Mr. Közbiztonság Szilárd: ja bocs, nem láttam, hogy troll vagy.Akkor ok.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.06. 22:02:12

Vessetek a mókusok elé, de nekem a Csak egy kis pánik is benne van tőle a top10-ben.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.12.29. 21:47:10

@Hattory Hanzo: Midnight Run ment moziban is a Szikraban lattam.. A Nagymenoket a Tabanban 91-ben, a Keresztapa 2. is a Taban moziban azt 86-ban... micsoda mozi elmenyek voltak azok...megilletodve setaltunk ki a vetitesrol, letaglozva.. wow
süti beállítások módosítása