Februárban sem fogunk szűkölködni a filmekben, amit jelentős részben nyilván a közelgő Oscar-gálának is köszönhetünk, ugyanakkor a Lego-franchise, iletve az utóbbi évek egyik legjobb akciófilmjének folytatása is a következő hónapban esedékes, Gore Verbinski visszatéréséről nem is beszélve. A hazai premierek mellé pedig a a Coming not-so-soon szekcióban január végén lezajlott Sundance fesztivál legnagyobb sikereiből csemegéztünk számotokra.
Mozi
(Előzetes)
A Lego-kaland akkora siker lett, hogy értelemszerűen nem maradhatott folytatás nélkül, és az sem tántorította el a stúdiót, hogy a Phil Lord - Chris Miller páros közben továbbállt Han Solo-eredettörténetet forgatni. Ez valamennyi aggodalomra ugyan adhat okot, de kiindulva abból, hogy Batman az eredeti filmnek is az egyik legjobb karaktere volt, illetve hogy az előzetesek láttán sem látszik színvonalbeli esés, mindenképpen nagy reményekkel várhatjuk a következő Lego-filmet.
Premier: február 9.
(Előzetes)
A Holdfény 8 jelölésével az Oscar egyik nagyágyújának ígérkezik, külföldön már most elképesztő méltatás övezi, de látatlanban sem tűnik egy szokványos drámának Barry Jenkins felnövéstörténete. Bár a magyar közönséget jellemzően (és alapvetően jogosan) hidegen hagyják az afro-amerikai kultúrkörből érkező alkotások, valószínűleg ezzel a produkcióval ennek ellenére is érdemes lesz egy próbát tenni. Még akkor is, ha az Oscar-gálán esetleg hoppon is marad.
Premier: február 16.
(Előzetes)
Gore Verbinskitől nagyjából A kör (na meg a Karib-tenger folytatásai és A magányos lovas bukdácsolása) óta mindenki egy újabb horrort vár, most pedig elérkezett ennek is az ideje. Az egészség ellenszere egy del Toro-i gótikus horror eleganciájával bíró, de annál több durvulás és ridegséget ígérő filmnek tűnik, amelyben Verbinski remélhetőleg nem csak a sajátos atmoszférával próbál majd lenyűgözni - a 146 perces játékidő mindenesetre erre utal.
Premier: február 16.
(Előzetes)
A McDonald's alapítójáról szóló életrajzi darab (a főszerepet játszó Michael Keatonnel együtt) alaposan kimaradt a díjosztogatásból, noha tagadhatatlan, hogy részben ezzel a céllal is jött létre. Ez már csak azért is megdöbbentő, mert a kritikák alapján egyáltalán nem egy gyengén sikerült filmről beszélhetünk, jellemzően mindenhol pozitívan nyilatkoznak Az alapítóról. Ha tehát nem is ez lesz a hónap legnagyobb dobása, csalódni aligha fog, akit a világ egyik legnagyobb gyorsétterem-franchise-ának története érdekel.
Premier: február 2.
(Előzetes)
Pablo Larraín egy zavarba ejtő, ellentmondásos alkotást rendezett, ami szembemegy mindennel, amit a díjhajhász életrajzi drámáktól várunk. Kritikánkat itt olvashatjátok a filmről.
Premier: február 9.
(Előzetes)
Kevés film sorozatosodásának örülhettünk jobban, mint a semmiből berobbant John Wick-ének, amely elképesztően szerény ambíciókkal, de annál remekebb akciókkal kápráztatott el minket. Természetesen itt is felmerül a kérdés, a folytatás mennyire esik bele az önismétlő manírok vagy éppen az eredetitől túl messze helyezkedő koncepció hibájába (az előzetes láttán elsősorban előbbi fenyegethet), de ha Chad Stahelski olyan jó érzékkel nyúl a második részhez, mint az előd - valljuk be - nem túl acélos történetéhez, akkor nem lesz okunk a panaszra. (danialves)
Premier: február 23.
(Előzetes)
A 6 Oscarra jelölt dráma is megérkezik hozzánk éppen a díjátadó előtt. A régi városról előzetesen többet nem is lehet tudni, mint hogy mindenki szereti, Casey Affleck hatalmasat alakít benne, és várhatóan rendkívül érzelmes és fájdalmas film lesz - de ennyi valószínűleg éppen elég is. Ugyanis minden jel arra mutat, hogy Kenneth Lonergan filmje nem csak a díjak halmozásában fog jeleskedni. (danialves)
Premier: február 23.
Coming not-so-soon
I Don't Feel at Home in This World Anymore
(Előzetes)
A Sundance egyik legkedveltebb filmjének, illetve a zsűri nagydíja győztesének ez a dramedy bizonyult, amelyben egy betörés áldozata ered a rablók nyomába. A kritikák alapján egy rendkívül szerethető filmet várhatunk, amely hibátlanul ragadja meg, milyen nehéz másokkal együtt élni. Egyelőre még nem tudjuk, hogy mikor láthatjuk itthon a filmet, de biztosan el fog jutni hozzánk - lévén, hogy a Netflixen fogják bemutatni.
Taylor Sheridan a Sicario és a Hell or High Water után rendezőként is kipróbálta magát, a végeredményt pedig szintén a Sundance közönsége véleményezhette először. Sokan az előző két mű fényében csalódásként számoltak be a Wind Riverről, de számos olyan hang is hallható, hogy legújabb munkája éppen azt az élményt adja, mint a korábbiak. Természetesen érdemes valamennyire szkeptikusnak lenni abban, hogy Sheridan rendezőként is fel tud-e nőni Villeneuve-höz vagy MacKenzie-hez, de ettől függetlenül se feledkezzünk meg a Wind Riverről, amíg - remélhetőleg - a hazai mozikba is eljut.
(Előzetes)
Egy fiatal vegetáriánus lány története, aki a húst megízlelve kannibállá válik... Julia Ducournau eredetileg Grave címen futó, tavaly Cannes-ban debütáló, idén pedig a Sundance-en bizonyító filmje még akkor is az év egyik legjobb horrorja lehet, ha maga a rendezőnő eredetileg nem kifejezetten horrorfilmet akart készíteni, hanem "csak" egy kellemetlen érzéseket keltő filmet. Hazai mozis premierről természetesen még álmodni sem merhetünk, viszont az Angliában élő magyar horrorínyenceknek áprilisban már bizony összefuthat a szájában a nyál ettől az érdekesnek ígérkező alkotástól. (Werewolfrulez)
Ezeket a filmeket ajánljuk tehát mi a februári felhozatalból, de kérdezünk titeket is, nektek mi tetszik, mit vártok a legjobban a következő hónap filmterméséből?