Nektek mi volt a legfélelmetesebb horrorfilmes élményetek?
2015. október 28. írta: AldoWinnfield

Nektek mi volt a legfélelmetesebb horrorfilmes élményetek?

banner1.jpg

Időről-időre megkérdezünk Titeket, Kedves Olvasóinkat különböző 'rendkívül fontos dolgokról". Persze mozgóképes szórakoztató blogként általában nem az élet értelméről akarunk diskurzust nyitni (bár érdekes téma volna), most sem tesszük. Az érdekelne minket elsősorban, hogy Nektek melyik a kedvenc horrorfilmetek? Melyik volt az, amelyiktől napokig nem aludtatok jól, amelyik megváltoztatta a hozzáállásokat a témához, amit ott emlegettek a legemlékezetesebb mozis élményeitek között? Egy régi klasszikus fogott meg Titeket, vagy valamelyik közelmúltban napvilágot látott horror az, amelyet nem tudtok feledni? Írjátok meg véleményeteket minél többen! Amíg gondolkodtok, addig pedig olvassátok el, hogy a Smoking Barrels blog íróinak mely horrormozik a kedvencei!

FilmBaráth: Drága életem drága perceit bármikor rááldozom bármilyen műfajú filmre, minden jöhet a westerntől a drámáig, egyetlen kivétellel: ki nem állhatom a horrorfilmeket. Spielberg mester tehet arról, hogy ez így alakult, ő követte el ugyanis A cápa című örökbecsű alkotást, amelyet volt szerencsém túl fiatalon megtekinteni, és természetesen halálra rémültem tőle. A mai napig nem sikerült kihevernem ezt a traumát (küldöm majd a csekket a mesternek, ha rászánom magam, hogy ezen problémámmal felkeressek egy pszichológust), és azóta is gyűlölök rettegni, a horrort pedig minden formájában kerülöm (na jó, Hitchcock-ot kispárna mögül megnézem). Sokat javultam idén ebben a tekintetben, melyben oroszlánrésze van az olvasók által kért filmeknek és Werewolfrulez kollégának, aki nem sajnálja az időt és az energiát arra, hogy az alapművekkel megismertessen a műfajban. A tapasztalat eddig azt mutatja, hogy a művészi horrorfilmek nagyon bejönnek, a véres-marcangolóstól viszont továbbra is kiráz a hideg, úgyhogy alapvetően továbbra is meghagyom a kollégáknak a horrorkritikákat.

hellraiser-necessary-horror-41003216-1981-443b-905a-0ddef4260acf-jpeg-291738.jpg

Werewolfrulez: Meglepő, de igaz: nekem gyerekkoromban mindig korán le kellett feküdnöm, így nem nézhettem meg a tévében a késő esti horrorfilmeket - azóta is ezt próbálom bepótolni. Szerencsére voltak olyan nyári napok, amikor unokatestvéreimnél alhattam egy-két éjszakát, ahová az otthoni szigorú szülői szabályok már nem érhettek el. Na az ilyen alkalmakkor aztán igyekeztem bepótolni a kimaradtakat, éjjelente egy kazalnyi VHS horrort lepörgettünk (az unokatesóim nálam idősebb, szabadabban nevelt fiúk voltak). Így sikerült megtekintenem többek között a Hellraiser második részét, az Életerőt, A testrablók támadását és A dolog című Carpenter klasszikust is. Gyermekkoromban talán a Hellraiser 2 volt rám a legnagyobb hatással: annál a jelenetnél, ahol az elmebeteg fickó azt hiszi, hogy kukacok mászkálnak rajta, és az ágyon ülve összevissza kaszabolja magát, csak a gyomrom akart kifordulni, aztán amikor a vérben úszó ágyból hirtelen kinyúlik két kéz, és elkapja a szerencsétlent, már a szar is belém fagyott a rémülettől. A film persze aztán még ezt is tudta űberelni, a későbbiek során a genyó doktor cenobitává való átalakításától (tűk, csövek, zongorahúrok és valami undorító szopószájszerv segítségével egy futurisztikus gép formálja át, brrr...) szintén kivert a víz. Felnőttként persze ugyanez már nem volt akkora szám, de kölyökként iszonyatos élmény volt. Azóta is keresem ezt a borzongást, jobbára hiába. Lehet, hogy csak gyerekként tud igazán félni az ember?

AldoWinnfield: Az égiek tudják csak, mennyire horrorfilmet néztem meg életem során, s többet is megemlíthetnék, mint legfélelmetesebb élményt. Kézenfekvő választás lenne az első Rémálom az Elm utcában, amelynek kedvenc slasher hősömet köszönhetem. Említhetném a Kampókéz című filmet, mert még most sem merem kimondani a tükör előtt ötször a rém nevét. Elő tudnék kaparni néhány ázsiai darabot, amelyek egészen elborzasztottak. Mégis, ha muszáj egyet választanom, egy művet kell kiemelnem, mint a legparásabb horrort, amit valaha láttam, akkor bizony Gore Verbinki A kör című darabjára kell leadnom a voksomat. Mindezt úgy írom le, hogy alapvetően nem szeretem a feldolgozásokat és a legkevésbé sem gondolom azt, hogy az ijesztő(nek szánt) gyermekek megfelelő parafaktort biztosítanának egy filmnek. A kör viszont kivétel számomra. Az a sűrű, fojtogató atmoszféra minden egyes megtekintés alkalmával lelomboz, megöli a hangulatomat. A felkavaró, szürrealista videó, amelynek megnézése az emberek halálát okozza, kikészít. (Vicces, de minden horrorfilmnél jobban megriaszt az a kép, amikor a szög feltöri a körmöt. Borzasztó.) És akkor még ott van az a kis dög, Samara. Utálom őt. Soha másik mozgóképes gyerek nem tudott ennyire rémisztő hatással lenni rám, mint ez a tévéből előmászó kis vakarcs. Fun fact: A kör az első dvd-s filmem volt, amit megvettem, 7000 forintért. Nem is láttam előtte, csak a hírét hallottam. Azóta sem volt ilyen jó vételem, pedig nem volt olcsó: vannak azonban megfizethetetlen élmények és A kör számomra (kicsiben) pontosan ilyen.162525-horror-the-exorcist-screenshot.jpg

danialves: Sajnos az éber szülői felügyeletnek hála az életre szóló gyerekkorihorrorfilmes traumák nekem is kimaradtak az életemből, és nem olyan régen kezdtem el pótolgatni a paráztatósabb darabokat, így igazán maradandó élményről nem tudok beszámolni. Annyira ijedős típus vagyok, hogy bármilyen jumpscare működik rajtam, de fejtsenek ki rám akármekkora hatást is ezek az eszközök, nem tartom őket a jó horror ismérvének. Így bár az adott pillanatban nagyon is hatásos volt, nem tudnék például egy Mamát kihozni győztesen ebben a versenyben, ellenkező esetben viszont szinte garantáltan magamra haragítom a horrorsznobokat egy olyan darabbal amely "egyáltalán nem is volt ijesztő". Mindenesetre mivel a kérdés is arra vonatkozott, mi volt a leg"félelmetesebb" horrorélményem, elsőre mindenképpen a The Babadook egészen zsigeri atmoszférája ugrik be. (De ideje lenne már a Paranormal Activityt is rehabilitálni, mint egy legkevésbé sem ijesztő, de jobban belegondolva nagyon is rémisztő darabot.)

Power: Alapvetően nem vagyok egy parázós típus, sajnos igen magasan van a félelemküszöböm. Így relatíve kevés azoknak a filmeknek a száma, amik képesek rám hozni a frászt, de úgy istenesen. Ezen kevés alkotások közül egyértelműen kimagaslik az eredeti, a megismételhetetlen, William Friedkin-féle Az ördögűző. Zseniális darab, amit akárhányszor nézek újra, kikészülök tőle idegileg (de a film kiválósága miatt muszáj legalább félévente újráznom). Az ördögűző azon ritka kivételek közé tartozik, ami nem csak horrorként állja meg a helyét, de technikailag, színészi játékilag, zeneileg és még ezernyi dologban mutat profizmust. A kis Linda Blair játéka szerencsére egy percre sem válik nevetségessé, végig nagyon hátborzongató a megszállt kislány szerepében. Gyakorlatilag minden elemében felülmúlhatatlan számomra ez az örök klasszikus: Mike Oldfield vérfagyasztó zenéjét képtelenség megunni, a maszkmesteri munkák egyedülállóak, és maguk a jelenetek is, amelyek során tényleg elszabadul a pokol.

horror-film.jpg

Gaben: Életre szóló traumák? Van, nem is kevés. Időrendi sorrendben haladva először a Hálózat TV low-budget horrorjai voltak képesek nagyon kiakasztani 7-8 évesen. Aztán egy évvel később egyedül néztem meg a Jeleket. Egy hétig állandó rettegésben éltem az ominózus gyerekzsúros jelenet után. Az elalvás lehetetlen küldetésnek tűnt. 12 éves voltam, amikor kitört a Rejtélyes Igazságok láz a Viasat 3 celebrálásában. A legmesteribben paráztatós sorozat valaha. Ma is feláll a szőr a hátamon a zenéjétől és az utánozhatatlan atmoszférájától. Sajnos a kétszáz akárhány történetből max tíz volt igazán ütős, de azok annyira odabasztak, hogy simán túltettek akármelyik horrorfilmen. Azóta pedig csak két említésre méltó darabot tudok mondani. Az egyik a Mulholland Drive, amit egy jó ideig nem mertem megnézni a kajáldás jelenet miatt (azóta az egyik kedvenc filmemmé vált). A másik pedig a Sinister, annak is főleg a fűnyírós jelenete rántotta össze a gyomrom. Amúgy mióta láttuk Powerrel a Fekete ruhás nő 2-t, képtelen vagyok jumpscare-en még csak összerándulni is. Az a film annyira túlhasználta, hogy kiégette az erre szakosodott relémet.

FroG: Abban a szerencsés (vagy szerencsétlen) helyzetben vagyok, hogy életem számos pontján belebotlottam olyan rohadék horrorfilmekbe, amelyek úgy beleégtek az agytekervényeimbe, hogy utána napokig kerestem önmagam, na meg az ágyam alatt lakó delikvenseket. Első igazi komoly traumám a Gyerekjáték volt, amiben Chucky karaktere olyan kegyetlen kis rohadék, ahogy az a nagy könyvben megvan írva. Természetesen valamilyen elnyűtt VHS kazettán láttam, és a mondhatni nem kiemelkedő minőség csak mélyített az élményen. Eléggé sablonos "választás", de talán ez ragadt meg a legjobban a fejemben. Az már sokkal érdekesebb sztori, hogy min fostam rojtosra a gatyámat, ezt a megtisztelő titulust a Tükrök című, amúgy nem túl kiemelkedő, de annál fifikásabb jumpscare-ekkel rendelkező alkotás kapja. Egyébként poén, de mindösszesen egyszer láttam a filmet, mert annyira jól használja a vérbő képeit, hogy az hihetetlen. Alexandre Aja For President!

Most, hogy mi már elmeséltük, melyik horror volt számunkra a legfélelmetesebb, eljött a ti időtök! Dobjatok egy kommentet, mert különben nem tudjuk garantálni, hogy Freddy Krueger nem látogat meg titeket a legédesebb álmotok kellős közepén! 

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr767986287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czerkha · https://koffeedayz.blogspot.com/ 2015.10.28. 10:12:51

Egészen kis koromban a Stephen King - It. Viszlát egy életre bohócok!

Aztán anno új filmként láttam A texasi láncfűrészes feldolgozást 2003 környékén, az akkor ütött. Hozzáteszem, akkoriban még nem néztem annyi horrort, mint most.

Kicsit később A barlangon f*stam be nagyon, majd a [Rec] volt hasonló hatással rám.

Viszonylag új élményként pedig a The Poughkeepsie Tapes, bár az inkább az idegeimmel játszott, mintsem megijesztett, de alaposan megszorongatott.

Pascow 2015.10.28. 12:55:36

Kedvencek Temetője : Zeldától a mai napig kiráz a hideg, a film után, hogy még jobban összeszarassam magam elolvastam a könyvet is.
Re-Animator: Ebből csak annyira emlékszek, hogy szűköltem rajta de igazából 10 évesen minden parás nem biztos, hogy a film félelmetes.
Az újabbak közül a Kör volt amit a takaró alól néztem végig és kb. ez az utolsó horror amin paráztam.

drx8 2015.10.28. 13:30:22

A dvd (vagy még CD?) írás aranykorában kaptuk kölcsönbe gyerekkoromban a Jeleket. Egyébként is UFO-buzi voltam akkoriban, persze paráztam tőlük alaposan...
Nagyjából a kukoricásban üldözős jelenetig jutottunk amikor megakadt a film és a lejátszó nem volt hajlandó a film további részét megmutatni. Így lezárás nélküli, felfokozott feszültségű hatás maradt ez a filmes élmény évekig ( habár mióta láttam végig, tudom, hogy nem sokat segített volna a film vége, de ekkor még a vizes enyhe feloldása sem volt a sztorinak ). Szerintem hónapokig gondom volt az alvásal és sokkal később sikerült kinőnöm az UFO-parát, mint normális lett volna... :D

magichorze 2015.10.28. 15:32:52

nekem valamiert az Insidious volt ilyen.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.10.28. 15:39:27

Kövezz meg de nekem a Disney 1939-es Hófehérke változatának az erdős jelenetétől paráztam sokáig....ja és az Őslények országa, Késfogúja nálam etalon gonosz :) Bár nem horror, de a 2002-es Körtől paráztam rendesen és a 2005-s Barlang is durván a fejembe égett.

AldoWinnfield 2015.10.28. 18:27:03

@cerka_darkside: A texasi feldolgozása nekem is nagy élmény volt. előbb láttam, mint az eredetit, de még annak ismeretében is jó feldolgozásnak tartom. Az a jelenet, amikor a csaj fején, a golyó ütötte lyukon átnéz a kamera... :)

@Pascow: Re-Animator inkább vicces, mint félelmetes felnőtt fejjel. Én a Hullajóval voltam így, gyerekként nagyon féltem tőle, ma meg végignevetem.

@drx8: Jelek... Még cd-n kaptam meg, felirattal, félelmetes film volt. Nem nagyon, de volt benne valami...

@magichorze: Érhető valahol, de én azt már túl idősen láttam.

@Levente B.: A kör az horror. Mesén egyébként nem féltem, de ismerősi körben volt, aki Szörnyella De Frásztól sikítva menekült :)

@eyr750: Kubrickban nem lehet csalódni.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2015.10.28. 19:32:18

Elsőnek az "Omega man" (1971) Charlton Hestonnal, bár ez nem kifejezetten horror, aztán "A köd" (1980) Jamie Lee Curtisszel...
Igaz, ezeknek több, mint 30 éve és az akkori jugoszláv tv-ben láttam.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.10.28. 20:11:57

5-6 éves korom óta nézek horrort. A nagy klasszikusok mind megvoltak, de a legkeményebb a Buffy-s Átok volt. Hihetetlen, de igaz :D Amúgy a Kampókéz hagyott még mély nyomot bennem, de a legparásabb az Átok volt.

moRtiZ 2015.10.28. 21:08:07

Nekem az egyik első igazán para horror a Gyerekjáték volt. Utána mindig amikor nagyanyámnál aludtam kirakattam a szobából az összes babát, neki még voltak ilyen nagyobb darab babái. Folyton beflasheltem hogy maguktól másfele néznek. Azóta sem szeretem a babákat, és kirakom őket a szobából amiben alszom :D.
A másik nagyon félelmetes film pedig az Alien még alámondásosan, (résre nyitott szobaajtóból kuksolva). Utána hónapokig a szobaablakra vetődő fák árnyékára mindig azt hittem hogy alienek, és nem nagyon mertem elaludni, menekültem a takarópáncélba, mert mint tudjuk az mindentől megvéd.

Igazából azóta a babás és a kislányos horrorokat nem szeretem annyira, persze megnézem őket.

Hogy ilyen gyerekkori traumák után hogy lehetek horror fan, azt nem tudom :D

AldoWinnfield 2015.10.28. 23:24:12

@moRtiZ: Pont a traumák miatt lehetsz. :)

spetya229 2015.10.28. 23:58:01

Alien, Árvaház, A dolog, Ideglelés... így kapásból...

within 2015.10.29. 06:54:03

mia pcsa kôzûnk van nekûnk a haloweenhez?

within 2015.10.29. 07:10:27

de basszus ez règen nem errôl szòlt! az elhunyt szeretteinkrôl emlèkeztûnk meg.. most meg a fenevad teremtmènyeire bulizunk...

mozo78 2015.10.29. 07:21:27

Érdekes a Köddel nem volt bajom. :) Az E.T-t moziban néztük meg utána napokig villanyfény mellett mertem csak aludni. Később már öcsémet ijesztgettük egy műanyag E.T-vel aminek mozgott a feje és a karja. :) (Basszus, rákerestem neten, azért elég rémisztő. Azt hiszem itt az ideje 30 év után bocsánatot kérni. :) images1-hu.gs-static.com/products/4096x4096/2015/07/23/55b0bfd959aa3-antik-et-quot-pumpas-quot-.jpg)

Ami viszont évekig kísértett, vissza-visszatérő rémálmok formájában, az a Kígyó és szivárvány volt. :)

www.imdb.com/title/tt0096071/?ref_=nm_flmg_act_82

2015.10.29. 09:44:56

A legriasztóbb filmes élményem a parlamenti közvetítés volt, amikor kihangsúlyozták, hogy nem lesz adóemelés... de lett...

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2015.10.29. 11:43:26

A kör nekem is életre szóló, pedig huszonakárhány éves voltam, mikor láttam, azóta nem merem megnézni még egyszer, olyan zsigerekbe ható pszicho rettegés van rajtam, ha csak rágondolok.
A másik ilyen, talán nem is horror, az Event Horizon. Zseniális, kétszer láttam, teljesen felzaklat.

dedalon74 2015.10.29. 12:12:36

Az ősrégi VHS időszakban bátyám mindent hazahordott, így láttam 8 éves fejjel a Cannibal Holocaustot, meg egy dokumentum horrort kivégzésekről, balesetekről, boncolásról, a címére hálisten nem emlékszem. A Hellraiseren-en, Rámálmon, Péntek 13-an már csak mosolyogtam tizenéves fejjel. Legutóbbi erős élmény a Mártírok, plusz az film amiben egy csaj nagy totálban szétvágja a szemgolyóját(címe?), ja meg a Eli Roth Hostelje.

KaPé 2015.10.29. 15:00:18

Nekem az Alien is elég volt gyerekkoromban (14-15 évesen) a nemalváshoz. A horrort sosem szerettem és sosem értettem meg, hogy miért csinál és miért néz valaki ilyen filmeket.

Rafael Jiménez Valéra (barátoknak csak Rafi) 2015.10.29. 17:04:04

A kör. Aztán Az átok is.

Meg a 2003-as texasi láncfűrészes - az rohadtul sokkolt napokig. Ahogy vitte le a vállain a picébe a szőke csávót, miután levágta a lábait futás közben a lepedők között. Aztán a srác próbált kapaszkodni a falba, de leszakadt a körme, majd az állat felrakta a kampóra és besózta.. Kibaszott durvának tűnt akkor, pedig nem voltam akkor sem egy fiatal, beszari alkat.

Pár hónapja megvolt a Halálos kitérő 4. Ritka szar, tipikus századik bőr, de az egyik jelentben itt is valami hasonlóan sokkolót éltem át hosszú idő után: amikor a lekötözött gyerekből még élve elkezdenek nassolni.

Rafael Jiménez Valéra (barátoknak csak Rafi) 2015.10.29. 17:09:08

...ja + még1: Sziklák szeme, a kibaszott agresszív mutáns rohadékokkal!

borosnyuszi 2015.10.29. 18:19:38

Evil Dead 1. Évekig nem mentem erdőbe. Még ma is beszarat ha, látom.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2015.10.29. 19:59:09

Poltergeist (az eredeti): főként a bohóc meg a fa.

surayana2 2015.11.01. 10:04:20

Keménykalap és krumpliorr. Amikor belép Bagaméri, az elátkozott fagylaltos! - hát leizzadtam rendesen...

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.01. 11:37:38

Psycho. Egészen pici gyerekként. Sokáig nem néztem horrort, aztán felnőttem és belenéztem néhányba (VHS korszak), de inkább szánalmasnak tartottam, mint ijesztőnek. Mostanában kezdem szeretni a hentelős filmeket, ha néha feltűnnek a tévében. :)

colonel Tigh 2015.11.01. 14:16:44

Gyerekként az Alfa Holdbázis egyik epizódja, amiben egy egy fekvő kürtős kalács csápokkal és egy nagy szemmel beszívta az embereket, aztán a félig megemésztett(?) maradványokat visszalökte. Én azon akkor úgy befostam, mint később soha, egy horrorfilmen sem.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.01. 14:32:26

@colonel Tigh: ha már Alfa Holdbázis... volt egy rész, amiben egy gyakorlatilag szénné égett embert kergetteg a bázison. Én attól rosszul voltam. :)

2015.11.01. 20:55:52

Gyűlölöm a horrort. Gyerekként látttam a Re-Animátort, kamaszként meg belefutottam egy haveromnál a Cannibal Holocaustba. Na, nekem egy életre elegem lett a műfajból.
Ja, meg pár éve láttam A Dolog című filmet (eredetit), de rém gagyinak találtam.

Edgecrusher 2015.11.02. 20:13:39

Xtro. Elég beteg cucc volt. legalábbis 11 évesen....
süti beállítások módosítása