Kritikusok, avagy (A tahóság meglepő ereje)
2015. január 23. írta: danialves

Kritikusok, avagy (A tahóság meglepő ereje)

DISCLAIMER: A posztot csak az vegye magára, aki magára ismer benne.

Azt már egyre inkább kezdem elfogadni, hogy moziba csak akkor érdemes járni, ha az ember nem akarja élvezni a filmet. Igazából már ott tartok, hogy amit nem sikerül sajtóvetítésen vagy premier előtti nyereményjeggyel látnom, és még valamelyik budapesti művészmoziba / MoM Park feliratos - OV verzióira sem jutok be, arról inkább le is mondok. Némiképp szerencsétlenségem, hogy azok a filmek, amelyekből a forgalmazó nem mer sajtóvetítést tartani, jellemzően csak a Cinema City műsorára kerülnek fel, így például a meglepően jó Útvesztő kedvéért egy 5-6 fős lánycsapat folyamatos pofázását kellett végigszenvednem. De nem célom, hogy megszülessen az ötezredik poszt arról, hogy a moziban mekkora tahók az emberek, egyrészt mert sokat én sem tudnék hozzátenni, másrészt aki most éppen ezeket a sorokat olvassa, az már jó eséllyel nem a szándékolt célközönség tagja. (Ha valakit mégis inkább ez érdekel, itt kezdje mondjuk az olvasást.) Hanem azokról az emberekről szeretnék írni, akik elvileg a legnagyobb szenvedéllyel viseltetnek a filmek iránt, és akiknek munkáival nap, mint nap ("minek futtatják már indexen megint ezt a szar blogot") találkozhattok, ha érdeklődtök a hasonló témák iránt.mozi.jpg

A héten történt, Parkoló vetítése a Puskinban, szokás szerint 10 perccel később kezdünk, mert a rutinos forgalmazók már előre tudják, hogy a fél társaság úgyis csak akkor esik be (nem tagadom, velem is előfordult már). Már sötétednek el a fények, a stúdiólogók és a főcím is lementek, de nem messze tőlem még két 60 feletti hölgy javában beszélget (egyre inkább halkulva, de a mozi csendjében mégis borzasztóan hangosnak tűnik ez). Végül 3 sorral odébbról szól rájuk valaki, aminek egy jó 30 másodperces késéssel foganatja is lett. És hogy ez egyedi eset lett volna? Dehogy. (Egyébként amióta ezeket a sorokat képernyőre vetettem, a Foxcatcher-t konkrétan végig is dumálta egy páros...) Tudnám sorolni, hogy a Birdman alatt valaki éppen viberezéssel múlatta az időt (igen, még ezt is láttam, mert pont a képembe világított), és töredelmesen bevallom, a film egyik dialógusát pont azért hallgattam csak fél füllel, mert közben nagyon vizuálisan próbáltam elképzelni, hogy az illető pontosan melyik testrészébe fogom feldugni a telefont. De talán évek múltán is emlékezni fognak a résztvevők arra az Amerikai botrány sajtóra, amikor a 10 perc után kitörő hangos horkoláson nagyobbat nevettünk, mint a film bármelyik poénján.

De az ilyenekhez hozzáedződik az az ember, aki minimum háromszor megfordult a Westend mozijában, ugyanakkor éppen az a sokkoló, hogy mindezt nem kőbuta tinédzserektől látja az ember, hanem olyan őszes halántékú filmkritikusoktól, akik (remélhetőleg) már akkor is ezt csinálták, mielőtt én még megszülettem volna. Sok esetben pedig még pénzt is kapnak érte. Mert megértem, hogy a szenvedély esetleg megkopik ennyi idő múltán, de a szakmaiságnak és a profizmusnak elképzeléseim szerint éppen ellenkező skálát kéne bejárnia. Úgyhogy ha valakinek vannak bármilyen illúziói is azzal kapcsolatban, hogy miért születnek olyan kritikák, amelyek már magukat a filmeseket is felháborítják, ne legyenek: ha legközelebb mész trollkodni valahova, hogy a "tisztelt cikkíró biztosan nem nézte a filmet", 60% esélyt minimum adok annak, hogy igazad lesz és éppen facebookozott vagy aludt közben. De például az alapvetően nem filmes portálok írásainak minőségéből már messziről leszűrhető, hogy a szerző nagyjából azt a 10 filmet látta az év során, amire elküldték, és nagyjából ennyire is érdekli a végeredmény minősége.

De talán a legegyszerűbb, ha leírom, hogy mi volt a végső inspirációja ennek a posztnak, egyben pedig azt, nagyjából milyen hozzáállással találkozhattok azok részéről, akiknek az írásait olvassátok:
A napokban egy Index2-n szereplő posztnak kereken a 3. mondatáig kellett olvasnom, hogy melléüljek a WC-nek és egyből felmenjen bennem a pumpa, ahol a szerzőnek sikerült elkövetnie azt a mondatot, hogy "Így csak azt néztem meg amihez kedvem volt, ráértem a sajtóvetítés alatt és azt nem tartották egy messzi vagy nehezen megközelíthető moziban." Szerencsére jó JesuisCharlieként neki sem kommentelhető a blogja, így lehetőségem támadt, hogy egy kétmondatos kurvaanyazás helyett most egy fokkal higgadtabban, ebben a posztban írjam le az ezzel kapcsolatos gondolataimat. Ami az, hogy Kedves Olvasó, amíg te utazol (vidékiként akár egy órát is) annak kedvéért, hogy utána még fejenként egy bő 1500 forintos összeget kiadj hőn áhított filmedért, addig azoknak, akiknek hatására egyáltalán elindultál, kissé nehezükre esik, hogy elzarándokoljanak egy olyan helyre, ahol ingyen gyakorolhatják kedvenc hobbijukat. (Fun fact: mivel a sajtóvetítések ca. 95%-a a Westend-Puskin-Aréna háromszögben szokott esedékes lenni, aminél könnyebben megközelíthető helyet nehezen tudnék mondani Budapesten.) Szinte átsüt a szenvedély, ahogy ecseteli, hogy ha valami nincs ingyen / a megfelelő időpontban / a megfelelő helyen, azt már meg sem nézi. Csatlakozván az eddig elmondottakhoz, ebben pedig az a leggyönyörűbb, hogy neki mégis megvan az a privilégiuma, hogy ezt megtegye.mozi1.jpg

Ennek ellenére senki ne higgye azt, hogy a forgalmazók az utcáról lökdösik be az embereket a vetítéseikre. Amikor a legjobb esetben (index-címlapon) olvasnak egy kritikát 5-10 ezren, majd a Taken 3-ra elmennek 103 ezren, logikus, hogy csak azokat tekintik elsősorban tényezőnek, akik hasonló számokat tudnak mutatni. Így amíg freddyD-nek kéretlenül is küldik a meghívókat (de gondolom a hébe-hóba feltűnő Szirmai vagy Puzsér sem maga taposta ki, hogy ott lehessen), 120 ezer Youtube-feliratokozóval lejjebb kicsit más a kilátás. A kisebb (és valljuk be, ennek megfelelően jellemzően érdektelen filmeket is hozó) forgalmazók még mindenkihez abszolút készségesen állnak (bár erre is volt már ellenpélda), hiszen nekik aztán minden sajtónyilvánosság jól jön. Azonban egy-két szinttel feljebb már kőkemény vizsgáztatásnak van alávetve a csicska blogger, akinek senki sem olvassa a szar blogját, és ahogy egy-két ismerősnél kiderült, ennek formája és szigorúság meglehetősen önkényesen alakul. Éppen ezért ha olvasóim azon gondolkodnak, hogy nekik is kell az ingyenebéd (már ha nincs "nehezen megközelíthető helyen"), akkor készüljenek fel, hogy hosszas emailezésre, majd (válasz hiányában) hosszas telefonálgatásra kell számítania. Ugyanis ha Nolan dolgozott volna filmes újságíróként, az Interstellarban fekete lyukként biztosan egy forgalmazó postaládája szerepelt volna. De ne gondoljátok az, hogy ha sikerült végre kijárnotok ezt, akkor minden meg van oldva, ugyanis bizonyos forgalmazók nem igazán szeretik egységes egészként kezelni a sajtólistát. Többüknél is előfordul, hogy bizonyos alkalmakkor csak bizonyos sajtóorgánumok kapnak meghívót, és ha nincs néhány ismerős vagy a mozizás után lelkesen twitterező/facebookozó kritikus, akkor erre a kis turpisságra jó eséllyel soha nem is fogsz rájönni.

Most magatokban nyilván azt mondjátok, hogy ez a szigorúság éppen annak mond ellent, amit eddig leírtam, azonban ehhez tudni kell, hogy a sajtólistára csak bekerülni nehéz (ismétlem, csicska blogger és nem Youtube-sztár verzióban), bennmaradni már nem. Ha egyszer már sikeresen elérted, hogy küldik a meghívót, utána senki nem nézi, hogy egyáltalán eljársz-e a vetítésekre (akik még visszajelzést sem kérnek, azok nehezen is tudnák), vagy éppen (ha nem túl szigorú a beléptetés) hány haverodat viszed el. Egy forgalmazó van, aki rendszeresen kéri az elkészült kritikákat, és bár a többieknél is van jele annak, hogy olvasnak, módszeresen senki nem kéri számon, hogy eljársz-e a vetítésekre (láttam olyan oldalt, ahol kéthavonta egy kritika van, de az természetesen közvetlenül a sajtó után), ha igen, írsz-e az ott látott filmekről, és ha ez is pipa, minőségi munkát szállítasz-e. (Pedig szerintem ez utóbbi ellenőrzésére lenne egy-két önként jelentkező a blog.hu kommentelők közül.)

Ezt nézve már valószínűleg nem meglepő az, hogy a sajtó részéről a fentebb ecsetelt hozzáállás tapasztalható, amikor még csak meg sem kérdezik tőlük, hogy melegedni járnak-e be hétköznap délelőttönként a moziba. Persze ezzel nem a forgalmazókra akarom átterhelni a felelősséget, mert mindezek mellett lehetne annyi gerinc az ezt hivatásukként művelőkben, hogy nem élnek vissza a helyzettel. Azonban azt hiszem, ez túlságosan idealista gondolat volt a részemről, úgyhogy addig is én szégyellem magam a "kollégák" helyett.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr777095333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kreff03 2015.01.23. 12:38:00

fuhh, ez nagyon jó. friss hús vagyok a sajtókon, de néha egészen megütközök a fentebb ecsetelt jelenségeken. a keddi Kingsman-vetítésen kb. már én éreztem magam kívülállónak h nem vittem barátnőt/anyukát/apukát vagy csak szimplán 3-4 fős baráti társaságot. kíváncsi vagyok h ír kritikát az, aki a film felét smárolással tölti, vagy csak annyira köti le a film h lazán kisasszézik a tömött teremből a film felénél egy újabb adag nachos-ért. stbstbstb...

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2015.01.23. 12:40:30

Top3 agyfelbaszás:
- az origo filmkritikusa végigchateli mellettem a Puskinban a filmet (de úgy általában a chatelő, smsezgető "kollégáknak" csak simán kitépném a szívét)
- a horkoló fószer, akinél nem csak az Amerikai botránynál fordult ez elő
- a "jajj, de rég láttalak, dumáljuk végig a filmet" kritikusok.

Közben meg vannak olyan lelkes kollégák, akik a 3D-s Acélember sajtón megállás nélkül papírra jegyzeteltek... Mondjuk nem zavart, de szerintem pont a filmkritikaírás lényegét nem érti...

Én is rendesen ki szoktam akadni a taplófaszokon.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2015.01.23. 12:42:21

@kreff03: Mivel az nemcsak sajtó volt, hanem lehetett is rá jegyeket nyerni... :) Az esti vetítések általában nem "sajtó", hanem premier előtti vetítések, amikből ha nem volt sajtóvetítés, akkor meghívják a sajtó képviselőit is (néha délelőtt a gyerekfilmeken is van pluszközönség). Én speciel nyertem rá páros jegyet, így értelemszerűen vittem az asszonyt. Na, de a lényeg, hogy ne keverd a kettőt :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.01.23. 12:46:57

@kreff03: A Kingsmanre kisorsoltak vagy 40-50 páros jegyet, szóval amit ott láttál, az nem feltétlenül a szakmabeliekre jellemző. (Főleg, hogy pont ezeket a premier előttiekkel egybekötött sajtókon veszik nagyon szigorúan, hogy egyedül mehetsz csak.)
De egyébként nekem pont a premier előttiekkel vannak a legjobb tapasztalataim (mármint amik nem sajtók is egyben), oda tényleg csak azok járnak, akiket érdekel is a film és egy nyikkanás nélkül ülik végig.

@lisztes: Én nemrég láttam olyan is, aki telefonnal csinálta ugyanezt, ami ugye az arcodba világító hatás miatt kicsit idegesítőbb. De legalább tényleg csak annyi volt, hogy 3-4szer elővette és beleírt egy-egy mondatot.

kreff03 2015.01.23. 12:48:29

@lisztes: okés, ezt nem tudtam, mea culpa. :D mondjuk valóban szokatlan volt az esti időpont meg h ennyire tele volt a terem.
más kérdés h az eddigi "igazi" sajtóvetítéseken is rendszeresen találkoztam hasonlókkal, frissen a "szakmában" elég illúzióromboló néha látni, mennyire szarnak bele a kritikusok h hogyan viselkednek egy moziteremben.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2015.01.23. 13:25:59

Életemben egyszer voltam sajtón, mivel nem pesti vagyok, ezért nehéz is lenne kivitelezni, de valahogy kurvára megértem amit írsz. A mozi "varázsa"... A gond csak annyi, mint a Birdmannél. Pont azok nem fogják látni, akiknek kéne. De ne legyen igazam!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.01.23. 13:35:55

@Swarm: Nem fogják, de nem is volt cél, hogy lássák. Csak picsogni akartam egy jó, mert most őszintén, aki ezen a szinten áll, az szerinted képes lenne megfelelő érettséggel kezelni a leírtakat?
Azért remélem, valami jó kis flamewar lesz belőle, ha egy-két érintett megtalálja.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.23. 13:55:40

a kill bill első része előtt nyertem két jegyet akkor voltam egyszer sajtóvetítésen, illetve vicces volt, egyszerre ment 2 teremben a sajtósoknak előtte wing tsun bemutatóval illetve a nyerteseknek a premier előtti előadással egy másik teremben.

Nah a 2 film egyszerre kezdődött el, mi akik sima nyertesek voltunk addig a trailert néztük végtelenítve még a másik teremben lement a bemutató.

Mivel akkoriban igencsak benne voltam a WT-ben az edző aki a bemutatót tartotta mondta üljünk be oda nézzük meg, de nem azt választottuk, hiba volt, mint kiderült. megvolt a bemutató, wt-sek haza, filmek kezdődnek.

A dolog fonákja, hogy 2 napra rá közölték vele, hogy jah, akár benn is maradhattatok volna a bemutató után is.

De a lényeg, lehet ez régen volt (2003, ugye), de a Wt-sek is azt mondták, hogy a sajtósok érdeklődve, csöndben nézték a bemutatót (a filmet ugye nem tudta) nálunk a kisterembe a nyertesek is tök kulturáltan néztek előre senki nem állt fel, vagy panaszkodott a trailer sokadik, értsd SOKADIK ismétlésekor se (egy bemutató fél óra, egy tariler mondjuk 2 perc ki lehet számolni hányszor ment le). és akkoriban még nem volt okostelefon, meg ingyen wifi...

szkristof92 2015.01.23. 15:56:48

Remek írás és mivel az utóbbi időkben én is gyakran járok sajtóvetítésekre, az én agyamat is fel szokták baszni a felsorolt dolgok, főleg az amikor vagy dumálnak vagy a telefonunkkal babrálnak FOLYAMATOSAN (mert az egy dolog, hogy gyorsan előveszik és megnézik hány óra van). Az ilyeneknél teszi fel az ember a kérdést, hogy az ilyen miért nem marad inkább otthon vagy ennyire nehéz lenne nyugiban, csöndben végigülni egy filmet annélkül, hogy a másik embert ne idegesítenék valami haszontalan mellékcselekvéssel?

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2015.01.23. 16:04:02

@danialves: Ha az lesz, akkor a célod már elérted ;)

freddyD 2015.01.23. 16:26:28

Kedvenc sajtóvetítésem az volt, ahol a Halálos temetésre bevonult iskolaidőben 3 darab kb 6-7-8 éves gyerek tök egyedül és simán besétáltak (listázás nem volt jellemző). Amikor aztán ezt kiszűrte a moziból valaki, egy öreg kritikusnő(?!) vállalta, hogy velük vannak, holott hallottam, hogy nem ismerik egymást. Nos ez önmagában elég morbid, de a legdurvább az volt, amikor elkezdődtek a feliratok és az egyik gyerek mondta, hogy nem tud olvasni és az egyik végig felolvasta nekik. Döbbenet.

Ekkor ültem arrébb. Azt hittem kicsit nívósabb az ilyen, de legalábbis olyan jó 4 éve még így mentek a dolgok

freddyD 2015.01.23. 16:29:19

Amúgy azt kell mondjam, a sima közönség bunkósága már annyira nem kimutatható, mint mondjuk egy 10 éve. Mostanra kb már csak 6-7 előadásra jut egy idegesítő tényező, míg anno mondjuk minden harmadikra. Persze én is inkább a kevésbé standard helyekre szoktam ülni mint a széle, hogy nagyon esély se legyen erre. MEg a Puskinba szoktam menni legtöbbször, ott a nézők 80%-a nyugdíjas, azok meg általában tudnak viselkedni.

Sőt, az utóbbi 2 év moziünnepén sem volt semmi feltűnő bajom, pedig az jó ideig egy suttyómágnes volt

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.01.23. 16:51:26

Galaxis őrzői sajtón voltam. Az teljesen korrekt volt. Semmi idegesítő dolgot nem tapasztaltam.

Razzul 2015.01.23. 16:56:25

@freddyD: Én is ha tehetem inkább a Puskinba vagy a Toldiba járok mozizni (néha Puskinban is szoktak sajtók lenni). Ott még nem volt rossz tapasztalatom, meg a tömeg is kisebb szokott lenni mint máshol.

Viszont ha a Puskinba megy mozizni az ember akkor egy extra veszélyhelyzet lép fel. Mégpedig az, hogy egyetemi vagy középiskolai tanárjával fut össze az ember. :D Velem már megesett egy párszor.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2015.01.23. 17:08:07

Konkrét sajtóvetítésen nem voltam még, azonban a CineFest is gyakorlatilag annak vehető, és itt esett meg életem egyik legkellemetlenebb mozis élménye. A Free Entry című, filmnek csúfolt hulladék közben valami érdekes bérröhögő ülhetett mögöttünk, aki minden egyes "poénon" úgy nyerített, mint egy csatakanca ha kockacukrot lát. A terem elhagyás határán voltunk - megjegyzem, részben a film miatt is - , de középen ültünk, onnan meg nem volt pofánk kifurakodni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.01.23. 18:18:35

@freddyD: A listázás forgalmazófüggő, van, aki névsorral őrzi a bejáratot, valakinél meg már 3-szor estem pofára azzal, hogy nagy dérrel-dúrral mondom a nevem, aztán látom, hogy se lista meg semmi, és csak annyit kérdez, hogy "sajtóvetítésre jöttél?". Szóval ha valaki leadja a drótot, simán be lehet pofátlankodni néhány helyre. (Itt jelezném mindenkinek, hogy megvesztegethető vagyok. :D)
De egyébként valamelyik vetítésen a Westendben (ott ugye ilyen 10-11 magasságában már megy a rendes műsor) szintén megesett, hogy egy 10-15 fős tinicsapat ült be a filmre, csak aztán gyorsan rájöttek, hogy eltévesztették a termet, és odébbálltak. Valószínűleg amire jöttek jobban érdekelte őket, mint amit mi néztünk.

Amúgy persze, hogy egy művészmoziban nincs tahó közönség, ezt írtam az elején, hogy oda érdemes járni meg a MoM Park feliratos vetítéseire. De ülj be egy Westendbe vagy egy Arénába, és máris nem lesz ilyen rózsás a helyzet.

@FroG: A CineFestre mondjuk elvileg bárki beülhet, de nekem csak jó tapasztalataim vannak. Azt leszámítva, hogy minek kell megtapsolni állandóan középszar filmeket. :D

El Condor 2015.01.23. 19:29:06

danialves megakadt a lemez? Már sokadszorra olvasom tőled, hogy "ezt a szar filmes blogot úgyse olvassa senki". :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.01.23. 19:40:10

@El Condor: Az a helyzet, hogy amikor nem írtam le, akkor mindig volt valaki a kommentelők között, aki felhívta rá a figyelmet, szóval gondoltam, ez valamiért fontos.

De egyébként pont arról szól az a bekezdés, hogy nem beakadt a lemez, hanem sok helyen tényleg szarba sem néznek, ha nem olvas nap, mint nap 100 ezer ember.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2015.01.23. 22:41:56

@danialves:

"De egyébként pont arról szól az a bekezdés, hogy nem beakadt a lemez, hanem sok helyen tényleg szarba sem néznek, ha nem olvas nap, mint nap 100 ezer ember."

Ez sajnos tényleg így van. Én is a blog mellett szoktam írni egy külön filmes oldalra, de sajtóvetésre csak a kisebb forgalmazók hívtak többnyire. Pedig elvileg mielőtt odamentem, volt, hogy az Intercom is hívott, aztán még is valahogy lekerültünk a listáról, szóval ilyen is van.

A Kingsmanre én is nyertem jegyet és például engem kifejezetten idegesített (amellett, hogy sokan érkeztek későn), hogy amint kiírták a rendező nevét, mindenki pattant fel és rohant kifelé a teremből. Főleg, hogy utána volt még egy jelenet, de sokak már azt sem bírták végigvárni. Alvós kolléga (lábbal az előző széken) is volt, de szerencsére köztünk volt a lépcső sor, így annyira nem zavart.

Az Aliens premier előttin, meg valaki behozott egy zsák szotyit és ott szotyizott a moziba én szinte észre se vettem, de a mellettem ülő havert kifejezetten zavarta a kattogás.

Én ezek ellenére szerettek moziba járni, mert szerencsére engem nagyon zavaró tényezőkkel, mind sima, mind sajtóvetítésen kevésszer találkozok. De engem is felháborítanak azok a "szakma beliek" akik nem képesek megadni a tiszteletet a filmnek.

AldoWinnfield 2015.01.23. 23:37:41

Én szerencsés vagyok, mert amíg valaki nem hangosan beszél, horkol, tahóskodik stb., addig simán ki tudom zárni a parasztokat és a filmre koncentrálni. Ezzel együtt is a városi moziba járok filmet nézni, a plázát hanyagolom.

freddyD 2015.01.24. 10:53:21

@danialves: Nos, én ha lehet kerülöm a Cinema Cityket, a Westend/Aréna mozikat meg pláne. Ha már nagyon kell mennem CC-be, mert csak ott adnak valamit, akkor az Alleeba megyek, mert ott mindig kevesen vannak.

Leone_510 2015.01.24. 17:06:11

nagyon jó írás , érdekes, hogy filmekben mennyire nem értek egyet danialvessel :) ( úgy tűnik ez nem is baj) , de az emberi oldala teljesen rendben van
megjegyzem nem is gondoltam, hogy ennyire zűrösek az ilyen vetítések, ezt hittem a filmeket érdeklő emberkék mennek el akik szeretnek belemerülni a történetbe és nem háttérnek használják a mozizást valami fontosabb tevékenységhez
amikor eljutok moziba alig tapasztalok zörgést vagy telefonozgatást esetleg az említett horkolást :),
és igyekszem akkor menni amikor az első roham lement és amikor már szinte üres a terem, vagy letöltés után egy mozis nézés ha arra érdemes a film :)

a linkre válaszul:
a kukorica és ital nálam alap de maximálisan figyelek, hogy véletlenül se szürcsöljek és a kukoricát is úgy eszem, hogy ne zavarjak másokat, számomra tök alap , a recsegős szószos cuccokat vagy zacskós kaját én sem csípem ha tolják az emberek

AldoWinnfield 2015.01.24. 19:01:58

Kóla plusz popcorn nálam is alap, de csak nagyteremben és hangosabb filmen, blockbusteren, akció mozin. Azért a kis art terembe nem fogok beülni popcornt enni egy művészfilmre :D

Dr_utcai_arcos 2015.01.25. 10:42:47

Én meg pont azt nem értem, hogy ha szakma, akkor meg az alap dolog, hogy szólsz a kollégának. Mert csak. Suttyóvetítésen nem tudhatod, milyen durunggal kerülhetsz szembe, de ilyenkor? Egyébként @Leone_510: -nak van igaza, a Hobbi3-ot én is egy hét után néztem meg, kinéztem a legnagyobb termet és csak annyit kérdtem a kislánytól, az utolsó embertől min 2 sornyira :). Az első 7 sorban nem is ült senki, a 9.-ben is csak ketten :D!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.01.25. 10:50:58

@Dr_utcai_arcos: Annyi foganatja van, hogy szerintem pont azok dumálták végig a Foxcatchert, akikre kereken 2 nappal előbb rászólt valaki a Parkolón. Annak pedig így végképp nincs értelme, hogy hétről-hétre fegyelmezzek, mint az óvodában, ráadásul kétszer (ha nem háromszor) annyi idős embereket.
Éppen ezért mondom azt, hogy az lenne alap dolog, hogy egyrészt viselkednek, másrészt, hogy nem olyanokat engednek be, akik csak melegedni járnak ezekre a vetítésekre...

Dr_utcai_arcos 2015.01.25. 12:24:56

@danialves: No, erre mondják, hogy a kor nem érdem hanem állapot, a tiszteletet meg ki kell érdemelni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.01.25. 12:45:31

@Dr_utcai_arcos: Nem is erről van szó, de te láttál már olyat, hogy valakit 30 éves kor felett sikerült megnevelni? :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.26. 09:05:29

@Dr_utcai_arcos: én azt szoktam mondani, hogy a vén hülyéknek nem a vénségükkel van bajom. ;)
süti beállítások módosítása