ComingSoon - 2015. november 26.
2015. november 24. írta: danialves

ComingSoon - 2015. november 26.

A november nem volt a legerősebb filmes szempontból, és az eddigieknek méltó megkoronázása lesz az utolsó premiernap. Ugyan a felhozatalban nincsenek kifejezetten gyenge filmek, de igazán ígéretes darabbal sem találkozhatunk, a választék pedig egész hónapban most lesz a legkisebb. Avagy ez a 4 produkció vár ránk csütörtöktől:
Elnézve Az éjszakám a nappalod előzetesét, továbbra sem látom azt, hogy a Filmalap milliói következetesen jó helyre folydogálnak, és ezúttal nem csak az a bajom, hogy a végeredmény láthatóan nem lett túl színvonalas, de klasszikusan rossz magyar filmes vonásokat hordoz magán. A vígjátéknak és kriminek is túl bárgyú történet, amely a sajátos magyar ügyetlenkedésbe próbálja burkolni inkompetenciáját, a műfaji határokat feszegetőnek tűnő, de igazából zavaros és mesterkélt elbeszélésmód mind egy jó ideig volt a hazai filmek sajátja - és őszintén remélem, ez a produkció nem ezt a kort hozza vissza.
Spielberg számos filmtervet tett félre, hogy elkészíthesse ezt az alkotást, én pedig még mindig nem tudok rájönni, hogy mi ennyire vonzó számára történelmi képeskönyvek gyártásában. A képsorok (és az első kritikák is) a Lincoln stílusjegyeire és élményére mutatnak rá A kémek hídjában, amelynek köszönhetően sejthetjük, hogy a veterán rendező nem készített egy rossz darabot, de nekem önkéntelenül is az ugrott be A kémek hídja előzetese közben, hogy biztos érdemes ilyen művek miatt hanyagolni például egy Robocalypse-t?
Ha már történelmi képeskönyv, Speilbergnek akad egy komoly vetélytársa is, a 20. század elején született női egyenjogúsági mozgalom személyében. A szüfrazsett azt a nemes feladatot vállalja magára, hogy ennek a küzdelemnek állítson emléket - igaz, a white guilt filmekhez hasonlóan már csak akkor, amikor ez a harc okafogyottá vált. Sokan éppen azt is vetik a produkció szemére, hogy többre nem is képes annál, mint hogy egy szürke krónika legyen, amely ráadásul még a fontosabb pillanatokat sem képes megörökíteni, tehát A szüfrazsett valószínűleg egy fikarcnyit sem különbözik a díjszezonra feltűnő életrajzi daraboktól.
Alapesetben most egy-két mondatot biztosan szentelnék annak, hogy mi értelme van egy lassan 4 éves filmet a mozikba küldeni, de ezúttal kifejezetten örülök (még akkor is, ha csak néhány vidéki mozi fogja játszani), ugyanis egy borzasztóan alulértékelt darabról van szó. Bővebben kritikánkban.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/8104640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.Leslee 2015.11.24. 21:11:50

Ugy latom hogy a magyar film inkabb az amerikanizalodasra erosit ra, abban mar ugyis van tapasztalatunk. Ordit a trailerrol az identitaszavar, meg a mesterkeltseg, hogy minden masnak akar tunni mint ami, beleertve a magyar tarsadalmat, a kulturalis hatteret, de meg a helyszineket is. A magyar filmek csak akkor mukodnek igazan amikor tisztaban vannak a sajat korlataikkal es identitasukkal, mint peldaul a Van valami furcsa es megmagyarazhatatlan.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.11.24. 21:31:28

@K.Leslee: Én ebbben nagyon amerikai dolgokat nem érzek, inkább csak azt, hogy a magyar valósággal veszítik el a kapcsolatukat (ld. Veszettek).

K.Leslee 2015.11.26. 22:27:33

@danialves: en mindig is ereztem amerikanizalodast magyar filmekben.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.11.26. 22:39:06

@K.Leslee: Egyébként láttam olyan kritikát, ami Guy Ritchie-utánzatnak nevezi ezt a filmet, szóval végső soron lehet ebben valami. De a Vajna-korszakban a Hajnal Timin kívül igazán egy filmen sem éreztem, hogy annyira látványosan külföldi formulát nyúlt volna.

K.Leslee 2015.11.26. 23:30:35

@danialves: Nem csak a hajnal Timi, bar nem lattam, de szinte minden egyes magyar romkom amerikai koppintas.

Guy Ritchie angol, de amugy igen, pont erre a nyugati gettostilusra gondoltam En is. Marmint hogy Budapestet ugy abrazoljak mintha egy los angelesi getto lenne. Mindig megmosolyogtatott mikor egy magyar filmben mindenki fegyverrel hadonaszik ilyen gengszterstilusban.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása