Ezekben a napokban jó eséllyel mindenki a szabadságát tölti valahol, vagy a várható kánikulát nem egy moziban próbálja átvészelni - legalábbis a választék bőségét elnézve a forgalmazók így gondolkodhattak. Gyakorlatilag negatív rekord, hogy 3 film száll versenybe, de ha mennyiségében nem is, minőségében legalább viszonylag korrekt lesz a felhozatal.
Valamiért egy közkeletű tévedés a kelet-európai filmesek körében, hogy országaik külföldiek számára furcsán izgalmas bája elad bármilyen történetet. Láthatóan a Szerelemsziget is ebből indul ki, ugyanis a horvát tengerpart mikrokozmoszának sajátos és bárdolatlan figurái mögött egyelőre nehéz volt felfedeznem egy épkézláb történetet és őszinte humort. Természetesen a hangulat kellően napfényes és szexuálisan túlfűtött ahhoz, hogy a film minőségtől függetlenül is közönségre találjon, de tartok tőle, ez szándékosan van így.
Jafar Panahit Iránban eltiltották a filmrendezéstől, de ő nem hátrált meg ettől: úgy döntött, taxizásba fog, és ha már ott van, felveszi a kocsijában játszódó epizódokat. Természetesen a Taxi Teherán háttere nem ilyen romantikus, és egy egészen remekül megkomponált áldokumentumfilmről van szó, amelyről itt bővebben is olvashattok.
Ted 2
Seth MacFarlene a Teddel még egy egészen kellemes debütálást mutatott be a filmek világában, hogy aztán tavalyi western-vígjátéka már kinek-kinek vérmérsékletétől függően okozzon kisebb vagy nagyobb csalódást. Ilyenkor még a legvérmesebb alkotó is legnagyobb (és jelen esetben egyetlen) sikeréhez menekülne vissza, a kérdés már csak az, hogy a Ted 2 egy szokásos megfáradt, pénzcsináló vígjátékfolytatás lesz-e, vagy MacFarlene-ben még maradt kellő fantázia ahhoz, hogy új alapokra helyezze a történetet. Bízom benne, hogy az utóbbi forgatókönyv fog érvényesülni, de sajnos a realitás az, hogy már második filmje sem pozitív irányba mozdította előre munkásságát.