Minden évre kötelező egy olyan rejtett sci-fi gyöngyszem, amivel villoghatsz barátaid előtt, hogy „Látjátok, milyen filmeket ismerek?”. Ha te is hasonló hipster vagy, akkor jó hírem van, mert a Találmány, az Időbűnök, az Another Earth, a Coherence, a The Signal és a Circle mellé beillesztheted az ausztrál OtherLife-ot is a gyűjteményedbe.
Ren (Jessica De Gouw) egy programozó zseni, aki feltalálja a módszert, amivel szemcsepp formában stimulálni lehet egy kémiai reakcióval az agy memória állományát, az agyba ezzel irányított biokémiai folyamattal hamis emlékeket ültetve. Ezeket a hamis emlékeket először az agy feldolgozza, ami olyan, mintha egy álomban gyorsan átélnéd az eseményt, ami később beépül a memóriádba. Ren és társa, Sam (T.J. Power) céget alapít OtherLife néven, mi pedig ott vesszük fel a fonalat, hogy mi történik 5 nappal az egyfajta legális tripet nyújtó drogféleség piacra dobása előtt. Ezalatt Ren elszántan dolgozik, hátha ezzel a szemcseppel fel tudja ébreszteni kómában fekvő testvérét.
Az első dolog, ami a film kapcsán eszébe juthat bárkinek az a Black Mirror. Túl azon, hogy történetben, hangulatban és fényképezésben pont olyan, mintha valamelyik másfél órás rész lenne, még azt is elmondhatjuk, hogy a sztori teljesen át lett emelve a White Christmas és a Playtest részekből. Van itt még lenyúlt ötlet a Total Recall-ból, a szembe cseppenthető drog ötlete a Looperből lehet ismerős, Ren haja tiszta Mirror's Edge, a film közepén történő indokolatlan műfajváltást, pedig mintha a The Signal-ból vették volna át. Emiatt a rengeteg átemelt elem miatt a mozi nagyon kiszámítható, ami az ilyen csavarral operáló filmeknél nem túl szerencsés.

Akikkel viszont jól bánt a rendező, azok a színészek és a karakterek. Hiába volt innen-onnan összeollózva a történet, a párbeszédek és a színészvezetés teljesen rendben volt. A tudományos-fantasztikus filmeknél gyakori hiba, hogy a dialógok érzelemhiányosak és inkább van történetmozgató szerepük, mint karakterárnyaló. Itt ez egyáltalán nem érezhető. A főhősnőt játszó Jessica De Gouw is emlékezetes központi figurát ad. A sztori majdnem végig leköti a figyelmet.
A cselekmény kiszámíthatósága sajnos a játékidő felétől lesz igazán kardinális probléma, amikor bekövetkezik egy teljesen felesleges műfajváltás. Úgy örültem volna, ha megmarad egy simán érdekes kérdéseket feszegető műnek, mintsem egy menekülős akció-thrillernek, mert az igazán jó sci-fiknek én mindig azokat tartottam, melyek a futurisztikus környezetet csak eszközként használják arra, hogy reflektáljanak jelenkori kérdésekre.
Összegészében ez egy teljesen jól működő, érdekes sci-fi, ami sajnos túl sok már másutt látott elemet használ fel.
7,5/10
Az OtherLife teljes adatlapja a Magyar Filmes Adatbázis (Mafab) oldalán.