
Feig le sem tagadhatná, hogy az Apatow-istállóból érkezett, ugyanis későbbi filmjeivel ellentétben a Koszorúslányok ugyanolyan élményt ad, mintha az ez esetben producereként funkcionáló kollégája rendezte volna. Egy két órás, maratoni dramedyt kapunk, amely pont annyira veszi komolyan magát, hogy erőfeszítései jelentős részét valódi karakterdráma és üzenet megfogalmazására használja, de teszi ezt éppen annyira körülményesen és szétszórtan, hogy ne jusson többre közhelyes és kiszámítható tanulságoknál. Természetesen értékelendő, hogy Feig (pontosabban írói, Annie Mumolo és a főszerepet is alakító Kristen Wiig) igyekezett annyi munkát fektetni a történetbe, hogy az ne csak a poénok mögé összefércelt váz legyen, de a mű ezzel éppen annyit veszít a lendületéből, hogy ne tudjunk ennek felhőtlenül örülni. Ezúttal nem a jelenetek túlhúzottak (mint például Apatow legfrissebb darabja, a Kész katasztrófa esetében), hanem a Koszorúslányok egy rakás teljesen felesleges vargabetűt tesz, részben, mert túlhangsúlyoz mindent, de főleg azért, hogy pótolja azt a poénmennyiséget, ami más szakaszaiból hiányzik.

Érzésem szerint a rendező éppen abban fejlődött, hogy a Női szervekben és A kémben már sokkal kevesebb kitérővel fogalmazta meg (sőt, utóbbi éppen abból profitált rengeteget, hogy a lendülete sikeresen rángatott magával a gyengébb momentumaiban is), illetve ezzel párhuzamosan már nem akart egyszerre drámát is rendezni barátságról vagy párkapcsolati problémákról. A Koszorúslányok viszont nem lett több egy Apatow-tucatfilmnél, amely lehet, hogy néhányakat kiborított alpáriságával (bár szerény véleményem szerint messze jár a botrányos szinttől), másokat pedig lenyűgözött sablonos, de meglepően összeszedett gondolataival, viszont végeredményben feleannyi figyelmet sem érdemel, mint amennyit kapott. Nem lepődnék meg, ha ebben a vonásában osztozna Paul Feig legújabb művével.
6/10
A Koszorúslányok teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán