Sorozat: The 100 3x01-02
2016. február 02. írta: tonks

Sorozat: The 100 3x01-02

 A CW a posztapok sci-fi sorozatának új évadjával indította 2016-ot, amit már sokan vártak, köztük én is. A 3x01 után akartam eredetileg írni, de olyan szinten bevezető jellegű epizód volt, hogy nem láttam értelmét, inkább bevártam a második részt is. Jól is tettem, mert ekkor indultak be a dolgok, és be is bizonyította, miért áradoztam róla olyan sokat nem is olyan rég. Akik esetleg hezitálnak a bepróbáláson, azok kezdjék el nézni, mert ennél szórakoztatóbb posztapok sorozat most nincs a tévében, akik pedig már a 3. évad kezdésével is képben vannak, azok jöhetnek a tovább mögé, ahol spoilerek is előfordulnak.

vlcsnap-4967-03-19-05h03m42s074.png

Viszonylag nem olyan rég, augusztus végén hoztam fel magam a 2. évaddal és bizony rá kellett döbbennem, hogy rengeteget felejtettem, vagy itt üt vissza, hogy mindenki koszos és szép... mindenesetre jó volt a 3x01 eleji előző évados emlékeztető, de így is volt, akinél hirtelen gondolkodnom kellett, hogy kicsoda, régi vagy új karakter.

vlcsnap-3431-10-06-22h03m21s138.png

A Földön most béke van, vagy legalábbis annak a törékeny látszata. Nem nagyon értettem, ki minek fosik, meg egyáltalán: a bárkaiak miért maradtak az űrállomásuk romjaiból épült, kerítéssel körbevett helyen. Én lehet az éppen beálló békét új hely felkeresésére használtam volna. A földiek a Weather-hegyet tiltott területnek nyilvánították, de a bárkaiak a készleteik feltöltésére visszajárogatnak, hiszen a sok élet árán bevett hegy rengeteg hasznos dolgot rejt. Abby egyszerre kormányzó és orvos, ami megterhelő számára és veszélyes a csapat működése szempontjából is. Per pillanat nem lehet látni, ki az erős vezető.

Közben a Bellamy által vezetett felderítő csapat a még Földre érkezéskor szanaszét hulló űrállomások után kutat, hiszen sokuk családja eltűnt, ill. nagy szükségük lenne a minél tekintélyparancsolóbb létszámra.

Clarke a száműzetésében teljesen átállt a nomád életmódra, vörösre festett hajjal vadászásból él, miközben a földiek között üldözött lett, mert azok úgy hiszik, hogy aki meggyilkolja, az megszerezheti az erejét. Még külön nevet is találnak a Weather-hegyiek kiirtójának: Wanheda.

vlcsnap-8485-08-28-04h53m25s222.png

A harmadik szín jó messze tőlük Jaha-é és Murphy-é. Utóbbi lassan kedvenc karakteremmé lép elő (övé szerintem a legjobb karakterfejlődés az évadok során), Jaha meg... hát igazából nem tudom mi van vele, de egyenlőre nézni is rossz. Sosem volt a kedvencem, és a legrosszabb felnőtt karakternek tartom azóta, amióta a Földre érkezett, lehet jobb lett volna, ha az űrben tényleg meghal.

A 3x01 igazából elment azzal, hogy gyorsan megmutatták ki hol van, és éppen mi van vele. Ez a sok karakter hátránya valahol. Nincsenek még GoT végletek, de az első részben inkább az érzelmi állapotokat ismerhettük meg, volt sok párbeszéd, meg dal is, a 3x02-ben már több izgalmas dolog történt. A béke kábé eddig is tartott, hatalmas meglepetés, de jó látni, hogy egy újféle konfliktus bontakozik ki és újabb földi csoport került a képbe.

vlcsnap-7334-07-14-07h14m53s973.png

Clarke-ot elfogta egy földi a jég nemzetből, de annyira nem féltem, plusz a Lexa imádók is örülhetnek. Ez a földiek háborús, kavarós szála érdekel a legjobban. Ahogy nézem, a legjobb új karakterek is innen jönnek majd. A bárkaiaknak az egységüket kell megtalálniuk, remélem a készítők nem egy klasszikus széthúzós dolgot hoznak ki belőle, ha már eddig is igyekeztek jól lecsapni a klisés helyzeteket. Hogy Jaháék hova tartanak? Majd kiderül, mindenesetre Jaha arcán akkora világbéke van, hogy tuti nem az lesz.

vlcsnap-8686-08-03-00h25m48s052.png

A pár nevetséges elemen most kicsit nehezen tettem túl magam (Clarke hogy lett profi vadász, hogy tanulta meg perfektül a földiek nyelvét, hogy festette vörösre a haját, a többiek hol találtak annyi benzint, hogy arra vezetgetnek, amerre akarnak és nem aggódnak az üzemanyagon), a leszbikus ágyjelenet se hiányzott túlzottan, ami mintha csak azért lett volna, hogy valami szex azért legyen (meg hogy belerúgjanak a Bellarke shipperekbe).

A kezdés így egy erős 7/10 (3x01 egymaga csak 5/10), várom a folytatást.

u.i.: a kocsiban éneklős jelenet nagy kedvenc lett, sokat dobott a hangulaton, és újra emlékeztetett arra, hogy a The 100-ban (jórészt) ismeretlenben járó, de átlagos fiatalok vannak, erről már majdnem megfeledkeztem a sok felnőtt döntés, harc között, pedig Clarke drámája is abból ered, hogy alig 18 éves.

 

A The 100 teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr338335684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2016.02.02. 17:44:34

Clarke hennával festette vörösre a haját az biztos :) Gondolom párduchúsért kapta. Mindenesetre eddig tényleg a Clarke-os szál lett a legjobb, de én a fény városában is látok potenciált. Az előzetes alapján mintha ez a Pike nevű fickó átvenné majd a hatalmat Arkadiában.

Taoista mester 2016.02.05. 05:45:14

Harmadik évad? Ebből?? Az első évadot én is elkezdtem nézni, de annyira idegesített az a rengeteg idióta karakter, hogy két rész után elkaszáltam a sorozatot. Pl. megérkeznek a földre a tinik, és ahelyett, hogy megpróbálnának berendezkedni, rögvest csapnak egy megabulit, no meg egymást piszkálják...
süti beállítások módosítása