Nem fogytak még el az Oscar-versenyzők, igaz, a nagy esélyesek bemutatkozásával már inkább csak a szerencsében bízó darabok maradtak, amelyek egy-két jó alakításra próbálják felépíteni magukat. Ami azt jelenti, hogy az e heti felhozatalban Brad Pitt-től Cate Blanchettig jó pár komoly név előkerül - a legismertebb név azonban valószínűleg nem egy színészé, hanem egy filmmé alakított mobilos játéké lesz.
Az Anchorman rendezője összehozta a Margin Call és az Amerikai botrány szerelemgyerekét, ahol a 70-es évek helyett a 2008-as válság áll a középpontban, de a nagy balhé, a még nagyobb sztárok és a még ennél is hülyébb hajviseletek maradtak. Jó kérdés, Adam McKay mennyire tud majd megküzdeni egy drámaibb hangvétellel, illetve mennyire akar Oscart nyeretni majd színészeivel akár a film rovására is, de valljuk be, egy ilyen témát és sztárparádét elnézve senki nem fog otthon ülni, akármit is mondanak majd a kritikák.
"Mi értelme? Miről fog szólni ez a film?" - mondták nagyon sokan, amikor bejelentették az Angry Birds mozit... és tulajdonképpen mondhatják most is. Az első előzetes ugyanis néhány közepesen vicces poénon kívül nem hozott semmit, az pedig a legkevésbé sem derül ki belőle, lesz-e valami értelmes váz, amire fel lehet majd fűzni ezt a gegparádét. Abból a szempontból mindenképpen kellemes csalódás a trailer, hogy nem tűnik olyan borzalmasnak, mint amilyet egy filmnek álcázott egész estés reklámtól elvárnánk (és követendő példaként ebben ott van számára a Lego-kaland), ugyanakkor nem feltétlenül jelent sok jót, ha egy előzetes ilyen látványosan fel akarja hívni a figyelmet színészeire - főleg, ha azok csak szinkronszerepeket kaptak.
A Lionsgate akciófilmjei ritkán ütnek meg magas mércét (igaz, tavaly pont ők hozták a John Wick-et), és első látásra a Heist is egy tucat-akciómozinak tűnik, amelyet egy-két kiöregedett vagy B-kategóriás név még pont annyira el tud adni, hogy egy szerény költségvetés mellett akár nyereséges is legyen. A produkció vizuális jellegtelensége ezt kívánja aláhúzni, ugyanakkor mégis mintha kicsit több csavar lenne benne, mint amennyit egy ilyen középszertől elvárnánk, ami valamilyen szinten még ígéretessé is teszi. Illetve tenné, de amilyen mértékben az előzetes elspoilerezi filmet, valószínűleg nem sok meglepetés fog már érni minket a moziban...
Ha esetleg nem lenne magától értetődő, az előzetes felét kitöltő kritikákból kiragadott mondatok segítenek egyértelművé tenni, hogy a Meadowland legalább a "futottak még"-kategóriába szeretne bekerülni valamelyik komolyabb díjátadón, annak ellenére, hogy hátterét tekintve tipikus indie-mozi. Elsőfilmes (ám operatőrként ebben a szcénában már meglehetősen tapasztalt rendező), Wilde személyében az ilyen jellegű produkciókban előszeretettel megforduló főszereplő - és a trailer nem hazudik, a kritika eddig tényleg imádja a Meadowlandet. Bízom benne, hogy igazuk lesz, és egy tipikus felhájpolt, de a hírveréshez soha fel nem növő darab helyett tényleg egy gyöngyszemet kapunk.
Cate Blanchett és Robert Redford sem maradhat ki a reménybeli díjvárományosok közül, ők pedig egy, A bennfentes vonalán mozgó politikai thrillert hoztak el nekünk. Valószínűleg a magyar nézőket viszonylag kevéssé fogja megmozgatni, hogy George W. Bush megszökött-e a hadkötelezettség elől, és hogy erről hazudtak-e a mindezt nyilvánosságra hozó tévések, de úgy néz ki, az USA-ban ez kellően égető probléma ahhoz, hogy film készüljön róla, és az előzetes is minden erejével megpróbál meggyőzni minket erről. Őszintén szólva engem nem hozott lázba, de van egy nagyon halvány esély rá, hogy a Truth rámcáfol, és végül lesznek olyan mélységei, amelyek kiemelhetik a tömegből.