Remélhetőleg az elmúlt egy hetet mindenki a Titanic vetítésein töltötte, azonban ettől függetlenül itt az ideje a kitekintésnek, hogy érkezik-e a mozikba valami érdekes újdonság. Örömmel jelenthetem, hogy bár a szokásos francia film nem marad el, és érkezik egy megkérdőjelezhető létjogosultságú vígjáték is, Tom Hardyék végre meghozzák azt a minőséget, ami az elmúlt hónapokban nagyon hiányzott.
Az eredetileg Ridley Scottnak szánt alkotás egy szovjet környezetbe ültetett remek krimi, amely néhány kommersz megoldása ellenére is erős darab. Bővebben kritikánkban.
Az irodalom szeretetét elvileg nem lehet túlzásba vinni, gyakorlatilag viszont előfordulhat, hogy mégis. Adott egy idilli normandiai falu literatúra kedvelő pékje, akinek a fantáziáját erősen elindítja az új lakó, Gemma Bovary (Gemma Arteton) és férjének megérkezése a településre. A rögeszméje lesz, hogy meg kell mentenie a fiatalasszonyt a szomorú végtől, ami nem kevés bonyodalmat szül. Az ötlet zseniálisan jó, az egyetlen oka, hogy nem rohanok a moziba megnézni a filmet, hogy az alkotók névsorát végignézve sajnos egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy ebből a történetből valóban értékes végeredmény születik (FilmBaráth)
A kis költségvetésű brit gengszterfilmekből láttunk már nagyon jót (pl. Ill Manors) és láttunk már rengeteg sokkal gyengébbet is. A Hó az édenkertben éppenséggel még tartozhat bármelyik csoport tagjai közé, mindenesetre számomra relatíve kevés olyan elemet tudott mutatni az előzetes, amivel felkeltette volna az érdeklődésemet (miközben az alapszituációt is alig sikerült felvázolnia). Sajnos az eddigi kritikai visszhangja sem azt sugallja, hogy érdemes lenne odafigyelnünk rá. (danialves)
Remélhetőleg nem csak én érzem úgy, hogy a történelmi környezetbe helyezett romantikus erotikus adaptációkkal Dunát lehetne rekeszteni, és sajnos a Miss Julie első látásra semmivel sem lóg ki közülük. Az eltérő társadalmi helyzetből, valamint a szexuális prüdériából származó műkonfliktus valaha (például a Strindberg-színdarab születésekor) minden bizonnyal érdekes volt, ma már viszont csak egy érdektelen és mesterkélt filmet látok kinőni ebből a koncepcióból. (danialves)
Túlzás lenne azt mondani, hogy A pláza ásza első része megreformálta volna a vígjátékműfajt, sőt, kifejezetten a gyengébb komédiák közé lehet sorolni. Teljesen feleslegesnek érzem a folytatást, és az előzetest elnézve a poénvilág zöme abból fog felépülni, hogy Kevin James elesik. Nem mondom, hogy teljesen gagyi filmet várok a plázában dolgozó biztonsági őr második kalandja nyomán, de kétlem, hogy a gyenge közepes színvonalnál feljebb küzdi magát. (Power)