
Liza (Balsai Móni) napjait az őt alkalmazó Márta néni (Molnár Piroska) ápolásával tölti, ebben a bezártságában pedig egyetlen társa egy japán énekes kísértete (David Sakurai). Aki féltékenységében átkot küld Lizára: a japán rókatündér meséjéhez hasonlóan amelyik férfi megkívánja őt, rögtön bizarr halállal lakol. Liza pedig egyre elkeseredettebben és elkeseredettebben keresi azt a férfit, akivel végre megtalálhatja a boldogságot.

A filmmel sokkal inkább az a baj, hogy sokszor belefárad a saját manírjaiba, és nem egyszer látjuk ugyanazt a geget ismétlődni a vásznon - különösebb csavar nélkül. Bizonyos poénokkal 5-6-szor is megpróbálkozik a forgatókönyv, a vicces jelenetek narratív összekötése pedig inkább érződik kötelező körnek, mint az élményt valóban támogató elemeknek. Egyedül Reviczky az, aki ötödszörre is úgy tudja előadni ugyanazt a viccet, hogy még akkor is harsányan nevetünk rajta, és ezzel világít rá az alkotás másik alapvető problémájára: rajta kívül egy darab igazán jó komikus nincs filmben. Balsai Móni ugyan kiváló a főszerepben, de a humorforrás esetében kimerül abban, hogy bambán néz és beszél, a többiekből pedig minimálisan sem árad a komikum. Hozzá kell tennem, sokszor a helyzetkomikumokból is éppen elég humor származik, de sajnos ez az alkotás is tipikusan magyar abban a vonásában, hogy színészei nem tudtak felnőni az alapanyaghoz.
Kiegyensúlyozatlan darabnak érzem nagyon a Liza, a rókatündért, amelyben folyamatosan váltják egymást a fenomenális és nagyon lapos részek, a bájos vonások és az undorító modorosságok, de ha a konklúzió kedvéért átlagot vonok belőle, leginkább egy szórakoztató, de nem túl maradandó élményként csapódott le. Természetesen ez erősen változik annak fényében is, hogy ki hogyan áll ehhez a stílushoz, de aki pozitívan állt már az előzeteshez is, az aligha hiszem, hogy csalódna benne.
7,5/10