Azt hitted, hogy a vámpírok és a boszorkányok kimentek a divatból? Nagyot tévedtél. A Harry Potter és az Alkonyat szerelemgyermeke valami elképesztően egyedi tud lenni a műfaji sablonokon belül maradva, mindvégig fenn tudja tartani az érdeklődést, és még el is gondolkodtat. Ugyanis miközben az ősöreg, ámde nagyon szexi vámpírral együtt keressük a választ arra a rendkívül nyomasztó kérdésre, hogy miért nem tudnak új családtagokat teremteni a vámpírok, miért őrülnek meg és lesznek öngyilkosok a démonok, miért csökken a boszorkányok mágikus képessége, valójában modern korunk egyik olyan problémáját boncolgatjuk a fantasy keretein belül, hogy mennyire eltűnnek a hétköznapi csodák az életünkből a kütyük hatására, amelyekkel sokat nyerünk ugyan, de az ár a lelkünk egy része. Nem kell aggódni, nem filozofálja túl a sorozat a kérdést, a hangsúly a kalandon és a romantikán van, de azért van súlya a történetnek, a karakterek is érdekesek, azonban az igazi aduász a két főszereplő, akik között olyan remekül működik a kémia, hogy öröm nézni őket. Merthogy hiába küzd az érzelmei ellen a vámpír, bizony beleszeret a boszorkányba, hiába tiltja azt a Nagytanács szigorú törvénye, győz a szerelem, ami természetesen azzal jár, hogy kitör az anarchia a lények világában. Mivel egy könyvtrilógia első részének adaptálásáról van szó, messze még a sztori vége, de az első évad nagyon jól sikerült, ezért remélhetőleg lesz folytatás. Addig is sprintelek beszerezni a könyvesboltból a trilógia első két részét (a harmadik megjelenése nyárra várható), mert lekaparom a falat a kíváncsiságtól, hogy mi lesz vajon a szerelmesek sorsa, megtalálják - e a válaszokat a problémáikra a múltban, hogy aztán a jelenben jól megváltoztassák a jövőt. Mert közben időutazunk is, ami egy újabb csavar az amúgy is eléggé sokrétű sztoriban. Vigyázat, függőséget okoz!
Diana Bishop (Teresa Palmer) szülei boszorkányok voltak, akiket emberek öltek meg, amikor ő még kislány volt. Szintén boszorkány nagynénje nevelte fel, ő azonban úgy tudja, hogy nem örökölte a képességet, ezért nem is él a mágiával, inkább a történelmi kutatási munkájára koncentrál. Oxfordban a könyvtárból kikéri az Ashmore 782 kéziratot, amelyről nem tudja, hogy már évszázadokkal ezelőtt elveszett. Neki azonban megmutatja magát a könyv, és ezzel hirtelen olyan események középpontjában találja magát, amelyből eleinte semmit sem ért...
Racionális közgazdász lévén teljesen hidegen hagynak a romantikus sorozatok, erről sem tudtam, hogy létezik, teljesen véletlenül bukkantam rá a frissen beüzemelt HBO GO-n, hogy aztán úgy előtte ragadjak, hogy letoljam egyben az egész évadot. Nőiesen bevallom, hogy először csak Matthew Goode keltette fel a kíváncsiságomat, de aztán olyan viharos sebességgel vesztem bele a történetbe, hogy levegőt venni sem mertem, nehogy lemaradjak valamiről. Kár, hogy a CGI hagy maga után némi kívánnivalót, de szerencsére olyan jók a karakterek, és annyira fordulatos a cselekmény, agyeldobós a szöveg (már maga a bevezető mondat megragadja a néző figyelmét, és később a párbeszédek is egyre frappánsabbak lesznek), hogy ez annyira nem zavaró. Van itt minden, lények közötti nagypolitika, történelem, időutazás, ármány, gyűlölet, szeretet, de az igazi vonzerő az egyáltalán nem giccses romantikus szál. Sőt, olyan remekül működik a hűvös(nek látszó) vámpír és a szenvedélyes boszorkány (akinek fogalma sincs arról, milyen mágikus ereje van) kettőse, hogy a néző azon kapja magát, teljes gőzzel szurkol nekik, hogy legyen elég erejük szembe szállni gyakorlatilag az egész emberfeletti világgal, hogy egyszer valamikor majd boldogan tudjanak együtt élni.
Matthew Goode telitalálat volt a férfi főszerepre, kiválóan hozza a titokzatos, finom úriembert, akibe azért nem kevés vadság és kiszámíthatatlanság is szorult. Megvan benne a nemesi jólneveltség, azonban a látszólagos összeszedettség mélyén hatalmas érzelmek bújnak meg, bármire képes, hogy megvédje szíve hölgyét a rá leselkedő (nem kevés) bajtól és ellenségtől, hát melyik lánynak nem kellene egy ilyen pasi, most komolyan? Teresa Palmer tökéletesen egészíti a maga természetességével Goode elegáns játékát, velünk együtt nyílik ki a szeme különleges képességeire, néz szembe az örökségével, és meri megélni azt a szerelmet, amelytől elvileg el lenne tiltva. A két főszereplő eléggé elhomályosítja a többieket, de Trevor Eve, Malin Buska, Elarica Johnson és Lindsay Duncan tesz róla, hogy észrevegyük őket.
Egyáltalán nem tűnik porosnak a történet, dacára annak, hogy ősi titkok nyomában járunk, meseszép tájakon játszódnak az események és az ezerötszáz éves vámpír igen gyakran mesél a múltról, ami tökéletesen elegyedik a jelennel, jól megfér itt a mobiltelefon és Oxford, a hiper-szuper tudományos labor és a soktornyú nemesi vár. Matthew ugyanis a vámpírok legősibb családjából származik, fenekednek is ellenük a hatalomra éhes fajtársak, ahogyan a kényes egyensúly is egyre inkább felborulni látszik a vámpírok, a boszorkányok és a démonok között, ahogyan halad előre a történet. Az évezredes béke romokban hever, az anarchia a küszöbön, és mindenki a könyvet keresi, mert azt gondolják, hogy abban található a legősibb titok megfejtése, ennek a kulcsa azonban Diana, akiről senki sem tudja, hogy milyen képességekkel bír, a legkevésbé ő maga, sokat kell még tanulnia, hogy használni tudja az erejét.
Meglepően jó kis sorozat ez, gyorsan magával ragadja a nézőt, hogy aztán a végén kétségbeesetten vesse rá magát a netre, hogy mi is a könyvtrilógia, ami alapján készült, és hogyan szerezhetné be minél előbb a folytatásokat, hogy megtudja, mi lesz a főhősök sorsa. Szerethető fantasy, amelyben pontosan a megfelelő arányban keveredik egymással az akció, a kaland, a dráma és a romantika. Mindig jön egy újabb fordulat, egyre sokrétűbb lesz a történet, és ez még csak a bevezető volt, a továbbiakban valószínűleg a múltban fogjuk megkapni a válaszokat az egyre növekvő számú kérdésre, remélhetőleg minél többet megtudunk Diana szüleiről is, és az is eldől, hogy a prófécia szerint tényleg kihalnak-e a vámpírok, és egyáltalán mi a jó nyavalya lehet az Ashmore 872-ben, amit mindenki annyira keres. A még fagyos téli estékre tökéletes választás ez a sorozat, a Trónok harcáig még úgyis ki kell húznunk valahogy néhány hónapot, nem igaz?
8/10
A boszorkányok elveszett könyve teljes adatlapja a Magyar Filmes Adatbázis (Mafab) oldalán.