Bár az elmúlt két hét legnagyobb attrakciója valószínűleg az volt, hogy a Star Trek mégsem tűnik olyan borzasztónak, mint elsőre, a bemutatkozó filmek között is volt sok érdekes darab. Cannes egyik legutáltabb filmjéről, az újra a volán mögé ülő Nicholas Houltról, valamint Ridley Scott fiának első rendezéséből is érkezett trailer, amelyeket alább ti is megtekinthettek.
Az Evil Dead-remake rendezője egy visszájára fordított home invasion horrorral vár minket, ahol egy vak öregember intézi el az őt meglehetősen alábecsülő betörőket. Amellett, hogy ez a koncepció legalább egy olyan izgalmas filmet sejtet, mint amilyen nemrég a Hush volt, az előzetes is kifejezetten jól mutatja be, milyen egyszerű, de nagyszerű megoldásokkal próbál majd a Don't Breathe kiemelkedni az átlaghorrorok közül. Bárcsak minden horrorba ennyi ambíció szorulna...
A szóban forgó film azért lehet számunkra különösen is izgalmas, mert jelentős részben hazánkban forgatták (lehet az előzetesből szemezgeti a magyar helyszíneket), de úgy gondolom, már csak azért is érdemes lesz figyelemmel követni ezt az alkotást, mert igencsak sajátos eszközökkel nyúl egy kényes témához. A 20. századi diktatúrákat kézenfekvő lenne az ideológiák felől megközelíteni, a The Childhood of a Leader azonban láthatóan inkább pszichológiai alapon magyarázná el, hogyan lesz valakiből egy egész nép élére emelkedő zsarnok. Ha az előzetes túlzásokba esően művészfilmes gesztusai nem valami túlságosan is elszállt darabra figyelmeztetnek, akkor egy remek film van kilátásban.
Idén Cannes-ban kevés filmet gyűlöltek úgy, mint Olivier Assayas legújabb művét (ami már csak azért is fura, mert a Sils Maria felhői egy kiváló darab volt), de számos erősen pozitív visszajelzést is kapott. Érthető, hiszen igencsak bátor vállalás egy tipikus identitáskereső drámát összefűzni egy kísértetsztorival, és az előzetesből nehéz is megragadni, az alkotás milyen arányban keveri majd a műfajokat, és milyen atmoszférára lehet számítani tőle. De egy trailer feladata végső soron az érdeklődés felkeltése, erre pedig kiváló volt.
Nicholas Houltnak nem erőssége a kamionlopás, ezt már a Fury Road-ban is láthattuk, a Collide előzetesében pedig újra elbukik a feladattal. Amiből egy kellemes, A szállítót idéző akciózás nő ki az európai autópályákon, ígéretesnek tűnő akciókkal, egy iszonyatos ripaccsá változtatott Kingsley-Hopkins párossal, és egy olyan összképpel, amely egyszerre hordozza magában egy B-film és egy kultikus akció-thriller lehetőségét is. Mindenesetre jobban várom, mint a Halálos iramban 8-at...
A Disney következő teljesen felesleges élőszereplő darabja is bejelentkezett egy előzetessel - ami inkább bejelentkezés, mint előzetes... Sok minden ezért nem is tudok hozzáfűzni, úgyhogy inkább nézzetek meg egy, a trailer által inspirált videót arról, Hollywood hogyan használja fegyverként a nosztalgiát
A Morgan forgatókönyvét még tavaly olvastam, és nem igazán győzött meg, azonban azt meg kell hagyni, a Ridley Scott fia által rendezett filmből egy kifejezetten jó előzetest vágtak össze. Sikeresen építi fel például a film nagy rejtélyének azt, ami várhatóan már az első percekben ki fog derülni, és úgy hoz létre egy baljós hangulatot, hogy közben semmit nem árul el. Egy kicsit kezdek reménykedni abban, hogy a vásznon sokkal jobban fog működni, mint könyvként
Sci-fibe épített felnövéstörténet, amely könnyen fordulhat egy megható filmbe és romantikus giccsbe is - nehéz eldöntenem, hogy mit gondoljak a The Space Between Us-ról. Ha jó érzékkel valósítják meg, az év egyik legjobb mozija lehet, viszont ha nem, egy igencsak félresikerült és kínos élményben lehet részünk. Igaz, most már nincs is szükség arra, hogy megnézzem a filmet, hiszen az előzetes elmesélte az egészet...