A Drive-rendezőjének egymást gyilkolászó modelljei, egy újabb japán Godzilla, és egy rabszolga-felszabadítós Sundance-sikerfilm - ha esetleg furcsának tűnik ez az összeállítás, akkor kitaláltad a Marvel fejeseinek gondolatát, akik egy név szerint is furcsa figurával toldották meg a listát. Íme az elmúlt hét legfontosabb trailerei:
Nicholas Winding Refn új filmmel érkezik, úgyhogy bizonyos körökben már meg is van 2016 legjobb alkotása, és hogy nekik ne okozzon csalódást, már az előzetes is jó sok neonfénnyel és szintetizátoros zenével támad. Ugyanakkor kíváncsi vagyok, hogy a dán rendező mit lesz képes hozzátenni a hírnév és csillogás mögött egymással iszonyatos dolgokat művelő sztárok filmes mitológiájához, de valószínűleg úgyis csak engem fognak majd ehhez hasonló kérdések foglalkoztatni. A The Neon Demon kapcsán már csak annyi maradt, hogy megnyugtassam a Keanu Reeves-rajongókat: legalább a brit trailerben feltűnik kedvencük pár képkocka erejéig.
Miután idén ekkora felháborodás tört ki (részben jogosan) a fekete filmesek és színészek mellőzése miatt, már szinte most garantált jó néhány white guilt-Oscar a The Birth of a Nationnek. És sajnos ez a diskurzus valószínűleg el fogja vonni majd a figyelmet a film érdemeiről, amelyek például az első előzetes alapján már világosan kirajzolódnak, egy stílusos és nagyszabású drámát sejtetve. Őszintén remélem, hogy ez a mű képes lesz elmondani azt a rabszolga-létről, amit a 12 év rabszolgaságnak csak félig sikerült.
A 2016-os ősz Marvel-mozija is bemutatkozott a Cumberbatch-rajongók legnagyobb örömére, és valószínűleg csak én voltam az egyetlen, akit az Inception-jellegű városhajtogatás sem vizuálisan, sem koncepcionális szinten nem győzött meg. Számomra a Doctor Strange is azt jelzi, hogy a Marvel eljutott már arra a szintre, ahol hőseinek szupererejét, a rájuk leselkedő veszélyeket nem tudja hova fokozni, ez pedig a történeteik súlytalanságán is meg fog látszani. Ha a harmadik Amerika kapitány is ezt bizonyítja majd, akkor a Doctor Strange-dzsel kapcsolatban sem fogok túl nagy reményeket táplálni.
"Japán szörnyről japán filmet" - mielőtt Gareth Edwards a Star Wars-univerzumból visszatérve újra elhozza nekünk Godzillát (hogy aztán King Konggal állítsa szembe a minden jó ízlést nélkülöző univerzumépítés jegyében), a távol-keleti ország még visszaköveteli ikonikus szörnyalakját egy hasonlóan nagyszabású produkció erejéig. Valószínűleg nem kell attól tartanunk, hogy e mögé sokkal erősebb sztorit gyártottak, mint a 2014-es vagy az 1998-as amerikai verziók esetében, mert láthatóan a trailer is inkább a Godzilla által okozott pusztításra, mint az ez által érintett emberi sorsokra fókuszál. De azt hiszem, felesleges túlelemezni ezt a filmet, hiszen Japánon kívül maximum csak érdekességként említve fog felvetődni.