A legtöbben már most a "botrányok" miatt ismerik az Oceans's női szereplőket felvonultató spin-offját, ami egyben a trilógia folytatása is. Hogy miért lenne szükséges ezt a filmet csak női kritikusoknak megítélnie - lévén, hogy elviekben ők a célközönség -, annak okát egy ennyire "gendersemleges" film kapcsán nem fogom tudni megérteni. Ugyanis az Oceans's 8 nem egy feminista, férfiakat savazó mű, amiben túlteng a girlpower, csupán egy heist movie, amiben a vérpofi bűnözők történetesen nők.
A történet elején ismerjük meg a már megboldogult Danny Ocean húgát, Debbie-t (Sandra Bullock), aki 5 év után éppen a börtönből szabadul. Természetesen kész tervvel keresi fel társát, Lou-t (Cate Blanchett), akivel megalkotnak egy hackerből (Rihanna), egy gyémántszakértőből (Mindy Kaling), egy mindenesből (Sarah Paulson), egy zsebesből (Awkwafina), egy ruhatervezőből (Helena Bonham Carter), és (tudtán kívül) egy Hollywood-i szupersztárból (Anne Hathaway) álló csapatot, hogy elraboljanak egy Cartier-nyakéket a Met-gála keretei között.
A rendezői székben ülő Gary Ross számára minden adott volt egy újabb tökéletes Ocean's-film megalkotásához, főszereplői három Oscar-díjat és hat Golden Globe-díjat tudhatnak magukénak, és még a trilógia direktora, Steven Soderbergh is tagja az alkotói csapatnak. A karakterek terén nem igazán hoz újat Ross; Debbie és Lou tökéletes női változatai Danny-nek és Rusty-nak, a tipikus Ocean's-féle hangulat és humor is végig jelen van, habár utóbbit a korábbi alkotásokhoz képest szűkebb marokkal adagolták, lényegében tényleg csupán rendezőváltás történt. A film azonban nem szolgaian másolja elődjéről a felsorolt jellegzetességeket, hanem saját magának teremti meg azokat. A heist filmekhez méltóan a nézőket itt is az orruknál fogva vezetik, azonban olyan precíz kidolgozottság jellemzi a rablások végrehajtását, amilyet Soderbergh sem tudott számunkra nyújtani. Sajnos Ross újító lépésével tökéletes céltáblát állít a film ellentáborának, ugyanis Danny-nél tovább megy húga: a nyomozásban is részt vesz, így a csajok új "melója" egyben egy ügyes (és jogos) bosszúban csúcsosodik ki.
A színészgárda impozáns, a castingot tökéletesen eltalálták, emiatt az alakításokat is csak méltatni lehet, a kémia is nagyon jól működik az ikonok között. Vannak, akik a háttérben maradnak (az általuk megtestesített karakter miatt), azonban Bullock-Blanchett duója nagyon erős; merem állítani, hogy utóbbi Lou-ként tökösebb Brad Pitt Rusty-jánál. Anne Hathaway és Helena Bonham Carter szokásukhoz híven erősen az élvonalban vannak, mivel ők valóban kimaxolva a szerepükben lévő lehetőségeket szinte ellopják a show-t. Sok és erős, jól eltalált cameóval is találkozhatunk, emellett a Cartier-házat és a Metropolitan Múzeumot is jobban megismerhetjük, mint eddig bármelyik műben.
De mitől is "csajos" film az Ocean's 8? Semmitől, mert nem az. Előhúz pár "női" klisét, de ezeket nem ok nélkül hagyja a levegőben lógni. Sok cinikus megjegyzést hallani, miszerint "milyen meglepő", hogy pont egy gyémánt nyakláncot lopnak el benne (pl. Aston Martinokat kicsit nehezebb is lenne...). Igen, csak éppenséggel egy Cartier-ékszerről, a Toussaint-ról van szó, ami 50 évig egy széfben pihent; egyébként pedig Matt Damon műorra is Bank nyakékeinek meglovasítását hivatott elősegíteni az Ocean's 13-ban. (Remélem a folytatásban a Tiffany's-t pakolják majd ki, hogy újra meglovagolhassuk ezt a klisét is...) A másik ok a ruhák, viszont a Met-gála soha nem az alulöltözöttségről volt híres; ez indokolja a különböző nagy divatházak Anna Wintour által kiválasztott darabjait. A férfiak ábrázolását is érdemes megvizsgálnunk, az egyetlen negatív érv ellenük a kizárólag nőkből álló csapat létjogosultságának alátámasztása: Debbie szerint a "férfiak túl feltűnőek" az új "buli" sikeres abszolválásához. A terv sikere a különböző területeken való profizmusnak tudható be, nem az "erősebbik" nem együgyűként való bemutatásának. Habár intelligenciájukat tekintve Debbie-ék valóban kitűnnek a tömegből, a bandán kívüli szereplők közötti egyensúly nem billen át a nők oldalára. Ha ezektől eltekintünk, akkor egy átlagos művet kapunk, aminek nem csupán a nők a célközönsége, emiatt nem is csak a nők által megfogalmazott kritikáknak van létjogosultsága. Női főszereplők ide vagy oda, a film értékei elvitathatatlanok, ha valaki szubjektív véleménye az itt olvasottól eltérő, annak oka nem a főszereplők neme.
Summa summarum az Ocean's 8 nem nyújt többet, mint a korábbi filmek, csupán a heist jelenetek hitelesebbek és átgondoltabbak. A karakterek kellően kiépítettek, bár az alkotók mintha még sosem találkoztak volna igazán humoros nővel, a legtöbb komédia a színész tehetségének és személyiségének, nem a jól megírt szerepnek köszönhető; a dramaturgia pörgős, nem ütközik üresjáratokba a cselekmény, bár néhol lassabbnak érezzük az idő múlását; ráadásként sokszor vagányabb és dögösebb a stílusa, mint elődeiéi. Akit a női főszereplők ténye nem riaszt vissza és csupán miattuk nem könyveli el előre minősíthetetlennek a spin-offot, bátran adjanak neki egy esélyt - főként ha szerették Soderbergh trilógiáját -, kellemes meglepetést okozhat, mert habár az étel kicsit sótlanabb, a recept ezúttal is működik.
8/10
Az Ocean's 8 teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis oldalán