Brawl in Cell Block 99 (2017)
A legfontosabb tudnivaló erről a filmről az, hogy S. Craig Zahler , a Csontok és skalpok kreatív agya írta és rendezte. Ha ezt tudjuk, már nem fog meglepetésként érni bennünket az, amit a produkciótól kapunk: relatíve jó nevű főszereplők, hosszas felvezetés, alacsony költségvetés, a játékidő vége felé pedig kegyetlen, exploitation-jellegű brutalitás. Ami az extra, azt a főszereplő Vince Vaughn nyújtja, aki az eddigi humoros szerepeit feledve kb. a kilencvenes évekbeli Steven Seagal stílusában tolja végig a filmet, tehát rezzenéstelen arccal, merev testtartással zúz le mindenkit, aki elébe kerül. A karakter motivációját a felesége és a még meg sem született gyermeke megvédése jelenti - az ő védelmükben merül alá a bűn és a börtön legmélyebb mocskába. A film legnagyobb pozitívuma a kendőzetlen, egyenirányított brutalitása, ami pőrén, ezzel együtt meglepően drámai módon fejezi ki az egyén lehetetlen küzdelmét a lélektelen és korrupt rendszer ellen. Kétségtelen hátránya viszont, hogy filléres kinézetű, és letagadhatatlanul B-kategóriás élményt nyújt, és emiatt véleményem szerint elég kevés ember fogja igazán a kedvencének nevezni ezt az alkotást.
7/10
A Brawl in Cell Block 99 teljes adatlapja a MAFAB oldalán
A góré / Shot Caller (2017)
Amíg a Brawl... az egyszerű brutalitással, addig A góré a fifikás főhőssel és a csavaros történettel igyekszik megfogni a nézőjét. A film főszereplője egy sikeres üzletember, aki egy szerencsétlen autóbaleset miatt börtönbe kerül, ahol annak rendje és módja szerint be is darája a bűnözőket kitermelő alvilági rendszer. A Nikolaj Coster-Waldau által kiválóan megformált szereplőnek adaptálódnia kell a környezetéhez, ha túl akar élni, és ezt meg is teszi. Bár a lehetőségekhez képest sikeres lesz a börtönben is, ennek igen komoly ára van: szép lassan elveszíti az identitását, és mind távolabb kerül korábbi énjétől és családjától. A góré azért megrázó alkotás, mert azt mutatja be, hogyan kényszerül a bűnszervezetek igájába hajtani a fejét az, aki börtönbe kerül, és ez hogyan hat ki arra az időszakra is, amikor végre kikerül a fegyintézet falai közül. Ahogy a Brawl... esetében is, a főhős itt is mindent feláldoz a családja biztonságáért - csak amíg Vince Vaughn kopasz erőembere az öklével, addig Nikolaj Coster-Waldau bukott businessmanje a csavaros eszével, merészségével és színészi teljesítményével éri el a céljait. Közös mindkét alkotásban, hogy főszereplőjük végül az önfeláldozást választja a családja túléléséért, bár ez az önfeláldozás mindkét filmben más-más módon jelenik meg. A góré egy sokkal jobban befogadható, összeszedettebb, és jóval "hollywoodiasabb" alkotás, mint a Brawl... viszont pont ezek miatt kevésbé őszintének is hat.
7,5/10