
Annak ellenére, hogy nem bíztam a koncepció továbbgondolásában (sőt, az első évadot már a 6. rész végével is tökéletesen le lehetett volna zárni), a látottak alapján ígéretes az új szezon irányvonala. Ugyan kissé kapkodva alakulnak ki az első évad befejezésének családi idilljéből az új konfliktusok, de alapvetően jó irányba mozdultak el a szereplők, Jankának és Hollósnak sikerült már most egy új oldalát megmutatni, ami azt ígéri, hogy a sorozat éppen azokra fogja most helyezni a hangsúlyt, akik eddig többnyire helyben jártak vagy elsikkadtak. Ígéretesnek tűnik az is, ahogy a mutyi újabb dimenziói bomlanak ki a karakterek új útja mentén: várhatóan az igazságszolgáltatás, egy szupermarket dolgozói és az egyetemi vezetők sötét oldalát is megismerhetjük az évad során - csak éppen rettentő kínos prezentálásban.

Éppen ezért is örömteli az egyelőre csak 3 jelenetet kapó múltbeli, a rendszerváltás utáni évekre visszarepítő történetszál megjelenése, amely a sorozat eredeti atmoszférájának visszahozatalának ígérete mellett egy fajsúlyos történelmi kontextussal is kecsegtet. (Arról nem is beszélve, hogy egyelőre a szereplők fiatalabb énjeit életre keltő színészek is kiválóak.) Az évadnyitó eseményei pedig azt ígérik, hogy még fontos szerepe lesz a múltnak, és ha egyre inkább ez a vonulat fogja dominálni a további epizódokat, akkor még számos kellemes meglepetésben lesz részünk.
Az Aranyélet tehát nem feltétlenül lett gyengébb sorozat, egyszerűen csak nem arra fókuszál most, ami az erőssége lenne. Természetesen hosszú távon ezt tett már tönkre más szériákat is, de ha az írók belátják, hogy ars poeticájukhoz híven filmes élményeik helyett inkább közvetlen és távolabbi környezetük valóságából érdemes nyerni az ihletet, akkor munkájuk újra régi fényében csilloghat - az évadnyitó alapján pedig erre is megvan minden esély.
Az Aranyélet teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán