
A Jó estét, jó szerencsét! esetében ugyanis nosztalgia nem az értéktelen múlt megszépítését, kellemes, de kontextus híján jelentőségüket vesztő emlékeket jelent, hanem tanúbizonyságot egy olyan korról, amikor a média még képes volt kultúrmissziót folytatni, pártatlan újságírást és oknyomozó munkát képviselni. Maga a produkció pedig ennek leképeződése: szikár, minimalista eszközeivel, fekete-fehér, tévéfilmes képi világával egy olyan korba visz vissza, ahol néhány beszélő fej egy szobában éppen elég volt egy kiváló alkotáshoz. Gyakorlatilag a film tényleg nem több egy rövid kivonatnál Edward R. Murrow (David Strathairn) és kollégái munkájából, akik rendületlen becsületességgel próbáltak egy objektív hírműsort készíteni, és közben szembeszállni az 50-es éveket átható kommunistaellenes hisztériával: 2-3 műsor elkészültének körülményeit tapasztalhatjuk meg, miközben röviden egy-két főbb szereplő életébe, illetve a valós, archív híradó-részleteken keresztül a szenátusi szintre emelt boszorkányüldözésbe is betekintést nyerhetünk.

De nem is annyira a konkrét szavak a lenyűgözők, hanem a mögülük kirajzolódó egyenesség és hitelesség, amelyek arról adnak tanúbizonyságot, hogy a tévézés hajnala még valóban egy aranykornak volt mondható a média szempontjából. A Jó estét, jó szerencsét! pedig lehet, hogy egy világos szerkezet és történet nélkül összehegesztett mozgókép, de a gondolatait tökéletesen viszi végig és koronázza meg végül főszereplője beszédével. És végül is egy filmben ez éppen olyan fontos, mint bármilyen technikai bravúr...
8/10
A Jó estét, jó szerencsét! teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán