Az X-Men számomra mindig az a széria volt, amely minden kortól, trendtől és buktatótól függetlenül létezett a filmvilágban. Az első rész 2000-ben gyakorlatilag a mai szuperhősáradat alapjait, a trilógia sokak által szidott záródarabja pedig a formátumát fektette le. Továbbá, miközben pedig a fél filmvilág azzal küzd, hogy hogyan hozzon össze egy épkézláb előzményfilmet (és valljuk be, az első Farkassal ebbe az X-Men alkotóinak is beletört még a bicskája), a First Class egy olyan mű lett, amelyet azóta is etalonként emlegetnek ilyen szempontból, Az eljövendő múlt napjai pedig gyönyörűen házasította össze a múltbeli és jelenbeli történetszálakat. Azonban már annak lezárásában is látszott, hogy hiába vesz az univerzum látszólag remekül minden olyan akadályt, amelyek más filmszériák alkotóinak hosszú évekig okoznának fejtörést, az X-Men sem teheti mindennapossá a világvégét, és meg nem történtté a tragédiáit. Éppen ez az, amibe az Apokalipszisnek beletörik a bicskája: ugyanazokat a köröket szeretné megfutni zéró hozzáadott érték nélkül, miközben hatodik film létére létfontosságú lenne, hogy a lehető legtöbb friss ötletet vigye be a franchise-ba.
Ez a történet ugyanis nem szól másról, mint hogy sokadszorra jön egy, az emberek életére törő gonosz (En Sabah Nur ráadásul mindenkinél egysíkúbb és rajzfilmesebb), akitől az X-Men megmenti a világot, ettől pedig az emberek még jobban elkezdenek félni tőlük. Magneto kap egy műcsaládot a műdrámázáshoz, amely annyira önismétlő, hogy a film egyik kulcsjelenetét konkrétan a First Class és a Days of Future Past képsorai képezik, filmvégi párbeszédünk Charles-szal pedig szóról szóra ugyanaz, mint a legelső rész zárásában. És persze - ha már az előző felvonásban mindenki imádta - kapunk egy újabb vicces Quicksilver-akciózást, valamint egy Wolverine-cameot, de az Apokalipszis gyengeségét jól jelzi, hogy utóbbi az egyik legfantáziátlanabb felhasználása a karakternek. Mindeközben pedig Bryan Singer a címszereplő révén egy zacksnyderi ürességű látványpornót varázsol a vászonra, amelyben már igazán akciójelenetek sincsenek, csak öncélú CGI-erődemonstráció.

Az ehhez hasonló elemek működtetik az Apokalipszist: akármennyire is hevenyészett, tartalom és forma nélküli rombolásorgia a film, egyszerűen jó visszatérni ezekhez a hősökhöz, ebbe a világba. Hiába felvizezett és önismétlő, még benne van minden, ami miatt a korábbi X-Meneket is szerettük. De ez sovány vigasz: mindent összevetve a legújabb X-Men méltán kerülhet fel a képregény-adaptációk gyűlölőinek céltáblájára.
6/10
Az X-Men: Apokalipszis teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán