Az utolsó boszorkányvadász / The Last Witch Hunter (2015)
2015. október 22. írta: Gaben No.1

Az utolsó boszorkányvadász / The Last Witch Hunter (2015)

the-last-witch-hunter-img07.jpgNa ja, szóval volt egy Pengére hajazó előzetes (sosem nézek trailereket, de ebbe pont belefutottam egy másik vetítés előtt), meg Vin Diesel és biztosra vehetjük, hogy ez az erősen B akciómozi be fog vonzani egy bizonyos mennyiségű embert, akinek ez kell a lelki világához. És kész! Úgy fog eltűnni, mintha soha nem is létezett volna, és mit mondjak... a megnézés után se változott a véleményem efelől.

Egy Kaulder nevű fazonnak (Vin Diesel) a XIII. században sikerül megölnie a boszorkányúrnőt, aki utolsó leheletével még hallhatatlansággal átkozza meg őt. Az elmúlt 800 évben pedig Kaulder vált az első számú vámpírvadásszá és amint megölik eddigi side-kickjét (Michael Caine), egyből a gyilkos nyomába ered. Csatlakozik hozzá Csőre Gábor (Elijah Wood) és egy wannabe Emma Stone (Rose Leslie), mire kiderül, hogy a háttérben valami nagy disznóság folyik.

Tehát Az utolsó boszorkányvadász, avagy a szegény ember okkultista Men in Blackje, csipetnyi Pengével, Pappal és Ismeretlen Drakulával. A hasonlóság az utóbbi kettőhöz nem a véletlen műve, ugyanis azok írói írták ezt is. Titkon reménykedtem benne, hogy kapunk valami egyszerű pörgős, véres, stílusos csihi-puhit, de helyette az egész egy buta, de ezt kompenzálandóan túlbonyolított, stílustalan, ide-oda rohangászós tucatmozi lett ez is. Ezt akkor most egyenként!

vin-diesel-leads-the-all-star-cast-of-new-fantasy-flick-the-last-witch-hunter-the-last-382001.jpgA történet nem lenne rossz. Persze teljesen a Men in Blacket másolja és a végén még begyújtja a klisérakétákat is, de az átköltést legalább kreatívan oldották meg. Az nagyon tetszett, hogy az előd üzenete sem devalválódott, hanem megmaradt. Ez a film is tökéletesen és egyáltalán nem tolakodóan adja át azt az érett tolerancia üzenetet, amit a Sötét zsaruk is, csak most űrlények helyett boszorkányokkal ugyanez. Amin még meghökkentem, hogy egészen vicces. Főleg az első felében jók a dialógok, és kezdtem megörülni, hogy kapunk valami buddy movie szerűséget, de ez hamar köddé vált, pedig érdekes vonal lett volna.

Az már kevésbé jött be, hogy a MIB-nek azt a marha unalmas "sétafikáljunk össze-vissza és kérdezősködjünk" történetgerincét is megtartották. Ez már csak azért is nagy gáz, mert ezzel a nyomozósdival egyben ki is nyírták a hangulatot. Képzeljetek már el egy boszorkányos-démonos darkos filmet, aminek egy jelentős része a napfényes New Yorkban (úgy emlékszem ott) és sokablakos nappali szobákban játszódik mindenféle szűrő nélkül. Ezt bezzeg nem bírták átemelni a Pengéből... Szerintem ezt a mű eredeti rendezője, Timur Bekmambetov jobban megértette volna, így az Éjszakai őrségből kiindulva.  

Igazából Az utolsó boszorkányvadász nem árul zsákbamacskát. Szinte lehetetlen megkülönböztetni a többi hasonló filmtől, de képtelen vagyok haragudni rá, mert szórakoztató. Nem túl erősen, de leköti az ember figyelmét, mint valami pótcselekvés. Ha nem láttál még ezer ilyet, akkor biztosan tetszeni fog, ha meg már herótod van ettől, akkor nyugodtan hagyd ki.

6/10

Az utolsó boszorkányvadász teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr278010947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.02.06. 18:01:20

Oké, hogy egy nagy sablonhalmaz az egész, de hogy teljesen stílustalan? Ennek volt kb. a legjobb production designja tavaly: a fa, az az őrszem-teremtmény, a bár, az elvarázsolt gumicukor-fa, a különböző belső terek mind iszonyat jól néztek ki. Egyébként azt sem értem, hogy miért kéne mindig pont valami iszonyatos esős-sötét stb. világot gyártani? Pont attól lesz klisés, és ezt gyűlölöm a legtöbb horrorban is pl., hogy ha elveszed az omladozó, elhagyatott házat, a hatalmas vihart és a sötétséget, akkor kb. semmi hatásuk nincs. Érdekes módon a legjobb horrorok közül meglepően sok indul egy egészen napfényes, kellemes és egészen természetes környezetből (Insidious, Babadook), mert az igazi kihívás az, hogy ezekből fabrikáljanak egy rémisztő filmet. Szóval visszatérve a Boszorkányvadászra, ez itt is működött, hogy amit beléptél a világosságból az ajtón, hirtelen egy egészen más világ fogadott, és talán ettől még erősebb volt, hogy nem valami noiros világban, hanem egy teljesen átlagos környezetben működött mindez.
süti beállítások módosítása