A múlt hét elég szegényes volt előzetesek szempontjából, mindössze kettő darab futott csak be, így ez az oka a kihagyásnak, és annak, hogy most két heti adagot kaptok. Az elmúlt napok azonban nem szűkölködtek látnivalóban, úgyhogy végül egészen maratonira duzzadt a poszt. És bizony a változatosságban sem lesz hiány: horror és horrorparódia, díjvárományos filmek, újabb HBO-sorozat, tiniregény-adaptáció is van aközött a 8 darab teaser és trailer között, amelyeket most elhoztunk nektek.
A horror műfajának hanyatlásával (vagy legalábbis látszólagos gyengélkedésével) megnyílt a terep a különböző meta-utalásokból kiinduló horrorparódiáknak és szatíráknak. A The Final Girls a Trancsírák és A ház az erdő mélyén után már a harmadik olyan produkció lesz, amely teljesen tudatosan gyalogol neki a műfaj kliséinek, egy horrorfilm világába teleportálva szereplőit. Persze ez felveti a kérdést, hogy van-e még lehetősége újat mondania, vagy csak annyira fogja futni tőle, hogy közhelyesen ő is belerúgjon egy jó nagyot a slasherbe, de az utóbbi évek azt bizonyították, humorral dúsítva sokkal jobban működhet a borzongatás, mintha teljesen komolyan akarja venni magát. (És persze a The Final Girls már csak Nina Dobrev miatt is kötelező darab.) (danialves)
Nicholas Hoult zenei producerként kezd Amerikai pszichózásba, méghozzá egy bestseller adaptációjában (bár a filmvásznon minden alapul vett könyv bestseller...), egy egyelőre még inkább csak a hangulatot megteremtő teaserben. Ennyi alapján még sok minden lehet a produkcióból, egy kevesek által ismert, de annál jobban szeretett kultfilm, vagy egy gyenge, érdektelen alkotás is, amelyet a marketing megpróbál egyedinek beállítani. A legégetőbb kérdés azonban az előzetes kapcsán mégiscsak az, hogy hová tűnt Ed Skrein? (danialves)
A 2013-as Contracted egy egészen érdekes kis film volt, amely egyáltalán nem volt hibátlannak nevezhető, de egészen hatásosan vont párhuzamot a nem kívánt terhesség, a nemi betegségek és egy fiktív horrorisztikus fertőzés között. Testhorrora hatásosan undorító, főszereplőnője ellentmondásos, összhatása pedig kicsit zavarba ejtő volt. Most nagyon úgy tűnik, hogy folytatást kap a mozi. Nem tudom, mit lehet hozzá tenni az eléggé egyszeri puskakornak tűnő ötlethez, mindenesetre én megnézem a folytatást, már csak az első rész emléke miatt is. Az már látszik, hogy ezúttal "férfiasabb" megközelítést kapott a kórság-téma, szóval még akármi is lehet belőle. Megjegyzés: kicsit SPOILERES lehet a trailer az első részt nem ismerők számára - magyarul az első rész végső csavarját telibe veri. Én szóltam! /Werewolfrulez/
Az HBO a Westworldhöz hasonlóan Aranyélet trailerében sem mutat sokat, és inkább a stílusra próbálja felhívni a figyelmet, ami valljuk be, ismét jól megy nekik: remek képsorok (amelyek bármelyik külföldi produkcióban megállnák a helyüket) és egy egészen egyedi koncepció, amely történetmesélés nélkül is frappánsan vázolja fel, mire számíthatunk majd a sorozattól. Úgy néz ki, a magyar filmek után a magyar sorozatokban is elkezdhetünk hinni. (danialves)
Nagyon bíztam abban, hogy Rick Yancey regényéből egy kegyetlen és eredeti posztapokaliptikus mozi születik majd, de ez az előzetes minden reményemet lerombolta. Az idegeninvázióra átgyúrt YA-klisék, a Falling Skies legrosszabb pillanataira emlékeztető ellenállás azt sejteti, a tinifilmek jól megszokott történetét fogjuk látni pepitában. Az egyetlen reményt mindössze az jelenti, hogy a közönség sem vár el többet, így ha egy pazar film is rejtőzik a The 5th Wave-ben, akkor is ilyen generikus előzetessel fogják eladni. Lehet, hogy a végén lesz belőle egy Útvesztő-féle pozitív csalódás, de azért én többen várnék ettől a sztoritól. (danialves)
Will Smith ebben a megtörtént eseményeken alapuló filmben az amerikai focisták fejsérüléseinek jár utána, és mint ahogy az sejthető, hatalmas botrány kerekít belőle. A karácsonykor érkező alkotás is beállhatna az Oscarra pályázó produkciók sorába, mégis úgy érzem, a Concussion egyelőre nem vetett nagy hullámokat, még annak ellenére sem, hogy magába az NFL-be köt bele. Ennek ellenére egy érdekes dráma mindenképpen kikerekedhet belőle, és arra már most nagy esélyt látok, hogy Smith a gázsi számolgatása helyett újra egy remek alakítással fog megörvendeztetni minket.
Nem tudom, Tom Hooper filmjének előzetese vagy 2 évvel ezelőtti írásom ragadja meg frappánsabban az Oscar-győzelem receptjét (mondjuk amennyire tehetséges vagyok, nem kétséges, hogy utóbbi), elvégre itt egy életrajzi mű, transznemű főhőssel, a tavaly nyertes Eddie Redmayne-t ismét alaposan elmaszkírozva, ez a hármas pedig már most 6-7 jelölés magasságába helyezi a filmet anélkül, hogy minőségileg bármit is kellene bizonyítania. Tartok tőle, hogy ez meg is fog látszani a végeredményen, de mivel a rendező Alicia Vikander és Mathias Schoenaerts személyében két további remek színészt is castingolt, sajnos kénytelen leszek megnézni... (danialves)
Amíg nem láttam a The Lobster előzetesét, meg voltam győződve róla, hogy irgalmatlan nagy marhaság lesz - és igazából most is meg vagyok róla győződve még mindig. Érzem a végletekig fokozó abszurditás megdöbbentő hatását, ugyanakkor zseniális szatíra helyett inkább átlátszó szimbolizmust vettem észre, a zseniális humornak pedig alig lelni nyomát. Jorgosz Latimosz műve esetében úgy érzem, egy újabb olyan kritikuskedvenc fog születni, amelyet rajtuk kívül senki nem élvez majd (danialves)