
Mert azt már előzetesen is megtudtuk, hogy a címszereplő kisvárossal valószínűleg komoly gáz lesz, és főszereplőnk, Ethan Burke különleges ügynök (Matt Dillon) nem igazán tudja majd elhagyni. Az első rész pedig nem tesz mást, mint elmondja ugyanezt, lelkesen megbolondítva még idő- és térparadoxonokkal, Stephen King-horrorokba illően hátborzongató figurákkal, de ahelyett, hogy megdöbbentő rejtélyeket nyitna, tulajdonképpen csak megerősít abban, amit a szűz szemet leszámítva már mindenki látott eddig is.

A főszereplőből például annyit kapunk, hogy van egy mai napig feldolgozatlan, sok áldozatot követelő melléfogása, egy régi, tiltott szerelme - esetleg még egy apakomplexust kellett volna beledobni a koktélba, hogy előálljon a világ legklisésebb zsaruja. Otthon ragadt családja még ennyi vonással sem rendelkezik, és gyanítom, ők fogják szolgáltatni a további részek kínos kötelező körét. Wayward Pines lakóitól pedig éppen csak annyira futotta, hogy tiszteletüket tegyék a képernyőn, és rövid cameoikban hitelesen adjanak elő egy testrablós horror szereplőihez hasonló állapotot.
Márpedig rengeteg példa (Prison Break, Heroes) mutatja azt, hogy amennyiben egy sorozat minden energiáját a misztikum építésére fordítja, az könnyen visszafelé sülhet el, ha idővel frappáns válaszok helyett ügyetlen magyarázatot vagy rejtélyek egyre mélyülő spirálját kapjuk, az esetleges karakterívek pedig megfelelő alapozás híján szintén nem tudják kielégíteni a nézőt. Természetesen a Wayward Pines-nak megvan minden lehetősége arra, hogy ne ezt az utat kövesse (gondoljunk csak arra, A hátrahagyottak is milyen gyönyörűen tudott váltani egy ilyen alapállásból), de egy olyan sorozat esetében, amelynek egy komplett epizód kellett az előzetese utoléréséhez, ebben nem tudok őszintén reménykedni.
A Wayward Pines teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán