Ahogy az várható volt, ezen a héten sem fogunk tobzódni a nagyszabású vagy ígéretes filmekben, mindenesetre ettől függetlenül érkezik Adam Sandler egy önmagához képest egészen értelmesnek tűnő produkcióval, Liam Neeson akcióhősi pályafutásának újabb állomását csodálhatjuk meg, a szerelem "elemi" és "őrült" verziókban is jelen lesz a mozikban, hozzájuk pedig egy Oscar-jelölt dokumentumfilm és a Pannonia Entertainment újabb klasszikusa társul.
Adam Sandler főszereplésével ezúttal nem egy tipikus Adam Sandler-film készült - de ettől még A cipőbűvölő nem biztos, hogy érdemel egy nézést. Bővebben kritikánkban.
Úgy tűnik, hogy Liam Neeson az Elrabolva sikere óta nem mond nemet az akció-thriller zsánerben mozgó projektekre. Nagyon kedvelem Neeson-t, de remélem, hogy előbb-utóbb ő is belátja, hogy ezt a szerepet nem lehet a végtelenségig erőltetni. Az Éjszakai hajszával (gyakorlatilag a legtipikusabb akciófilmcím, ami csak létezhet) engem egyelőre megvettek az alkotók, de nagy elvárásaim nincsenek a filmmel kapcsolatban. A Liam Neeson-Ed Harris páros miatt viszont betonbiztos részemről a mozis megtekintés. Még türelmes vagyok, és bízom benne, hogy ez a mozi is a jobb Neeson-filmek táborába fog tartozni. (Power)
Bármi is történjen a filmvilágban, az nem fordulhat elő, hogy ne kapjuk meg a heti szokásos francia tucat romantikus komédiánkat, ezen a csütörtökön pedig a fenti bemutató fogja betölteni a szerepet. Ennél többet valószínűleg nem is lehetne hozzáfűzni az Elemi szerelemhez, hacsak annyit nem, hogy a viszonylag színvonalas előzetes ellenére igencsak borzasztó produkcióról regélnek azok, akiknek már volt szerencséjük látni. (danialves)
Wim Winders legújabb dokumentumfilmjében Sebastião Salgado fotós nyomába eredt, hogy az ő művészetét örökítse meg és remélhetőleg emelje magasabb szintre a filmen keresztül. Az idén Oscar-díjra is jelölt alkotás láthatóan Ron Fricke szellemiségét szeretné ötvözni egy hálás életrajzi témával, ebből pedig kifejezetten rossz dolog nem sülhet ki. Vagy ha így is alakul, a gyönyörű fényképezés minden bizonnyal kárpótolni tud majd ezért. Ha a hét legjobban várt filmjét meg kéne neveznem, valószínűleg ez a produkció nyerné el ezt a címet. (danialves)
A kis Nicolas nyaral tavaly nagy sikert arathatott, ugyanis a forgalmazó úgy döntött, mozikba küldi az 5 évvel korábbi első részt. Amely sokak szerint egyértelműen jobb, úgyhogy aki látta októberben a folytatást, az nagyjából tudja, mire számítson. És valóban, a Nicolas az iskolában mintha egészen jól keverné az infatilizmust (és az infantilis humort), valamint a bájos hangulatot, és abszolút nem csak utóbbi üt át az előzetesből. Ettől függetlenül azért 10 éves kor felett nem gondolom, hogy bárkinek is ajánlott lenne, de ha már gyerekfilmekből is hiányt szenvedünk ezen a héten, a szülők számára egy jó opció lehet a gyerekekkel való mozizáshoz. (danialves)
Az elemi után a szerelem őrült részét is megkapjuk, csak éppen a franciák helyett az osztrákoktól, valamint 200 évvel ezelőtti történelmi környezetbe helyezve. A magának "haláltársat" kereső fiatalember története viszont még akár jól is elsülhet, legalábbis azt az egyediségfaktor szállítja, ami egy jobb filmnek ismérve lehet. A vegyes visszajelzések eddig azt mutatják, hogy ez ettől függetlenül nem minden tekintetben sült el jól, az tehát egyáltalán nem biztos, hogy egy jó élménnyel gazdagodik, aki megnézni - az viszont igen, hogy egy egészen sajátos művet láthat. (danialves)
Kubrick klasszikusáról már több alkalommal is írtunk (egész pontosan itt és itt), abban viszont mindenképpen egyetértettünk, hogy a forgalmazója nagyon jól tette, hogy visszahozta nekünk ezt a sci-fit a nagyvászonra. Úgyhogy akinek módjában áll, feltétlenül ejtsen meg egy (újra)nézést, amíg játsszák!