
Adott egy ötfős baráti társaság, melynek tagjai egytől-egyig házasok. Egyiküknek hála szert tesznek egy menő kanlakásra, ahová elvonulhatnak a gondok elől, és esetenként kétes erkölcsű nőkkel mulattathatják az időt, mindezt persze a legszigorúbb titkok és szabályok kereszttüzében. Egyik reggel Luke (Wentworth Miller) a lakásba belépve egy ágyhoz bilincselt női holttestet talál. Főszereplőinknek azonban nem csak a gyilkosságra és annak körülményeire kell fényt deríteniük, de arra is ügyelniük kell, hogy a feleségeik semmiről se szerezzenek tudomást. Azonban lakáskulccsal csak az öt férfi rendelkezik, ezért akarva-akaratlanul is a barátok között egymásra vetül a gyanú árnyéka.


A film ráadásul nem csak egy egyszerű bűnügyi thrillerként funkcionál, de nagyon ügyesen játszadozik a néző idegeivel. Jelenetről jelenetre más szereplőre terelődik a gyanú, gyakran történik váltás az idősíkok között, ami a karakterek feltérképezésére, korábbi cselekedeteinek leleplezéseire szolgál. Kiválóan sikerül azt a pánikszerű hangulatot érzékeltetni, ami ilyenkor előjöhet a barátok körében. Ilyenkor minden apró gesztusnak, mozzanatnak, pillantásnak hatványozott jelentősége van. Ugyan kissé felületesen, de a Kéjlak arra is rámutat, hogy hiába van szó felnőtt, családos emberekről, időnként még ők is képesek a leggyermetegebb hibákat elkövetni. Az idegenekkel való meggondolatlan szexelésre, illetve annak következményeire is felhívja a figyelmet a rendező, igaz ezt már jóval burkoltabban teszi. Nem lehet vadigenekben megbízni, nem tudni, hogy az illető milyen habitusú, mit vált ki a szex belőle, kikkel tartja a kapcsolatot. Ez az üzenet átjön, de egyáltalán nem kampányszöveg látszatát keltve.
Az operatőri munka, a beállítások, a fényképezések és a történetvezetés pedig az egyik személyes kedvencem, David Fincher-nek a munkáit juttatta eszembe. Ez kicsit a negatív irányba billenti a mérleget, ugyanis nem éreztem annyira Erik Van Looy sajátosságait a filmen. Persze nem ismerem a munkásságát annyira mélyen, de nem volt az az érzésem, hogy egy egyedi alkotással állnék szemben. Alapvető tehetség nyilván szükséges ahhoz, hogy le lehessen dirigálni egy ilyen produkciót, de érzésem szerint ezt a szintet legalább húsz másik direktor is tudta volna hozni. Szerettem volna, ha mer a Kéjlak kicsit bátrabb, önállóbb alkotás lenni, de összességében így is elégedett vagyok a látottakkal, sőt, a megnézésére is buzdítok mindenkit, elsősorban az okos és meghökkentő csavarok miatt.
7/10