A filmet a Scope50 program keretén belül volt lehetőségem megtekinteni.

Quinquin (Alane Delhaye) egy francia falucska lakója, aki éppen a nyári szünet első napját élvezi. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szomszéd lánynak udvarol, a haverjaival petárdázik és biciklizik a környéken. Amely azonban hirtelen békés falusi tájból tragikus gyilkosságok helyszínévé válik: két helybelit is feldarabolva, egy-egy tehén gyomrában találnak meg, a kirendelt ügyetlen nyomozó (Bernard Pruvost) pedig képtelen felgöngyölíteni az ügyet.

Ugyanis a legnagyobb merényletet még nem is említettem az író-rendező részéről: egy 200 perces műről van szó, amelyet előszeretettel aposztrofálnak sorozatként, de szerkezetileg én inkább egy 3 és fél órás filmről beszélnék, amelyet gyakorlatilag elnegyedeltek, hogy sorozatnak nevezhessük. És ahogy az sejthető is, természetesen nem hihetetlenül erős, mozgalmas és lenyűgöző jelenetek várnak ránk, hanem semmitmondó, egy helyben toporgó, repetitív és teljesen feleslegesen hosszúra vágott momentumok. Nem arról van szó, hogy művészfilmes módra hosszú percekig nem történik semmi a képernyőn, éppen ellenkezőleg: a karakterek mozognak, beszélnek és tesznek is dolgokat, de ha véletlenül 5 percre elalszik a néző, jó eséllyel semmiről nem marad le. (Esetleg csak az erősen szájba rágott üzenetről, amely koncepció szintjén még akár érdekes is lenne, de ebben a megvalósításban alapvetően szánalmas és hatástalan.)
Az egyetlen jó pont, hogy a fentieknek köszönhetően a rendező egy kifejezetten lélegző és valódinak érződő világot kreál, amelynek lepukkant, kispolgári miliője és furcsa szerzetei a magyar nézőnek már kifejezetten otthonosnak érződhetnek a hazai alkotásokból. Ez a hangulat képes megragadni egy-egy pillanatra, mielőtt az unalom és a jellemzően francia idiótaság újra győzedelmeskedik mindenek felett. Úgyhogy legfeljebb mazochistáknak ajánlanám, vagy olyanoknak, akik szeretnének úgy belealudni egy alkotásba, hogy nem veszítenek az élményből.
2/10