A törvény nevében / True Detective 1x01-02
2014. január 25. írta: FroG

A törvény nevében / True Detective 1x01-02

td2.pngSosem voltam egy óriási sorozat-mogul, de néhány darabot azért kifejezetten kedveltem és kedvelek is a mai napig (pl. Dexter első 5 évad és a Trónok harca). Ebből adódóan persze én is felkapom a fejem a nagyobb hype-pal képernyőkre került szériákkal kapcsolatban, főleg ha olyan neves színészek és olyan nagyszerű sztori fémjelzi az adott darabot, mint a True Detective című, HBO-n debütált sorozat esetében. A kritika spoilermentes.

Bár a szinopszis csavarodása még eléggé ködös, annyi kihámozható (és ez már előzetesen is így volt) hogy a sztori középpontjában Cohle és Hart (Matthew McConaughey és Woody Harrelson) nyomozók állnak, akik egy okkult sorozatgyilkos kilétét próbálják felfedni, mielőtt még újabb áldozatokat szedne. A sztori persze ehhez az alaphoz képest már jóval több panelből áll, de nem szeretnék spoilerezni.

Mindenekelőtt le kell szögeznem, hogy szerintem a sorozatok berkeiben kialakított műfajok közül talán a krimi a legkockázatosabb formátum, pláne ha a high-concept irányvonalat akarják követni a készítők. Vitán felül álló tény, hogy egy egész évadon átívelő gyilkossági ügynek és/vagy szériának nem csak precíznek és rejtélyesnek kell lennie, de a sorok mögött elrejtett nyomok, az apró karakterfejlődések is elengedhetetlenek ahhoz, hogy 8-10 részen keresztül a székbe szögezzék a nézőt.

td.pngA True Detective ezen erények felmutatásával eddig rendkívül jól áll, és ennek alapján úgy érzem, igazán maradandó sorozat kerekedhet ki az eddig látottak alapján. Az első két rész ugyanis nem csak rendkívül jól összerakott, de a misztikum és a feszültség táplálása is nagyszerű, az előbb említett karakterfejlődések pedig kétségkívül részletesek és zseniálisak, persze ez legfőképp McConaughey és Harrelson elsöprő játékának és jellemábrázolásának köszönhető.

Ugyanakkor ettől még nem borítékolható a végső siker, de szemmel láthatóan gondos és hozzáértő kezek mozgatják a sorozat marionettjeit, a részről-részre bővülő és tisztuló történet,  a már-már fájó realitással csontig hatoló hangulat és a kegyetlen emberanalízis pedig elég potenciált rejt ahhoz, hogy a 8 részes évad végig sziporkázzon. Persze az adott lehetőségek ellenére rengeteg dologgal vagy hibával elrontható még ez a sztori is, de az eddig lefutott két rész alapján a True Detective biztos kézzel vezetett történetet, sokszínű és (a maguk módján) szerethető karaktereket és egy izgalmas ügyet ígér. Meglátjuk mi sül ki belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr855780083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reeku4 2014.01.25. 12:52:55

Minden perce zseniális eddig. Azóta vártam, mióta az első híreket olvastam róla és nem is csalódtam. Nem semmi a két színész játéka. Pont az ilyen jellegű sorozatok a favoritjaim.

Reeku4 2014.01.25. 12:56:45

Minden perce zseniális eddig. Nem semmi a két főszereplő színész játéka!! Azóta vártam, mióta az első híreket olvastam róla, nem is csalódtam, bár én elfogult vagyok, pont az ilyen jellegű a sorozatok a kedvenceim!

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.25. 13:13:53

@Reeku4: Hát igen.. sok film össze tenné a kezét, ha 25-30 perc alatt olyan karakterépítést hajtana végre, mint ez a sorozat a pilotban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.25. 13:22:07

@FroG: Mondjuk nekem ez már a második részre kicsit leült, ott gyakorlatilag ugyanazok a köröket futották már csak. De az első tényleg zseniális volt.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.25. 14:31:45

@danialves: Hát , szerintem pl. Hart karakteréhez egy kisebb és egy nagyobb panel is csapódott, megmutatták hogy azért Ő sem az a mintaember, bőven nem.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.25. 14:38:56

@FroG: SPOILER
A félredugást már sejttették az előző részben is, a másik fele tényleg új volt (de mondhatni, valahol ebből következik).

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.25. 14:53:45

@danialves: SPOILER
Sejttették, de most mondták ki konkrétan.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.26. 16:44:27

@danialves: @FroG: a sejttettésnél jóóóval több volt az már az első részben is.
MM már akkor levágta, hogy mi történik, direkt mutatták is az arcát. ;)
süti beállítások módosítása