Vin, most komolyan, miért volt szükség erre a filmre? Kellett a pénz a családra? Ha igen, akkor ok, de egyébként nem sok értelme volt. Ha már lehúzol még egy bőrt arról a szerepről, ami híressé tett, legalább csináld jól!
A Pitch Black hozta meg az ismertséget Vin Dieselnek. Méltán, mert nagyon meggyőző volt abban a jófajta trash-filmben. Nagy siker lett, ezért született egy grandiózus, ámde nem túl jó folytatás, ez volt a Riddick - A sötétség krónikája. És most megkaptuk a trilógia harmadik részét. De minek..
Ott hagytuk abba az előző film végén, hogy túlélőművész, nem kicsit magának való hősünkből király lehetett volna. Ámde elég gyorsan rájött, hogy ez nem az ő asztala, reátört a honvágy, ő most és azonnal haza akar menni a szülőbolygójára. Ezért alkut köt Vaakoval (Karl Urban beugrott a forgatásra, és cameozott egyet), övé a korona, Riddick pedig díszkísérettel indulhat hazafelé. Nem meglepő módon átvágták, az otthon helyett egy rettenetesen lepusztult bolygó várja. Mivel hirtelen haragú a lelkem, ezért a díszkíséretet kivégzi, majd nekiáll túlélni az ismeretlen planétán. De az első részhez hasonlóan itt is található egy elhagyatott állomás. Mivel sürgősen le akar lépni a helyről, ezért magára szabadítja a fejvadászokat. Gyorsan meg is érkezik egymás után két csapat, akik először összebalhéznak, majd rájönnek, hogy Riddick ellen bizony össze kell fogniuk, ha túl akarják élni ezt a kis kalandot. Aztán kiderül, hogy nem Vin az, akitől igazán félni kell..
A film jól indul, az ember lánya már kezd megnyugodni, hogy végre egy jó kis dögös mozihoz lesz szerencséje, aztán megjönnek a fejvadászok, és ellaposodik a történet. Amíg Vin egyedül van a filmvásznon, addig végig fenn tudja tartani az érdeklődést, amint azonban belépnek a képbe a teljesen sablonos egyéb szereplők, tökéletesen kiszámíthatóvá válik a cselekmény. Pedig az alapötlet jó volt: hanyagolták a második rész túlzásait, visszatértek az első részhez, nem az akcióra, hanem a feszültségkeltésre helyezték a hangsúlyt. Ami működött is volna, ha írtak volna hozzá egy jó forgatókönyvet. Ez azonban elmaradt, ezért vég nélkül csodálhattuk Vin tökéletesen kidolgozott testét, amivel alapvetően nincs baj, de azért közel két óra után önmagában ennyi már nem elég. Kliséhalmazok, felszínes karakterek, zéró jellemfejlődés. Egy nagy, üres hollywoodi giccsgyűjtemény lett a filmből, pedig Riddick karaktere igenis érdekes, ennél sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. És meglepően kevés akcióval sikerült abszolválni ezt a közepes CGI parádét.
Vin hozza a kötelezőt: jól néz ki, dögösen mondja a cool szöveget, látványosan aprítja az ellent. És persze a karizmája tagadhatatlan, erős a jelenléte a vásznon, sajnos ez most nem volt elég egy jó filmhez. A többi szereplő teljesítménye alulról konvergál a nullához. Jordi Mollának Santana szerepében vannak jó pillanatai, ahogy Dave Bautistának is Diaz szerepében, a többiek azonban teljesen felejthetők. Jellemző módon egy számítógéppel készült kutyus (pontosabban valami bolygón őshonos dingószerű lény) maradt meg a legjobban a filmből Vinen kívül.
Azért sem érhető igazán, hogy miért lett ilyen közepes film a Riddickből, mert David Twohy harmadszor ült a rendezői székben, igazán összekaphatta volna magát egy kicsit. A javára lehet írni azt, hogy a film hangulata kifejező, időnként sikerült feszültséget teremteni a filmvásznon, és a látvány tényleg nem mindennapi. Azonban erősen túlzásba vitték a coolságot és nagyon kínosak a vagánynak szánt szövegek, ráadásul semmi eredetiség nincs a történetben. Kár érte, mert Diesel és Riddick ennél sokkal többet érdemelt volna!
Összességében egy látványos, ámde üres film született, amit egyszer érdemes megnézni Vin Diesel miatt, de folytatás vélhetően már nem lesz, amit őszintén sajnálok.
6/10