Ezen nincs mit szépíteni: ez a film egy hulladék. Tényleg az.
Pedig amikor megláttam az előzetesben Jeff Bridgest, ahogy lazán nyomja a westerndumát, azonnal kíváncsi lettem a filmre. Az alapötlet is tetszett, némi kreativitással egy jó kis szórakoztató akció-vígjátékot is lehetett volna készíteni belőle. Nem sikerült. Nagyon nem.
Adva vagyon egy teljesen átlagos zsaru, Nick (Ryan Reynolds), akinek van egy szép felesége, egy kis háza. Boldog is lehetne, de ő többre vágyik. Ezért egy kicsit rosszalkodik. A társával, Hayes-el (Kevin Bacon) együtt egy akció során elemelnek némi aranyat. Ámde természetesen a mi jó zsarunkat felesége néhány szava magához téríti, és ki akar szállni a buliból. Ez Hayes-nek annyira nem tetszik, hogy egy rendőrségi akció alkalmával átküldi a másvilágra. Szó szerint. Nick ugyanis ahelyett, hogy békésen elhalálozna, egy köztes helyre kerül, ahol azonnal besorozzák a helyi zsaruk közé, mivel létszámhiányban szenvednek, és van egy rakás undorító félhalott egyén (a hulladékok), akiktől meg kell menteni az élőket. Nincs ezzel gond, eddig is ez volt a meló, ha már itt vagyunk, nézzük, mit tehetünk az ügy érdekében. Egy a bökkenő: az új társ, Roy (Jeff Bridges), egy az 1800-as években elhalálozott seriff, akinek nem nagyon tetszik az új kolléga, és ezt nem is titkolja. Ettől függetlenül elkezdik a hulladékirtást, ámde időközben kiderül, hogy az aranyra nemcsak az élőknek fáj a foga, és a két világ végzetesen összegubancolódik.
Ugye, hogy alapvetően nem volt rossz a sztori? Csak kellett volna egy jó forgatókönyv hozzá. Ez sajnos elmaradt, így maradtak nekünk a lapos párbeszédek, a szellemesnek szánt, de valójában roppant kínos szövegek. A karakterek közül egyedül Roy, a seriff lett valamennyire megírva, Nick reménytelenül belevész a szürkeségbe. Ebből nem meglepő módon nem lesz ütős páros. Legalább egy érdekes főgonoszunk lenne, hogy ne aludjunk el teljesen. De az sincs. Dögunalom. Még a történet is teljesen kiszámítható. A jellemfejlődés nem lép túl egy közepesnél gyengébb zsarusorozat szintjénél, a sematikus mellékszereplők sem dobják fel a hangulatot. A helyzetet jól jellemzi, hogy összesen kétszer nevettem el magam a film egész időtartama alatt.
Ráadásul amit a CGI részleg művelt, az megbocsáthatatlan. Ugyanis egyszerűen nem csináltak semmit. Na jó, amikor Nick meghal, és körülötte minden megáll, az nem mindennapi, de egyébként döbbentem néztem a filmvászont: ezek az effektek matinénak jók, de 3D-s filmnek? Viccnek szánták? Nekem inkább sírhatnékom támadt tőle. Az volt legrosszabb, amikor a végén elkezdtek volna zúzni. Egy héttel a Tűzgyűrű után (amit én imádtam, szerintem idén a kategóriájában a Star Trek után a második legjobb film) csak egy mosolyra voltam hitelesítve ezt a szánalmas próbálkozást látva.
Egyetlen oka volt, hogy nem mentem ki a moziból: Jeff Bridges. Mert ő tényleg nagyon jó volt benne, lubickolt a szerepében, Sörös Sándor szinkronja is remekül sikerült. Élettel töltötte meg a figurát, elénk varázsolta a Vadnyugatot, igazi westernhangulatot tudott teremteni, mindenkit lemosott a vászonról. Ryan Reynoldsról csak annyit mondanék, hogy már nem is emlékszem rá, pedig csak most jöttem ki a moziból. Kevin Baconban is nagyon csalódtam, ő is teljesen felejthető volt. Mary - Louise Parker ellenben messze kitűnt a többi szereplő közül, igazi karaktert formált a bürokrata főnök szerepében.
A rendezőn, Robert Schwentkén nagyon csodálkozom, hogy ilyen alja filmet hozott össze, nem ezt vártam volna tőle a Red után (említettem már, hogy nagyon várom a második részt?). A film teljesen kaotikus, zavaros, sablonos, a színészvezetés finoman szólva is közepes. A vágásokkal alapvetően nem volt baj, azonban a jelenetek intenzitása alulról konvergált a nullához.
Összességében azt tudom mondani, hogy ez a film kínosan rossz. Unalmas, sablonos, még csak nem is látványos. Jeff Bridges miatt talán egyszer érdemes végigszenvedni, de azért érdemes kétszer meggondolni..
És még a puncstorta sem volt jó a kávézóban.. Mentem is aludni, hogy végre vége legyen ennek a rémes estének.
4/10