A 10 legjobb autós üldözés
2013. március 02. írta: danialves

A 10 legjobb autós üldözés

Alapvetően amint a 60-as, 70-es évek fordulóján kialakult az autós üldözés eleme az akciófilmekben, rögtön népszerűvé vált, és egyből megjelent rengeteg elengedhetetlen kelléke, amelyektől többnyire azóta sem tudott megválni. Rendre az alapfelállásnak megfelelően két autó kerülgeti egymást a forgalmas úton, elmaradhatatlan az ablakon keresztül történő lövöldözés és egymás leszorításának kísérlete. Azonban az utóbbi időben voltak filmesek, akik ezeket az alapvetéseket megpróbálták meghaladni, és valamilyen különlegességet belevinni ebbe a formulába. Őket gyűjti össze ez a lista.

10. A szikla


Michael Bay-nek valószínűleg nem sokszor adatik meg életében, hogy toplistán szerepeljen (mármint pozitív szempontból), úgyhogy igyekszem maximálisan megadni neki a lehetőséget. Ebben a jelenetben megjelenik minden, ami azóta is jellemző munkásságára: az amerikai hadsereg állandó becsempészése (Hummer), indokolatlan robbanások és borzalmas színészválasztások (súgok, nem Sean Connery-re gondoltam). Igaz, legalább korai műveiben nem lettek az akciójelenetek nézhetetlenre vágva, így egy igen pörgős üldözést kapunk, amely ugyan nem sok újdonságot ad, de a vizespalackok, a villamos vagy a Ferraris poén szerepeltetései mégis emlékezetessé teszik.

9. Bad Boys 2


A változatosság kedvéért ismét Bay (tényleg jusson neki valami elismerés legalább ilyenkor), aki a Bad Boys folytatásában már 130 millió dollárral zsonglőrködhetett, természetesen ismét maximálisan kihasználva a rendelkezésre álló pénzt. A rövid tűzharccal megszakított üldözés egy tréler ámokfutásával végződik, hogy az onnan potyogtatott, illetve a kamion által felborított autók intézzék el az üldöző rendőröket. Kivéve természetesen a két főszereplőt, akik elviselhetetlen, tipikus "black person written by a white person" (copyright Jimmy Kimmel) üvöltözéssel teszik majdnem tönkre az egész jelenetet. De ez mégsem sikerül nekik, és ez leginkább annak köszönhető, hogy a képsorok maradék része tényleg ütős és látványos lett.

8. A sötét lovag


Joker is elég hamar rájött, hogy a klasszikus autós üldözések kora lejárt, ezért inkább az egyszerű és hatásos módszert választja egy kamion és egy RPG kombinációjában. Persze Batman kicsit bekavar ebbe is (nem mintha ez nem lett volna a terv része), így aztán a Batmobil és egy helikopter totálkárossá tétele is bővíti a repertoárt. Na meg természetesen Heath Ledger játéka és a Nolan-tesók néhol óvodás szintet súroló humora, azonban az egész jelenet (és talán az egész mű) legemlékezetesebb pillanatát egyértelműen a függőlesbe állított kamion jelenti. Az egyetlen kifogás, amit itt találhatunk, hogy garantáltan rövidnek fogjuk érezni a közben eltelt időt.

7. A sziget


Három a magyar igazság, tehát harmadszor is Bay. Sci-fijében ezúttal az egyik fél még csak nem is autóban ül, hanem egy futuriszkus kamionról dobál vasúti tengelynek tűnő szerkezeteket (hogy ezekre a felhőkarcolók közöttt lebegő vonatok korában miért lesz szükség, azt ne tőlem kérdezzétek). Ez pedig kiváló lehetőséget ad arra, hogy a büdzsé 90%-át elköltsék erre a néhány percre, a drága autó-prototípusok látványosabbnál látványosabb lezúzásával, majd a Jedi visszatérből kölcsönzött rohamosztagos járműveken folytatódjon az üldözés, egy üvegépület egész emeletének kiiktatásáig. És valljuk be, a végeredmény tényleg hihetetlenül látványosra sikeredett, valószínűleg ezért is hasznosította újra a rendező az egyik beállítást (ld. kép) később Transformers 3-ban is.

6. Drágább, mint az életed


A Die Hard-filmek ötödik felvonásának egyetlen pozitívuma a remekül összerakott akciójelenetekben rejlett, amelyek közül is egy kiváló autós üldözéssel nyitott a rendező. Ha a Ganxsta Zolee vezette katonai jármű és a Mercedes-termékelhelyezések összecsapása csak a budapesti autók megsemmisítéséből állna, akkor sem érhetné sok szó a ház elejét, de egy-két zseniális momentummal még így is sikerült feldobni az összképet, legyen szó a dugó tetején autózó Bruce Willisről, a felüljárónak felcsapott taxiról, vagy a katonai csapatszállító kivégzéséről.

5. Ronin


Ez a klasszikus akcióthriller két dolog miatt is kilóg a sorból: egyrészt mert nyoma sincs benne a többi mű törés-zúzásának, másrészt mert nem egy, hanem két jelenet is kiemelhető belőle. A film közepe és vége felé is kapunk egy-egy kiváló autós üldözést, amelyekben a lista többi szereplőjétől eltérően nem a látványos ütközések és robbanások dominálnak, hanem a zseniális vezetés és a remek vágás szolgáltatja az élvezeti faktort. Persze ettől még ez nem jelenti azt, hogy mondjuk alkalomadtán ne lenne kontaktus mondjuk az Audi S8 és a Peugeot 605 csatájában, vagy a párizsi forgalommal szemben autózásban, de semmi nincs a szükségesnél erőszakosabban megoldva. És bár mindenhol a brutális roncsderbiket emeltem ki idáig, ennek a műnek kifejezetten előnyére válik az üldözések visszafogott jellege.

4. Terminátor: A gépek lázadása


Bár sokan vitatkozni fognak velem, de szerintem ez a film semmiben nem marad el szinte az előző kettőtől, és ez leginkább ezen a jeleneten látszik meg, elsősorban a merész járműválasztás és a törés-zúzás terén. Amíg John Connor egy furgonnal próbál lerázni néhány halálra ítélet rendőrautót, addig Kristanna Loken és Schwarzenegger az egyik legepikusabb csatát vívja, amit ilyen keretek között csak elképzelhető. A legújabb terminátor egészen egyszerűen egy daruskocsival zúz le mindenkit, aki az útjába kerül, Kalifornia kormányzója pedig miután lebontott egy fél épületet a darun lógva, rekvirál gyorsan egy tűzoltóautót, és a nyomába ered. A végkifejletben pedig a Nolanék által is megidézett módon egészen egyszerűen fejreállítja a monstrumot. Lehet bármennyire is feledhetőnek tartani a filmet, de azt senki ne merje mondani, hogy ez nem volt emlékezetes!

3. Halálos Iramban: Ötödik sebesség


A Halálos iramban széria alapvetésnek számít szinte minden autókkal foglalkozó film szempontjából, és még a hasonlóan korszakalkotó Need for Speed-játékokat is sokáig a fenti alkotások által képviselt irányvonal határozta meg. Azonban úgy tűnt, a történet kifújt a harmadik résszel, és elmegy egyre inkább az eredeti szereplőktől független, B-kategóriás folytatások irányába. Ehelyett viszont 2009-ben jött egy folytatásnak álcázott reboot, amely új alapokra helyezte a sorozatot. Ennek köszönhetően a 4. és az 5. rész inkább akciófilm volt, mint az illegális utcai versenyzéshez szóló óda, de végső soron panaszra nem lehet okunk. Őszintén szólva én is hiányoltam egy igazi drag-et az ötödik felvonásból, egészen addig amíg meg nem láttam, mit kaptunk helyette: egy többtonnás széfet, amelyet a két főszereplő keresztülrángat egész Rion, lezúzva közben egy akkora értékű rendrőségi állományt, amelyről a brazil zsaruk egyébként csak álmodni mernek. Ezzel a kreativitás nagyjából ki is merül, de ettől függetlenül bőven van látnivaló a terminátorosan szétzúzott banktól Vin Diesel végső csatájáig, egy remekül fényképezett és vágott jelenet keretében.

2. A Bourne-csapda


Ha össze kellene foglalni dióhéjben az orosz életérzést (vagy legalábbis amit mi ebbe beleképzelünk), akkor elég  lenne levetíteni ezeknek a képsoroknak az első fél percét. Vodka, fegyverek, és életveszélyes vezetés. Azonban nem emiatt és nem is feltétlenül Jason Bourne MacGyvert megszégyenítő sebfertőtlenítése miatt maradt meg ez a jelenet sokaknak, hanem ahogyan következetesen áthág mindent, ami az autós üldözések íratlan szabálya. A körzővel-vonalzóval megszerkesztett előzések helyett a két főszereplő könyörtelenül gyilkolja a gépeket, és nem ijednek meg attól, hogy egy-két karosszériaelemet beáldozva odébb tegyék azt, aki útban van, totálkárosra zúzva saját magukat is. Az egyik fénypont egyértelműen az Ikarus feltűnése, valamint ugyanitt Matt Damon és Karl Urban szemkontaktusa (de inkább mégiscsak az Ikarus), illetve az őrült "mészárlásba" torkolló adrenalinbomba alagutas lezárás. (Nem csoda, hogy Greegrass megpróbálta valamivel gyengébben újrahasznosítani ezt a jelenetet a trilógia záródarabjában.) Ha lenne autós szempontból is bodycount, ez a film biztosan előkelő helyen állna a listákon...

1. Mátrix: Újratöltve


..de nem előzné meg ezt a művet. A fáma szerint a General Motors nyilvánvalóan marketingcéllal 300 kocsit bocsátott a Wachowski tesók rendelkezésére, ők pedig annak rendje és módja szerint megsemmisítették az összeset. Ráadásul egy olyan jelenetről beszélünk, amelyet hosszabb ideig forgattak, mint jó pár filmet (3 hónap), nem csoda, hogy a rendezők kihasználták a műfaj által nyújtott lehetőségeket, így a testetlen üldözőktől a szuperlassításokon át a két kamion frontális ütközéséig olyan elemekkel töltötték fel a rendelkezése álló időt, amelyeket egy realisztikus akciófilm nem vállalhat be. Ezeket pedig egy fél órás, monumentális akciójelenetbe ágyazva kapunk egy olyan autós üldözést, amelyet azóta sem sikerült megismételni senkinek, és egy jó darabig valószínűleg nem is fog sikerülni.

Az én listám után pedig szokásos módon interjúvolnám az olvasókat: hogy néznek ki a Ti listáitok? Mit volt megbocsáthatatlan bűn kihagynom? Melyik jelenet nem érdemli meg a helyezését vagy egyáltalán a helyet a listán?

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr925108790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.03.02. 15:18:28

A szigetben az üldözés frankó volt, de szerintem közel sem volt olyan andrenalinpumpa, mint a Bad Boys 2-ben.

Ide passzolna még a Halálos fegyver 4 is, no meg a Bullit és a Gengszterek sofőrje.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.02. 15:35:48

@koimbra: Bad Boys2-t nekem a két főszereplő pofázása húzta le nagyon, újra és újra kilökött a hangulatból. Ettől eltekintve viszont szerkesztés meg fényképezés szempontjából tényleg jobb, mint A sziget.

A másik 3-ból egyiket sem láttam, ez is az oka annak, hogy hiányoznak. Viszont a Bullit meg a The Driver vonatkozó részét megnéztem youtube-on, amikor ezt a listát összeraktam, és alapvetően számomra mind2 a bevezetőben leírt klasszikus "megyünk egymás után, kerülgetjük az autókat, lövünk egymásra" jelenetet testesíti meg, de azon belül tényleg izgalmasak és minőségiek.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.03.02. 16:03:31

A legjobb autós üldözések a csendős filmekben voltak, ahol az apáca vezetett. :-)

Kazimír 2013.03.02. 16:04:22

A "Bullitt"-ot én sem hagynám ki, műfajt teremtett, és nem véletlenül vált legendás jelenetté az a 10 perc (maga a film cselekményére már sokkal kevesebben emlékeznek). Digitális trükkök nélkül hozta azt, amit ma sok rendező számítógépekkel sem tud.
A "francia kapcsolat" c. filmben szintén szintén látható egy híres autós üldözés Brooklynban Gene Hackman-el. Érdemes rákeresni és utánaolvasni a körülményeknek is. (a producer egyébként ugyanaz a Philip D'Antoni, mint a Bullitt-nál)

vargatom 2013.03.02. 16:23:43

A Transformers 3-ban azért kellett újrafelhasználni azt a pár képkockát a Szigetből, mert a forgatáson nagyon súlyos baleset történt (egy statiszta bele is rokkant) és nem volt idő a szükséges anyagot újra leforgatni.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.03.02. 16:41:25

Sztem a T2 autós üldözése is nagyon jó volt (mind2), de a megbocsáthatatlan az a francia kapcsolat kihagyása
www.youtube.com/watch?v=yQUdcTKufYY

RCH 2013.03.02. 16:41:50

No, és a Belmondo filmek?
Azok még CGI nélküli, igazi, hiteles mestermunkák voltak.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.03.02. 16:43:58

@koimbra: Sztem akkor inkább már a Halálos fegyver 2, ahol az autós üldözés azzal végződik, h vkinek 1 szörfdeszka kerül az arca helyére.

Crescendo 2013.03.02. 16:49:23

A Jack Reacher uldozeses jelente is remek volt.

Bambano 2013.03.02. 16:58:12

A klasszikusok közül bullit, meg persze Belmondo a profi.
De a taxi sorozatban is van pár üldözés, meg üldözték eleget Mad Maxet is... Svarcit is üldözte a folyadékrobot kamionnal. Ágyúgolyófutamok, Smokey a bandita, Bo Duke Hazárdból, stb. Statham bácsi is szokta tolni neki.

a tc-n volt egy jó opeles üldözés is, ott is amortizáltak mindent.

Szalay Károly 2013.03.02. 17:20:32

Bizony, bizony... a (ma már) klasszikus krimi és akcio filmek.
Ugy tünik, hogy a filmekkel foglalkozo blog szerkesztök (talán az életkorukbol kifolyolag) csak a saját megélt idöszakukban vetitett filmekböl meritenek...
S, egyetértek az elöttem szolokkal, hogy 60-as, 70-es években digitális ketyereségek nélkül, analog modszerekkel forgattak, sokszor hihetetlen veszélyekkel tarkitott jeleneteket.
Ez kb. olyasmi különbség, mint' a bakelit lemez és a cd közötti zenei tartalom és minöség... már aki tapasztalta és megérti... :-)

Globetrotter2014 2013.03.02. 17:31:42

Vicc, ott a Romin döunalmas és a T3 röhejse jelenete, de Quatum of Solace kimaradt?

r4hu 2013.03.02. 17:37:56

talán elkerülte mindenkinek a figyelmét a két Blues Brothers film... :)

lutria 2013.03.02. 18:00:10

Azért az eléggé furcsa a T3-ban hogy bár a szakadt furgon azért nyilván viszi a 60-70-et,a valszeg 10-20+ tonnás daru üldözni tudja,ráadásul driftelve...

Hoborc0 2013.03.02. 18:02:20

Egy klasszikus Francia kapcsolat 1971 szerintem helyet kellene kapnia a listán

K.Leslee 2013.03.02. 18:12:36

Nagyon jo lista

Plusz:

Mad Max 2

Az uj Total Recall, ami egy gyenge film, de az autosuldozes az rohadt jo benne.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.02. 18:16:44

Ok, french connection tudomásul véve, mea culpa
@vargatom: Ezt nem tudtam, kösz az infot
@MolnarErik: @Bambano: T2-n is gondolkodtam, de úgy voltam vele, hogy a Terminátor sorozatból inkább csak egyet rakok bele, az viszont már egyértelműen a 3 volt.
Mad Max 2 is esélyes volt, de arra a profizmus hiánya eléggé rányomta a bélyegét. De talán addig olyan hosszú üldözést még nem is vittek filmre, szóval történelmi szempontból tuti érdemes megemlíteni, de erre a listára annyira nem fért már fel.
@ZF2: Quantum of Solace bekerüléséhez az kellett volna, hogy ne legyen annyira szar, hogy kinyomjam a közepén. Így most tőled tudtam meg, h volt benne autós üldözés...
@névtelentroll: Drive és a Transporter 1 éppenséggel a lista alja felé még befért volna, a Szállító 2-3-at az ilyen hihetetlen két keréken autózásokkal viszont inkább hagyjuk...
@lutria: Ha jól emlékszem, nem ugyanazon az útvonalon mennek, legalábbis van egy kertvárosi környék, ahol Connor felmegy a járdára, és aztán azt hiszem ezután ér vissza a daru elé, ami egy teljesen másik úton ment.
@Szalay Károly: Éppenséggel bekerült olyan jelenet is, ahol maga a színész vezette az egyik autót (Ronin), de azt hiszem pl. a Bourne-csapdára sem húzható rá, hogy különösebben sok effekt lett volna benne. Viszont utóbbinál ég és föld a különbség feszültségben, rendezésben, fényképezésben egy 70-es évekbeli jelenethez képest.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.02. 18:18:04

@K.Leslee: mad max2, ld. eggyel feljebb
total recall-ra meg ugyanaz vonatkozik, mint a quantum of solace-re, ha nem lett vna olyan szar, akkor tudnám, h miről van szó :D

Az Jody, a feleségem 2013.03.02. 18:21:51

Nekem a Ronin az abszolut kedvenc

redriot77 2013.03.02. 18:24:55

Legjobb tíz autós üldözés? És ez a '71-es klasszikus kimaradt?

www.youtube.com/watch?v=ad7fFZCZarg

subtotal 2013.03.02. 18:38:01

Roninban 605 a Pug, ami az S8 ellen megy, az M5 ellen meg a 406 teker Párizsban. LEgyünk pontosak... :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.02. 18:41:18

@subtotal: Jogos, javítva, az a helyzet, hogy 90-es évek autói kapcsán már eléggé megfakult a tudásom, aztán arról az orrszerkezetről egyből a 405 ugrott be.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.03.02. 18:43:52

@subtotal:

A Ronin filmre nem emlékszem pontosan, de az itt levő képen Citroen XM küzd az Audival. Ott a Citroen embléma az orrán.

Globetrotter2014 2013.03.02. 18:48:03

@danialves: te a fejeden ültél? Akármilyen gagyi film a QoS, az évtized autüs üldözéséhez csak a film első 5 percét keleltt volna végignézned. Csak hogy be tudd pótolni:
www.youtube.com/watch?v=yfYC_CBNtiM

Amúgy még az azt követő 10 perc is jó volt. Meg volt még benne pár korrekt jelent (úgy nettó 25 perc). De amúgy téányleg gyenge eresztés a film. Ettől még a listán a helye. A Bullit is gagyi film amúgy.

Globetrotter2014 2013.03.02. 18:49:15

AZ is vicces hogy a Drive kimaradt. Pedig a az alábbi jelenet nem gyenge. www.youtube.com/watch?v=_z5LXyWn3-w

Sir David, The nuclear guy 2013.03.02. 18:53:25

Azért a mi Dögkeselyűnk sem gyenge, ahogy Cserhalmi csapatja a zsigulátorral Budapesten!

Ha már autós üldözés ne felejtkezzünk meg Spielberg első filmjéről, ami az egész egy autós üldözés maga, a Párbaj.

subtotal 2013.03.02. 18:53:35

@bervas: 2 db Pug605 és egy XM alkotja a konvojt. A két Pug RPG áldozata lesz, ha jól emlékszem, azaz ténylegesen a 300SEL 6.3 áldozatai lesznek :)

Globetrotter2014 2013.03.02. 18:54:10

Rázós futam, leszámolűás a hegyekben:
www.youtube.com/watch?v=5jCIWNXHG8c

És a Joshua Tree doplh ludgrennel, a countach és az F40 meccse a hegyekben...

subtotal 2013.03.02. 18:54:37

@danialves: hát a 405 nekem rémálmaimban ugrik be, volt 1 a családban. Ritka kényelmes egy betegágy azt meg kell hagyni...

K.Leslee 2013.03.02. 18:55:39

@danialves: bocs, nem lattam akkor meg fenti kommentedet, lehet egyszerre gepeltunk. A T.Recall tenyleg szar, de azert ez egy jelenetert erdemes megnezni. Futurisztikus autos uldozest ahol a legtobb jarmu nem CGI, hanem valodi.A quantum of Solace autos uldozes a film elejen van, szoval ezek szerint neki sem alltal ,megnezni:-)
Amugy az a jelenet tul rovid es semmi joga nincs a listan szerepelni. Nem vesztettel sokat, ahog magaval a filmmel sem.

Meg eszembe jutott a Die Another Day Aston Martin-os jelenete a jegen.

Jofiu 2013.03.02. 18:56:44

A Matrix az első?!
És a Bourne identity teljesen kimaradt, a másik rovására?!
Eeh!
Ellenben a Roninnal messzemenőkig egyetértek.

K.Leslee 2013.03.02. 18:58:16

@Sir David, The nuclear guy: a Duel-t En is akartam irni, de ugye itt jelenetekrol van szo, az a film meg masfel ora autos uldozes:-) Akkor irhatnank a Vanishing Pointot is.

Sir David, The nuclear guy 2013.03.02. 19:03:02

@K.Leslee:

Persze, ezért írtam a kommentemben, ott pont jó említésileg. :-)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.02. 19:04:23

@ZF2: @K.Leslee:
A QoS kapcsán most már rémlik a jelenet, de így újra megnézve annyira nem érzek lelkiismeret-furdalást, h kimaradt, esetleg A szikla helyére mehetett volna. Drive ugyanez volt, abból is leginkább annyi maradt meg, hogy "végre az első autós üldözés egy elvileg erről szóló filmben!!!". De most megmosolyogtam legalább, ahogy Gosling hátramenetben felváltott 4-esig. :D
@Jofiu: Bourne Identityből a párizsi jelenet lett volna a Minivel? Mert azt szerintem mind2 folytatás vonatkozó része felülmúlta. Nálad mi lenne az első, ha nem a Ronin?
@Sir David, The nuclear guy: Igen, igen a Párbaj tulajdonképpen ilyen okból maradt ki, hogy nem volt egy igazán kiemelhető része. (Viszont ha meg egy db másfél órás autós üldözésként nézem, akkor meg annyira azért nem pörgős és látványos)

bagoj ur 2013.03.02. 19:13:00

@danialves: A Quantum Solace legelején van egy autós üldözés DBS-es Aston Martinnal, Alfa 159-cel és asszem egy G Mercivel. Szerintem az egy jó film különben, de ha Neked nem tetszik, akkor nézd csak az imcdb-t:

www.imcdb.org/movie.php?id=830515

Sir David, The nuclear guy 2013.03.02. 19:26:30

Most így picit utánagondolva: tud még valaki olyan üldözéses jelenetet a Roninon kívül, ahol akár az üldöző, akár az üldözött autót nő vezeti..?

Továbbá meg kell jegyeznem, hogy Natascha McElhone bizony jó néni. :-)

tsík sanya 2013.03.02. 19:37:11

És ez?????

Párbaj
(Duel)

színes, magyarul beszélő, amerikai filmdráma, 85 perc, 1971

rendező: Steven Spielberg
író: Richard Matheson
forgatókönyvíró: Richard Matheson
zeneszerző: Billy Goldenberg
operatőr: Jack A. Marta
vágó: Frank Morriss

szereplő(k):
Dennis Weaver (David Mann)
Jacqueline Scott (Mrs. Mann)
Eddie Firestone (a kávézó tulajdonosa)
Carey Loftin (a kamionsofőr)
Lou Frizzell (buszsofőr)
Gene Dynarski (férfi a kávézóban)

Mr. Mann (Dennis Weaver) egy kaliforniai úton autózik. Nyugodtan halad, van még ideje fontos üzleti megbeszéléséig. Megelőzi az előtte pöfögő kamiont, és visszaáll kényelmes autósebességére. De ekkor történik valami, amit Mr. Mann nem ért. A kamion üldözőbe veszi. A negyven tonnás szörnyeteg az életére tör. És Mr. Mann, a békés kertvárosi polgár hamarosan rájön, hogy harcolnia kell. Gép gép ellen, sofőr sofőr ellen. Kezdetét veszi egy különös, halálos párbaj...

spinat 2013.03.02. 19:39:53

nekem nem jött le, hogy ezek az autós üldözések miért is lennének olyan különlegesek.
De ha valaki kihagyja a Blues brothers és a Bullitról csak annyit mond, hogy megnézte a vonatkozó részét a jutyubon, akkor a listája olyan nagyon nem vehetö komolyan.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.03.02. 19:41:21

@ZF2: A Quantum csendje elején elgondolkodtam rajta, hogy nem lenne-e jobb, ha inkább bealudnék. A kamerarángatós üldözéseket, akciókat és verekedéseket be lehet mutatni jól is, de Marc Forster durván elcseszte, élvezhetetlen volt a film eleje. Szerintem.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.02. 19:44:57

@Sir David, The nuclear guy: Első helyen ott a Mátrix Trinityvel, Terminátor 3-ban Kristanna Loken ül a daruban, illetve a Bad Boys 2-ben is tképpen egy nőt üldöz mindenki, úgyhogy ebben a posztban van min. 3 még ezen kívül ;) De a Halálos iramban filmekben is megkergetik párszor sztem a női főszereplőket
@tsík sanya: Néggyel feletted lévő kommentem olvasd el légy szíves

ComLo 2013.03.02. 19:52:16

Bullit nélkül tényleg nehezen vehető komolyan egy ilyen lista. A műfaj egyik legmeghatározóbb darabja.

Bambano 2013.03.02. 19:56:50

Nem látom itt minden autós üldözések atyját, a King féle Párbajt...
Na meg az eredeti szágultás a semmibe...

Bambano 2013.03.02. 20:01:42

mr. és mrs. smith.
tolvajtempó

Bambano 2013.03.02. 20:18:26

A Kémek a sasfészekben is volt egy jó üldözés.

Sir David, The nuclear guy 2013.03.02. 20:28:06

@danialves:

És tényleg. De figyelmetlen voltam!

jacques francois 2013.03.02. 20:47:50

bár nem szorul védelemre az írást megalkotó kolléga, én azért csak megvédeném. gondolom nincs olyan ember a földön, aki az összes létező autós üldözéses jelenetet látta volna (és fel is tudná mindegyiket pontosan idézni). amugy meg mint minden toplista ez is erősen szubjektív, neki ezek tetszettek és kész. amugy egyértelmű h a ronin az ász :)

Faby 2013.03.02. 20:48:00

Akkor plusz 1-nek megemlíteném a minden idők No1 lenyúlt autós üldözését: Az utolsó akcióhős vs Hurrikánzóna (Last Action Hero vs Gale Force)@vargatom: www.youtube.com/watch?v=Aon6hKGoEpw Elképesztő, hogy egy az egyben nyúlták a jelenetet.

@vargatom: Azért Bay nem csak az autós üldözést hasznosította újra, a Pearl Harbor és a Transformers repülőhordozós képsorai is ugyanazok, igaz, kicsit átöltöztetve.

misinator 2013.03.02. 20:51:23

@tsík sanya: A Párbaj nálam az abszolút első!

Amúgy meg a Tisztelt Szerző és többi szintén Tisztelt Hozzászóló nézze meg a Gone in 60 seconds című filmet, aztán utána térjünk vissza a témára...
Addig csak felesleges klaviatúrakoptatás az egész:-)
Jó szórakozást a filmhez!

Globetrotter2014 2013.03.02. 21:22:14

@misinator: az a baj a 70es évek filnmjeivel hogy minél nagyobb tecikai előrelépést jelentettek akkoriban (pl Bullit) annál viccesebben fest manapság. Talán az olasz meló volt közel egy szinten a remakkel mai szemmel. Érdekes hogy még az a párfilm is, ami mai szemmel is megállja a helyét (pl Goldfinger), az autós részei inkább röhejeseknek hatnak (leginkább a gyorsított felvételek).

porch monkey 4 life! 2013.03.02. 21:29:55

A Bullit csak azért kerülhetne fel, mert akkoriban korszakalkotó volt, de mai szemmel kicsit unalmas. A Matrix 2 meg nevetséges, egyszerűen nem érezni a sebességet, kivéve, amikor Trinity motorozik,azonkívül olyan mint egy videójáték. Nálam a Bad Boys 2 előrébb lenne, mert ott ténylegesen dobálták a kocsikat (persze nem élesben), és súlya van az egésznek.. Amúgy a rendkívül gagyi Cobra 11-ben olyan hihetetlen (valós) jelentek vannak, amiről Hollywood csak ábrándozik, kár, hogy általában botrányosan rosszul vágva..

fpal 2013.03.02. 21:33:27

A Tolvajtempót nem láttátátok (Gone in 60 seconds) ?
Abban van AZ autós üldözés :-)

Biztos voltam benne hogy az az első a listán, de hogy a 10-ben sincs benne... Hát milyen lista ez? :-)

lui1698 2013.03.02. 21:42:43

A Matrix jelenethez még egy kis adalék:

The 1.4-mile, three-lane loop highway was built specifically for the chase scene on the decommissioned Alameda Point Navy Base. It was destroyed when filming was complete.

Globetrotter2014 2013.03.02. 21:43:51

@koimbra: az első autós rész akkor is ott van. Akárhogy rángatták a kamerát, a táj, az autól kiválasztása és a pörgős cselekmény (ekkora büdzsével persze) igen jó elegyet alkotott. Meg a Toscás rész volt jó. Mint James Bond tényleg xatr volt, de ez minden Craig filmre igaz.

Egy autó jelenthez számomra kell egy korrekt vidék (pl rázós futam, QoS) mit rendess fényképezéssel kell bemutatni (a Romin pl ezt csöppet elhanyagolta). Ha a környezet nem érvéneysül akkor az akciónak kell pótolnia (lásd Matrix 2, Sziget)
Aztán verdák. Röhejes volt pl a Roninban az XM. A QoSben a 159-ek impozáns darabok és mégha csúcsváltozatban sincs közük egy Aston dianmikájához (és arrafelé amúgy is inkább német autrókra tezsnek), valahogy hitelességet ad a szitunak.

meglivorn 2013.03.02. 22:00:09

@r4hu: Pont ezt akartam én is mondani. BLUES BROTHERS?!

billy reed 2013.03.02. 22:04:37

@fpal: @Bambano: Igen, a Tovajtempó! De jó, h végre megemlítette valaki!

@ZF2: "Mint James Bond tényleg xatr volt, de ez minden Craig filmre igaz."
Hát...ööö...nem. Craig remek színész, és ő a legjobb Bond. Ajánlom figyelmedbe a kritikusi és nézői véleményeket, szavazásokat.

A Mátrix2 autós üldözésében valóban voltak jó ötletek, de elhúzták a jelenetet, mint a rétestésztát. Egy idő után inkább megmosolyogtató volt. Szerintem.

nyisziati 2013.03.02. 22:04:58

A Mátrix nem érdemli meg az első helyet. Széteffektelt műanyag. Akkor inkább egy Belmondo-klasszikus.

Globetrotter2014 2013.03.02. 22:08:17

@billy reed: Craig remek szinész. A LAyer Cake-re ideális választás. Jason Bourne-nak is remek lenne. De James Bondkélnt egy tragádia. Kritkus és nézői komemtnek eléggé megosztlanak...

porch monkey 4 life! 2013.03.02. 22:18:43

Számomra a Tolvajtempó először csalódás volt, mert atomlátványra számítottam (persze az sem volt rossz).. Utána belejöttem a vezetésbe és rádöbbentem, hogy "vezetéstechnikai élmény" szempontjából etalon..

Brail Kast 2013.03.02. 23:04:37

En a Die Hard otot nem tettem volna be a listaba, mert jo hogy latvanyos, meg minden, de abszolut hiteltelen, hogy Bruce azzal a vacak kis Merci terepjaroval lenyomja a tobbtonas katonai gepet...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.03. 00:05:09

@misinator: @billy reed: @fpal: Melyik Tolvajtempó, 1974 vagy 2000?
(Előbbit nem láttam, utóbbit igen, de feltételezem az előbbire gondolt mindenki)

@spinat: @ComLo: És mégis mi a fenéért nem vehető komolyan? Megnéztem, nem tetszett, a többi viszont igen, ez van. Most akkor szar ember vagyok, v mi? Inkább írok egy ilyen listát, mint hogy leírjam századikként ugyanazokat a közhelyeket, amiket mindenki ismételget. Nem kötelező egyetérteni, de én legalább nem állítom be úgy, hogy aki nem ezt mondja, az nevetséges.
(Mellesleg azt nem értem, hogy a Bullitból másik 80 percet miért kellett volna látnom, akkor jobban tetszett volna ez a jelenet? Azt már nem is merem mondani, hogy a lista felét nem néztem végig újra, hanem csak a vonatkozó részeket...)

zoltanek 2013.03.03. 01:06:11

A Halálbiztos utolsó negyed órája simán bekerülhetne egy ilyen listára, tiszta adrenalin (kár, hogy kb. csak ez az értékelhető az egész filmben). Ami még nagyon jó, az az Elveszett frigyláda fosztogatói c. film teherautós jelenete. Illetve ott van a Bourne-rejtély, ahol kellemes autós üldözés van, nem beszélve a folytatásáról.
De ha már ez a téma : sok helyen megválasztották a Francia kapcsolatot, mint a legjobb autós üldözős jelenetet, de a csavar az egészben, hogy itt az autó egy magasvasutat "üldöz". Úristen, mennyire jó az a jelenet!
A Bullitt meg nem elavult. Én jobban értékelem, ha minden élesben megy a forgatáson, és emiatt nem tudom komolyan venni a Mátrix 2, illetve a Michael Bay-filmek autós jeleneteit. Azok videójátékok voltak.

ComLo 2013.03.03. 07:17:16

@danialves: Minden lista szubjektív ez tiszta. De vannak a filmtörténelemben olyan klasszikus filmek/jelentek amik ezért vagy azért meghatározták a komplett filmipar fejlődését. Attól hogy valaki nem érti/szereti a keresztapát, el kell ismerni hogy minden idők 10 legjobb és legmeghatározóbb filmje között ott van. Ugyanígy a Bullitt az autós üldözések tekintetében nagyon sok tekintetben mérföldkő volt.
Mondom én nem az ízlésedet kritizáltam (a lista alapján egyébként egy jó 10 de inkább 20 év simán lehet közöttünk, a Matrix 2 illetve a Michael Bay filmek rajzolt mesevilága helyett, idővel te is értékelni fogod az igazi minőséget).

protézisesh 2013.03.03. 09:16:31

@subtotal: de nem ám!

Az elso uldozesben de niro kilovi a regi S-mercibol az elso 605-os pugot, az s8cal kilokik a masodikat, aztan jo sokaig uldoznek egy CITROEN XM-et...

A masik uldozesben meg egy M5os bmw--t uldoznek egy 406-os peugeottal.

@fpal: a tolvajtepoban sose mennek 40 kmh-nal gyorsabban, a verofenyes napsutesben fellocsolt utcakon, sok kormany es kamerarangatassal probaljak elerni a sebesseg erzetet ( nem sikerul)..

Az osszes cgi szar (matrix, transformer, terminator, stb) szart se ernek, akar csak a fastandfurious sorozat, ahol mindig lehet pluszban atrantani a valtot 3-bol 4-be, meg ujabb padlogazt nyomni... Szanalmasak.

A bullit hott unalmas, a munstang nem is sajat hangjaval fut, egy GT40es ford hangjat montiroztak ala, raadasul se nem gyors, se nem latvanyos.. Csak berreg, meg csikorog a gumi.

Van egy remi julien (lehetnhogy rosszul irom a nevet) nevu urge, amit o kaszkadorrendez (ronin, belmondo filmek, stb) ott igazi autok vannak, kigazi sebesseg, igazi toresek.....

A Parbaj nagy kiralysag, es nem hollywoodimugyan, de OTVOS CSOPI AZ ASCONAVAL ASZOFONEL.?!

protézisesh 2013.03.03. 09:17:43

@ZF2: az XM 3.0-V6 versenypalyan is jobb koridot ment, mint a korabeli E34-es BMW M5.. Annyira azert nem rohejes az...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.03. 09:47:41

Először is hadd szögezzem le, hogy aki saját oldalt reklámoz, annak törlés (és ha csak ez volt a célja, akkor kitiltás) a jutalma, úgy néz ki ez egyeseket még meglepetésként ér.

@ComLo: Hadd válasszam ketté a dolgot:
1. Ez régi fixa ideám, de attól, hogy mérföldkő valami, még lehet nála jobbat csinálni. Ha "10 legjobb vfx"-es posztot írnék, akkor kicsit röhejesen nézne ki az 1903-as Utazás a Holdba, csak mert mérföldkő volt. Nem a 10 legmeghatározóbb, hanem a szerintem 10 legjobb szerepel a listán.
2. Ugyanígy ehhez tartozik, hogy ha szerintem a Keresztapa nincs benne a 10 legjobb filmben, akkor nem írom bele csak azért, mert a közízlés szerint igen. Nyilván nem azt akarom meghatározni, hogy 7 milliárd ember szerint mi a legjobb film, ennek megfelelően nem is érzem szükségét, hogy beleírjak valamit, csak azért, mert azt az olvasók helyeselni fogják (sőt, mélyen megvetem az ilyen magatartást). Innentől meg sztem perspektíva kérdése, hogy ha mondjuk nekem a Keresztapa nem tetszett, akkor komolyan vehetetlen vagyok, vagy csak egyszerűen más az ízlésem. (btw tetszett, de a top10-ben nincs nálam)

Egyébként mielőtt publikáltam a listát, gondolkodtam azon, hogy egy tömény akciókat felvonultató összeállításnál vajon lesznek-e olyan kommentek, hogy "ezek a mai filmek..., bezzeg régen", hát lettek. :D
De kövezzetek meg, én Bay robbanó és totálkárosra tört autóin is ugyanolyan jól szórakoztam, mint a Ronin vagy a Boune-csapda klasszikus módszerekkel megvalósított jelenetén. (Na jó, nem pont ugyanannyira, ezért állnak más helyen) És nagyon nem is tudom elképzelni, hogy valaki leül megnézni egy Bad Boys 2-t és azon húzza a száját, hogy "bakker, ezt a kocsit sem a színész vezette - hopp ott egy CGI-robbanás" :D

==T== 2013.03.03. 10:05:03

Alapvetően jó lista. Nálam ez lenne az élmezőny - így a reggeli órákban (persze azok közül, amiket láttam és amikre emlékszem):

1 - Ronin
2 - Taxi (több is van benne, de a film véginek itt a helye szerintem)
3 - T3
4 - T2 (szerintem az se rossz)
5 - Ágyúgolyó futam
6 - Ágyúgolyó futam 3 (Speed Zone)
7 - Bourne-csapda
8 - Zsenikém, az Ügynök haláli (ez mondjuk eléggé intermodális;)
9 - A smaragd románca

Emlékeim szerint az Ámokfutam c. filmben is van egy jó (igaz motoros) üldözősdi.

nyisziati 2013.03.03. 10:09:58

@danialves: "És nagyon nem is tudom elképzelni, hogy valaki leül megnézni egy Bad Boys 2-t és azon húzza a száját, hogy "bakker, ezt a kocsit sem a színész vezette - hopp ott egy CGI-robbanás" :D "

Pedig a Matrix2 autós jelenetét pont ezért húztam le a magam részéről már az első megnézésnél. Annyira túlzásba vitték az egészet, pláne a végén, ahogy egymásba gyűrődik (teljesen valószerűtlenül) a két kamion. Ráadásul a gigarobbanás is inkább nevetséges, mint feszültségteremtő. Úgyhogy van, akit ez zavar, mert egy videojátékban elmegy, de filmben nem. Sőt, gyakran videojátékban sem túlozzák el, nehogy emiatt húzzák le a kritikusok.

vegtelenpenz 2013.03.03. 10:32:48

Nekem nagyon hiányzik az a "szerintem" szócska a poszt címében. Esetleg úgy lehetne átírni, mint: 10 filmes autós üldözés, melyet mindenképp látnod kell. Nem ártottak volna esetleg youtube-os linkek sem, az meg egyenesen érthetetlen, hogy a szerző miért háborodik fel a kritikákon, mikor ő is vállalhatatlanul kritizál, mikor valaki megemlít egy olyan filmet, ami szintén felkerülhetne a listára. Sok helyen olvasom a Francia kapcsolatot (amit egyébként nem láttam, csak itt a belinkelt videót), ahol igazán nem láttunk sok mindent, bár biztosan nagyon nagy klasszikus, de elsőre az jutott eszembe hogy igazán feltehettek volna egy nyári gumit az autóra hogy ne azt az éktelen csikorgást kelljen végig hallgatni, miközben az autó araszol végig a városban. A Driver említett jelenete pedig annyira semmilyen szokatlan dolgot nem mutat. Legalábbis szerintem (Bruce Willis lükvercben még az ellenfelet is ártalmatlanná tette a Die Hard: With a Vengeance hasonló jelenetében). Alapvetően ez egy értelmetlen, fölösleges és hiányosságokkal teli poszt.

Na szép napot! :)

Jofiu 2013.03.03. 11:27:07

@danialves: Csak akarta felülmúlni, nagyon nagyon akarta, meg is izzadtak benne rendesen. Elsőben eltalálták a hangulatot, a többiben kiszínezték filctollal meg flitterezték és annyival lett jobb mint ha az rtl-en haknizták volna a sikeres és jó eredetit egy celebparádéban. Hadd ne magyarázzam tovább, nálad a mátrix az első, láthatóan ezt nem fogod érteni. ; )
(ne vedd fel, csak komolytalanul piszkálódok : ) )

OvisAries 2013.03.03. 11:54:06

Blues brothers .... Azt kihagyni ejnye...

misinator 2013.03.03. 12:22:00

@danialves: Igen, én az 1974-es filmre gondoltam.
Ott is az üldözéses jelenetsorra.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.03.03. 12:37:37

@ZF2: A Ronin a legreálisabb azok közül, amit valaha láttam.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.03.03. 12:49:13

@ZF2: A Casino Royale-ban kiváló volt a parkour akció az elején, minden kivehető volt. A Skyfallban szintén minden követhető volt. De a Quantum csendje első autósüldözése láttán azonnal tudtam, hogy ezt a filmet nem Forstrerre kellett volna bízni. Mint kiderült ez a fickó tényleg nem tud akciójeleneteket forgatni, a World War Z film problémái miatt is őt okolják.

nyisziati 2013.03.03. 13:18:07

@==T==: na ez a lista már sokkal vállalhatóbb szerintem. :)

Talán a Zsenikémet kéne kivenni, az elejére meg berakni a Duel-t és ...
mehet tovább a vita. :D

subtotal 2013.03.03. 14:37:02

@protézisesh: várjál már, az első 605-t kilövik a lámpánál a városban, a másodikat pedig a hegyi úton, de szintén a SEL-lel lövik ki, DeNiro a tetőablakban áll. :)
Az lehet, hogy előtte az S8 letolja az útról...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.03. 16:19:53

@==T==: Az az érdekes, hogy emlékeim alapján én is azt gondoltam, hogy iszonyat király üldözés van a Taxi végén, de megnéztem újra, és nem. Kergetik egymást a két Mercivel a forgalomban, néhány kocsi egymásnak megy, aztán meg már jön az ominózus híd. Ráadásul a fele arról szól, hogy a haverok hogyan próbálják zöldre állítani a lámpákat. Rövid, és relatíve eseménytelen is.
@nyisziati: Hát gyakorlatilag leírtad az egész Mátrixot :D
Ha így nézzük, az egész trilógia nevetséges és irreális elemekből épül fel, éppen erre vonatkozott az idézett mondatom is, hogy teljesen elhibázott egy ilyen filmben a realitást és a klasszikus értelemben vett művészi értéket keresni.
@Jofiu: Ebből most nehezen tudom kivenni a lényeget :D, de sztem a második is nagyon hangulatos volt, a harmadikat már tényleg lehet bántani.
@vegtelenpenz: Szinte már vártam, hogy mikor lesz egy ilyen komment, úgy néz ki nem lehet megúszni az index-címlapot enélkül...

jacques francois 2013.03.03. 16:53:00

@vegtelenpenz: mint minden ilyen lista, ez is szubjektív. minek kellene vajon odaírni, hogy "szerintem"? mindenki tudja h ez egy filmes blog, a szerkesztőknek van saját nézete, véleménye amit közzétesz. olyan toplistát, sehol, semmi kapcsán nem fogsz találni, ahol majd minden kommentelő elégedetten bólogat, hogy ez bizony így van. az meg, hogy egy értelmetlen, felesleges, hiányos poszt, pont annyira szubjektív megjegyzés, mint a blogger top10-es listája. egyébként pedig szívesen várjuk, a Te tökéletes listádat, hogy mi, kis buták végre tényleg megtudjuk, hogy melyek a legjobb autósüldözések (mert gondolom Te mindet láttad már és nem hiányosak az ismereteid)

vegtelenpenz 2013.03.03. 21:31:11

Hát igen, ez ilyen.... :)

Egyébként az kimaradt, hogy aki nem tud végignézni egy filmet, az ne menjen "filmkritikusnak". ;-)

protézisesh 2013.03.03. 21:55:28

@subtotal: youtu.be/-40a6SB9DSU

A lampanal csak lonek nem?, egy pezsót kilonek rpgvel a mercibol, a masodikat azS8 loki le az utrol, utana uldozi a citroent..

subtotal 2013.03.03. 22:44:07

@protézisesh: www.youtube.com/watch?v=HPI5-TSdC9w

Ezek szerint 3db 605-ös van, ezen látszik, hogy 1 ott marad a lámpánál, egyet tetőre tesznek RPG-vel, egyet meg kilök az S8.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.03. 22:46:29

@protézisesh: @subtotal: Asszem úgy van, hogy a második Peugeot-t az S8 először kilöki, így éri utol azt a Merci, ahonnan végül kilövik. A video elején látszik is az első kilőtt Peugeot, tehát azt tuti kinyírják a lámpánál.

subtotal 2013.03.03. 22:50:38

@danialves: nézd meg a videót itt: @subtotal:
Ezen látszik, hogy kilövik a 2-ikat, aztán lök ki még egyet az S8...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.03. 23:00:42

@subtotal: Azon gondolkozom most, hogy nem 3 Peugeot volt eredetileg? És akkor ki is jön, egyet kilőnek a lámpánál, egyet az úton, és egyet végül Nizzában intéznek el.

nyisziati 2013.03.04. 00:29:33

@danialves: na, azért a Matrix első része mindennel együtt nagyon cool volt. Főleg az alapötlet. Tehát én NEM a CGI elemeket húztam le (az volt már az első részben is bőven), hanem az öncélú, technológia-központú és főleg nagyon epikusnak látszani akaró autósüldözést, ami minden autós üldözés "anyja" kívánt lenni, de csak a történetfolyamból kilógó, mesterkélt, izzadságszagú "valami" lett, ami egyrészt nem méltó az alapötlethez, másrészt egyszerűen "nem cool", nehéz kifejezni, annyira művi az egész.

Pláne, hogy arra már nem jutott kapacitás, hogy az utak menti ideiglenes takarófalakat CGI háttérrel kicseréljék, így meg nagyon érezni a "műanyagszagot", ami pont az egész jelenet "epikussága" ellenében hat.

(ezt az epikusságot még Joel Silver emlegette a DVD-s werkfilmen, azért vettem elő)

Globetrotter2014 2013.03.04. 09:06:34

@molnibalage: de hiányzik belőle a mozifilm varázsa, egy TV sorozatba való. Az autók, a jelentek aze semény, még az egész lezajlás sem különösebben látványos.
@protézisesh: na ne humorizáljunk. A két autó között bő 100 lóerő van, és gyanítom hogy nem az E34 a nehezebb... Valamit elnéztél.

jacques francois 2013.03.04. 11:27:47

@vegtelenpenz: továbbra is szeretettel várjuk a Te tökéletes top 10-es listádat. ha az is olyan jól megy mint a fikázás, meghajlunk előtted :)

vegtelenpenz 2013.03.04. 19:19:27

@jacques francois: Továbbra is? Először inkább olvasd el és értelmezd a kommentemet. Meg egyébként is, te ki vagy? :D

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.03.04. 20:33:42

@vegtelenpenz: Ez utóbbit csak akkor van jogod megkérdezni, ha Te már felvállaltad a "személyiséged", ami amúgy valószínűleg senkit sem érdekel.

vegtelenpenz 2013.03.04. 23:34:11

@FroG: Na azt hiszem megint túlzásba vittem a trollkodást... :D

Ezt egészen pontosan úgy értettem, hogy az említett úriember teljesen indokolatlanul kért tőlem egy tízes listát, mikor éppen arra akartam rávilágítani, hogy mennyire értelmetlen ilyen listákat készíteni. De vajon miért? Erre rögtön rájövünk, amikor feltesszük a kérdést, hogy mi volt a lista célja.

a) még több poszt legyen az oldalon. - na jó, ezzel nem tudok vitába szállni.
b) az olvasók kedvet kapjanak ahhoz hogy megnézzék azt a filmet, amiben az adott jelenet szerepel. Ez főleg a Michael Bay filmeknél érdekes, ahol kábé azt lehet olvasni (most túlozni fogok), hogy az egész rendező az összes filmjével egy nagy rakás kaka, de nézzétek már hogy milyen jó kis autós üldözős jelenetek vannak a filmjeiben. (egyébként én bírom a rendező filmjeit, a Bad Boy 2 és a Transformers 2-3 kivételével... - persze ez senkit sem érdekel, de nem is kell hogy érdekeljen bárkit is)
c) hogy akik még nem látták az adott jeleneteket, megnézzék. - na és itt hiányzik nekem a youtube-os link. Persze lehet hogy mindenki rá tud keresni a youtube-on de akkor minek van a poszt?
d) hogy az emberek aki látták az említett jeleneteket, nosztalgiázhassanak egy kicsit. (szóval mosolyogva bólogassanak, hogy igen, milyen jó is volt.) A kereskedelmi rádiók is pont így működnek, azok a zenék mennek, amit az emberek nagy többsége szeret, meg úgy általában szeretnek olyat hallgatni, ami már ismerős.

Én egyébként a d) opcióra voksolok.

És akkor ott van a poszt végén, hogy "várom a véleményetek" (vagy valami ilyesmi, nincs kedvem visszascrollozni). Azt mondjuk már nem írta oda, hogy ha írtok is valamit, akkor azt rögtön leszarozom (megint csak túloztam), szóval fogadjátok el, hogy igenis a Matrix Reloaded-ben lévő autós üldözés a legkirályabb. (ami egyébként tényleg jó)

A többit már leírtam korábban. (vagy nem)

A személyiségemről: (bár nyilván személyazonosságra gondoltál) Ha te vagy Brad Pitt, akkor én vagyok mondjuk Edward Norton. (vagy akárki más, tökmindegy.) Csak azért kérdeztem hogy ő kicsoda, mert nyilvánvalóan nem szerkesztő. Ettől persze még nyugodtan írhat nekem is meg bárkinek, csak nem értettem hogy minek kéri az én tökéletes 10-es listámat, amikor eléggé nyilvánvaló hogy nincs ilyen.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.05. 00:26:47

@vegtelenpenz: Bakker, azt hittem már túlestünk ezen, de miután ez 90%-ban nekem szólt, válaszolok
e) opció kimaradt: azért, hogy a sok ember beböföghesse, hogy miért szar ez a lista, és aztán utána kiverhesse rá, hogy ő jól megmondta
Amúgy a) b) d) a helyes válasz. Bay kapcsán nem kötelező az egész filmet megnézni (ja bocs de, mert különben nevetséges a véleményem, ld. feljebb), youtube-ról meg azért nincs link, mert 1. szerzői jogvédett anyagokat nem akartam posztolni, 2. ami ott fenn van, az össze-vissza vágott, rossz minőségű, néha indiai szinkronos anyag, a fele ezeknek fent sincs. Ha megtehettem volna, linkelek videót is, de így nem tudtam.
Valamint miután a vélemények nagy része azzal a kifejezéssel kezdődött, hogy "ez miért/hogyan maradhatott ki?" (az "ez a lista nevetséges/vicc" típusokat már nem is említve), talán megengedhető, hogy megszólítva éreztem magam arra, hogy leírjam, azok miért és hogyan maradtak ki (még ha a fenti valószínűleg inkább retorikai fordulat is volt, de sztem azért valamennyire érdekelte a dolog azért a kommentelőket). Azt hiszem innentől meg nyilvánvaló volt, h valószínűleg azért, mert szerintem szarok voltak.

Szóval nem kell ez az álszent duma, hogy miért nem írom oda, hogy szubjektív lista és miért kritizálok vállalhatatlanul, tisztában vagyok én azzal, hogy a kommentelők is szeretnek legalább annyira megmondóemberek lenni, mint én, csak ezt kicsit visszás pont ilyen módon kiélni. Sztem inkább maradjunk annyiban, hogy mindenki megírja a kis posztjait/kommentjeit a továbbiakban, és nem bolygatjuk nagyon a dolgot.

protézisesh 2013.03.05. 08:48:40

@danialves: "azért nincs link, mert 1. szerzői jogvédett anyagokat nem akartam posztolni, 2. ami ott fenn van, az össze-vissza vágott, rossz minőségű, néha indiai szinkronos anyag, a fele ezeknek fent sincs. Ha megtehettem volna, linkelek videót is, de így nem tudtam."

Na erre mondják, hogy "magyarázza a bizonyítványt". Egy JÓ autós üldözés tökéletesen élvezetes hang nélkül is, de ha az eredeti motorhangok mellett tamil nyelven ordítják, hogy "fékezz", az se zavar senkit. Érdekes módon a ronin peugeot/citroen kérdésére 10 másodperc alatt találtam jó kép és hangminőségű, megfelelő helyen vágott anyagot. Ennyi. A többi csak rizsa.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.05. 10:16:38

@protézisesh: Na erre meg azt mondják, hogy "úgy pofázik bele, hogy fogalma sincs miről van szó". Ügyes vagy, hogy találtál a Roninhoz, de kérlek keress mindegyikhez egy teljes hosszúságú, HD-videót. Különös tekintettel mondjuk A szigetre, amelyből nincs fenn a jelenet vége, a Die Hard 5-re, a Fast Five-ra... Ja és persze intézd azt is el légy szíves, hogy ne legyenek ezek szerzői jogvédett anyagok.

fraki 2013.03.05. 10:37:41

Mátrix 2 nagyon felejtős volt, sok pénz, de nem működött az a rész se. Zene ott volt, de a lassítások és a szürreális elemek - no meg a látható cgi - szétcsapta.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.03.06. 18:17:58

@ZF2: Az első a szűk utcákon simán az volt, ahogy a hegyi úton is.

vegtelenpenz 2013.03.07. 00:15:38

@fraki: Most már valószínűleg tényleg eléggé kötözködősnek tűnhetek, de lássuk be, egy olyan filmben, mint a Matrix, a látható CGI inkább valóságosabbá teszi a filmet, tekintve hogy a virtuális valóságban játszódik... ;-)

fraki 2013.03.07. 00:58:58

@vegtelenpenz: Tetszik ez az észrevétel, és van rá kész válaszom. Attól, hogy a sztori megtámogatja a CGI-t, a néző nem fogja valósághűbbnek érezni (jobban átérezni). Az Avatar kapcsán is ez jutott eszembe. Attól, hogy a sztori szerint 1 méterrel magasabb a gerincük, még a fizikai valóságérzetem nem fogja jobban elfogadni a testalkatuk mechanikáját. Tehát ugyanolyan CGI-érzetem lesz, mert ekkora gerinccel egyébként nem tudnának így járni, legalábbis nem _érzem_, hogy tudnának.

Rafael Jiménez Valéra (barátoknak csak Rafi) 2013.03.07. 16:39:26

Hú, későn érkeztem a poszthoz. ÁRRAL SZEMBEN volt már?
BULLIT-ot említeni modoros?
süti beállítások módosítása