
Az első egy órában azonban még semmit nem érzékelünk ebből: úgy tűnik, mintha Chan-Wook egy kosztümös szélhámosfilmet rendezett volna, amely minden különlegessége ellenére sem haladja meg a műfaji sztenderdeket. Ráadásul A szobalány atmoszférája a rendező korábbi, kegyetlen és súlyos hangvételű műveihez képest igencsak könnyed. Az ezt követő fordulattal azonban hamar helyére kerül minden, és egy a direktorra jellemző módon elborult alkotással találjuk magunkat szemben. A filmben "második rész"-ként jelölt szakasz pedig Park Chan-Wook pályafutásának egyik csúcsteljesítménye. Olyan könnyedén játszadozik a kosztümös történetekre jellemző szentimentalizmussal, a finoman csepegtetett képi humorral és az ázsiai módon szokatlanul közvetlen szexualitással, mintha ezek egymásból teljesen természetesen fakadó stílusjegyek lennének, nem pedig komoly munkával ötvözendő motívumok.

Ezért sajnálatos, hogy a felvezetés és a túlságosan nehézkes befejezés csak másodhegedűsként járul hozzá ehhez a kiteljesedéshez, ezzel erősen felemás színvonalú darabbá téve A szobalányt. Viszont az az egy óra, amikor igazán elemében van Park Chan-Wook, utánozhatatlan élmény, és helyet követel filmje számára a figyelemre méltó alkotások között.
8/10
A szobalány teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán