Akinek már régen kijár az Oscar díj: Leonardo DiCaprio
2013. október 27. írta: FilmBaráth

Akinek már régen kijár az Oscar díj: Leonardo DiCaprio

leo.jpg"Én vagyok a világ királya!" Ha nem is lett az, de komoly színésszé, Hollywood egyik legnagyobb sztárjává vált az évek során az egykori tinibálvány.

Pedig úgy kezdte, mint bárki más: reklámokban, tévésorozatokban. szerepelt, majd a Titanicnak köszönhetően hirtelen nagyon (túlságosan is)  híres lett, de szerencsére nem tűnt el a süllyesztőben, köszönhetően a jó szerepválasztásoknak, és főleg Scorsese-nek.

A nevét Leonardo da Vinciről kapta, ugyanis vele áldott állapotban lévő édesanyja éppen a művész egyik festménye előtt állt, amikor a kicsi rúgott egyet. A kis Leo nem született luxuskörülmények közé. Édesapja képregényekkel foglalkozott, édesanyja titkárnő volt. Egy éves volt, amikor elváltak, anyja rengeteget dolgozott, hogy el tudja tartani a kisfiát. Fiatalon csöppent a reklám és a tévésorozatok világába.

 

Az első filmes debütálása 1991-ben, a Rémecskék 3. című "örökbecsűben" történt (valahol mindenkinek el kell kezdeni, nem?). Az áttörést természetesen nem ez a film hozta meg, hanem két évvel később, az Ez a fiúk sorsa. Robert de Niro oldalán kellett bizonyítania tehetségét, élt is a lehetőséggel. 

Majd jött a Gilbert Grape, amelyben olyan meggyőzően alakított egy mentálisan sérült fiút, hogy Oscar díjra jelölték érte. Simán lejátszotta Johnny Deppet a filmvászonról ebben a fajsúlyos drámában, amit csak komoly rákészülés előtt érdemes megnézni, mert nagyon erősen lélekig hatoló.

Meglepő módon egy western következett, a Gyorsabb a halálnál, melyben Russel Crowe, Gene Hackman és Sharon Stone voltak a partnerei. Nem a filmművészet csúcsa, de egyszer megéri rászánni az időt.

Majd visszatért a drámához, jött az Egy kosaras naplója, ami szintén nem egy lányregény: Jim Carrolt, az amerikai irodalom egyedi stílusú költőjét alakította benne, az ő viharos, drogtól egyáltalán nem mentes életébe nyerhetünk bepillantást ebben az alkotásban. Kultfilm volt annak idején.

És ha már költő: A teljes napfogyatkozásban Arthur Rimbaud-ot, a híres 19. századi tehetséget alakította, akinek a kor másik híres költőjével, Paul Verlaine-el (David Thewlis) folytatott szerelmi viszonyáról szól a történet. Több volt ebben a filmben, mint ami lett belőle, kár, pedig ragyogó színészi alakításokat láthatunk. Az én kedvenc jelenetem máig az abszint helyes elfogyasztásának bemutatása (dacára annak, hogy a valóságban soha nem próbáltam ki a nevezett italt, hiszen masszív antialkoholista vagyok).

Az én generációmnak ő volt Rómeó, köszönhetően Buz Luhrmann látványos filmjének, amely a mai korba helyezte át Shakespeare klasszikusát a Rómeó és Júlia című filmben 1996-ban.

 

titanic_1400704c.jpgAzon kevesek közé tartozom, akik eleinte nem voltak kíváncsiak a Titanicra (lány létemre nagyon nem vagyok oda a romantikus filmekért, inkább a drámákat szeretem), csak az Oscar-eső után szántam rá magam a megnézésére. Gondolom senkit nem lepek meg vele, hogy nagyon tetszett a film, holott hatásvadász, és  látványosan üres alkotásról van szó, de Cameron olyan profi módon rakta össze, hogy képtelenség szabadulni a hatása alól. 

A film sikere után kitört a Leo mánia, óriási sztár lett a kiváló színészből. Címlapok, túlhajtott média jelenlét, partik, az ifjú tehetség fürdött a sikerben. Az őrületes felhajtásnak természetesen egy jó nagy bukás vetett véget, de még nem tartunk ott, mert előbb még a mozikban landolt A Vasálarcos című romantikus film, amelyben Leo dupla szerepet játszott, természetesen jól, azonban partnerei, John Malkovich, Jeremy Irons, Gabriel Byrne, és Gérard Déparieu még el tudták homályosítani. Én imádtam azt a filmet, látványos volt, a színészekre szavam se lehetett, nagy siker volt a maga idejében.

Leonak van öniróniája, elvállalt Woody Allen Sztárral szemben című szatírikus filmjében egy  saját tinisztárságát kiparodizáló szerepet.

És jött a nagy bukta, A part. Hatalmas várakozás előzte meg a filmet, Leo miatt én is alig vártam, hogy megnézzem, aztán értetlenül meredtem a filmvászonra, és félidőben szomorúan elhagytam a mozitermet.

 

Ha nem jön Scorsese, valószínűleg vége lett volna Leo karrierjének (kár lett volna érte, lássuk be), De jött, és Leo tudta, hogy óriási esélyt kapott a New York bandáiban, élt is vele. Ultra brutál a film, csak erős idegzetűeknek ajánlom. Daniel Day-Lewis és DiCaprio kettőse nagyon erős, máig nem értem, hogy a 10 Oscar-jelölésből miért nem kapott meg egyet sem ez a kiváló film.

Spielberg következett, és a Kapj el, ha tudsz 2002-ben. Ha valaki még nem látta, sürgősen nézze meg, nagyon jó filmhez lesz szerencséje. Tom Hanks és Leo brillíroznak, a rendező pedig hozta a tőle elvárható színvonalat.

A következő két filmben ismét Scorsese rendezte DiCapriot, sikerrel, természetesen. Az Aviator Howard Hughes életéről szól, 5 Oscar díjat sepert be, amiből Leonak ezúttal sem jutott egy sem. A tégla egy nagyon jó maffiafilm, Jack Nicholson jutalomjátékával és Leo ragyogó alakításával fűszerezve.

És aztán jött az én személyes kedvencem, a Véres gyémánt. Kőkemény társadalmi dráma, katartikus erejű alkotás, kötelező darab! 

Sok évvel a Titanic után újra együtt forgatott Kate Winslet és Leo, A szabadság útjai természetesen közel sem lett olyan sikeres, mint Cameron monumentális alkotása, ami nem is csoda, hiszen egy erős mondanivalójú kamaradrámáról van szó, naná, hogy a közönség körében nem aratott akkora sikert. Pedig a figyelmes szemlélő elégedetten nézhette a filmet: mindkét színész rengeteget fejlődött az évek folyamán, alakításuk erős, érett, hol van már a romantikus, könnyű siker, komoly művészekkel állunk szemben.

Az Eredet hatalmas siker lett, méltán, hiszen Christopher Nolan filmje nagyon jó, friss, eredeti, komoly erkölcsi kérdéseket boncolgat látványos képi elemekkel tarkítva (és nem mellesleg ez a film jelentette az áttörést Tom Hardynak).

leonardo-dicaprio-plays-the-strenuously-polished-trove-of-secrets-that-is-jay-gatsby-in-baz.jpgÉs már el is érkeztünk napjainkba, két sikerfilmben is benne volt Leo: a Tarantino féle Djangoban és A nagy Gatsbyban. Vagyis a karrier dübörög, és az általam már  nagyon várt legújabb Scorsese filmért, A Wall Street farkasáért talán végre megkapja a neki már régen kijáró szobrocskát.

 

Leo magánélete nem kicsit viharos, még mindig nem nőtt fel, folyamatosan modellekkel randizik, partizik is rendesen. Ugyanakkor lelkes környezetvédő, ha nem is látványosan, de politizál demokrata színekben, és nem veri nagy dobra jelentős jótékonysági tevékenységét. 

Egy korszak bálványából lett egy másik korszak jelentős színésze. Nem volt rossz csere szerintem.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr135592075

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.28. 15:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frank Corti 2013.10.27. 05:08:06

Hát igen, de majd kap valamikor. Elég sok filmjét láttam, játéka alapján, számomra, a Teljes napfogyatkozásban volt a legjobb. Eszméletlen jól játszik.
Mondjuk egy film hangulata is sokat ad a színész megítéléséhez. Például, A partban sem volt rossz, inkább ott a film volt megosztó.
Viharsziget direkt maradt ki?

FilmBaráth 2013.10.27. 07:07:34

@Frank Corti: Szerintem nem a Teljes napfogyatkozásban volt a legjobb, hanem Scorsese filmjeiben, de természetesen a Teljes napfogyatkozásban is remek volt.
A part bukása valóban nem az ő hibája volt, a film nem volt jó.
A Viharsziget azért maradt ki, mert nem láttam :-)

Frank Corti 2013.10.27. 08:46:11

@FilmBaráth: Nézd meg, szerintem tetszeni fog. Már a rendező miatt is. :)

Dr_utcai_arcos 2013.10.27. 20:20:43

nebasz... te lány vagy????

Dr_utcai_arcos 2013.10.27. 20:36:17

No, egyet is fogunk érteni, meg nem is. Az Ez a fiúk sorsát valamikor a kétezres évek elején láttam még egy koliban kapcsolgatás közben a tv3-on (azt hiszem ez volt a neve és néha nagyon jó filmeket adtak, Éjfél a.. stb.), valami elképesztően durvát ütött. (Azt hiszem szét is nézek a könyvtárban.) A part. Nekem az olyan szintem tetszik, valami olyan brutális, tömény mennyiségben adja nekem azt az életérzést amit egyszer szeretnék megtapasztalni (már sajnos sosem fogok :( ), természetesen egy bizonyos szintig, tenyésztőkkel nem szeretnék vitába kerülni. (Olyan nekem annak a filmnek néhány képkockája, mint Mojo-tól a Lady.) A Titanicot kb 4x láttam, abból 3x az utolsó 1 órát (...) -akciófilm vagy mi a fene-, de amikor egyszer erőt vettem magamon és megnéztem 1 vagy 2 éve, -jó bevallom, én csak KW cicijére voltam kíváncsi (ps. azért a nőért bármit...) és megrémültem a végén, hogy tetszett :/. ( Nem is, inkább :) ). A többi filmjével nem tudnék vitatkozni, a Viharszigettel is az a bajom csak, hogy ha egyszer láttad, többet nem biztos, hogy újra akarod nézni. De nem spoilerezek, majd meglátod mire gondolok. Ergo, bőven kijárna már neki egy szobor, akár már többet is kaphatott volna. De, szerencsére, elég erős szokott lenni a mezőny. A Total Eclipse-t nem láttam, nem vagyok fób, de nem vonz, a kovbojost is csak egyszer bírtam végignézni. A kosaras naplója, a NY bandái mind mind nagyon nagyon jó filmek!

Alick 2013.10.28. 08:55:28

Persze hogy kijárna neki az Oscar, de ez éppen olyan alkalom szülte elismerés, mint a Nobel-díj. Ezzel együtt kapott már jelöléseket és más díjakat is szép számmal.

FilmBaráth 2013.10.28. 09:57:09

@Dr_utcai_arcos: igen, az vagyok, miért olyan megdöbbentő ez az infó?:-)

FilmBaráth 2013.10.28. 09:59:00

@Alick: Ebben a szakmában az Oscar díj a csúcs, és ugyanúgy nem az alkalom szüli, mint a Nobel díjat szerintem.

FilmBaráth 2013.10.28. 10:00:26

@Frank Corti: Kevés Scorsese film maradt ki az életemből, ezt is pótolni fogom, amint lesz rá érkezésem :-)

Jofiu 2013.10.28. 10:06:29

Közepes-jó színész aki merev szerepekben tud csak játszani. Még a Titanic-ban volt talán a legjobb és legéletszerűbb. Nem mondom, hogy azóta nem volt pár jó szerepe, de azok a forgatókönyvnek és a sztorinak inkább köszönhetőek, mint neki magának.
Mivel sok filmhez hozzáférhet, ezért egy jó szerepben leeshet neki egy Oscar egyszer. Lásd Nicolas Cage.
De csak a hálás szerep miatt.
Felkapott és jó iparos színész.

Lille havfrue 2013.10.28. 10:15:17

Az a filmje is szuper, amiben J. Edgar Hoover-t alakítja (a címe most nem jut eszembe...).

xlngx 2013.10.28. 10:30:52

@Jofiu: Ezt nem mondod komolyan, hasonlitsd mar ossze az eljatszott karaktereket, a gilbert grapeben, a kosaras naplojaban, kapj el ha tudszban, es a djangoban total mas karakterek.

DiCaprio a jelenkor egyik legjobb szinesze, mondom ezt ugy hogy gyulolom a titanicot (a szokasos cameron fele nyaltenger, de careonrol lehetne egy kulon temat nyitni)

szepi79 2013.10.28. 10:41:19

@Jofiu: azt mondani, hogy "csak merev szerepekben tud játszani", az egyszerűen nem igaz. viszont lehet őt nem szeretni, lehet rossz színésznek tartani, vagy akár alkalmatlannak ítélni az oscar-ra. csak ne keverjük a kettőt.

Alick 2013.10.28. 10:52:58

@FilmBaráth: az Oscar-díjhoz kell egy ütős filmben egy jó szerep, amiben emlékezeteset tud alakítani, ráadásul meggyőzőbben, mint a hasonló jó filmek remek szereplői ugyanabban az időszakban... és a szubjektív megítélésnek így is vannak bizonytalanságai, nagyon ritka eset, hogy valaki biztosra mehet.
Ha a fentiek nem jönnek össze, hiába a tehetség, a minőségi munka, legfeljebb a jelölésig jut el (így is történt DiCaprio esetében).
A (tudományos) Nobel-díjak esetében annyival egyszerűbb a helyzet, hogy hosszabb időszakból tudnak meríteni... vagy ha valaki olyan jelentőségű dolgot fedez fel, ami szinte újraírja a tudományt.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.10.28. 11:00:38

@Alick: Azért az Oscar-díj sokak szerint nem vehető annyira komolyan mint egy Nobel. :)

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 11:03:41

@NY124 (Darvas Tamás): Igen, valóban. Valami miatt mégis egyik napról a másikra 10 gurigáról indul a gázsid filmenként. Dollárban.A filmes szakma mégiscsak komolyan veszi.

Mészáros Laci 2013.10.28. 11:03:47

A Django szar film, kivéve azt a pár jelenetet, amiben Leo játszik.
Azok nagyon ütősek. Sajnálom is, hogy elvállalta, mert ha valami béna színészre osztják ezt a szerepet is, akkor nem kellene az a "kivéve..."

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 11:05:51

@FilmBaráth: Hát, ez nem gasztro, szépség, wellness, stb blog :D :D :D. Na jó, csak viccelek, csajok nem szoktak ilyen blogokat írni. Vagyis én nem tudtam róla. (Főleg, hogy nem láttad a Titanicot az első héten ;)).

Mészáros Laci 2013.10.28. 11:06:54

@Dr_utcai_arcos:

A gázsi nem ettől ugrik meg, erről nem a filmes szakma dönt, hanem a színész "menedzsere", meg a film producere. Egy húzónév a plakáton simán hozhat 10 milkával magasabb bevételt.

(Egyébként vicces, hogy ennyit ugrálnak a színészek gázsiján, még a magyarországi gazdagok listáján sem kerülnének bele az első százba.)

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 11:10:55

@Mészáros Laci: Igen, de miért lesz húzónév? Mert pl kapott egy Oscart. Tudom, ez csak biztosan marketingfogás, de eddig bármilyen színész, rendező, producer stb-t hallottam nyilatkozni, ők mind azt mondták, már az Oscar JELÖLÉS is egy teljesen másik telefonkönyvbe rakja át a nevüket. Valamit ezek szerint csak jelent.

xlngx 2013.10.28. 11:11:41

@Alick: Azert erre a 2011 es Oscar erosen racafolt hogy nem fert bele DiCaprio az Inceptionnel meg csak a jelolt listara sem. Social Network meg ugye ott volt, holott foszereplo egy nagy nulla volt abban a filmben.

xlngx 2013.10.28. 11:13:06

@Mészáros Laci: Azert van ott jonehany nagyon jo jelenet meg, Django egy nagyon jo film...:)

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 11:13:43

@Mészáros Laci: (Egyébként vicces, hogy ennyit ugrálnak a színészek gázsiján, még a magyarországi gazdagok listáján sem kerülnének bele az első százba.):????. Szerintem elég sok színésznek van legalább 100 milliós vagyona, az alsó hangon 20 mrd forint, szerintem igencsak átrendeznék a TOP 10-et is!

Árkádia 2013.10.28. 11:15:38

Nagyon jó a cikk! Köszönöm! :-) Leo zseniális színész valljuk be. Viharsziget pótolandó, nekem tetszett, ott figyeltem fel Mark Ruffallo-ra, aki tehetséges tàrsa volt Leo-nak sztem. :-)

Mészáros Laci 2013.10.28. 11:16:28

@Dr_utcai_arcos:

Szerintem ez nem az oszkárságon múlik, van az a pasi, nem jut eszembe a neve, azt írják róla, hogy mióta a vazsember-filmekben játszik, sokszorosára ugrott a gázsija. Pedig azért aligha kapott oszkárt (mondom ezt úgy, hogy nem is láttam a filmet).

Szóval a recept szerintem kb az, hogy ha egy film pénzügyileg sikeres, és a főszereplő nem látszik _nagyon_ szarul, akkor a neve és arca a mozipénztáraknál hívónév lehet.

Mészáros Laci 2013.10.28. 11:17:27

@Dr_utcai_arcos:

100 milliós vagyon? esetleg akkor, ha tíz éve apple részvényekbe fektette az akkori gázsijának egy részét.

Mészáros Laci 2013.10.28. 11:22:04

@xlngx:

Igen, azok a jelenetek, amelyekben di Caprio játszik, azok jók, meg az a jelenet, amikor a dombtetőről lelövik a szántogató farmert, és a fia szólongatja, hogy apa? A film többi része szar és az egész film szar.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.10.28. 11:23:44

@Dr_utcai_arcos: Én rengeteg kritikustól (tehát a filmes szakmán belülről) hallom, hogy az Oscar már lassan egy vicces parádévá válik, ahol a előre megegyezés és előre megtervezett koncepció alapján megy a belső osztogatás, ahol nem a megérdemelt filmek kapják az díjat. Természetesen sokszor van példa arra, hogy tényleg azok kapják, akik megérdemlik, de rengeteg kétséges díj van, ami a már említett koncepció alapján kerül kiosztásra, vagy az "adjunk már neki is egyet, hát már mennyit igyekezett", illetve ott az Oscar-díj filmes recept, amikor valaki pont erre készít filmet.

xlngx 2013.10.28. 11:24:33

@Mészáros Laci: CSak szolok hogy a sorozat szineszek akik szarul keresnek a blockbuster szineszekhez kepest nekik is hatalmas vagyonuk lehet. Pl Gandolfini Sopranos utolso evadban epizodonkent kapott 1 millat, 12 resz az 12 milla plusz amit az elozo evadokban osszeszedett. 100 millas vagyon nem nagy kunszt egy jo szinesznel. Keanu Reeves pl 260 millat keresett csak a matrix trilogival.

xlngx 2013.10.28. 11:26:16

@Mészáros Laci: Akkor nezd mar meg csak az elso jelenetet a filmnek, Waltz hatalmas szinesz... Aruld mar el hogy szerinted melyik a legjobb film?

Papp Sanyi 2013.10.28. 11:30:50

A part qrva jó film, nem is értem, hogy miért jöttél ki róla.
A Téglával egy gond van, hogy nyúlás. Innentől fogva érthetetlen, hogy miért kapott Oscarokat. Bár nem az első érthetetlen döntés az Akadémiától, egyébként nézhető remake.

Jofiu 2013.10.28. 11:33:06

@szepi79, első ezen a néven: @xlngx:
Sajnálom, de ez van, ez a jellemző, az a kép amit fent láttok a cikk illusztrációjaként. Vannak kivételek, de ez a jellemző. A Shutter Island szuper film, áll neki a szerep, abban ilyesmi kell, Departed, Body of Lies, Inception, de meg a Great Gatsby-ben is merev, hiába mosolyog. Mondjuk ezek legtöbbje ilyen alkatot igényel, de akkor is elég egysíkú. Az Aviator-ban is pl. egy kevésbé merev színész jobban kihozta volna a karaktert, mint ő, azt a ziccert kihagyta, hiába tarolt a film a nyert és jelölt Oscarokban.
A Kapj el ha tudsz-ban tényleg jobb mint általában, az feküdt neki, de összességében szerintem nem véletlen, hogy kimaradt a díjakból, hába játszott szuper filmekben amelyek közül nem egy tarolt Oscarügyileg, legalább jelölésekben.
Nem véletlen hasonlítottam Nicolas Cage-hez, nem említeném mondjuk Russel Crow, Sean Penn, Edward Norton társaságában, inkább illik Brad Pitt vagy Johnny Depp körébe.
Amit csinál azt jól hozza, ebben nincs vita. Jó iparos, jó szerepek közelében, le fog esni neki előbb utóbb.

Mészáros Laci 2013.10.28. 11:34:39

@xlngx:

Egy sor kötözött rabszolga közül Django életszerűtlen párbeszéde Schultzcal. Schultz (rászegezett pisztoly ellenére) csípőből lő és talál, huzagolatlan revolverrel. Bravúros céllövészete a filmben még számtalanszor megismétlődik.

Schultz a faluban lelövi a sheriffet (akiben felismerni vél egy körözött bűnözőt). Ezután a felfegyverzett falusiak hagyják szóhoz jutni, sőt, a rajzolt plakát alapján igazat is adnak neki, sőt, erre hivatkozva kéri a 200 dollárt. A plakát csak Schultznak van meg, a rendőrbírónak nincs, de ez senkit nem zavar.

A film előrehaladtával a vérdíjak összege egyre magasabbra pörög. A sheriffért még csak 200 dollárt kap Schultz - miközben 1850-ben az USA GDP egy főre jutó összege 20-30 akkori dollár volt - a film végefelé már 10 ezer dollár fölötti vérdíjakról van szó.

A Brittle-k kivégése után van az egyik leggázosabb jelenet: kinek a felesége varrta a ku-klux-klanos sapkákat (no és persze minek, hisz a csapat tagjai ismerik egymást), ennek se füle se farka, a párbeszédek a Kacsamesék álarcos malacként megjelenő bankrablóit idézik. Schultz, aki a csapatos üldözést is előre látta, felrobbantja bevált postakocsiját, halomra gyilkolva az üldözőket, akik ellen egyébként nincsen dead or alive plakátja, vagyis de fakto többszörös gyilkos lesz maga is, felkerülhetne egy vérdíjas plakátra.

Közben kiderül, hogy Django is mesterlövész, ami vadászpuskával még csak hagyján, de a kor béna revolvereivel gyakorolva is.

A bejutás di Capriohoz elnagyolt és összecsapott, hogy lett Django hirtelen szakértője a pankrációnak? A filmben eddig szó sem volt erről (deus ex machina - eszköz, videotékák alsó polcain a helye).

A pankráció és a kutyás széttépős rész Tarantino öncélú brutalitása [di Caprio valóban nagyszerűen alakítja a pszichopatát, az egyetlen koherens karakter az egész filmben]. A szökött és elfogott nő a magyarra "szikkasztónak" fordított helyről (ami inkább egy vizesgödörnek látszik), pillanatok alatt rendbe jön és a konyhába kerül. Lebukás, di Caprio ismét nagyszerűen játszik. Schultz ismét villámgyorsan és pontosan célozva lelövi a pszichopatát egy minipisztollyal.

Az ezután kezdődő vérfürdő a Kill Bill 1-ből ollózott jelenet, folyamatosan áramlanak az addig sehol sem látott cowboykalapos öngyilkosjelöltek, Djangot senki nem találja el miközben ő mindenkit azonnal lelő, látványosan fröccsennek a húscafatok, Django egy papírvékony szekrény alatt lel menedékre, valamiért nem ölik meg azonnal, hanem (bárányok hallgatnak) maszkban fejjel lefelé lógatják. A Schultz által meggyilkolt di Caprio nővére az utolsó percben megmenti a halálra kínzástól, hogy ehelyett valami megfoghatatlan és távoli bányába kényszermunkára vihessék. Az addig buta és szadista cowboykalapos emberek bámulatos önfegyelemmel engednek a nő akaratának.

A bányába menet Django különös mesét ad elő, miszerint neki van három (ki tudja mióta oszló) holttest a birtokában, amelyekre kitűzött vérdíj közel 12 ezer dollár (ismétlem, a GDP per fő 20-30 akkori dollár), a sztorit a rabkocsi kísérői egy inkoherens vallomás *ellenére* elhiszik (azzal a fehér emberrel érkezett di Caprióhoz, aki aztán lelőtte di Capriót - hogy számukra ez miért meggyőző...?) Django kiszabadul, visszamegy és mindenkit meggyilkol, beleértve azt a nőt, di Caprio nővérét is, akinek pár órával korábban heréit és az életét köszönhette. Ugyanaz a vérben tunkoló szadista kéj, amelyet di Caprio figurája részéről gyűlöletesnek tartunk, ha a "mi" oldalunkon van, teljesen oké.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.10.28. 11:35:19

@Papp Sanyi: Alapvetően egyetértek veled, annyit pontosítanék, hogy ami köztudottan remake, és van rá hivatkozás az nem nyúlás, sőt akár még jót is tehet az alapfilmnek. Ugye a Szigorúan piszkos ügyek (Infernal Affairs) nagyon jó minőségű feldolgozásáról van szó, szerintem bőven megérdemelt az Oscar.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 11:40:38

@Jofiu: Huh, Nick Cage-hez hasonlítani kb olyan mintha Segal Pistához hasonlítanád. Mind a kettőnek van vagy ezer arca ;). Azért talán kicsit több van benne. Pl a Téglában hogyan kellett volna hoznia a gatyát 100x teleszart beépített zsaru szerepét? Az Aviatort is kételkedve ültem le megnézni -elismerem, de nem ajnározom az Oscar díjas filmeket, pont azért amit @NY124 (Darvas Tamás): is magyarázott- de nem tudom rá azt mondani, hogy nem jó film! Sőt!! (Elég sokszor meg is szívom az "elveim" miatt, mert a Bombák földjét pont ugyan azért nem néztem meg, de amikor megnéztem végül, az összes kritikust és filmesztétát aki ezen nyavalygott, egyszerre küldtem el a jó édes anyjába...).

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 11:43:28

@Mészáros Laci: Sőt az űrben nem hallatszanak a lövések sem!

Rebelde 2013.10.28. 11:45:58

Remek színész szerintem is és kaphatott volna már nem egy Oscart, de nem fog...egy darabig még
Ez a még nem komolyodott meg, modelleknek csapja a szelet kicsit el lett nagyolva, mert hogy ez is lehet egy magyarázat tekintve, hogy pletykálnak arról is, hogy meleg és akkor már nem is olyan fura, hogy a ma is homofób Hollywoodban miért is nincs Oscarja.

itt egy kis szösszenet erről

index.hu/kultur/2013/07/04/mennyire_homofob_hollywood/

A nagy Gatsbyért mondjuk én nem adnék neki:)

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.10.28. 11:46:31

@Dr_utcai_arcos: A bombák földjénről szóló részt pontosítanád, kérlek? :) Nem értem milyennek értékeled azt a filmet, és nagyon érdekelne.

Alick 2013.10.28. 11:50:12

@Mészáros Laci: Tarantino-tól már megszokhattuk az ilyen laza, abszurd spagetti-westernes fordulatokat, a színészek csak (jól) kiszolgálták a mesét... bezzeg a Gravity hiperrealista akart lenni és legalább ennyi lehetetlen dolog történt benne.

Alick 2013.10.28. 11:56:06

@xlngx: a Social Network egy aktualizált hype volt.
És hát az Inception-ban sem csak DiCaprio nyújtott jó alakítást, inkább magát a filmet és az effektusokat jelölték (be is jött).

szepi79 2013.10.28. 11:59:09

@Jofiu: ez vicces, mert én pont Russel Crow-t mondanám karakterszínésznek. egyszer, a csodálatos elmében sikerült normálisat alakítania, amikor nem valamilyen katonát (vagy egyéb erőszakos beállítottságú) karaktert játszott, azóta se semmi.

de ahogy mondani szokás, ízlések és pofonok.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.10.28. 12:05:34

@Dr_utcai_arcos: Köszi, én nem tartom szörnyű filmnek, de nem értékelem annyira sokra. :) Az egyik legjobb kifejezés rá a "erősen megkérdőjelezhető", véleményem szerint. Sokan mondják propagandafilmnek, amit én kicsit túlzásnak érzek, de nagyon sok vitát lehetne vele gerjeszteni, ami most nem szándékom.

xlngx 2013.10.28. 12:11:42

@Mészáros Laci: Nem igazan ertem hogy egy tarantio filmben miert keresed a realitast, ez a film nem errol szol, gondolom akkor egyetlen scifit sem szeretsz. Tarantino nem a realitasra jatszik o nagyon jol megirt parbeszedeket es jelenetek ir meg egy nagyon jo tortenette amire hatassal vannak a 80 as evekbeli Zs kategorias akcio filmek. A Djangonak minden perce arany, minden parbeszed egy mestermunka.

xlngx 2013.10.28. 12:13:06

@Alick: En tudom hogy az volt, de hogy a Social Netwrok foszereplojet jelolni egy vegig hadart szerepert Oscarra es pont DiCapriot nem ez volt a durva.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 12:13:46

@NY124 (Darvas Tamás): Akkor néztem meg először amikor meghaltak a magyar fiúk Afganisztánban. Van néminemű katonai kötődésem, sok cimborám és még rokonom is szolgált kint. Van aki ismerte a fiúkat :(. Akkor szerintem képet kaphatsz róla, én hogy néztem ezt a filmet. Jeremy Renner azóta egy félisten nekem.

xlngx 2013.10.28. 12:13:56

@Mészáros Laci: Egyebkent mi szerinted a legjobb film, vgy a 3 legjobb film, tenyleg erdekel.

xlngx 2013.10.28. 12:16:05

@szepi79, első ezen a néven: Azert a L.A. conf, A Good Year, Insinder ezek mind remek filmjei.

NY124 · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.10.28. 12:20:16

@Dr_utcai_arcos: Ez esetben pedig egy teljesen más aspektusból nézhetjük a dolgot, az én problémám nem itt van a filmmel. Teljesen érthető a dolog. :)

Jofiu 2013.10.28. 12:25:34

@szepi79, első ezen a néven: Jah, az enyém is csak egy vélemény persze. Amiben Russell Crowe pont a csodálatos elmével már gyökeresen mást nyújtott mint szokott, nekem az több volt mint DiCaprio Kapj el ha tudsz-a. Nekem Russell-nél meggyőzőbben jön át mind a hadvezér, mind a családapa, az agyban egyszerű de jószívűen erőszakos detektív vagy a magas pozícióból adódóan gerinctelen titkosügynök is, változatosabb valamivel mint DiCaprio szigorú arca. De ő csak egy példa volt egyébként.

Jofiu 2013.10.28. 12:34:42

@Dr_utcai_arcos: Nana, azért Seagal az már kicsit túltolás lett volna. : )
Cage-nek van két jó filmje azért, a Leaving Las Vegas és az Adaptation (illik a többi jó szereplő mellé és a sztoriba), nekem még a Lord of War is bejön, még ha nem is nagy durranás. A Joe-ra vagyok nagyon kíváncsi, igaz ott is kicsit jobban érdekel az új arc Tye Sheridan, ő nagyon bejött nekem a Mud-ban.

Mészáros Laci 2013.10.28. 13:00:11

@xlngx:

erre a kérdésre nincs általános válasz... azt a filmet tartom jónak, amelyik épp akkor számomra fontos kérdéseket boncolgat számomra érthető nyelven. mostanában: Mr Nobody, Kényszerleszállás, más témában a Felhőatlasz, Enter the Void, megint más témában a Napos oldal, Számkivetett... de sok film van, amiről jókat tudnék mondani.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 13:02:23

@Jofiu: persze, a nyílt közutálat ellenére imádom a filmjeit! Még a Varázslósegédet is. De Képlet, Nexxt, Szikla, Utolsó dobás, szerintem méltatlanul húzták rá a tehetségtelen jelzőt :(.

Mészáros Laci 2013.10.28. 13:02:42

@Dr_utcai_arcos:

Sőt! viszont ha egy filmben semmi más nincs, csak ilyen bambaságok egymás hegyére-hátára dobálva, akkor mi marad? Az a gyanúm, hogy Tarantino a Djangóval megcsinálta Hollywood karikatúráját, mire az Akadémia adott neki egy karikatúra-díjat (legjobb eredeti forgatókönyv egy remake remake-jére, aminek még a filmzenéje is nyúlás).

xlngx 2013.10.28. 13:04:19

@Mészáros Laci: Akkor ugylatszik szamodra a tortenet sokkal fontosabb mint a szineszi alakitasok. Kenyszerleszallas peldaul ilyen (pedig imadom Denzelt). En a Tarantino filmekben a mesterien megirt parbeszedeket es jeleneteket imadom, mit a Mann filmekben a csodasan eltalalt kepeket. Camareon filmekben pedig a mondanivalot es a tortenetet, utobbi persze csak vicc volt :DDD

szepi79 2013.10.28. 13:10:11

@xlngx: Az LA conf-ban pont egy erőszakos bunkót alakít, ugyanolyat, amiről az egész kommentem szólt. Az insidert inkább Al Pacino vitte el (legalábbis szerintem), a good year-t viszont nem ismerem, szóval akár még igazad is lehet.

@Jofiu: szerintem ezt megtárgyaltnak tekinthetjük :)

Wintermoots (törölt) 2013.10.28. 13:15:10

@xlngx:

fenéket az. egy legjobb esetben középszerű alkotás, nem véletlenül lett népszerű. tarantino egy elképesztően túlértékelt figura, de ez nem róla mond köteteket, hanem.

Mészáros Laci 2013.10.28. 13:18:41

@xlngx:

Nem lehet teljesen elválasztani a játékot a történettől, sőt. Di Caprio tökéletesen játszotta a Djangoban a szociopátiás személyiséget, annyira, hogy teljesen lepadlóztam tőle, és nem lehetetlen, hogy élőben is van benne ebből a típusból, a többi filmjében mutatott játékát felidézve (valahol a szociopata - borderline - nárcisztikus vonal mentén, talán inkább az enyhébb végén)

D.W. szerintem nagyon jól játszotta a szenvedélybeteget a Kényszerleszállásban.

Mészáros Laci 2013.10.28. 13:20:46

@Dr_utcai_arcos:

na jó, meggyőztél... nekem olyan benyomásom volt, hogy filmenként leakasztanak 10-20 milliót, de ebből egy csomó az ügynökségé, a maradékot pedig többnyire felélik (nagy ház, nagy autó stb). de ezexerint nem mindenki.

xlngx 2013.10.28. 13:21:05

@Wintermoots: Nem tudom, eleg nehez megitelni hogy mit jelent az hogy jo film, en ezert hagyatkozom a manapsag az imdb-re, azert ott eleg nagy olvasoi tabor van, es azt gondolom hogy az ott adott szavazatok elegge pontosan megadjak hogy egy film mennyire jo. Es az hogy a Django kozel fel millio szavazattal 8,5 atlagon van, szamomra nem jelenti azt hogy kozepszeru. Hiaba gondolod te vagy en azt hogy egy film kozepszeru ha sok millio mas ember nem ezt gondolja.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 13:30:17

@Mészáros Laci: Persze, rengeteget felélnek belőle, de egy nagy ház is a maga 10-15 milliós értékével elég jó befektetés. Ott nem inflálódnak annyira, most volt a hírekben, hogy talán Madonna adja el a házát 6 millióval drágábban mint ahogy vette. Meg ugye, -azt hiszem Tom Hanks volt talán az első? - egyre többen kérnek kis pénzt, de forgalmazói %-ot. És egy blockbusternél az elég súlyos szokott lenni, azt hiszem Vasember Downey is már százalékon van.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.10.28. 13:31:08

@NY124 (Darvas Tamás): Ez szerintem teljesen így van.
@xlngx: Azért attól, hogy sokan tévednek valamiben, az éppenséggel még lehet tévedés. (Elég lenne csak egy politikai párhuzamot vonni, de most nem akarom ilyen irányba elvinni a dolgot.)
Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy a Django rossz film (szerintem egy kicsit túlértékelt, de alapvetően szórakoztató alkotás), hanem hogy azért az nem feltétlenül a minőségről ad visszajelzést, hogy valami sokaknak tetszik. Mert akkor az X-faktor, a Való Világ meg a Győzike show a világ legjobb tv-műsorai.

xlngx 2013.10.28. 13:35:43

@danialves: De akkor hogyan hatarozod meg azt hogy egy film jo? Mert ha te vagy en azt mondom az keves, ha egy vagy tobb kritikus azt mondja az is keves, ha az Oscar azt mondja ez sem eleg meggyozo (lasd pl. Social Network stb.) Veszed a jegypenztarak bevetelet az sem megfelelo (lasd Transformers). Nem akarom hypeolni az imdb-t de azert ott eleg sok moziszereto felhasznalo van, es talan eleg jo atlagot ad.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.10.28. 13:38:08

@xlngx: Egyáltalán nem kevés, ha valamelyikünk azt mondja. Objektíven nem lehet megmondani semmiről, hogy jó, mert úgysem fog mindenkinek tetszeni, érd be azzal, hogy neked vagy nekem tetszik. Egy Oscar vagy kétmillió ember hatására sem fogom egy nekem nem tetsző filmre azt mondani, hogy jó, és szerintem veled is így van.

heimdall 2013.10.28. 13:41:13

Miután Sandra Bullock, vagy Peter Jackson például Oscart kapott, kb. bárki kaphat.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 13:45:41

@heimdall: szóval nem láttad a Blind side-ot. Mert azt így látatlanban megmondom.

heimdall 2013.10.28. 13:57:19

@Dr_utcai_arcos: de láttam, bár nem maradt meg szinte semmi.

heimdall 2013.10.28. 14:08:57

@Dr_utcai_arcos: miért is kellene bebizonyítanom neked, hogy láttam? :) Egyébként a Superman-ből még kevesebb maradt meg, pedig az idei film, nem 4 éves...
A női mezőny ettől függetlenül is tele van nevetséges díjazottakkal...

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 14:27:20

@heimdall: Nem arról győztél meg- azt elhiszem, hogy láttad, miért kéne hazudnod-, hanem, hogy Sandra Bullock érdemtelenül kapott Oscart azért a filmért.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 14:36:21

@heimdall: (Kicsit off leszek, de csak kíváncsiságból 60%-ra azt mondanám, hogy lány vagy 40%-re, hogy fiú.HA lány vagy, akkor nehezen hiszem, hogy nem jött be a BS pont a kemény érzelmi vonal okán. HA fiú vagy, akkor pedig a sport és érzelem annyira eltalált keveréke az egész -megspékelve a valós történeten alapszik-al - hogy akkor meg azért. Az egész film alatt azon agyaltam, miért nem hallottam erről 3 éven keresztül és miért nem kapott ez egy szakajtónyi díjat. Aztán láttam a db-n, hogy de :). Csak én siklottam el valahol fölötte/mellette.)

heimdall 2013.10.28. 14:40:17

@Dr_utcai_arcos: bocsánat, azt hittem szarkasztikus vagy. :) Nekem ez a véleményem. Maga a film egy butuska hazugság, a szükséges színészi játék szintje is ehhez igazodik.
Ha már, akkor az Ütközésekért inkább adhattak volna neki, de attól sem lesz sosem jó színésznő.
De ahogy a Beteg fiú is megmondta a Trainspottingban: szimpátiaszavazás (az utóbbi időkben pedig politikai propaganda-eszköz)...

heimdall 2013.10.28. 14:40:58

@heimdall: mármint az Ocsar díj-ra értettem az utolsó mondatot! :)

Spacecake 2013.10.28. 14:46:20

sztem A part is teljesen vallalhato film...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.28. 15:28:22

DiCaprio nagyon jó színész szerintem is, a Titaniccal elásta magát nálam jó mélyre, de utána úgy visszajött.... A Djangoban epikus.

Az Oscar meg színtiszta politika, egyik évben faszbukos szar nyer, másikban buzis, harmadikban zsidó téma, éppen mi az aktuális sodrás, divat.

heimdall 2013.10.28. 15:30:25

@Dr_utcai_arcos: hímnemű vagyok. Bár ez nem igazán releváns. :) Az a film egy tömény hazugság. Kb annyi köze van a realitásokhoz, mint az Osbourne család hétköznapjainak a valódi amerikai családi élethez.

Dr_utcai_arcos 2013.10.28. 15:33:32

@heimdall: Hát, lehet Michael Oher erről mást mondana ;)!

jooasszony 2013.10.28. 15:47:58

A tehetségét nyilvánvalóvá tette már a Gilbert Grape-ben, utána pedig a New York bandáiban.

Az, hogy az eredeti alkotásnál a remake Tégla sokkal jobbra sikerült az egyértelműen DiCapriónak köszönhető. Az Oscar odaítéléseknek szerintem nem sok köze van a teljesítményhez...vannak színészek akik enélkül is kiragyognak a többiek közül.

É2I 2013.10.28. 18:04:55

Azért csak leírom: ez az ember messze van az Oscartól, még ha adtak már nála gyengébbnek is. Ez a zsűrit minősíti és az Oscart értékteleníti.

stoppos76 2013.10.29. 09:08:52

Hamár Oscarról van szó. Érdemes megnézni Samuel Jackson mit mondott róla a Graham Norton showban. Őszinte ember. :)

www.youtube.com/watch?v=nGOI2uNIYKg

És igen, már rég meg kellett volna kapnia di Caprionak. ;)

Dr_utcai_arcos 2013.10.29. 13:29:25

@stoppos76: Hú, papi, ez durva volt. I have bad mother fucker right in here :). Hát igen, vannak késő esti frizbik B Krisztiánnal és F Ádámmal, és vannak Sandra Bullock-ka...(Ha valaki tud egy oldalt ahol Samu szokott trollkodni, feltétlenül küldje át :D :D :D)!!!

Dr_utcai_arcos 2013.10.31. 21:39:58

"Növelték a színészek fizetését is, főleg Jennifer Lawrencét, ötszázezerről tízmillió dollárra. (Ez nem meglepő, hiszen Lawrence az első rész bemutatása óta nyert egy Oscart a Napos oldalért.)" ;).
süti beállítások módosítása