
Carolina (Juno Temple) az ’50-es években Coney Island vidámparkjában dolgozó/lakó apjához, Humpty-hoz (James Belushi) és annak feleségéhez, Ginny-hez (Kate Winslet) menekül maffiózó férje elől. Ezalatt pedig megismerhetjük az ’50-es évek amerikai kisemberének kemény mindennapjait, ahol a jövő kilátástalan és minden egyes centet be kell osztani. Mindeközben feltűnik a színen a jóképű nőcsábász, Mickey (Justin Timberlake), aki ha lehet, még jobban felkavarja az állóvizet.
Nagyon durván A vágy villamosa érzést kelt a mű. Szerencsére nem remake-eli, de egyértelmű, hogy valami hasonló benyomást akart kelteni Allen a nézőben. Hasonló karaktertípusokat használ a 4 figurára, igaz eléggé megcsavarja a dolgokat és változtat rajtuk rendesen az eredetihez képest. Persze az egész koncepció kártyavárként dőlne össze, ha színészek nem működnének, de meglepő módon mind a négyen remekül teljesítenek. Justin Timberlake kapott egy Zac Efron kinézetet és egy számára egész könnyen hozható karaktert. Az egyetlen bajom az, hogy 36 évesen 26 évest játszik, ami a miatt végig az motoszkált a fejemben, hogy itt valami nincs rendjén. Miért nem lehetett erre a szerepre egy fiatalabb színészt találni?

Köztudott, hogy Allen maga írja filmjei forgatókönyvét, szóval emellett sem mehetünk el szó nélkül. Nagyon Tennessee Williams-esre sikerült (nem is véletlen, hogy árad belőle A vágy villamosa feeling). Véleményem szerint az Éjfélkor Párizsban óta nem írt ilyen jó könyvet. Remek dialógusok (amik enyhe színpadiassága nem zavaró) és a cselekményvezetés is olyan egyenes, mint például a Match Point-ban. Tetszett, hogy a nem tárgyhoz kapcsolódó, semmiben vezető beszélgetéseket most nem eresztette bő lére, hanem szépen elosztotta a játékidő alatt ezeket a karakterárnyalásokat. (Őszintén szólva én emiatt jobban kedvelem Woody Allen újabb filmjeit, mint a régi klasszikusait.) Most, hogy így belegondolok igazából a történet is hasonló a Match Point-hoz, csak egy másik szemszögből.
A díszletek, a kép színe és maguk a fények egy újabb piros pont. Borzasztó jól néznek ki úgy a jelenetek, hogy közben a vidámpark fényei csillannak meg a színészek arcán. Igazán különleges hangulatot kölcsönöznek a filmnek, ezzel az iróniával, hogy a saját személyes válságukból kikászálódni vágyó karakterek, arca minduntalan a vidámpark és Coney Island élénk fényeiben, a boldogság délibábjában úszik. Az egyetlen, ami idegesített az a zene, végig egyetlen dal szól a film alatt és még elsőre hangulatos, de amikor már minden jelenet alatt ez a zene megy, akkor már ki lehet készülni tőle. Egy kis változatosság a soundtrack-ek terén nem ártott volna.
Mindent egybevetve, a Wonder Wheel egy rég nem látott erős film a mestertől, ami főleg a színészek miatt marad igazán emlékezetes élmény, no meg egy meghökkentően durván meghízott David Krumholtz miatt (bár ez utóbbi lehet, csak nekem újdonság).
8/10
A Wonder Wheel: Az óriáskerék teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán.