10 szuper sorozat vizsgaidőszakra I.
2017. május 24. írta: tonks

10 szuper sorozat vizsgaidőszakra I.

Vizsgaidőszakkor lehet a legjobbakat darálni, tartja a bölcs mondás és ezt én is tartom. Végre nem kell bejárni az órákra, sakkozni lehet a vizsgaidőpontokkal, számolgatni, hogy mennyi idő kell ahhoz, hogy az adott tananyagot magunkévá tegyük, plusz biztos becsúszik pár beadandó is, ami éjszakába nyúlóan lehet pötyögtetni a gépen. És eközben a társasági élet is leredukálódik. Nem embernek való ez, kell valami normális inger is ebbe a pár hétbe, és hát mi lehet jobb egy jó sorozatnál? Szórakoztat, kikapcsol és mindig ott van kéznél, legyen az délelőtt 11 vagy hajnali 2 óra.

Nyilván ez egy erősen szubjektív lista lesz, mert én ilyenkor mindig a könnyedebb sorozatokat preferálom, amiknek minél több évadja van, hiszen akkor tovább tart. Érdekes módon máskor nehezen kezdek bele 3+ évados sorozatba, de ilyenkor úgy érzem, hogy enyém a világ összes ideje. Kezdetnek 5 szuper szitkomot szedtem össze, hiszen a Jóbarátokon és az Agymenőkön túl is van élet. Még akkor is, ha ezredjére is szeretem megnézni Chandlerék kalandjait.

Már megint Malcolm / Malcolm in the Middle (2000-2006)

mickey-mouse-interview-emgn-fi.jpg

Ha kedvenc szitkomot kellene mondanom, akkor valószínűleg a Már megint Malcolm ugrana be elsőre, amit szinte vizsgaidőszakra teremtettek. Egy elég kattant családról szól, a szülők nagy szerelemben házasodtak és a sors úgy hozta, hogy 4 égetni való fiút nevelnek kevés pénzből. A középső gyerek a címszereplő Malcolm, akiről a sorozat elején kiderül, hogy szuperokos és az iskolában be is teszik a legjobbak osztályába. Ő narrálja végig az évadokat és sok problémát okoz neki a magasabb intelligenciája, de testvéreivel annyi bajt kevernek mindig, hogy az egyszerűen zseniális.

Majdnem minden sorozatban van olyan évad, félévad, ami nem sikerül olyan jól, de itt ezt sosem tapasztaltam. Az összes évadot nagyon jól eltalálták, ami azért ritka, de a karakterek meglepően kidolgozottak és nagyon jól működik mindenki között a kémia. A szülők átlagos munkásosztálybeliek, Louis a keményebb kettejük közül, Hal pedig egyszerűen imádni való papucsférjként, munkakerülőként. Őt egyébként mindenki Walter White-ja, Bryan Cranston játssza, szóval a Breaking Bad rajongóknak még pluszt is adhat a sorozat. A fiúk pedig egytől-egyig nagyon eltaláltak lettek, az évek során látjuk felnőni őket. A legidősebb Francis a sorozat kezdetekor már egy katonai iskolában tengődik, ahova szülei dugták, miután túl sok balhét csinált, és öccsei szemében ezzel végképp példaképpé lett emelve. A fiúk egymással is sokat verekednek, de nem véletlen ők a környék legrosszabb gyerekei, együtt is sok sumákságot csinálnak. Reese és Dewey jól kiegészítik Malcolmot, sőt, sokszor pont túl is nőnek a címszereplőn. Nagyon nézeti magát mind a 7 évad. 

Azok a 70-es évek show / That '70s Show (1998-2006)

that-70s-show-cast-reunion-ftr_1.jpg

Ennek a 8 évadot megélő sorozatnak azért voltak mélypontjai, de mindenképpen ide passzol ebbe a listába. A retró stílus, a többkamerás szitkom jelleg lehet nem mindenkinek jön be, de nem véletlenül ment olyan sokáig, érdemes egy esélyt adni neki. Elsőként azért, mert tényleg vicces, másodjára pedig olyan jó csapatot hoztak össze, akiket csak szeretni lehet. Többen ismert nevek lettek, Mila Kunis, Ashton Kutcher vagy épp most az Orange is the New Blackben domborító Laura Prepon. A sorozat fő helyszíne Formanék pincéje, ahol Eric Forman bandázik a barátaival és várják a középiskola végét, hogy elinduljon az élet. Vagy mi. Sokat beszélgetnek a világ dolgairól, a forgó kamerával felvett nem egyértelmű füvezések eszmecseréi haláliak. (A forgó kamerás trükk miatt sose látjuk magát a spanglit.) A kamaszokon kívül még Eric szülei kapnak állandó figyelmet, az apa, Red különösen eltalált figura, akinek a tanácsait ki kéne adatni könyvben is. A főcímzenénél jobb ébresztő meg nincs is.

Nevelésből elégséges / Raising Hope (2010-2014)

raising-h3-1.jpeg

A sorozat a Már megint Malcolmhoz hasonlóan egy egykamerás szitkom egy szegény, fura családról, de itt vége is a hasonlóságoknak. Virginia és Burt tiniként lettek szülők, fiuk, Jimmy azóta már felnőtt és együtt laknak Virginia szenilis nagymamájával. Jimmy-nek lesz egy nagyon-nagyon fura egyéjszakás kalandja, amiből születik egy kislánya, Hope és elhatározza, hogy legjobb tudásával felneveli. Csak épp ez a legjobb tudás hibádzik, de szerencsére a szeretet és az összetartás nem hiányzik. Írás szempontjából kifejezetten erős a sorozat, vannak flashbackek Virginiáék fiatalkorából, nagyon jók a sztorik is, az 1. évados finálé azóta is nagyon közel áll a szívemhez. Meg úgy az egész sorozat - épp öcsém darálja, gyakorta ott ragadok mellette egy-egy részre. Sose értettem, hogy miért nem lett népszerűbb, a cukiság faktor és a jóféle humor is adott, a család életét megmutató pár másodperces snitteken azóta is jókat röhögök, ha eszembe jut. 

Brooklyn 99: Nem százas körzet / Brooklyn Nine-Nine (2013-)

328b8647d65d30ed800c7b69573b9208.jpg

A lista kakukktojásaként hoztam a Brooklyn 99-t, ugyanis ez a sorozat jelenleg is megy és szerencsére jövő ősszel is folytatódni fog az 5. évaddal. Úgyhogy pótlásra is bátran ajánlott az eddigi 4 évad. Anno reggeli mellé kezdtem el nézni, de sokszor annyira kellett röhögnöm, hogy letettem róla. Andy Samberg munkássága nem áll annyira közel hozzám, de itt szuperül eltalálták az arányokat. A rész eleji cold openek tekintetében abszolút ez a legjobb szitkom, és ahogy a listán szereplő többi sorozatban, itt is a főszereplő csapat a sorozat lelke, mindenki érdekes figura, de együtt az igaziak. Van köztük régi, de bűn rossz zsaru, két jó barát, akik rendőrfilmeken nőttek fel, a komoly főnök, a törtető, stb. Itt van egyébként a kedvenc szerelmes párom is, akiket egyáltalán nem tolnak túl, mégis cukik tudnak lenni. A nagy keret, a rendőri nyomozások a krimiken felnőtt lelkemnek kissé egyszerűek, de általában 20 perc alatt lenyomott ügyekről van szó, szóval nem meglepő. Szerencsére ahol az ügyek is fontos szerepet kapnak, ott összekapják magukat, mindig jól sikerülnek a dupla részek is. Most előre dörzsölöm a tenyerem, ugyanis a legutóbbi 2 epizódot összevártam, amihez még odacsapódik nemsokára egy dupla rész is, úgyhogy lesz egy jó kis Brooklyn 99 estém valamikor.

Miranda (2009-2015)

p01m1wyt.jpg

Végezetül egy angol szitkomot választottam ide, mert úgy érzem, hogy az angol sorozatoknál szinte csak a drámák kapnak figyelmet. Persze van egy The IT Crowd (Kockafejek), amit sokan szeretünk, de vannak még angol gyöngyszemek bőven. Például a Miranda, amit a szerintem legviccesebb nő humorista, Miranda Hart jegyez, akihez eddig szerencsém volt. Egyszerű színésznőként találkoztam vele először (Call the Midwife első évadjaiban tűnik fel), de már ott is átjött valami a komikájából, a saját sorozatában pedig teljesen a humorára épít. Van benne egy nagy adag feminizmus, elvégre egy olyan nőről szól, aki mindenkitől függetlenül kíván élni és utálja a társadalmi konvekciókat és emiatt sok menő dolgot csinál. És még ugyanannyi nagyon kínos dolgot, hiszen nem könnyű az élet egy akaratos anyával, és egy mütyürös boltot vinni a legjobb barátnőjével. Nem beszélve a szerelmi a bonyodalmakról. Vagy arról, hogy magas, nagydarab nő, aki maximum a fejére tud felhúzni egy S-es topot. A sorozat humora nem mindenkinek jöhet be (főleg a kínos humor lehet nagy falat), de Miranda Hartot nagyon lehet szeretni. 4 évad készült el, alig 20 epizód, angol szokás szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr412486903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.24. 16:22:02

Vizsgaidőszakban nem tanulni szokás? :)

tonks 2017.05.24. 17:25:45

@shitgun: ideális esetben igen, de nekem sose ment a túlzottan előre készülés, én a vizsga-előtti-nap-tesz-csodát típus vagyok :)

Mbraun 2017.05.24. 22:37:28

"The middle" amely most fut a Comedy Centralon, ezt a Malcolmos sorozatot próbálta koppantani, de nagyon egy fostalicska. Black Sails, és Iron Fist, ajánlom, angol humor kedvelőinek pedig Doc Martin-t.

Duplaxiii 2017.05.25. 11:42:31

Ritka tahó és ostoba dolog, ha a vizsgaidőszakra - ami fiatalok ezreinek a jövőjét is meghatározhatja - valami primitív marketigsaorozatok bámulását javaslod!
Téged fizet valamelyik marketingcég? Hogy fiatalok ne tanuljanak, hanem lebutított "fogyassz" zombik legyenek? Mert a sorozatok célja ez!

azarcakimeghúzottegymarslakót 2017.05.25. 12:43:59

@Mbraun: szerintem pedig a semmi közepén az egyik legjobb ilyen családregényes szitkom. Nem véletlenül fut már lassan 8 éve az HBO-on...

szamaritánus 2017.05.25. 13:28:07

@azarcakimeghúzottegymarslakót: a comedyn: anyám, borogass... ezt a fordítást :D

2017.05.25. 15:29:25

@Duplaxiii: te vagy az Kovács Ákos? :)))) Ha jártál volna egyetemre, és lett volna valaha vizsgaidőszakod, akkor tudnád, hogy a napi 5-8 óra tanulás után muszáj valamivel lelazítani az agyat, kikapcsolni kicsit.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.05.25. 18:03:10

@Duplaxiii: És megint itt vagy a nagy pofáddal, bár sajnos azt még mindig nem tudjuk, hogy melyik posztban köpködtem a Prometheust. :( Mit szólnál hozzá, ha mondjuk ezen a blogon többé semmi mást sem tudnánk meg tőled?

csakjohnny 2017.05.25. 19:24:51

danialves téged elfog vinni valami szívinfarktus, ha ennyire felhúzod magad minden szélsőségesebb véleményen... ennél sokkal gonoszabb, idegesítőbb egyének vannak máshol, olyan kicsinyes, dedós dolog leállni velük játszani, én már úgy vagyok vele, h miért ne maradhatna ott bárkinek a véleménye, még ha valami nagyon alattomos dolog, akkor is? úgy se ér vele semmit, számítanak ezek a dolgok valamit is? és csak a saját szegénységi bizonyítványát állítja ki, és a többieket se befolyásolja ez, mindenki a saját értékrendje szerint tudja értékelni, h mennyire hiteles, mennyire kell komolyan venni ezt a beszólogatást. persze, ez kérdés, mert én is arccal, névvel, a valódi énemet felvállalva csinálnék valamit, az már kényes kérdés, h elbírom-e, h akárhogyan azzal visszaélnek, gúnyolódnak stb. de nálatok még ez sincs, mert nickneveitek vannak, teljesen anonimek vagytok, csak a véleményetek, amivel kitárulkoztok. ráadásul ő még nem is a legalantabb módon szemétkedik, csak a véleményetekkel száll szembe, kicsit alpárian, kicsit kendőzetlenül. szerintem épp, csak ez zülleszti a blog színvonalát, h leálltok velük, ezzel etetve őket, nem az, ha néha idetévedne egy-két hülye és beböfögne valami irrelevánsat, vagy öncélút, amivel a frusztráltságát próbálja kiadni. A poszt apropóját értem, meg h ezzel próbálta az író ötletesebbé tenni, de ez lehet csak az én ízlésem, de jobban szeretem, ha csak simán írnak, mint az ilyenek, szóval nekem is kicsit béna :D. A sorozatok amúgy tetszenek, a Malcolmot én is nagyon szerettem, Raising Hope még jobb, a másik kettőből a Miranda keltette fel jobban az érdeklődésem, a másik kissé idegesítőnek tűnik. A szitkomokat bírom, a rövid kis jellemzések ajánlónak épp jók, úgyhogy nem volt rossz poszt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.05.25. 22:13:53

@csakjohnny: Viszont nem fog, mert semennyire nem húzom fel magam ezeken. ;) Nézd, én értem, hogy jó szándékkal írod ezt és ezért ne vedd ezt rossz néven, de tényleg nem tudod, hogy mit érzek, mit tapasztalok és csomó olyan dologgal nem vagy tisztában, amivel én igen. Pl. hogy nem, hogy ilyen trollból láttam már ezrével (és pont ezért nem húzom fel magam rajtuk), de már az alább következő magyarázkodást is leírtam ennyiszer azoknak, akik megjelentek utánuk igazságot tenni.

Először is tudnod kell, hogy ott fog maradni a véleménye, pont szegénységi bizonyítványként, ahogy írod is. De ettől még ha nem muszáj, ne jöjjön ide olyan rendszeresen, aki pökhendien és 0 hozzáadott értékkel képes csak megnyilvánulni egy témában. És nincs igazad abban, hogy másokat nem befolyásol, láttam már kommentelőt, aki egy másik (addigra már egyébként ki is tiltott) illetőre reagálva írta itt nálunk, hogy nem szól hozzá már sehol, mert nem bírja, hogy egy ilyen mindig beleköt. És beleköt, megnézheted az adatlapjukat, kevés olyan van, aki csak a bloggereknek tartaná fenn ezeket a kedvességeit. Ráadásul sajnos vannak annyian, hogy ha mindig másvalaki jön be "néha", az már bőven sok, de a konkrét illetőnek már ez a 3. beböfögése nem egészen egy hét alatt, szóval még attól a néhától is nagyon messze vagyunk. (Képzeld el, ha csak 2-3 ilyen pattogna még itt napi szinten) Oké, én abszolút el tudom képzelni, hogy nálad a "trolletetés" zülleszti le a kommentszekció színvonalát, de nálam és szerintem még sokaknál az, hogy az interneten már semmihez nem tudsz hozzászólni anélkül, hogy egy ilyen hülye beléd ne kötne (és ez vonatkozik arra is, hogy szerintem sem a kollégák, sem én nem ilyen kommenteket várunk a posztjainkhoz, és legalább ha már nekünk lehetőségünkben áll tenni ezért, akkor teszünk is). Továbbá nem szándékszom etetni (ezért is veszünk nemsokára könnyes búcsút tőle), csak szerintem egy esély és a védekezés lehetősége mindenkinek jár (nem voltak nagy illúzióim azzal kapcsolatban, hogy kivágja magát a hazugságából, de az arrogancia még nem jelenti szükségszerűen azt, hogy nincs is mondanivalója, de esetenként még az sem kizárt, hogy ilyenkor észhez tér és innentől kezdve visszafogja magát). Többek között annyi talán nekem is, hogy válaszként leírjam, hogy hazudik az illető vagy nincs igaza.

Szóval szerintem ezeket tényleg érdemes tudnod, mielőtt véleményt formálsz erről, meg azért azt is remélem, hogy így talán kevésbé fogja lezülleszteni a blogot számodra.

2017.05.26. 10:47:30

@danialves: mint több éve aktív blogger, és több, tízezres létszámú fb csoport adminja/modja mondom neked, hogy tényleg felesleges felhúzni magat ilyesmiken, két kattintás, ban, és vége. Ha több energiát teszel ebbe, magaddal baszol ki.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.05.26. 12:17:29

@shitgun: Most az egy dolog, hogy azzal kezdtem a kommentemet, hogy semennyire nem húzom fel magam, erre csak azért is elmagyarázod, hogy ne húzzam fel magam, de konkrétan te voltál az egyetlen rajtam kívül, aki még reagált erre a hülyére. Szóval ha te kibaszol magaddal, hadd tegyem már meg én is. :D

Amúgy én tényleg értékelem, hogy mindenkit ennyire foglalkoztat, hogy mire pazarlom az energiáimat, de nem kezdünk picit átesni a ló túloldalára a nagy jóindulatú tanácsadásban?

2017.05.26. 12:29:32

@danialves: mi már összeszólalkoztunk csúnyán korábban, azért gondoltam. Meg attól, hogy azt írod, hogy nem húztad fel magad, olyan vehemensen szoktál megnyilatkozni, hogy de. De tényleg a te dolgot, töröld is nyugodtan a kommentemet.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.05.26. 12:58:02

@shitgun: Én most már csak azt nem értem, hogy akkor szerinted ugyanazon a kommenten nem húzom fel magam, ha csuklóból törlöm vagy ha nem csinálok semmit? Ez ettől függ? Szóval tulajdonképpen a saját válaszaimtól kapok agyvérzést? Érted, amikor összeszólalkoztunk, akkor szerinted idegbeteg voltam, de ha izomból töröllek, azt a következtetést vontad volna le, hogy én vagyok a megtestesült zenbuddhizmus?

2017.05.26. 13:33:18

@danialves: ja, hát mondjuk lehet, hogy akkor is dühöngsz, ha csak törlöd, szóval igazad is lehet. Mindenesetre a törlés jóval kevesebb energiabevitelt és feszkófelgyülemlést feltételez, mint egy hosszú, dühöngő válasz. Érted, ha megbotlom egy kőben, odébbrúghatom, vagy hazavihetem, kitehetem a vitrinbe, és vicsoroghatok rá mindig, ha elmegyek mellette :)))))))

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.05.26. 14:59:22

@shitgun: Igen, csak még mindig ott van a hiba a képletben, hogy nem húzom fel magam, nem teszem ki a vitrinbe, mert ki lett tiltva (ezt is leírtam részletesen az első kommentben, amire elvileg válaszoltál), nem írtam neki hosszú dühöngő választ sem elsőre, sem másodszorra, sem harmadszorra, konkrétan szerintem még rövidebben is válaszoltam neki, mint te. ;)

csakjohnny 2017.05.30. 10:02:58

@danialves: Oké, elhiszem én, csak az ember nem éppen egy nyugodt embert társít képzeletben ezekhez a kommentekhez amit intézel nekik, és úgy látom leginkább te szoktál válaszolgatni, ezért gondoltam téged zavar kifejezetten, ami felesleges. Amúgy sokan túlreagálják a kommenteket, vagy csak én vagyok túl pesszimista :D. Ez az internet, ha kap az ember 10 kommentből 2 vagy akár 3 normálisat, akkor már tök király, és úgy látom nálatok még talán jobb is ennél az arány... én is sokakat látok, hallok panaszkodni, holott max. 30-40%ban kap idióta kommenteket, most ahol tart a közmorál, ahogy itthon élnek emberek, amilyen körülmények közt, nem megbecsülve, elnyomva, meg azért vedd bele, h nem mindenki olyan művelt, eszes, mint te, és az internet ilyeneknek tökéletes terep, ennél én csak rosszabbra számítok, én úgy látom, h mindig öröm, amikor vannak ilyen full értelmes emberek a neten, akik így komolyan veszik a vitát, a kommentelést, nem személyeskednek, akár azt mondják a másik érveire, meglátásaira, h igazad van, vagy milyen jók.. szóval fordítva nézem, természetesnek veszem, h sok lesz a hülye és ebben a közegben megtalálni az értelmeseket, mint valami reménysugár és tényleg szívet melengető. Vagy úgy veszed, h értelmes kommentekre apellálsz és akkor rögtön csalódás és vérforraló lesz minden egyes baromság, nem mind1. Most ez a valóság, ez nem a te/ti hibád/hibátok, ez van, ezt mielőtt belekezd az ember el kell fogadni, ezzel nem lehet mit kezdeni, nem lehet megváltoztatni, nem vagytok ti rosszabbak, nagyobb, csalogatóbb felület, szerencsétlenebbek, ez egy statisztikai mutató, h van x mennyiségű ilyen ember a neten, és kb. ennyi várható, h fog jönni bizonyos látogatottság felett a blogon, szóval ezért sem ezen kell felhúzni magunkat, hanem azt nézni, h igen, jönnek az értelmes, szorgalmas munkára azt értő és értékelő emberek. Alapból ez a filmes blog egy érzékeny téma, mert most elkezdenéd leszólni mondjuk a Taxit, ami személyes kedvencem, lehet én is azt mondanám neked, h menj már máshova okoskodni. Az unatkozó 8-10 évesektől kezdve nagyon széles spektrumon vannak frusztrált emberek, akik nagyon megörülhetnek annak, h odatévednek egy olyan platformra, ahol szabadon kínálkozik a lehetőség, h anonim módon elküldjön valakit az anyjába, ráadásul úgy még élvezetesebb, ha az minél többet, lelkesebben dolgozik, így sebezhetőbb nekik, azt vettem észre. De ha valaki nagyon higgadtan tudja ezt kezelni, akkor én biztosra veszem, h akkor a trollok is hamarabb fogják megunni a dolgot, ez, h ilyen energiákat generál benned látszólag, inkább vonzza őket, persze anélkül is jönnének ide, az biztos. 11-14 évesen még engem is zavart, amikor valahova csináltam valamit, és a legaljasabb módon azonnal buziztak, ha a hangomat is hallották, akkor kis buzi, hülye csicska, amikor a leglelkesebben csináltam a dolgokat, és próbáltam egyedit, nem gameplayt (minecraftot, cst) toltam bár az se indokolna semmi ilyesmit. De akkor még gyerek voltam, és tényleg elképesztő mód felingerelt, de mostmár vagyok annyira magabiztos, h nem tud az ilyen idegesíteni, sőt inkább nevetek rajta, nem érzem, h el tudna nyomni, és ezt utólag érthetőnek tartom, mert hiába net, gyerekként, ahol hátrányba vagy azért mindenképp, szörnyű h főleg olyan alpári, személyeskedő, sértő módon kiosztanak, felnőttként úgy érzem, hadd mondják, ha ilyen szánalmasak... de gyerekként teljesen más voltam, feltévedtem egy fórumra és meg akartam változtatni mindenkinek a nézőpontját, aki sztem, és lehet helyesen, felszínesen, rosszul láttak egy bizonyos dolgot... ma már ezekre is rálegyintek, h tudtam, h ilyen van és lesz is, nem pazarlok rá, ha ilyen magabiztosan h*lye, legyen az. És bocs, h így mondtam, h mintha te is még ebbe a gyerek fázisba lennél, de az igazat megvallva én először, de még talán kicsit most is így érzem, nem kell megváltani, megváltoztatni a világot, ezt kell megérteni. Én nem vagyok a tiltás mellett, a reagálás tekintetében is max. kis rávilágító kérdéseket eszközölnék, az már kényesebb kérdés, hogyha az olvasók ellen fordulnak, és ő rájuk szállnak rá, abban az esetben érdemes lehet tiltani, de azért ez gondolom még ritkább, és egyébként is ha vki ennyire kitartó, akkor regisztrál máshonnan, nemtom meddig tudja ezt elhúzni, de gondolom egy darabig simán. De örülök, h nem vetted komolyan, nem érdemes, nem kell foglalkozni mindenkivel, h mik a szándékai, mit játszik, azzal kell foglalkozni, aki érdemben hozzászól, és nálatok vannak ilyenek. Bocs, h hosszúra nyúlt :/

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.05.30. 14:44:44

@csakjohnny: "nem kell megváltani, megváltoztatni a világot, ezt kell megérteni"
Alapvetően én ezzel nem értek egyet, mármint nincsenek illúzióim, de ha már úgysem kerül semmibe, én igyekszem megtenni, ami tőlem telik. Én nem érezném jól magam, ha csak panaszkodnék arra, hogy milyen borzasztó az interneten a kommunikáció színvonala és legalább a saját oldalamon nem tennék azért, hogy ez máshogy legyen.

csakjohnny 2017.05.31. 21:38:24

De ezek olyan méretű dolgok, h úgysincs rá hatásod, én ezért se megyek el mondjuk szavazni, sokan azt hiszik, h van bármi lényege is, h ő most tudatosan tanulmányozza a pártok programjait és akkor behúzza valahova az x-et, csepp a tengerben, nem ér semmit. Egy embert sem lehet megváltoztatni, még ha el is érsz részsikereket, akkor se tudod gyökeresen, nem hogy az emberiséget. Egyszerűen ha van egy mondanivalód, egy értékrended, azt közvetíteni kell a széles közönség számára, ez bőven elég, azzal bejut az a szemlélet a vérkeringésbe, de mindig lesznek akik akármi miatt alantasan tudnak reagálni, csak azt rakják be a közösbe. Most az, h leállsz a h*lyékkel vitázni, ráadásul így csak ő is, te is dühösebb leszel, nem lesz megváltoztatva, akkor is jönnek, max. egy-két rávilágító, higgadt kérdést tudnék elképzelni, ahogy említettem, amivel ESETLEG észreveszi magát. Ha törlöd őket, az is felesleges, meg én nem hiszek ebbe a cenzúrázott valóságba, szembesüljünk mi is, ők is azzal ami van. Az irányvonalat kell megteremteni, példát mutatni, ha te csinálsz valamit, mások követnek és látják, h igen, máshogy, így is lehet, akkor abba az áramlatba be fognak állni az emberek. Egymástól lesünk el mintákat, más azt látja, h mindenre cinikusan, fennhéjázó, gúnyos módon, a másikat fikázva kell válaszolni, akkor átveszi ezt az irányt.Szóval te ezzel nem fogod megVÁLTOZTATNI a kommunikáció színvonalát, max. leordítod a trollokat, amitől csak rosszabb lesz, v vasvillával kergeted őket, h menjenek máshova... és egyébként a kommentmező nincs is hatással a blog színvonalára, max. ha látod, h maguk a posztolók még ott is aktívak és a saját munkájukra vetítenek ezáltal egy árnyékot, legalábbis nálam, h leállnak anyázni. A kommentmezőt a helyén kell kezelni, az egy nagy játszótér, ahova mindenki benyöghet mindent amit a poszt elindított benne, nincs rossz komment szerintem, ezek nagyon jó tükörképek a kommentek íróinak és nekünk egyaránt. Hogyha csinálnál valami progresszívet, ami egyre több embernek tetszene, és már a buták egyedül maradnának a hülyeségükkel, figyelem nélkül, akkor lehetne azt az irányvonalat elnyomni. Az interneten (v máshol) lévő kommunikáció színvonalára nem kell panaszkodni, akkor ezt kell megérteni :D El kell fogadni, meg kell érteni, h ilyen, miért ilyen, és kész, nyomni kell egy másfajta közlési módot, formát, és h az minél jobban teret nyerjen a alantas mellett és kész. És egyébként összességében nem is lehet meghatározni, h milyen, vegyes - változó. Ahogy mondtam látni nagyon jó kommenteket, csak tisztában kell lenni vele, h ez egy szabad tér, aminek vannak előnyei, de az a kevés hátránya közül az egyik, h mindenféle sötét dolgot is felböfögnek emberek, amivel szándékosan is egymást bántják, és ezzel az ember fog találkozni. De kb. minél jobb egy poszt, blog, csatorna, videó színvonala, annál kisebb arányban talál az ember szemetet, ez se véletlen. Szóval nem lehet kijelenteni, h rossz lenne kommunikáció színvonala, meg ez egyébként is relatív, ez a valóság, ezt el kell fogadni, ha csúnya része is van, akkor is (pláne) érdemes vele szembesülni és nem elfordítani a fejünk, és egy másfajta hozzáállással "harcolni" ellene, ami nem annyit tesz, h az ő szintjükön domináljuk le őket, leereszkedünk oda, vagy elkergetjük őket a területeinkről, hanem a saját szintünkön, a méltóságunkat megtartva, közvetetten teszünk az ilyen ellen. De a ti blogotok, úgyhogy úgy csináljátok ahogy gondoljátok :D. De a világ, ahogy te is látod, nem lesz megváltoztatva, max. a blog kommentmezője lesz kicsit jobban megóvva, mint ha mindent hagynátok.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.06.01. 00:31:45

@csakjohnny: És ezért is van az ország ilyen szar helyzetben, mert csak a magabiztos hülyék járnak szavazni... Egyébként továbbra sem mondom, hogy olyan borzasztó nagy hatása van, de egyrészt ettől még én így jobban érzem magam, másrészt ami hatása van, az nekem bőven elég. (Nevezetesen, hogy nem úgy nézünk ki, mint egy politikai blog kommentszekciója, ahol 3 troll leckéztet végig mindenkit, de ha már te is megjegyezted, hogy itt milyen kis arányban tűnnek fel ilyen arcok, nem lehet, hogy van ok-okozati összefüggés? ;) )

"max. egy-két rávilágító, higgadt kérdést tudnék elképzelni"
Miért, ehhez képest mit csináltam? Rákérdeztem kétszer, hogy írja már le, hogy hol látta azt, amit hazudott és ennyi.

"Egymástól lesünk el mintákat, más azt látja, h mindenre cinikusan, fennhéjázó, gúnyos módon, a másikat fikázva kell válaszolni, akkor átveszi ezt az irányt."
Akkor tulajdonképpen mi is a baj azzal, hogy helyre vannak téve és / vagy ki vannak vágva az ilyen arcok? Ja hogy az, hogy valaki idejön nagyképűen hazudozni, az nincs hatással a színvonalra, csak az, ha én megkérdezem, hogy ezt mégis hogy képzeli? :D Ne haragudj, de ha te ezt a mélységes rosszindulatot, sötétséget és arroganciát egy ilyen bájos internetes folklór részeként képzeled el, mint ahogy lefested, és az egyetlen dolog, ami zavar benne, hogy ezek az emberek esetleg számon vannak kérve, akkor nagyon más elképzeléseink vannak a világról, és nem biztos, hogy akár minimálisan is szeretnék azonosulni a tieddel, akármennyire is alaposan érvelsz mellette...
(De ami azt illeti, pont azt szeretném, hogy egyre több ember vegye a bátorságot és oltsa le ezeket a gyökereket, hogy ne érezzék azt, hogy az ő kezükben van az irányítás.)

"Hogyha csinálnál valami progresszívet, ami egyre több embernek tetszene, és már a buták egyedül maradnának a hülyeségükkel, figyelem nélkül, akkor lehetne azt az irányvonalat elnyomni."
Mit szólnál ahhoz, ha mondjuk írnék egy rakás filmkritikát, amire jöhetnének ezek a kommentek? Ja hoppá... Ezt komolyan nem értem, csomóan mintha azt gondolnák, hogy ezek a hozzászólások csak úgy lebegnek a semmiben és nem egy poszthoz tartoznak. Mit is kéne nekem még bizonyítanom, amikor szökőévente jön egy olyan komment, amely képes relevanciában, összetettségben, mélységben felvenni a versenyt azzal a pár ezer karakterrel, amire elvileg reagál?

"a saját szintünkön, a méltóságunkat megtartva, közvetetten teszünk az ilyen ellen"
És akkor ez alatt konkrétan mit értesz? Csak mert eddig nekem pont az jött le az írásaidból, hogy ez van és inkább semmit se tegyünk, hadd garázdálkodjon szabadon mindenki.

csakjohnny 2017.06.03. 07:02:14

"És ezért is van az ország ilyen szar helyzetben, mert csak a magabiztos hülyék járnak szavazni" - bocs, de ezt nem értem, ezzel csak arra gondolok, hogy a tömegpropaganda az egy sokkal nagyobb gépezet annál, ami egészen biztosan elfogja érni a társadalom egy jelentős hányadát, mint hogy most egy-két ember függetlenként, átgondoltan szavaz ide vagy oda. Ugyanúgy azok is sokkal nagyobb méretekben, és mélyebben zajló dolgok, ami eredményezi az ilyen trollokat, vagy rosszindulatú embereket. Erre valakinek azzal van a legnagyobb hatása, h elkezd egy alternatív irányt járni, ami mérsékli a másikat, és a világ ki fog egyenlítődni, tökéletes soha nem lesz, főleg ebben a formában. Nem kell egyenként megváltani, vagy leordítani, elüldözni az embereket, mert hatástalan, az embernek max. az élete fog rámenni, annyian vannak, ráadásul inkább élvezik amit csinálsz, mert figyelmet kapnak. Az egy-két rávilágító kérdés alatt olyanokat értettem, amikor kicsit pszichológust játszik az ember, és megpróbálja őt szembesíteni, teljesen pártatlanul azzal amit csinál, elősegíteni számára a felismerést, h miért is csinálja ezeket. Te érzésem szerint nem ezt csinálod, de ez már szubjektív. A filmes blog, mint mondtam kicsit érzékeny téma, jó a blogotok, de én nem érzek benne egy olyan magvas, progresszív világszemléletet, ami vonzaná olyan szinten, az akár kevésbé intelligens embereket is, alternatíva lehetne, de azért az látszik, h itt kevesebb a troll, sztem összefüggésben van, mert egy bulvárcikk, vagy egy ilyen hergelő politikai cikk alatt sokkal szörnyűbb dolgokat lát, olvas az ember, ahogy mondtam, ha nem is egyenesen, de arányos körülbelül azzal. És szerintem inkább emiatt van, itt annyi jó kommentet, embert látok, h nem hiszem, h az arányok oda jönnének ki, mint egy 444-nél, és elvileg te se bannolsz elsőre, úgyhogy látni kb. mennyien jönnek ide, nem (szóval nem hiszem, h az aktivitásod miatt, vagy csak abban a formában és olyan részben, amire utaltam a végén is). Ami baj van azzal, h helyre vannak téve, ki vannak vágva, h pont a mintákról beszéltem, és ez nem az a minta, ami a követendő alternatíva lenne, hanem itt lesüllyedünk hozzájuk. Nem csak, én azt gondolom, h az internet, meg a világ egy remek tükörkép, amivel szembesülni kell, nem megbotránkozni felette, idegesekedni rajta, vagy cenzúrázni, nem bájos, de fontos. A kommentszekció szerintem nincs hatással egy blog színvonalára, ezért nem baj (nekem), mert ezt egy más fajta játszótérként értelmezem. De amikor a blogírók kezdenek oda lesüllyedni, és az aktivitásuk egy része az ottani emberek leordításában merül ki, az már inkább vet egy olyan fényt a blogra, ami nem épp jó. Egy filmesnek se kell leüvölteni azt aki ordenáré módon fikázza a filmjét, vagy szerinted ő neki is hatásos lenne, ha ezt csinálná? Ő a világra akar hatást mérni, azzal, h alkot, nem egy-egy emberre, akikkel egy pszichológusnak kéne foglalkozni. Nem tudom miért látsz ekkora fantáziát, lehetőséget, abban, h az emberek merjék felvenni a kesztyűt, a rosszindulatú, alpári kommentelőkkel szemben, ez az net, eddig szted voltak akik nem "mertek" visszaszólni nekik? Ez az amit máshogy látunk, és addig nem is lesz egyező a véleményünk, de ez nem baj, csak leírtam ahogy gondolom a dolgokat, beszélgettünk egy jót, mindig hasznos ha két más álláspont világítódik meg egy témával kapcsolatban, de ezt nem kell magyarázni nektek, mert ti is tudjátok, látom.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.06.04. 23:16:55

@csakjohnny: " bocs, de ezt nem értem, ezzel csak arra gondolok, hogy a tömegpropaganda az egy sokkal nagyobb gépezet annál, ami egészen biztosan elfogja érni a társadalom egy jelentős hányadát, mint hogy most egy-két ember függetlenként, átgondoltan szavaz ide vagy oda"
Nem akartam ennyire lemenni társadalomfilozófiába, de arra gondolok, hogy a hülyéknek meg sem fordul a fejében, hogy haszontalan, amit csinálnak, ők akkor is behúzzák az x-et, ha egyedül vannak, közben meg lehet, hogy hozzád hasonlóan kétmillióan teszik szét a karjukat, hogy úgysincs értelme. Pl. Magyarországon a választópolgárok kb. 30%-a szavazott a jelenlegi kormányzó pártra, ez messze nem a többség, csak ezzel mondjuk szemben áll 40%, aki meg el sem megy szavazni. Szóval amit ebből ki akarok hozni, hogy a tehetetlenség szerintem nagyrészt az önként vállalt passzivitás eredménye is.

"Te érzésem szerint nem ezt csinálod, de ez már szubjektív"
Na ez az, amivel nem tudok mit kezdeni. :D Tényleg nem tudom mit lehetne pszichologizálni azon, hogy valaki leír egy hazugságot, én meg megkérdezem, hogy mire alapozza, ennél egyszerűbb reakció erre nagyon nincs.

"De amikor a blogírók kezdenek oda lesüllyedni, és az aktivitásuk egy része az ottani emberek leordításában merül ki, az már inkább vet egy olyan fényt a blogra, ami nem épp jó. Egy filmesnek se kell leüvölteni azt aki ordenáré módon fikázza a filmjét, vagy szerinted ő neki is hatásos lenne, ha ezt csinálná?"
Még mindig az a kérdésem, hogy mi a másik választásom? Mert jelen állás szerint az, hogy békén hagyom és akkor az vet rossz fényt rám, amit mondjuk a fenti illető gátlástalanul összehazudik. Őszintén szólva ha már úgyis valami rossz fényt vet rám, ne olyan vessen, ami még csak nem is igaz, hanem olyan, amit őszintén képviselek.
Filmkészítői vonalon akkor érezném igazán találónak az analógiád, ha én most végigtúrnám a netet, hogy hol írtak rólam valami negatívat és odamennék mindenkihez külön. De ezt én sem csinálom, én csak azzal foglalkozom, aki külön idejön, azaz ami személyesen nekem van címezve.
Írtam, hogy egyrészt én mindenkit megtisztelek a válasszal, másrészt számomra valamilyen szinten beismeréssel ér fel elsunnyogni, amikor neked szegeznek valami ilyet. Ha leírok valamit egy posztban, de nem vagyok hajlandó kiállni érte az első keményebb beszólás láttán, mégis mennyit ér az, amit leírtam? Inkább vessen rossz fényt rám az, hogy hajlandó vagyok harcba szállni érte, mint vessen rossz fényt a gondolataimra az, hogy nem vállalom fel őket határozottan.

"Nem tudom miért látsz ekkora fantáziát, lehetőséget, abban, h az emberek merjék felvenni a kesztyűt, a rosszindulatú, alpári kommentelőkkel szemben, ez az net, eddig szted voltak akik nem "mertek" visszaszólni nekik? "
Ó, én nagyon sokat látok, most maradjunk csak a filmbloggereknél, volt már olyan nem is egy, aki a hátamat veregette, mert nála leoltottam valakit, akit ő baromira utál, de ugye ő ezt a konfliktust véletlenül sem vállalná fel... Amivel alapvetően még csak nem is az a bajom, amit előzőleg leírtam, hogy gyávaság és ezzel a troll kezébe kerül a hatalom, hanem az, hogy ebből végeredményben az születik, hogy mindenki szépen elmegy a saját elvbarátaihoz simogattatni magát, hogy ő mekkora okos és a másik mekkora hülye, ahelyett, hogy ezt egymással lejátszanánk (még ha olyan színvonalon is, amilyenen). Lehet, hogy lesüllyedés ezeket lejátszani, de én mindig is többre tartottam valakit, aki hajlandó bepiszkolni a kezét, mint egy olyat, aki visszavonul az elefántcsonttornyába saját felsőbbrendűsége tudatában. Szerintem az semennyivel sem jobb a trolloknál, aki annyira hisz a saját igazában, hogy még minimálisan sem hajlandó megméretni egy vitában. (És ezért például pont én is örülök, hogy vetted és még veszed a fáradságot, hogy ezeket leírd és válaszolj nekem.)
süti beállítások módosítása