
Hajdu Szabolcs filmje eszközeiben és motívumaiban klasszikus európai művészfilmes hagyományokat tükröz, egyszerű, földhözragadt képi világ, a szereplőket sokszor csak megfigyelőként követő kamera, de a realitás határán egy-egy álomkép erejéig néha azért átlépő események. Azonban a Fehér tenyér fókusza nem is egy szokatlan hangvételre, hanem az általa elmesélt történetre helyeződik: hogy a rendező testvére által alakított Dongó Miklós milyen viszontagságokon megy át gyereksportolóként, és ez hogyan határozza meg személyiségét és későbbi karrierjét felnőttként. Hajdu lecsupaszított, naturalisztikus képei jól adják vissza a valószínűleg azóta is teljes mértékben létező edzésmódszerek kegyetlenségét, ennek a világnak az álszentségét, és hogy ezeket a sebeket Dongó hogyan viszi tovább felnőttkorába is. Ez utóbbihoz a kapcsolatot a több idősík között ugráló narratíva teremti meg, amely ugyan nem igyekszik módszeresen összekötni a különböző időszakok egyező motívumait, de éppen eléggé releváns ponton vált ahhoz, hogy az évtizedes különbséggel lejátszódó események reflektálhassanak egymásra.

Hajdu alkotása tehát elsődlegesen nem történetként, hanem filmként nem teljesíti a célját: hiába érdemelt ez a sors nagyvásznas feldolgozást (minden bizonnyal végül ezért is vált a 2000-es évek haldokló magyar filmgyártásának ékkövévé), a tiszteletadáson kívül nem tudott semmit megvalósítani abból, ami egy mozgókép feladata lenne. Nem hozta közelebb hozzánk Dongó Miklós figuráját, az ő küzdelmeit, és azok sajátos feldolgozását, és ha kifut a díjak és az ünneplés emléke, csendesen elfoglalja a helyét a filmvilág elfeledett darabjai között.
7/10
A Fehér tenyér teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán