
A film sztorija ugyanis lényegében annyi, hogy a hangszálműtéten átesett énekesnő Marianne (Tilda Swinton), illetve dokumentumfilmes barátja, Paul (Matthias Schoenaerts) egy dél-olasz szigeten múlatják nyarukat, amikor is csatlakozik hozzájuk a nő nagydumás exe és producere, Harry (Ralph Fiennes), illetve az ő nevelt lánya (Dakota Johnson). Hiába a gyönyörű táj és a gondtalan gazdagság, Harry és Marianne közös múltja, illetve a férfi exhibicionista stílusa pedig gondoskodik arról, hogy a nyaralás önfeledt pihenés helyett egy egyre kellemetlenebb és ellentétektől terhes élmény legyen - mert miért is tudna néhány sztár egymás társaságban értelmes emberek módjára viselkedni.

Ha nem ebben a megközelítésben adná elő magát, az A Bigger Splash sokkal több is lehetne: Luca Guadagnino szinte észrevétlenül, remek színészei rezdüléseire támaszkodva fokozza a karakterek között húzódó feszültségeket, szokatlan vágásai és közelijei, illetve zeneválasztásai pedig újra és újra megragadják a vakációzók tespedését nézve könnyedén elkalandozó figyelmünket. Stílusában az az igazán remek, hogy miközben a főbb fordulópontok előzetesen is teljesen nyilvánvalók, ő olyannyira vonakodik sejtetni őket, hogy kénytelenek vagyunk sokkal mélyebbre ásni a figurákban és az ő kapcsolatukban, ebben pedig időként olyan olvasatokat is találni, amelyek túlmutatnak a történet síkegyszerű paneljein.
Ez a túlmutatás azonban rettentően nehéz, amikor a mű gondolatai a fürdőruhás testeket erotikusan pásztázó kamerával együtt újra és újra a szexuális túlfűtöttségre, a kiüresedett csillogásra, és a felső tízezer embertelenségének művészi közhelyeire kanyarodnak vissza. Guadagnino bravúrja pedig kimerül abban, hogy a látványos semmitmondás mögül időnként még így is fuldokolva felkiabál egy sokkal izgalmasabb alkotás.
7/10
Az A Bigger Splash teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán