
Egy vitorlázni induló társaságot követünk, akik Miamiból indulva vágnak neki a tengernek, csakhogy hamarosan egy semmiből jött vihar elpusztítja hajójukat. Szerencséjükre a segítségre nem kell sokáig várni: egy hatalmas óceánjáró tűnik fel előttük, amelyre rögtön fel is kapaszkodnak. Csakhogy a hajón nem találnak senkit, mindössze a hátborzongató üresség, néhány zavarba ejtő zaj és jel fogadja őket. Azonban az események még rémisztőbb fordulatot vesznek, amikor a főhősünkké avanzsáló Jess (Mellisa George) szeme láttára elkezdenek hullani a barátai, ő pedig a gyilkossal szembenézve azt a tanácsot kapja, hogy meg kell ölnie mindenkit társai közül, ha ki szeretne jutni a körülötte kialakuló időhurokból.

Aki tehát egy Primer-féle, körülményesen, de végeredményben logikusan kimatekozható koncepcióra vágyik, az csalódni fog, ugyanakkor a Triangle hatásmechanizmusa viszonylag egyszerű: amíg több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol, oda fog szegezni minket a vászonra. Ettől függetlenül aki kicsit is figyelemmel követte a hasonló darabokat, az a második felvonás során jó néhányszor megsejtheti a fordulatokat (mintha még egy konkrét tisztelgést is látnánk az Időbűnök előtt), de annyira magával ragadó a film ritmusa, hogy egy-egy ilyen félresikerültebb pillanaton is könnyebb átlendülni. Az első fél óra ugyanis hiába hiteti el, hogy egy visszafogott kamaradrámában lesz részünk, nagyon hamar villámtempóban kezdenek sorakozni előttünk a rejtélyek és kezd nőni a feszültség. Christopher Smith író-rendező mértani pontossággal fűzi fel művét a klasszikus forgatókönyves szerkezetre, remekül adagolva az izgalmakat. Egyedül a főszereplő kissé hevenyészetten kialakuló drámája érkezik későn, amely éppen a film misztikuma miatt kap kevesebb figyelmet, és valószínűleg lényegesen nagyobb katarzist tudott volna okozni, ha több hangsúlyt kap korábban is.
Ezzel együtt is remekül működik azonban a Triangle, amely nyugodtan nevezhető az időhurkos mozik egyik csúcsteljesítményének. Elsősorban azért, mert bár látszólag nincs benne rendszer, valójában ez is csak része annak a koncepciónak, hogy ne elődei elképzeléseit visszhangozza. És elnézve, hogy a nyomában több olyan alkotás is érkezett, amely ugyanezekkel a gondolatkísérletekkel játszott el (Coherence, Hurok), méltán mondható, hogy egy új irányt jelölt ki a műfajban.
8,5/10
A Háromszög teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán