
Chris Kenner (Dolph Lundgren) Japánban nőtt fel, a szüleit pedig egy jakuza gyilkolta meg, amikor ő még kisfiú volt. Zsaru lett belőle, nem éppen könnyű eset, sorozatban fogyasztja a társakat, ezért nincs oda a boldogságtól, amikor Johnny Murata (Brandon Lee) személyében megérkezik a következő partnere. Azonban a sima nyomozásnak induló ügy elfajul, ugyanis kiderül, hogy a gyanúsított, Yoshida (Cary- Hiroyuki Tagawa) a szülei gyilkosa...
Nem vitték túlzásba a forgatókönyvet az alkotók, de gondolom, ezzel senkit sem lepek meg, hiszen itt az akció volt a lényeg, és a két főszereplő zsaru közötti szájkarate. A tragikusan fiatalon elhunyt Brandon Lee (aki A hollóval írta be magát a filmtörténelembe) igencsak másodhegedűs szerepre lett kárhoztatva Dolph Lundgren mellett, de ez láthatóan egyáltalán nem zavarta, és tolta ő is az akciót rendesen. Nemcsak a film legzavarbaejtőbb mondata jutott neki (az övé volt a megtiszteltetés, hogy egy igencsak dicsérő jelzőt eresszen meg a szőke óriás férfiasságára), azért a számára rendelkezésére álló játékidőben megmutatta, méltó a papája nevére. Kőkemény akciók sorozata várja a nézőt, egy ritka jó főgonosszal, és nem kevés meztelenség (nemcsak Tia Carrere dobta le a textilt, hanem Lundgren is, ami nem túl megszokott tőle, vagyis nemcsak az uraknak volt min legeltetnie a szemét, hanem nekünk lányoknak is).
Rendkívül jó húzás volt, hogy csavartak egy kicsit karaktereken az alkotók, nem Brandon Lee volt teljesen képben a japán szokásokban és harcművészetekben, hanem a svéd titán, aki természetesen kapott egy megmenteni és ágyba dönteni való lányt is maga mellé. Alapjáraton most egy feminista szózatnak kellene következnie, hogy a nőket akkoriban csak szexuális tárgyként kezelték a filmekben, de az az igazság, hogy engem ez ebben az alkotásban egyáltalán nem zavart. A jakuzák vezére brutális, kegyetlen, és rendkívül jól bánik a karddal is, a műfajban kiemelkedően emlékezetesre sikeredett a karaktere. Mivel egysorosokon túl nem tengett túl a szöveg a filmben, bőségesen maradt idők a dögös akciókra, tisztességesen aprította a rosszfiúkat a zsarupáros. Az erotika sem maradt ki a filmből, bár az ágyjelenetbe Lundgren annyi érzelmet és arcjátékot vitt bele, mint amennyit mindenbe szokott, tehát nem zavarta meg az események sodrát..

Dolph Lundgren soha nem lett igazán A-listás akciósztár, hiába volt meg hozzá minden külső adottsága, a karizma hiányzott belőle, ennek ellenére nem okoz csalódást, ha tudjuk, hogy mit várhatunk tőle. Most is hozta a kötelezőt, hiteles volt a főszerepben, és ennyi ebben az esetben elégnek bizonyult. Brandon Lee telitalálat volt a partnereként, kellőképpen lazára vette a figurát. Tia Carrere szép volt, Tagawa emlékezetes alakítást nyújtott.
Messze van ez az alkotás attól, hogy remekmű legyen, mégis kár lenne kihagyni az életünkből. Nem kapunk mást, mint egy jó kis akciófilmet, de ennél több nem is kell. Nem kell mindig a szívet-lelket rázó dráma, időnként szükségünk van arra, hogy kikapcsoljuk az agyunkat, és csak hagyjuk, hogy átáramoljon rajtunk egy dögös B-film, nos, ilyenkor tökéletes választás ez a már nem éppen hamvasan fiatal mozi.
6/10
A Leszámolás Kis-Tokióban teljes adatlapja a Magyar Filmes Adatbázis (Mafab) oldalán.