
Adott egy áldatlan állapotban lévő Srí Lanka, melyben polgárháború dúl. Egy helyi férfi (Jesuthasan Antonythasan), egy nő (Kalieaswari Srinivasan) meg egy kislány (Claudine Vinasithamby) ad hoc felveszik egy család személyazonosságát, és hamis papírokkal becsempésztetik őket a békésnek tűnő Franciaországba. Itt pedig meg kell tanulniuk boldogulni a gettóban nyelv- és szaktudás nélkül, úgy hogy egyáltalán nem ismerik egymást és minden szerettük halott, miközben a HMCS francia Edward Norton (Vincent Rottiers) egyre pipább rájuk.
Nem is rossz alapötlet, mi? Ebből azért ki lehetne hozni valami ütőset. A hangsúly a feltételes módon van, ugyanis ez a film annyira középszerű, hogy már-már meghökkentő. Pláne úgy, hogy a hasonlóan nyers mozik specialistája, Jacques Audiard jegyzi a forgatókönyvet és a rendezést is. Fel nem fogom, hogy a lenyűgöző Rozsda és Csont után, hogy lehet elégedett ezzel.

Az egyetlen dolog, amivel próbálkoztak az a katonai szál, ami egyrészt túl későn jön be a képbe (itt is tetten érhető a történetszálak rosszul kimérése), másrészt egyetlen jelenetben mutatja meg magát igazán, ami a rossz kameramozgás és koreográfia miatt inkább segalian komikus, mintsem katartikus. Az ultragiccses utolsó jelenet meg szót sem érdemel. A negédeskedést már kiprivatizálta magának Hollywood, ne majmolják az európai filmek is őket, ha kérhetném.
6/10
A Dheepan - Egy menekült története teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán