
Amely nem tesz mást, mint a hirosimai atomcsapás krónikáját mutatja be egy kisfiú szemén keresztül, aki (talán kissé túlzó módon is) megjárja a katasztrófa összes helyszínét és stációját. Kezdve a háborús nélkülözések okozta szenvedésektől és a bombázóktól való mindennapos rettegéstől a bomba robbanásán át egészen a kínkeserves túlélésig egyetlen részletről sem maradunk le, szó szerint és átvitt értelemben sem.

Tele van tehát intelligens motívumokkal a történet, de ezeket rendre éretlen, már-már képregényes módra leegyszerűsített megoldásokkal sikerül megjeleníteni mind vizuálisan, mind elbeszélésmódban. Ez vonatkozik például a dinamikát nélkülöző rajzolásra (ami a szájmozgások rendszeres aszinkronjával egyenesen komikus tud lenni néha), de az egyes gondolatok kifejezetten szekvenciális, gyakorlatilag egymástól független összefűzésére. Az alkotás mintha rengeteg 3-4 perces minisztoriból állna, amelyek hangulatban és témában is élesen elkülönülnek, és meglehetős korlátozottsággal épülnek csak egymásra.
Így éppenséggel úgy tűnik, a Mezítlábas Gen számos gondolata nem erősíti és kiegészíti, hanem versengve folyamatosan elvonja a figyelmet egymásról. Amikor pedig a háborús coming-of-age mozi apokaliptikus katasztrófafilmbe csap át, inkább zavarba ejt, mint megdöbbent. Ettől függetlenül vannak bőven erős pillanatai a mozinak, de ezek tényleg csak pillanatok és nem egy egységes filmélmény.
7/10
A Mezítlábas Gen teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán