
Dalton (Patrick Swayze) első osztályú munkát végez kidobóemberként, ezért jó pénzért szerződtetik egy teljesen lepukkant szórakoztató intézmény reputációjának helyrepofozására. Neki is kezd a rendcsinálásnak, amelynek köszönhetően sikeresen szembekerül a város keresztapájával, Brad Wesley-vel (Ben Gazzara). Egy jó barátja, Wade Garrett (Sam Elliott) a segítségére siet, és a szerelem is rátalál, de az események véresen elfajulnak...
Egyetlen mentsége van a filmnek: a 80-as években tényleg ez a stílus volt a menő. Jött egy kemény csávó, helyretette a helyi menő csávók fejét, ágyba döntötte a legszebb lányt, és látványosan szétrúgta a főgonosz hátsó felét. Ha ilyen szemmel nézzük, az alkotás hozta a szintet, más kérdés, hogy mára már erősen fogott rajta az idő, elsősorban a főszereplő miatt érdemes megnézni. Mert hiába játszotta erősen túl Swayze a szerepét, egyrészt nagyon jól nézett ki, másrészt pedig nagyon jól állt neki ez a karakter. Ben Gazzara pedig volt olyan jó színész, hogy méltó ellenfél volt, így a mára már komikusnak ható akciójelenetek ellenére is jól lehet szórakozni a filmen, egyszeri megtekintésre tökéletesen alkalmas még ma is.
A történet nem sok szót érdemel, faék egyszerűséggel haladnak előre az események. A karakterek viszont erősen túlírásra kerültek, ami ezzel a műfajjal nem igazán passzolt össze. Mert ugyebár van nekünk egy kidobóemberünk, aki egyébként egyetemet végzett filozófia szakon, józan és egészséges életet él, sokat olvas. Amúgy pedig az a munkája, hogy embereket ver laposra, ha a helyzet úgy kívánja. Viszont van stílusa, amellyel természetesen nevet tudott szerezni magának a szakmájában. Ne firtassuk, hogy ez mennyire életszerű, ez csak egy film! A főgonosz viszont vegytisztán rossz ember, terrorizálja a lakosokat, és természetesen abba a nőbe szerelmes, akivel Dalton összejön. A szép szőke doktornő főleg azért van jelen a történetben, hogy egy jót khm, táncoljon a főszereplővel (nem kicsit Dirty Dancig utánérzéssel, de hát ezt zabálta a nép akkoriban, akkor ezt kapta!). Még jó, hogy Garrett elég érdekes figurára sikeredett, nagyon ráfért erre a nem kicsit felemás filmre az ő extrém alakja.
Női szemmel nézve többször feminista roham közeli állapotba lehet kerülni a film megtekintése során (főleg a sztriptíz környékén), de szerencsére éppen eleget legeltethetjük a szemünket Swayze nem megvetendő izmain, úgyhogy éljen az egyenjogúság, és hagyjuk a témát. A zene nem az én műfajom, de tökéletesen illik a film hangulatához. Hosszan lehetne sorolni a hibákat (rémes szöveg, túljátszott akciók, tökéletesen kiszámítható történet és karakterek stb), de tényleg nem érdemes ezzel foglalkozni, akinek bejönnek a 80-as évek kliséi, az nagyon jól fog szórakozni rajta, akinek nem, az úgysem fogja végignézni. Igazi időutazás a film, amelyben tényleg semmi igazán extra sincs, főleg ennyi év távlatából.

Erősen javallott rákészülni a filmre, ha ki tudjuk kapcsolni a kritikus énünket és ráhangolódunk a 80-as évekre, remekül fogunk szórakozni rajta, hogy aztán gyorsan el is felejtsük a látottakat. Egyáltalán nem maradandó alkotásról van szó, de egyszeri kikapcsolódásnak megteszi. Patrick Swayze rajongóknak kötelező darab, a többiek csak akkor fogjanak hozzá a megtekintéséhez, ha szeretnek nosztalgiázni.
Közepes akciófilm a 80-as évekből, amelyet Patrick Swayze és Sam Elliott miatt érdemes egyszer megnézni!
6/10
Az Országúti diszkó teljes adatlapja a Magyar Filmes Adatbázis (Mafab) oldalán.