Azt gondolná az ember, a művészhorror valami olyan kategória, amit a hozzám hasonló ökör bloggerek sütnek el szánalmas humorizálásukban. Azonban most bizonyítékot nyertem arra, hogy ez a kategória tényleg létezik, még akkor is, ha a szóban forgó darab igazából se nem horror, se nem art film, hanem tulajdonképpen a kettő között lebegő semmi.
Elias és Lukas (Elias és Lukas Schwarz) otthon édesanyjuk (Susanne Wuest) hazatértére várnak, aki az elmúlt hetek során egy komoly arcrekonstrukciós műtéten esett át. Azonban a fején folyamatosan kötést viselő nőről nem akarják elhinni, hogy az anyjuk, viszonyuk csak egyre rosszabb lesz, ahogy engedetlensgükkel egyre jobban magukra haragítják mamájukat. De a két srác megingathatatlan, és úgy néz ki, bármit megtennének azért, hogy a házukban élő nő helyett régi anyjukat lássák viszont.

Így többször érezni azt, hogy a cselekmény egy helyben téblábol (már csak azért is, mert vannak egyébként is felesleges jelenetek), és igazán csak a középponti fordulat után kapja el a fonalat, ekkor viszont már tipikusan elkésett ahhoz, hogy egy valódi csúcspontot fel tudjon építeni. Viszont még így is egy kifejezetten megdöbbentő és elemi erejű élménnyel szolgál ez az 50 perc, felvillantva a zsenialitás szikráját. Azonban a nagyon is hasonló témát feldolgozó The Babadookkal ellentétben itt a metafora nem jön ki, az üzenet és a film kiindulópontjai nem világosak, mint ahogy a történet fókusza is nem ritkán elkalandozik.
Innentől kezdve az már tényleg csak hab a tortán, hogy horrornak kifejezetten ingerszegény, egy komoly drámához vagy egy klasszikus art filmhez képest viszont túlságosan is egyszerű eszközökkel operál a mű. Mindenesetre én a két szék között a padlóra jelenség ellenére is pozitívan éltem meg, és egy alapvetően egyedi, kellemesen kellemetlen filmként tudom ajánlani ezt a produkciót.
7,5/10