A magyar filmgyártásról nincs határozott álláspontom, rendszeresen belebotlok jó és rossz alkotásokba egyaránt. Most viszont két gyengébb színvonalú produkcióról teszek említést pár mondat erejéig.
Defekt
A Defekt tipikusan az a rosszul öregedő film. Simán el tudom róla képzelni, hogy a maga szocialista idejében még remekül működött. Már csak azért is így gondolom, mert sokan "a magyar Psycho-ként" tekintenek rá. Vannak elvitathatatlan érdemei, úgy mint a fényképezés, az alaptörténet vagy a néha előbukkanó feszültségteremtés, de elég lapos összességében. Pedig alig több az egész, mint egy óra, az egésznek viszont olyan hatása van, mintha valamelyik tévésorozat egy hosszabb epizódját nézném. Mai, modern szemmel ránézve egy-két megoldás elég nevetségesnek tűnhet. Látom a benne rejlő potenciált, de az az igazság, hogy 2014-ben megtekintve nem hiszem, hogy ugyanaz a hatása, mint az elkészültekor. Fazekas Lajos műve abszolút nézhető, de nem mernék rá megesküdni, hogy mindenkinek tetszeni fog.
Vespa
Nem szaporítom a szót: a Vespa az egyik legrosszabb film, amit életemben láttam. Innen is csókoltatom Groó Diána rendezőt, aki egy olyan hazug, a magyar normarendszert szemérmetlenül szembeköpő szemetet alkotott meg. Nem csak azzal van baj, hogy elferdíti az igazságot és a racionális gondolkodást mellőző, hatásvadász elemekkel próbál meg drámai hatást elérni, de az is elég sajnálatos dolog, hogy ez a film szerepelt a nemzetközi porondon is. A filmfesztiválok külföldi látogatói pedig elégedetten, de mégis sokkolva konstatálják, hogy milyen nyers és kegyetlen ez a magyar valóság. Ha nem ennyire elfogultan állnak hozzá a témához az alkotók, akkor egy nagyon erős mozi is kikeredhetett volna ebből, de ehelyett a stáb csak végletekben volt hajlandó gondolkodni. Ráadásul technikai szempontból is elégtelenre vizsgázik a Vespa. Tudom, hogy a költségvetés nem túl nagy, de nem hiszem el, hogy 2010-ben nem lehet egy olyan filmet csinálni, ahol lehet látni és hallani a történteket. Ezer sebből vérző "alkotás" ez, senki se nézze meg!