Hannibal Lecter napok : Az embervadász (1986)
2012. október 08. írta: FroG

Hannibal Lecter napok : Az embervadász (1986)

http://3.bp.blogspot.com/_tPZzR7EpIjg/TUhc2QGJ2yI/AAAAAAAAAhk/HcfhFlvr_z4/s1600/dolarhyde.jpgHannibal Lecter filmográfiájából sokan kifelejtik Az embervadász című művet, amelyet nem kisebb rendező, mint az akciókirály Michael Mann varázsolt vászonra. A film Thomas Harris Vörös sárkányán alapul, de sajnos még így is a Lecter-kultusz egyik leggyengébb darabja.

Egy elmebeteg sorozatgyilkos Hold keltekor szedi áldozatait. A rendőrség és az FBI tehetetlen, a tettes ugyanis egy nyomot sem hagy maga után a helyszíneket. Jack Crowford (Dennis Farina) régi nyomozóját, Will Grahamet (William L. Petersen) kéri fel, hogy segítsen nyomra keríteni az elkövetőt. Azonban hamarosan kénytelenek belátni, hogy a szakértelmük kevés ehhez; kényszerűek Dr. Hannibal Lecktorhoz (?) (Brian Cox) fordulni, hogy vázolja fel a Fogtündér jellemrajzát.

Mint már korábban említettem, Az embervadászt Michael Mann rendezte, aki ezelőtt a film előtt is letett pár igazán elismert darabot az asztalra. Ezen tények miatt álltam igazán tanácstalanul, mert ezesetben igencsak melléfogott az amerikai direktor. Na nem arról van szó, hogy a film rossz lenne, csak a lehetőségeit körülbelül félig sikerül kihasználnia, hiszen a hangulat elemei, valamint a karaktervázlatok is csak félgőzön pörögnek.

http://2.bp.blogspot.com/-GpNUQZgazfg/TqGHIWEN3QI/AAAAAAAABhY/mZZ4J7Lc2to/s1600/manhunter.jpgPedig a lehetőségek adottak voltak, hisz A vörös sárkány egy nagyszerű, agyafúrt és rendkívül jól kidolgozott regény, két részletesen megírt sorozatgyilkos jellemmel. Mannéknak azonban a Fogtündért és Lecktert (Lecktor...) is sikerült lebutítaniuk, előbbi elmélkedései üresen hangoznak, utóbbi meg inkább csak ripacskodik, bár ez leginkább Tom Noonan számlájára írandó, aki itt nem tudta kamatoztatni az amúgy nagyszerű színészi tehetségét.

A korábban említett feszültség teljes hiánya tette számomra taccsra a produkciót, mert főhősünk hiába szimpatikus, én valamiért még sem tudtam szorítani neki, a fő gonosz (aki amúgy szerintem túl sokat szerepel) pedig nem volt annyira agyafúrt, hogy minden kis apró nyomát nagyítóval kelljen keresni.

Összességében tehát Az embervadász nem rossz film, ellenben rendkívül felületes. Főként a krimi rajongóknak ajánlom, vagy azoknak, akiknek van felesleges 2 órájuk egy tisztességes iparosmunkára.

6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr984819417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fausto. 2012.10.08. 01:26:26

Már a cikksorozatot felütő posztnál is szerettem volna hozzászólni, csak telóról nem akart kerülni.

Én nagyon kedvelem Mann-t, az egyik kedvenc direktorom, de az Embervadásznál szerintem csak jobb filmje van, legalábbis amit eddig én láttam tőle. Elnagyolt, feszültségmentes, ráadásul a folytatások szempontjából több szempontból is szerencsétlen: Lecterre az összes Hannibal film, magára az egészre pedig a kiváló Vörös sárkány árnyéka vetül.

A film legjobb pontja a hamisítatlan éjtíz muzsika, ami néhol felcsendül benne: www.youtube.com/watch?v=elf0S0FOm1s , egyébként Pink Floyd feldolgozás.

Szóval, ha Hannibal, akkor Bárányok hallgatnak, Vörös sárkány, és talán a Hannibal, ha pedig Mann, akkor Szemtől szemben, Bennfentes, Collateral. Az Embervadászt mindkét szempontból felejthetőnek találom, én ötössel "jutalmaztam".

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.08. 10:11:49

de az a tetoválás, az a tetoválás bitang jó.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2012.10.08. 17:18:00

@doggfather: Szerintem a Vörös sárkányban sokkal ütősebb tetkó van :).

srank 2013.11.24. 01:04:48

érdekes a pontozásod, erre a borzalomra 6-ot adtál a vörössárkányra meg 7-et ?
ha az embervadászt csiszolatlan gyémántnak vesszük az értéke 3, de amikor sok-sok karátosra csiszolva a kirakatban vörössárkány néven az árcédulán 9 szerepel, akkor nem vagyok egy cseppet sem túlzó ...
süti beállítások módosítása