
Mindkét műben adott egy nem túl népes, azonban valamilyen katonai bázis közelében elhelyezkedő település (a Másnapban ezt a szerepet egy kansasi kisváros, a Threadsben pedig Sheffield játssza), amely így a szovjetek nukleáris csapásának egyik fő célpontjává válik. Mindkét esetben egy eredetileg jelentéktelennek induló, azonban fokozatosan totális atomháborúvá eszkalálódó szovjet-amerikai konfliktust láthatunk, amely mindkét oldalról az ellenség szinte teljes megsemmisítésével ér véget. A két alkotás pedig gyakorlatilag nem szól másról, mint hogy bemutassa ezt az atomcsapást, és annak következményeit.

A britek viszont mintha már tanultak volna ebből, amikor belevágtak a Threadsbe. A történetvezetés elve hasonló, itt azonban relatíve kevés szereplőt láthatunk (illetve néhányat csak addig használnak, amíg ez a katasztrófa különböző stációinak bemutatásához szükséges), és a film nem fél adatokat, kulcsinformációkat elnarrálni vagy kiírni a képernyőre. Ugyanis a produkció elképesztően alapos, de nemcsak az atomtámadás-szcenárió és a kormányzati intézkedések leírásában (és hosszában: egy nap helyett több, mint egy évtizedet ölel fel), de karaktereiben, sőt, minden egyes kompozíciójában és kellékében is. Mondhatni, a Threads egy profi oktatófilm, amelybe beleszőttek néhány apró karakterívet, azonban ez a szikár, szenvtelen elbeszélésmód változtatja igazán zsigeri erejűvé a látottakat.
Legyen bár elképesztően letaglózó (és kategóriákkal jobb a Másnapnál) utóbbi sem egy egészen egy céltudatos, sodró lendületű darab, és éppen ezért számomra ha csak egy orrhossznyival is, de a Testament jár az élen a témában. Így a Másnapot könnyű lesz elfelednem, a Threadset viszont csak szeretném elfelejteni, de még egy jó ideig kísérteni fog.
A Másnap teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán
A Threads teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán