Dungeons and Dragons kezdőkészlet – Unboxing
2020. szeptember 21. írta: P.A. Doorman

Dungeons and Dragons kezdőkészlet – Unboxing

Kapu a fantázia világára!

d_s.jpg

Az egész valahol a főiskolán kezdődött. Egy elsős hallgató előállt az ötlettel, hogy csináljunk szerepjáték klubbot. Akkor, bevallom, el sem tudtam képzelni, hogy mire gondol. Termetes szabálykönyvekkel és karakterlapokkal egy októberi délutánon bevettük magunkat az egyik tanulószobába és elkezdtük a kalandozást Ynev csodálatos világában. Ez volt az első alkalom, hogy kapcsolatba kerültem a szerepjáték világával és sokáig be is értem ennyivel. Pár alkalmat játszottunk, aztán én megmaradtam a M.A.G.U.S irodalmi oldalánál. Ekkor még szinte semmit sem tudtam a D&D rendszeréről, annyi azért világos volt, hogy ez is egy RPG rendszer, mely régebbi és ősibb minden magyar szerepjátéknál. Pár évvel később a feleségem egyik kedvenc sorozatában, az Agymenőkben elkezdtek játszani a srácok a Dungeons and Dragons-sal. Párom kérdésén felindulva kicsit utánanéztem, hogy mi is ez pontosan. Hamar rátaláltam a magyar nyelven is elérhető D&D 3.E kiadásra. Közben előkerült a régi egyetemi kalandmesterem és szépen a M.A.G.U.S rendszere is visszaszivárgott az életembe és köszöni szépen a két világ szépen megfért egymás mellett. Azóta újra jártam Erion városában vagy éppen a messzi észak államaiban. De emellett felfedeztem Faerün világát és pár rövid kaland erejéig még Dark Sun világában is kalandoztam. Ez jól is van így, de mindig is nagy fájdalmam volt, hogy a sokat dicsért 5.E rendszer kimaradt kalandor életemből. Ennek egyetlen oka a hiányos angoltudásom volt. De ez a probléma a mai napon megoldódott, no de nem azért, mert kellő nyelvismeretre tettem szert, hanem mert a húsz éve kiadott 3. kiadás óta most először hivatalos fordításként új D&D kiadvány érkezett, ráadásul egy kezdőkészlet formájában.

Az új rendszer első kiadványa nem titkoltan a kezdő vagy éppen a rendszerrel ismerkedő játékosoknak szánt „beetetés”. De biztos vagyok benne, hogy az igazi hardcore rajongók is beszerzik majd ezt az igazán dekoratív készletet. Ha másért nem azért, hogy meglegyen. Egy strapabíró kartondobozban érkezett a várva várt küldemény és bizony tényleg nagyon vártam már ezt a csomagot. Hiszen már május közepén megrendeltem. A csomagot felbontva egy buborék csomagolásba tekert csoda várt rám. A készletet rejtő díszdobozt még egy vékony fóliaréteg is védte, az a fajta, amelyet jólesik kibontani. A kezdőkészlet doboza igazán dekoratív. Nevéhez híven, az előlapján egy hatalmas sárkánnyal. A hátoldalon egy pársoros kedvcsinálóval és egy igazán hangulatos, a készletet ábrázoló képpel. A kezdő szett tartalmaz egy 32 oldalas szabálykönyvet, egy 64 oldalas kalandot, hat darab gyönyörű, kék kockát és előre elkészített karakterlapokat. A doboz mélyén egy trükkös szórólap is várja a vásárlót, mely a még megjelenésre váró kötetek promóciója, de láss csodát a reklámot megfordítva egy üres magyar nyelvű karakterlap várja a kíváncsi vásárlót. Ami bizony nagy kincs! A kezdő készlet birtokosának minden adott ahhoz, hogy megismerkedjen a Dungeons and Dragons 5. kiadásának rendszerével.

 20200916_201058_optimized.jpg

Miután kellően kigyönyörködtem magamat a külcsínyben, természetesen a belbecsre kezdtem koncentrálni. Összetűzött, színes oldalakat rejtenek ezek a vékonyka füzetek. Igazán minőségi papírlapon. A szabálykönyv első ránézésre hozza a basic rules hatást, de a mesés illusztrációk mellett azért kapunk plusz tartalmakat is. A betűtípus nagyon jó választás volt. De gondolom, hogy ez elsősorban nem a magyar kiadó érdeme. Hiszen a D&D jogait birtokló Wizards of the coast komoly megkötésekkel engedélyezte csak a magyar fordítást. És biztosra veszem, hogy egy olyan alapdolog, mint a kiadványok betűkészlete biztosan része volt az almunkának. Egyetlen dolog, ami nem tetszik, az az oldalszámok halvány árnyalata. De ez már amolyan szőrszálhasogatás, hogy azért valami hibát is említsek.

20200916_201921_optimized.jpg

A kalandkönyv ugyancsak minőségi kiadvány, mely egy rövidnek nem nevezhető kalandot rejt. Igazi játékosokra váró sztori, melyhez természetesen kész karakterek is járnak. A kíváncsi játékosoknak csupán annyi a dolguk, hogy választanak a varázsló, zsivány, pap és két harcos karakter közül, majd áttanulmányozzák a karakterlapokat és megszemélyesítik a választott karaktert. A szabálykönyv rövidke tanulmányozását követően egy lelkes kalandmesterrel felszerelkezve már kezdődhet is a játék. Én már nagyon várom, hogy elmesélhessem ezt a kalandot a barátaimnak. De természetesen majd akkor lesz teljes az összkép, ha a kiadó terveinek megfelelően az összes szabálykönyv a birtokomban lesz. A teljes 5. kiadással pedig ismét belekezdhetek a kalandozásba a képzelet birodalmában, a D&D 5E rendszerben magyarul.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr2716204542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.09.21. 15:19:15

Nem lett rossz, a PHB-ra leszek kíváncsi, hogy milyen lesz.
süti beállítások módosítása